Didžiosios Britanijos GP: strateginė apžvalga

Didžiosios Britanijos GP: strateginė apžvalga
logo 2017 Liepos 20 d. 06:18, Renault Sport

Britų žurnalistas ir komentatorius Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Silverstoune pasibaigusiose lenktynėse...

Didžiosios Britanijos GP etapas užsibaigė užtikrinta Lewiso Hamiltono ir „Mercedes“ komandos pergale, bet taktiniai sprendimai, nulėmę kitus lenktynių rezultatus, buvo labai įdomūs, kadangi komandoms buvo labai sunku pasirinkti, kiek sustojimų rengti – vieną ar du?

Daugelis iš tų, kas pasirinko vieno sustojimo taktiką, atkreipė dėmesį į tai, kad pirmoje lenktynių atkarpoje padangų degradacija buvo žemesnio lygio, bet arčiau finišo susidūrė su problemomis. Abiejose „Ferrari“ mašinose paskutiniuose ratuose padangos visai atsisakė dirbti ir tai labai brangiai kainavo komandai.

Sebastianas Vettelis labai anksti stojo, kad ankstesnio sustojimo dėka aplenktų Maxą Verstappeną, bet kadangi Valtteri Bottas labai gretai skynėsi kelią į priekį, naudodamas vieno sustojimo taktiką (startavo su minkštosiomis, po to perėjo prie superminkštųjų). „Ferrari“ pilotas neturėjo manevro laisvės – jis negalėjo atlikti antro sustojimo ir neprarasti pozicijos „Mercedes“ lenktynininkui. Todėl Sebastianas nutarė finišą pasiekti su antru padangų komplektu, bet tai užsibaigė sprogusia padanga.

Tuo  metu Bottas ir Danielis Ricciardo galėjo apeiti šiuos sunkumus, skindamiesi kelią per peletoną po starto iš 9 ir 19 vietos atitinkamai. Jie sustojimus surengė kur kas vėliau nei varžovai ir pilnai išnaudojo pranašumą, kurį Silverstoune duoda DRS sistema.

Raktas į sėkmę buvo stabilus priekinių padangų darbas greitojoje jungtyje „Maggots-Becketts“, tai leido gerai išvažiuoti po jos į tiesiąją „Hangar Straight“, o tai leido atlikti lenkimą prieš „Stowe“ posūkį. Dėl DRS skirtumas tarp mašinų greičio pasiekdavo iki 30 km/h, bet su sąlyga, kad priekinės padangos stabiliai laikėsi trasoje.

Kai kurioms komandos pasireiškė dar vienas momentas: sustojimo metu būdavo prarandama daugiau laiko nei ankstesniais metais, kadangi naujosios kartos mašinos tapo greitesnės ir gali nuvažiuoti ilgesnę distanciją, kol varžovas yra boksuose. Komandos, kurios per treniruotes buvo priverstos taupyti jėgainių resursą ir negalėjo tam paskirti trijų papildomų ratų tokios situacijos modeliavimui, prarasdavo pozicijas lenktynių metu.

Taigi, kas vyko už užkulisių ir kodėl lenktynių baigtis buvo tokia, kokia ji buvo?

Viltys prieš lenktynes

„Pirelli“ nutarė į Silverstouną atvežti superminkštąsias, minkštąsias ir vidutines padangas, peržiūrėjusi savo ankstesnius planus čia atvežti vienu laipteliu kietesnes padangas. Tokiu būdu ekipos buvo suteiktas šansas paįvairinti taktines schemas, juk iš esmės visos lenktynės šiemet vyko tik su vienu sustojimu.

Penktadienį apseita be oro siurprizų ir treniruotėse komandos nuvažiavo gana ilgą distanciją. „Mercedes“ neskyrė ypatingo dėmesio ilgoms ratų serijoms su minkštosiomis, tuo tarpu kai „Ferrari“ atliko palyginamąją analizę, į tai įtraukdama abi mašinas.

Sprendžiant iš penktadienį surinktų duomenų, „Mercedes“ lyginat su „Ferrari“ su superminkštosiomis padangomis buvo 0,4 sek. greitesnė kiekviename rate. „Red Bull“ tuo tarpu atsilikinėjo jau daugiau nei sekunde, už jos sekė „Williams“, „Force India“ bei „Renault“, kuriai pavyko kažkiek padidinti greitį.

Degradacijos lygis rodė, kad lenktynėse greičiausiai reikės stoti du kartus, kartu labai perspektyviu atrodė ankstesnis sustojimas ir galimybė aplenkti persekiojamą varžovą. Tai tampa realu, jei degradacija siekia apie 0,1 sek. kiekviename rate arba viršija šį lygį.

Bet buvo pastebėta, kad sekmadienį padangos elgėsi visai ne taip, kaip per penktadienio treniruotes, todėl komandų strategai įdėmiai stebėjo degradacijos lygį pirmoje lenktynių atkarpoje – tai pagrindinis rodiklis, pasakantis kiek sustojimų reikės rengti – vieną ar du.

Sekmadienį superminkštųjų degradacija buvo daug mažesnė nei buvo laukiama, todėl visi pirmą atkarpą važiavo kur kas ilgesnę. Tačiau degradacija buvo nelinijinio pobūdžio, ji vystėsi pagal sinusoidę, kadangi labai intensyvios jos fazės kirtosi su kur kas ramesnėmis. Buvo labai svarbu į tai atsižvelgti ir teisingai apskaičiuoti pirmąją atkarpą – būtent tai ir leido Bottui ir Ricciardo taip gerai pasirodyti.

Buvo ir dar vienas siurprizas: minkštosios padangos pasirodė esančios ne tokios greitos kaip buvo tikėtasi. Priekinės padangos dėvėjosi greičiau nei galinės, prasidėjo padangų pūslėjimasis, bet tai neatsiliepė greičiui, bet privertė komanda jaudintis, kadangi tokiu būdu padangų nusidėvėjimas gali pasiekti ir kordą.

Po finišo Austrijoje viena iš priekinių Botto padangų buvo smarkiai pažeista dėl pūslėjimosi, o Silverstoune dėl to kentėjo ne tik pačios greičiausios mašinos. Bet ir „Sauber“, nors pas juos prispaudžiamoji jėga yra pati mažiausia visame peletone, britų lenktynių metu prasidėjo pūslėjimasis.

Kilo klausimas, ar atlikti prevencinį sustojimą prieš pat finišą, nes tai prives prie pozicijų praradimo, tai buvo sunkiu sprendimu tam, kas važiavo pirmajame penketuke, pavyzdžiui, „Ferrari“ pilotams ir Maxui Verstappenui.

Kai raudonosiomis mašinoms visai sudilo padangos, „Ferrari“ buvo priversta rengti sustojimus, o Verstappenui todėl pavyko prieš pat finišą pakeisti padangas neprarandant pozicijos.

Bottas ir Ricciardo atakuoja

„Red Bull“ pilotas Danielis Ricciardo puikiai važiavo per lenktynes, nors dėl problemų su jėgaine kvalifikacijos metu, sekmadienį jam teko startuoti net iš 19 pozicijos. Kaip ir Botto atveju, australas pasirinko taktiką, kuri skyrėsi nuo daugumos varžovų, kad galėtų sau leisti atkovoti pozicijas tiek sustojimų metu, tiek ir lenkiant trasoje. Jam pavyko nuvažiuoti net 32 ratus su superminkštosiomis ir jis pasikeitė padangas beveik 10 ratų vėliau nei „Force India“ pilotai nei Nico Hulkenbergas. Lenktynių eigoje Danielis atliko daug lenkimų, ypač „Stowe“ posūkyje. Jam pavyko išlaikyti aukštą tempą ir išsaugoti priekines padangas neblogos būklės, todėl, išvažiuodamas iš jungties „Maggots-Becketts“ į tiesiąją „Hangar Straight“, jis važiavo taip greitai, kad po DRS aktyvacijos jis gana lengvai galėjo lenkti varžovus.  

Pavyzdžiui, kai jis aplenkė Perezą, ji mašina su atidarytu DRS įsibėgėjo net iki 320 km/h, tuo tarpu kai „Force India“ važiavo 288 km/h greičiu. Nors meksikiečio mašinoje stovi „Mercedes“ jėgainė, Sergio nieko negalėjo padaryti dėl tokio greičių skirtumo. Ricciardo taip pat varžovus lenkė ir 6 posūkyje antrosios DRS zonos pabaigoje, Būtent ten jis aplenkė abi „Sauber“ mašinas, Daniilo Kvyato „Toro Rosso“, Lance Strollo „Williams“, o prieš pat pabaigą ir Hulkenbergo „Renault“.

Valttrei Bottas startavo iš 9 pozicijos po baudos už pavarų dėžės keitimą ir pirmą atkarpą važiavo su minkštosiomis padangomis, o po to perėjo prie superminkštųjų. „Mercedes“ tikėjosi, kad „Ferrari“ ir „Reb Bull“ stos į taktinę kovą tarpusavyje ir stos boksuose labai anksti: o tai leido Bottui ilgiau pasilikti trasoje: jis pasikeitė padangas tik 32 rate ir aplenkė Verstappeną.

Taip pat jis sugebėjo aplenkti ir Vettelį: tuo momentu, kad Bottas pavijo vokiečio „Ferrari“, „Mercedes“ bolide buvo sumontuotos kur kas naujesnės superminkštosios padangos, kurios užtikrino greičio pranašumą prie nudėvėtas minkštąsias. Bet Kimio Raikkoneno Valtteri  nebūtų galėjęs pavyti, jei jo tėvynainio mašinoje nebūtų prasidėjusios problemos su priekine kairiąja padanga.

Lenktynių eigoje buvo periodas tarp 35 ir 40 ratų, kai „Ferrari“ būtų buvę galima suprasti, jei jie panorėtų, kad Vettelis ir Raikkonenas būtų pasikeitę pozicijomis. Bottas tuo momentu vijosi Vettelį su naujomis padangomis, o Kimis važiavo 4 sek, prieš komandos kolegą. Realiai tokia galimybė per radiją net nebuvo aptariama.

Teoriškai tame būtų prasmės, kadangi Kimis arčiau lenktynių finišo pridengtų komandos draugą ir neatmestina, kad tokiu atveju nebūtų suplyšusi jo padanga. Ši padanga kaip tik buvo rimtai apgadinta tada, kai Vettelis gynėsi nuo Botto atakų.

Realiai Valtteri negalėjo pavyti Kimio, bet jei šis sumažintų greitį ir praleistų Sebastianą, tai buvo rizika, kad „Mercedes“ pilotas aplenks abu „Ferrari“. Tam, kad atlaikytų Botto spaudimą, Raikkonenui būtų tekę labai rimtai padirbėti.

Iš tiesų situacija buvo labai įdomi. Jei „Ferrari“ būtų nusiteikusi Vettelio pergalei asmeninėje įskaitoje šiame sezone, tai jie būtų bent pabandę surengti tokią kombinaciją, Šiuo atveju jie nutarė pabandyti užtikrinti Kimiui antrąją vietą, kuris bet kokiu atveju Silverstoune atrodė geriau nei Vettelis.

Lenktynėse Vetteliui atsiliepė tai, kad starto metu jis į priekį praleido Verstappeną, o po to susigrąžino sau poziciją dėl ankstesnio sustojimo, o tai reiškė, kad jam teko važiuoti labai ilgą antrą atkarpą su minkštosiomis padangomis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553