F-1 stabdziai

Jūs esate čia:
2006 Spalio 30 d. 13:46

Sveiki. iskilo man toks klausimas: kaip veikia f-1 stabdziai? ar yra kazkas panasaus i abs? kaip gali pilotas uzblokuoti tik viena rata? ir t.t. ir pan. gal sakau yra cia zmoniu kurie gali ir nori pasidalinti savo ziniomis siuo klausimu:)

2006 Spalio 30 d. 14:47

Ta prasme kaip veikia? :) Nuspaudi stabdį, stabdžių kaladėlės spaudžia diską ir stabdo ratą..... :) Kaip ir paprastoj mašinoj, tik medžiagos kitos... Ir veikia puikiai.... :)
Antiblokavimosi sistemos yra uždraustos - negali būti jokio ABS.... Jei jau per daug nuspaudė tai ir turi slysti...... Todėl ir rūksta dūmai iš po padangų kartais, kai stabdyt nespėja..... :)
Pilotas gal keisti stabdžių balansą lenktynių metu. Turi keisti savo nuožiūra - negalima tai įvesti į nustatymus, kad tarkim automatiškai kas kiekvieną posukį keistūsi.... Formulėje yra 2 žiedai stabdžių - priekinis ir galinis - dėl saugumo. Galima keisti balansą tarp priekinio žiedo ir galinio žiedo slėgių. Tada nuspaudus stabdį galima pareguliuoti kad priekis arba galas stabdytų mažiau arba daugiau. Taip galima kontroliuoti ir vieną ratą.... Kai sako komentatorius, kad pilotas blokuoja ratą, tai vadinasi taip iš tikro ir yra - pilotas tikrai pats savo pasirinkimu blokuoja ratą. Tam ant vairo daug mygtukų prikrauta....

2006 Spalio 30 d. 14:59

dzindziliukas> abs :)

2006 Spalio 30 d. 15:02

1_Protingas> su vienu ratu tikrai nieks nestabdo:), inercijos desniai ir pakabos darbas vieno rato uzsiblokavima sukuria....

2006 Spalio 30 d. 15:05

KTOinF>> kokie dar inercijos desniai ? :D

2006 Spalio 30 d. 15:19

Siaip didziausias skirtumas kad jie is anglies pluosto.Del to pilotai ateje is kitu seriju skundziasi "atominem" perkrovom stabdant.

2006 Spalio 30 d. 15:21

1_Protingas> va butent to ir klausiau:) kas vyksta paspaudus pedala as mazdaug isivaizduoju. ale man idomu buvo ar pats pilotas ten viska reguliuoja kuriuo ratu labiau stabdyt ar sistema ta daro. Aciu uz atsakyma:)

2006 Spalio 30 d. 15:25

MS1986> kai su masinyte leki ir posukiuose ratai kilnojas, nebandes........ :)

2006 Spalio 30 d. 15:55

Vidinis ratas blokuojasi posukyje nes iscentrine jega ''vercia'' bolida i isorine puse tai sumazeja slegis vidines puses bolido padangu i asfalta, o priekinis del to kad priekiniai ratai yra daug daugiau stabdomi.

2006 Spalio 30 d. 16:33

tokia tema jau buvo ir ten buvo labai daug apie tai prirasyta (norsa tas kiekis atsirado todel kad buvo pilstoma is tuscio i kiaura)

2006 Spalio 30 d. 17:23

KTOinF1>>> visu pirma tokio termino kaip inercijos desnis juolabiau desniai nera, o tu dabar kalbi apie judejima apskritimu ir iscentrines jegas.

2006 Spalio 30 d. 17:38

MS1986> ka padarysi:)

2006 Spalio 30 d. 18:18

MS1986>> Klysti. Fizikos vadovelio netgi vienas is paragrafu pavadintas ''Inercijos desnis''. Jis dar kitaip vadinamas arba ''Pirmaja mechanikos aksioma'' arba ''Pirmuoju Niutono desniu''.

2006 Spalio 30 d. 18:30

ferrariliux>> ka studijuoji ? tikriausiai skaitei brazdziuno "bendroji fizka" tarpukario leidimo :D

2006 Spalio 30 d. 18:31

MS1986> as teisus

2006 Spalio 30 d. 18:36

MS1986> Kabinejimasis lengviausias budas atsikirsti kai nebegali pagristi savo paskaymo.

2006 Spalio 30 d. 18:40

Ferrariliux> teisingai, dar jaunas nesimoke to....

