Dakaras. Prancūzai parodė vandeniliu varomą bagį Dakarui (6)

Dakaras. Prancūzai parodė vandeniliu varomą bagį Dakarui
logo Sausio 09 d. 17:47, GCK Motorsport

Prancūzų komanda „GCK Motorsport“ Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje pristatė važiuojantį pirmojo vandeniliu varomo bagio šiam raliui prototipą. Mašiną dar teks tobulinti, kad ji galėtų stotį į maratono kovas po dviejų metų, nuo 2024 metų.

Automobilis, pavadintas „GCK e-Blast H2“, turi labai neįprastą konstrukciją. Vandenilis jame gamina elektros energiją šiluminėje kapsulėje, turinčioje 200 kilovatų galią. Pats kuras – vandenilis yra saugomas keturiuose bakuose, kuriuose palaikomas 700 atmosferų slėgis.

Gaunama elektra patenka į šalutinę 50 kW bateriją, kuri taip pat yra įkraunama stabdant. Iš šios baterijos energija patenka į vienintelį elektros motorą, kuris gali pasiekti didžiausią 320 kW galią, o tai yra 470 AG ekvivalentas. Variklis sujungtas su dviejų pakopų pavarų dėže – tai taip pat neįprasta, nes beveik visi šiuolaikiniai elektromobiliai turi vienos pakopos pavaros reduktorius.

Sprendžiant iš kūrėjų pranešimo, elektrinis variklis suka tik galinius ratus, tuo tarpu kai šiuolaikiniuose elektromobiliuose abiejų ratų ašių pavara leidžia paprastesnę konstrukciją ir tai dažniausiai realizuojama per antrą elektros variklį – pavyzdžiui, taip yra padaryta „Audi RS Q e-tron“, kuris jau lenktyniauja šiemet Dakare.

Vandenilio atsargos bolide yra 30 kg ir gamintojų skaičiavimais, to pakanka įveikti tik 250 km distanciją lenktynių režimu. Kūrėjai tikisi, kad iki 2024 m. Dakaro ralio taisyklėse bus padaryta išimtis ir bus leidžiama visureigiams papildyti degalų atsargas trasoje, kaip jau leidžiama keturračiams ir lengviesiems bagiams. Degalų bako pripildymas vandeniniu užima tiek pat laiko kaip ir benzinu, tačiau tam reikia labai sudėtingos specialios įrangos.


Komentarai (6)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
saab
IP: 17bc3aa | 01/10 18:18 Atsakyti
bitininkas
01/10 13:53

Už tai dauguma gamintojų kreivai žiūri vandenilį perkelti į lengvuosius. Aš bent nenorėčiau jog toks auto stovėtų šalimais, netgi prie daugiabučio. Blogiausiu atveju gerai "drioksteltų" tokia sistema. O apie degalines išvis tyliu....

sorry 650 km, sudubliavo klava
saab
IP: 17bc3aa | 01/10 18:17 Atsakyti
bitininkas
01/10 13:53

Už tai dauguma gamintojų kreivai žiūri vandenilį perkelti į lengvuosius. Aš bent nenorėčiau jog toks auto stovėtų šalimais, netgi prie daugiabučio. Blogiausiu atveju gerai "drioksteltų" tokia sistema. O apie degalines išvis tyliu....

nu jau apie desimt metu laksto tokia toyota mirai ir su baku nusvilpia iki 6550 km ir vargo nemato, kad sprogus butu isvis negirdeta, lt ir prekiauja tik santuriai nutyli, kad artimiausia degaline Rygoje :)
Heiteris
IP: 8724c84 | 01/10 14:16 Atsakyti
bitininkas
01/10 13:53

Už tai dauguma gamintojų kreivai žiūri vandenilį perkelti į lengvuosius. Aš bent nenorėčiau jog toks auto stovėtų šalimais, netgi prie daugiabučio. Blogiausiu atveju gerai "drioksteltų" tokia sistema. O apie degalines išvis tyliu....

Slėgis yra viena, talpos tūris, kurioje slėgis laikomas daug svarbiau. Geriau 700 barų 35l kuro, nei 100 barų 100l kuro :D
bitininkas
IP: 6ae0dba | 01/10 13:53 Atsakyti
Lexxus
01/10 07:02

700 atmosferų.. ? Ne per daug?

Už tai dauguma gamintojų kreivai žiūri vandenilį perkelti į lengvuosius. Aš bent nenorėčiau jog toks auto stovėtų šalimais, netgi prie daugiabučio. Blogiausiu atveju gerai "drioksteltų" tokia sistema. O apie degalines išvis tyliu....
Vandeniliui
IP: bb74d3b | 01/10 10:41 Atsakyti
Lexxus
01/10 07:02

700 atmosferų.. ? Ne per daug?

Cia normalu ;)
Lexxus
IP: 909efe4 | 01/10 07:02 Atsakyti
700 atmosferų.. ? Ne per daug?
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas