Seniausi komentarai
Egidijus Lisauskas
| Vasario 26 d. 00:35
Du puslapius paskaičiau diskusijos ir... Vieni supranta, kad vandenilio gavyba ira energijos švaistymas, kitiems tai vau kaip geriau už baterijas... Suprantat koks tai pavojingas kuras?? Darba kiti dėl ličio verkia, kad EV plešką ir neina jų užgesint. Antra, tik toyota kažkodėl apie vandenilį dar svajoja... Mazda gerą poziziją dėl hibridinės įdėjos turi (mini variklis elektrai gaminti, kas tikrai reikštų pilną hibridinį egregatą). Honda jau nuo 2019 metų dyzelio europoje atsisakė, importuoja tik į indiją. Jau visi modeliai turi hibridines versijas. Pats pirksiu cr-v, hibridas 5-6l valgo, o tik benzo variklis iki 8l. Bet honda jau svajoja apie pilnai EV automobilius, jau turi išleidę ir Honda E, kuris tikrai gerai atrodo kaip miesto automobilis. Kas dėl Tesla - galvoje jie sės ant auto pardavimų??? Oj ne, po kelių metų, kai baigs autopilotą pilnai išdirbt, jie paleis pavežėjimo paslaugą, kuriai nereiks vairuotojų. Per apsą išsikvietei, atvyko, įsėdai, nuvažiavai į tikslą ir ate. Nei suki galvą dėl įkrautos baterijos, nei teisių reikia. Ir čia ateitis, kai bus pigiau tokia paslauga naudotis, nei kieme turėti automobilį...
ddt
| Vasario 25 d. 20:42
kart
| Vasario 25 d. 19:51

Tikslas yra kelionė Panevėžys - Vilnius, o ne transporto priemonė. Akcentus ne ten dedi.

Būtent būdas kaip patekti iš A į B (transporto rūšies pasirinkimas) ir tam tikri jų apribojimai yra diskusijos objektas. O šiaip, tu ne Telemetrijus? :)
ddt
| Vasario 25 d. 20:37
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 18:29

"Kol nebuvo lėktuvų, niekas (surprise surprise) ir neskraidė, važinėjo arkliukais."

O ka dabar nėra elektromobilių?
Lėktuvai per Atlantą žmones jau skraidino 30-ųjų pabaigoje, bet toks būdas atrodė ekstravagantiškas, brangus ir neikada nenukonkuruosiantis laivų.

19a žmonės manė, kad automobilis nenukonkuruos žirgo, nes nėra pastatyta pakankamai tiltų per griovius, kurios akrliai nesnkiai gali perštokti.

21a žmonės neturi ką veikti ir dejuoja ar užteks elektros jei visi persės į elektromobilius?

Laikai, technologijos keičiasi, žmonės - ne :)

Ką pasakė Alain Prost į naujieną dėl Hondos pozicijos dėl elektrifikacijos? Negi ir jį būtų galima pavadinti tamsuoliu ar užstrigusiu laike? Šitas websaitas tikrai to neparašys, bet tu gali lengvai tą intervą rasti. Technologijos, bro, keičiasi, bet mes matome pirmą kartą transporto istorijoje, kada jos keičiamos prievarta ir negalvojant apie pasekmes (pašalinį efektą), o ne ateina pačios dėl natūralaus progreso. Ir štai šioje vietoje tavo filosofija "laikai, technologijos keičiasi, žmonės - ne" stovi ant plonyčių molinių netiesos kojų, todėl niekaip negali būti pritaikyta pagal savo originalią prasmę. Nes būsima realybė vystoma nebe evoliucijos principu, o prievarta.
kart
| Vasario 25 d. 19:51
ddt
| Vasario 25 d. 18:22

Prie tavo minėto pasirinkimo. Jis ne visada yra. Būtent mano minėtas pavyzdys: kaip benorėtum nuplaukti greitaeigiu kateriu į Panevėžį iš Vilniaus, tai tiesiog neįmanoma. Kol nebuvo lėktuvų, niekas (surprise surprise) ir neskraidė, važinėjo arkliukais. O VDV iki 2050 m ES bus iš esmės uždrausti ;l draudimas čia ir yra ta burtų lazdelė. Ir šiuo atveju jau nebus jokio pasirinkimo. Arklys arba, greičiausiai, tik elektra.

Tikslas yra kelionė Panevėžys - Vilnius, o ne transporto priemonė. Akcentus ne ten dedi.
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 18:29
ddt
| Vasario 25 d. 18:22

Prie tavo minėto pasirinkimo. Jis ne visada yra. Būtent mano minėtas pavyzdys: kaip benorėtum nuplaukti greitaeigiu kateriu į Panevėžį iš Vilniaus, tai tiesiog neįmanoma. Kol nebuvo lėktuvų, niekas (surprise surprise) ir neskraidė, važinėjo arkliukais. O VDV iki 2050 m ES bus iš esmės uždrausti ;l draudimas čia ir yra ta burtų lazdelė. Ir šiuo atveju jau nebus jokio pasirinkimo. Arklys arba, greičiausiai, tik elektra.

"Kol nebuvo lėktuvų, niekas (surprise surprise) ir neskraidė, važinėjo arkliukais."

O ka dabar nėra elektromobilių?
Lėktuvai per Atlantą žmones jau skraidino 30-ųjų pabaigoje, bet toks būdas atrodė ekstravagantiškas, brangus ir neikada nenukonkuruosiantis laivų.

19a žmonės manė, kad automobilis nenukonkuruos žirgo, nes nėra pastatyta pakankamai tiltų per griovius, kurios akrliai nesnkiai gali perštokti.

21a žmonės neturi ką veikti ir dejuoja ar užteks elektros jei visi persės į elektromobilius?

Laikai, technologijos keičiasi, žmonės - ne :)
ddt
| Vasario 25 d. 18:24
Life
| Vasario 25 d. 11:27

Dabar beabejo neužtektų, todėl ir statomos naujos gigafactories, tik visai nesenai kinijoje atidaryta nauja, Europoje dar tik statoma, tai ir pardavimų augimui nebuvo galimybių, tik gamyklos taip greitai nepasistato, kaip auga poreikis, todėl ir teslų reikia gana ilgai laukti, bet jiems bent gamyba didėja, priešingai nei Audi. :)

Tai kad 2019 Audi pardavimai augo :)
ddt
| Vasario 25 d. 18:22
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 18:07

O prie ko čia Panevežys ir Vilnius?

Arba dar kitaip pasakysiu. Koks mus skirtumas, kaip kažkas ir kokia transporto priemone keliauja tarp šių miestų?

Prie tavo minėto pasirinkimo. Jis ne visada yra. Būtent mano minėtas pavyzdys: kaip benorėtum nuplaukti greitaeigiu kateriu į Panevėžį iš Vilniaus, tai tiesiog neįmanoma. Kol nebuvo lėktuvų, niekas (surprise surprise) ir neskraidė, važinėjo arkliukais. O VDV iki 2050 m ES bus iš esmės uždrausti ;l draudimas čia ir yra ta burtų lazdelė. Ir šiuo atveju jau nebus jokio pasirinkimo. Arklys arba, greičiausiai, tik elektra.
ddt
| Vasario 25 d. 18:14
YZF
| Vasario 25 d. 16:07

Man idomu butu kita klausima uzduoti, jeigu reiktu tokius kiekius masinu pakrauti, is kur ta elektra atsiras, ir kas ja gamins ir kokio dydzio bus elektrines ir ju laidai ir visas tinklas ir spinduliavimas ir t.t.

Vėjo jėgainės. Paprasta. Vokiečiai tos dalies net nežino kur dėt, tiek prisigamina. Nežino kur dėt, nes pas juos specifinė elektros patekimo į vartojimo tinklus sistema.
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 18:07
ddt
| Vasario 25 d. 17:53

O kaip laivu iš Vilniaus nukeliaut į Panevėžį?

O prie ko čia Panevežys ir Vilnius?

Arba dar kitaip pasakysiu. Koks mus skirtumas, kaip kažkas ir kokia transporto priemone keliauja tarp šių miestų?
kart
| Vasario 25 d. 18:04
ddt
| Vasario 25 d. 17:54

Kiek tai aktualu eliniam vartotojui? Ir kas jam aktualiau? Gal bendras kelionės laikas? Greitis? Šiluma salone? :)

Tu ne man čia sakyk, o YZF kuris suka galvą iš kur gausim tiek elektros energijos.
ddt
| Vasario 25 d. 17:54
kart
| Vasario 25 d. 16:50

Kiek reikia energijos 100kw benzininiam varikliui ir analogiškai elektriniam? Pagauni?

Kiek tai aktualu eliniam vartotojui? Ir kas jam aktualiau? Gal bendras kelionės laikas? Greitis? Šiluma salone? :)
ddt
| Vasario 25 d. 17:53
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 17:06

O koks skirtumas kaip įvyks?
Tau siūlo produktą ir tu renkiesi vartoti pastarąjį ar ne? Niekas arklių neuždraudė, bet žmonės persėdo į automobilius. Niekas neuždraudė laivų, bet visi darbar keliauja lėktuvais.

O kaip laivu iš Vilniaus nukeliaut į Panevėžį?
ddt
| Vasario 25 d. 17:53
Spėju, "variklių skyrius" turėtų būti išverstas kaip "variklių padalinys" ar panašiai.
Telemetrijus
| Vasario 25 d. 17:06
YZF
| Vasario 25 d. 16:49

Aha, o kaip jis ivyks? Burtu lazdele kazkas mostels ir nafta zemeje pavirsta i elektra laiduose?

O koks skirtumas kaip įvyks?
Tau siūlo produktą ir tu renkiesi vartoti pastarąjį ar ne? Niekas arklių neuždraudė, bet žmonės persėdo į automobilius. Niekas neuždraudė laivų, bet visi darbar keliauja lėktuvais.
kart
| Vasario 25 d. 16:51
YZF
| Vasario 25 d. 16:49

Aha, o kaip jis ivyks? Burtu lazdele kazkas mostels ir nafta zemeje pavirsta i elektra laiduose?

O benzinas ir dyzelis irgi burtu lazdelę pamojavus atsiranda degalinėse?
kart
| Vasario 25 d. 16:50
beglys
| Vasario 25 d. 16:35

Elektros energijos poreikis nesikeičia? Ką tu čia supaistei? Tai du skirtingi energijos šaltiniai. Kitaip tariant jei benzininį automobilį keiti į elektrinį variklį elektros energijos poreikis auga ir atvirkščiai.

Kiek reikia energijos 100kw benzininiam varikliui ir analogiškai elektriniam? Pagauni?
YZF
| Vasario 25 d. 16:49
kart
| Vasario 25 d. 16:27

Perėjus nuo benzino ant elektros energijos poreiks nesikeičia, tiesiog jos šalitnis kitas. Tiesiog įvyks išteklių perskirstymas ir tiek.

Aha, o kaip jis ivyks? Burtu lazdele kazkas mostels ir nafta zemeje pavirsta i elektra laiduose?
kart
| Vasario 25 d. 16:49
beglys
| Vasario 25 d. 16:38

Žinai daugiau pasiskaityk tada apie vandenilio išgavimo technologijas. Matau, kad tavo argumentai yra nenuginčijami, kai sakai, kad tik dėl pakrovimo čia vandenilį įvardija kaip alternatyvų kurą. Kai man pateikia tokius argumentus - tada aš suprantu, kad su tokiu žmogumi iš vis nėra apie ką diskutuoti.

Tai tu užuot rietęs nosį man paaiškint apie tas stebuklingas vandenilio išgavimo technologijas. Galbūt aš kažko nežinau. Gal jos ir atsiras ateityje, bet baterijos, elektros gavyba taip pat nestovi vietoje.
kart
| Vasario 25 d. 16:46
beglys
| Vasario 25 d. 16:31

Leisk paklausti, koks procentas yra tokių žmonių kurie krausis savo namuose garaže? Paimkime Vilniaus miestą, kokia dalis gyventojų gyvena nuosavuose namuose? 20 procentų? o kur kiti krausis savo automobilius per naktį?
Kaip ir minėjo YZF viskas remiasi į investicinius kaštus. Čia klausimas ar elektros stotelių įrengimas yra toks pats rentabilus, kaip benzino kolonėles įrengimas.

Kaštai čia mažiausia problema, kai kievienas prekybos centras, kavinė gaus iš to papildomas pajamas. O Vilniaus miesto nereikia imti kaip pavyzdžio, nes ten reikia pradėti nuo mastymo. Ne tik nuo gyventojų, bet ir nuo savivaldybės sprendimų išduoti leidimus avilių statyboms. Normalūs projektai turi normalią infrastuktūra. O kitus galbūt paskatins pereiti prie viešojo transporto, ko ir linkėčiau, nes dabar graudu kas darosi tiek būtų kiemuose, tiek keliuose.
beglys
| Vasario 25 d. 16:38
kart
| Vasario 25 d. 16:33

Vandenilio gavyba be išakstinio kuro ar elektros nelabai įmanoma, tai savaime sufleruoja, kad vandenilis bus visada brangesnis už elektrą.
Vienintelė priežastis, kodėl vandenilis aplamai yra įvardijama kaip alternatyvus kuras, tai tik dėl to, kad baterijų įkrovimas nėra visiškai patogus.

Žinai daugiau pasiskaityk tada apie vandenilio išgavimo technologijas. Matau, kad tavo argumentai yra nenuginčijami, kai sakai, kad tik dėl pakrovimo čia vandenilį įvardija kaip alternatyvų kurą. Kai man pateikia tokius argumentus - tada aš suprantu, kad su tokiu žmogumi iš vis nėra apie ką diskutuoti.

F-1.lt pulsas