2006 Spalio 30 d. 18:58

Ferariliuks > pagrindo vidiniam ratui blokoutis nėra. Sistema išbalansuota taip, kad abiems priekiniams ratams tenkanti stabdymo jėga yra tokia pati. Be abejo teisybę sakai, kad vidinis ratas turi mažesnę trintį už išorinį. Kadangis išorinis turi didesnę trintį, tai reikia ir didesnės jėgos tą ratą prasukti. Vidiniam gi, kad jis užsiblokuotų reikia mažesnės jėgos, kad jis užsiblokuotų ir pradėtų slysti - trintis gi mažesnė, o stabdymo jėga abiems ratams yra vienoda. Viskas taip tikrai ir taip turėtų veikti bent teoriškai. Tačiau dažnai tas jėgų skirtumas yra labai mažas. Be to esu ne kartą atkreipęs dėmesį, kad pilotas, atvažiuodamas į posukį, dar toli gražu prieš sukdamas sugeba blokuoti vidinį ratą ir taip užmesti bolidą. Todėl darau išvadą, kad priemonių blokuoti vidinį ratą yra, kad galėtum užmesti bolidą. Be to ne kartą atkreipęs dėmesį, kad prieš incidentą beveik visada blokuojasi abu ratai, nors šoferis, bandydamas išvengti incidento ir suka vairu. Todėl vėlgi darau panašią išvadą, kad trasoje blokuotas ratas yra šoferio iniciatyva atliktas veiksmas. Tai ne 100 proc tiesa, bet taip susidėlioja pagal teorinę mechaniką. :graduate:

2006 Spalio 30 d. 19:06

1_Protingas> logikos yra, tik pats rato blokavimas yra piloto klaida ir apgadinta padanga, tai realiai nemanau kad tokia sistema naudojma.

2006 Spalio 30 d. 19:46

jei jus inercija prilyginate pirmam ND tai pirmasas niutono desnis: kunas juda tolygiai arba yra rimtyje jei jegu atstojamoji lygi 0, tai ko cia detas vaziavimas posukiu? ten juk veikiai icentrines jegos ir kunas juda su pagreiciu ?

2006 Spalio 30 d. 20:02

as mokaus /8klasei db kaiptik einam pirma niutono desni apie inercija

2006 Spalio 30 d. 21:19

MS1986 > Niutono dėsnis bolidui posukyje važiuot netrukdo, bet su rato blokavimusi nieko bendro neturi. :) Būtum ne MS1986, o koks tarkim bent 1983 manau žinotum labai gerai :)
KTOinF1 > vargu ar piloto klaida, na klaida tiek, kad jis pravažiuoja optimalų stabdymo tašką ir nenorėdamas giliai įslyst į posūkį turi stabdyti priekiniu vidiniu ratu, idant bolidas užsimestų... Tai pramiegotas stabdymo taškas tai jo, ale blokuotas ratas tai kažin.
Be abejo visa tai tik spėlionės, bandamt pasiremti skurdžiomis mechanikos žiniomis, ale kai žiūri tai atrodo kad taip ir yra.... Reik eit nete paskaityt :)

2006 Spalio 30 d. 21:28

MS1986>> taip pritariu, man ir kilo mintis kuo cia pirmas ND risasi su blokavimusi.

2006 Spalio 30 d. 21:34

Ratas vidinis blokuojasi dėl to, kad pilotas dar maksimalioj stabdymo jėgoj jau yra posūkio apexe ir tada iškyla du variantai: stabdyt tiesiai, nesukant ir išvažiuot tiesiai bet iš trasos ar prie pat jos ribų arba bandyt sukt į posūkį vis dar stabdant.

Neretai pasirenkamas antras variantas, ypač jei nedaug prastabdoma. Bolidui važiuojant posūkiu svoris ir prispaudimas persimeta į išorinę pusę, nors ir neakivaizdu tai, bet automobilis vis tiek "vartosi".
Akivaizdžiau ant paprastų mašinų minkštom važiuoklėm. Taigi vidinis ratas praranda masės ir downforco keliamą prispaudimą prispaudimą ir sukibimą, todėl nuo stabdymo jėgos pradeda trasa čiuožti.

Dėl užmetimo 1_p paprieštarausiu :) Užmetimas su visa inercija reikštų įvažiuojant į posūkį sukelti visą jėgą į bolido galą. Iš to iškart švytuoklės efektas ir tu jau lenktynes baigei.

2006 Spalio 30 d. 21:37

Ratu blokavimas gali padeti aplenkti varzova, tai galima sakyti planuotas piloto poelgis, bet pamenu ne viena pilota po tokio lenkimo kencianti nuo kilusios vibracijos, del sugadintos padangos.

2006 Spalio 30 d. 21:44

KTOinF1 > nesakau, kad pilotas nori t1 daryti, bet kritiniu atveju..... Kimiui tai kainavo daug... :)

2006 Spalio 30 d. 22:05

Nu, dėl blokavimo tai toks vienas pastebėjiams - ratas GERIAU stabdo tada, kai yra NEblokuotas, o po truputį sukasi (elementaru, kitaip kam ABS ?)Taip kad blokuoti ratą pilotui nėr jokio reikalo, vadinasi, ir tokio mygtuko nėr. Mygtuko, kad ratas nesiblokuotų, būti negali. Išvada - pilotas gali pasirinkti tik stabdžių balansą priekis-galas, bet ne kairė dešinė.

2006 Spalio 30 d. 22:24

http://www.youtube.com/watch?v=f6qi1MbTo-o 3:10

2006 Spalio 30 d. 22:31

Ko gero taip...... man tik nuostabą kelia tai, kad kažkokiu tai mistiniu būdu visada blokuojasi tik vidinis ratas, net jei mašina dar neįvažiavus į posukį. Paskaičiau ir gal tai galima paaiškint kitaip: ABS yra draudžiamas, ale tai nereiškia, kad diferiancialas, kuris gali paskirstyti jėgą stabdančioje ašyje irgi yra draudžiamas. Tai jei leidžia diferiancialą skirstyti stabdymo jėgai (kiti tai supranta kaip savotišką antiblokavimo sistemą) tai gal tai paaiškinama, kad jei pilotas mina stabdžius iki dugno, tai gal yra sistema, kuri ir blokuoja vidinį ratą, o jei stabdo normaliu leistinu režimu ratas nesiblokuoja. Be abejo tada valdymas yra žymiai paprastesnis ir patogesnis pilotui...... Na bet tai tik spėjimai. Kaip sakau vis dar nesuprantu kaip be piloto intencijos visada blokuojasi reikiams ratas net prieš posūkį.... Beje plytinės kartodrome niekaip neužblokuosi priekinio vidinio rato, kad ir kaip draskytumeis :D:D:D
"How hard the driver can brake as he turns in is limited by how much of a disturbance he can tolerate as the inner front wheel locks and then grips again. Connecting the front wheels together, as per the Audi rear wheel system, potentially improves this situation and enables more braking to be applied to that axle. Just what kinds of differential Benetton are using is well covered up down in the depths of the footwell. A fairly stiffly set-up viscous differential would not be a bad place to start, though electro-hydraulic units are likely to appear before long.

Although STC banned the Audi system on the grounds that it constituted an anti-lock system, Formula 1 has so far judged that the rear differential performs the same function under braking, and so it must be permitted. "

2006 Spalio 30 d. 22:51

Nu, kiek aš suprantu, tai diferencialas jokiu būdu stabdymo neskirsto. tai sistema, kuri leidžia ratams posūkyje suktis skirtingu greičiu,nes išorinis ratas turi nuvažiuoti posūkyje didesnį atstumą. Beje, tai, ko gero atsakymas , kodėl blokuojasi vidinis ratas - jei ratams skiriama vienoda stabdymo jėga, o išorinis rieda kiek greičiau, tai iki blokavimosi reikia kiek daugiau jėgos, ir jei stabdoma vienoda jėga, pirmiausia blokuosis lėčiau besisukantis vidinis ratas, o tik vėliau - ir išorinis. O kadangi pilotai stengiasi ratų neblokuoti, tai vidiniam pasiblokavus, truputį atleidžiamas stabdis - ir iki išorinio blokavimosi neprieinama.

2006 Spalio 30 d. 23:16

Diferencialas paskirsto jėgą - šiuo atveju stabdymo. Aš ir pirmą kartą apie tai sužinojau, ale taip parašyta tame tekste angelskai....

2006 Spalio 31 d. 00:12

diferencialas dali veikti galinius stabdzius bet jokiu budu ne priekinius
ir seip del tu jegu nu gerai sutinku kazkiek tai ir paprastom masinom buna kad vienas ratas pradeda ciuosti anksciau uz kita bet tik ne tokius atstumus kaip formules bolidai
o seip kodel jus kalbat taip tarsi kiekviena karta is ratu pasirodzius dumams atrodo kad jau viskas tekinis uzsibokaves :) taigi jie vistiek sukasi ir apdyla labai vienodai (neskaitant iskirtiniu atveju) o dumai atsiranda vien del to kad padangu guma yra minksta o seip ir pats manaiu seniau kad kazkas ten netaip su tais stabdziais bet paskui pagalvjus jie paprastai 100% niekada neuzsiblokuoja isorinis ratas turi geresni sukibima todel jo stabdziai nera tokie efektyvus o dar kazkiek ilgesnis kelia ir galiausiai gaunasi kad vienoje puseje labiau kaista padanga o kitoje stabdziu kaladeles todel per televizoriu atrodo kad vienas ratas ciuozia o kitas ne
o ir taip pamascius nelabai ka ten gudraus prigalvosi vat jei butu keturi stabdziu cilindrai butu kitas reikalas bet dabar...
nors aisku niekada negali zinoti

2006 Spalio 31 d. 07:46

arius > tame pacituotame straipsnyje ir rašo būtent, kad audi išradimą - diferiancialą stabdžiams - Benetonai perkėlė ant priekinės ašies kaip būdą stabdžiams valdyti. Mes gi kalbame ne apie paprastą automobilį, o super technologijas, todėl diferiancialas priekiniams stabdžiams nors ir negirdėtas mums, tačiau nėra neįmanomas formulėje....
remiuosi tik 1 straipsniu.... ;)

2006 Spalio 31 d. 08:29

Atrodo, jog vėjus šnekam , ir aš tame tarpe... Diferencialas reikalingas tik esant priklausomai ratų pakabai, kai jie stovi ant vienos ašies, būtent varomiesiems ratams. Audi išradimas - pilnai suprantu mašinoms, kur priekiniai varomieji, arba Quatro, bet F-1 priekiniai ratai yra nepriklausomi, tad bendros ašies nėra - nėra ir diferencialo. Lieku prie savo nuomonės - blokavimasis dėl skirtingo ratų greičio posūkyje, bei dėl didesnio vidinio rato prispaudimo posūkyje , gal net jau įvažiuojant, tik pradedant sukt. Jei ratas jau daugiau prispaustas, tai jis ir blokuotis greičiau pradės. I rtuo pačiu pradės prasčiaus stabdyti, išorinis stabdo geriau, bolidas išeina iš idealios trajektorijos, yra nešamas į išorę. Tai ir stebima.

2006 Spalio 31 d. 11:33

A-Martin

nu nezinau bet man atrodo kad tokiu masinu nera kur dreikiniai ratai butu ant vienos asies

o del ratu prispaudimo taigi turetu isorinis ratas buti labiau prispaustas net kartais matosi kai i staigu posuki ivaziuoja formule vidinis ratas net biski pakyla nuo zemes

2006 Spalio 31 d. 11:54

arius>dreikiniai, tai suprantu varomieji ? O pačiam ką nors sako terminai kardanas ? užpakalinis tiltas ? įsivaizduoti, kaip jėga iš priekyje stovinčio variklio perduodama galiniams ratams ?

2006 Spalio 31 d. 12:03

A-Martin

taip taip norejau pasakyti priekiniai varomieji ratai
o seip prie ko cia dabar pradejai kalbeti apie galinius varomuosius ir kardana

o seip sakei kad diferecialai buna tik nepriklausomoje pakaboje o paskui sakai kad tai tinka awd ir su priekiniais varomaisiais masinoms tai. todel as ir klausiu ar yra masinu kurios butu varomos tik priekiniais ratai ir priekyje butu juos sukantis diferencialas

2006 Spalio 31 d. 13:00

arius>>atsiprašau, bet mano žodžiai "Diferencialas reikalingas tik esant priklausomai ratų pakabai" pasitikrink

2006 Spalio 31 d. 13:10

A-Martin>Baik.O tai kaip tu izivaizduoji galine priklausoma pakaba be diferencialo?:)
Tokiu jau seniai nebuna.Jei neklystu paskutine-tarybine NAMI-1 pries kara,ir tai toki sprendima laido tik tai kad jos buvo labai siaura tarpveze.

2006 Spalio 31 d. 13:42

A-Martin

tai dabar taip iseina kad diferencialas buna tik tada kai yra priklausoma ratu pakaba
tai tada paaiskink kas yra kai yra nepriklausoma pakaba

F-1.lt pulsas