F1 tests days 2019. Ataskaita.

2021 Kovo 01 d. 22:44

Kaip ir žadėjau, dalinuosi įspūdžiais apie bandymus Barselonoje.

Pradėsiu nuo to, kad buvau bandymuose ir praeitais metais tad visiškai žinojau ko tikėtis – ilgai po trasą ratais sukančių bolidų. Ir žinojau ką darysiu šiemet – kiek galima daugiau ir įdomiau tų ratais sukančių bolidų nufotografuot.

Buitis.
Į Barseloną skridau lėktuvu iš Vilniaus (2 tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus, tai ne problema nuskrist). Gyvenau per gatvę nuo Katalonijos aikštės mažam viešbučio kambariuke. Iki bandymų važiavau traukiniu (R2) ir autobusu (416) su T10 2 zonų bilietu. Tai tiek trumpai. Jeigu bus įdomu konkrečiai apie keliavimą iki trasos, viešbučius ir pan – klauskit ir parašysiu komentaruose.

Bilietai.
Einat į trasą, perkat patinkančius bilietu ir nesukat galvos. Visų rūšių bilietai buvo pardavime, tad nebent labai labai kažko norit ir bijot praleisti, galima pirkti internetu. Bet jeigu užtenka paprasčiausio General admission, tai nueinat į kioskelį, nusiperkat ir turit atminimui bilietą iš trasos. Žmonių šiemet buvo sąlyginai mažai. Pagrinde olandai ir lenkai, na, dar kažkiek britų, be vietinės faunos. Btw, teko girdėt ir lietuvišką šnektą. Beet nemėgstu žmonių be reikalo trukdyt. Neliko Alonso – neliko ir tuntų vietinių sirgalių. Carlos Sainz savo fanų bazę turi bet ne tokią skaitlingą.

Įėjimas į trasą.
Na, pirma turit nusipirkt bilietą. Nes aš kažkodėl pagalvojau, kad pirma praeini apsaugą, o tada perki bilietą. Tai pirmą dieną teko pro apsaugą praeiti du kartus. Bijojau, kad neleis neštis fotoaparato, bet po pernai metų mačiau, kad nemaža dalis to čia ir atvažiuoja, tad dėl įrangos jokių parkių. Didžiausias apsaugos rūpestis, kad neįsineštumėte skardinių, stiklinių indų ir šiaip kokių akivaizdžiai pavojingų daiktų. Valgyt, gert galima neštis kiek telpa. Tiesa, nežinau kaip su alkoholiu. Trasoj prekiauja tik (žiauriai brangiu) bealkoholiniu alum. Ir šiemet tik prie pagrindinio įėjimo. Praeitais metais veikė maitinimo punktas ir prie G tribūnų. Ir šiaip viskas brangu, pasirinkimas maisto nedidelis tai gerti ir valgyti geriau neštis savo. Trasoj įrengti suoliukai su stalais, tad galima ir visai padoriai papiknikaut. Bet kiekvienam savo.

Trasa.
Na, po Nemuno žiedo tai visiškas infrastruktūros monstras. Bet po trasą vaikščioti nesunku, yra tuneliukas pakastas tarp E ir K tribūnų (jei gerai atsimenu), kur galima lengvai nupėdint iš rytinės į vakarinę trasos dalį ir atvirkščiai. Bandymuose, kaip ir praeitais metais, dalis tribūnų uždaryta. Bet paliktos tikrai puikios centrinės tribūnos su vaizdu į boksus, F tribūna į pirmą posūkių kompleksą, G tribūna į paskutinius posūkius. Na, ir centrinė trasos dalis, kur ant kalvelės pavaikščiojus kokį šimtą - du šimtus metrų, lengvai matosi pusė trasos. Tad matosi viskas puikiai. Bet buvo ir kas visą dieną pagrindinėj tribūnoj prasėdėjo. Beje, trasoj šalčiau nei Barselonoj. Užuovėjoj saulutė gerai kepina, bet atviresnėse vietose žvarbu, ypač jei vėjas papučia.

Bolidai.
Na, bolidai kaip bolidai. Įspūdį palieka greitis ir garsas. Nei vieno, nei kito transliacijos neperteikia taip, kaip sėdint trasoj. Stabdymo jėgą galima pajust tiesiosios gale, kur stabdoma į lėtus pirmus esus. O garsas nėra toks jau ir garsus, kaip pvz. V8 eros, bet tikrai nėra ir dulkių siurblio efekto. Kam rūpi decibelai, tai garsiausiai dabartinis variklis dirba boksuose arba stabdymo zonoj. Ir kai sakau dirba, tai pažodžiui šaudo. Kam rūpi pamatyti bolidus iš arti, galima pirkti bilietą į padoką (kiek atsimenu, pirmi metai, kad F1 siūlo tokią pramogą). Nesu tikras tik dėl brangiausių bilietų, kur be maitinimo, padokas taip pat įėjo.

Ką aš ten veikiau.
Aš ten fotografavau. To ir važiavau, tai kaip turistas tik kokį pusvalanduką tribūnose pasėdėdavau, kad biškį atvėsčiau. Fotografuoti žiūrovui nėra labai palanku, nes visur tvoros. Praeitais prieš paskutinį posūkį dar nebuvo tvoros, tik barjerai. Šiemet visa trasa aptverta aklinai, tad reikia kažkur ropštis norint gauti švarų kadrą, na arba užsiimt paninimu, kad tvora paprasčiausiai išnyktų sekant paskui bolidą.

Fotografuot sekėsi visai neblogai. Nors kai grįžau ir pradėjau žiūrinėti nuotraukas mačiau kiek daug klaidų, nepaimtų kadrų, blogų kadruočių ar paprasčiausio kantrybės neturėjimo išlaukt geresnio kadro. 3 dienos atrodo daug, bet norint gaut įvairesnį kadrų portfelį reikia tiek pasivaikščiot, tiek pažint trasą, tiek rast naujų rakursų. Iš viso prišaudžiau virš 3000 kadrų, bet iš jų gerų tėra apie 700, o įdomių – dar mažiau.

Apie techniką.
Jau rašiau po viena žinute, kad vežiausi Canon 6D su Tamron 70-300 SP VC ir tašėj buvo standartinis Canon 24-105 zoom'as, kurį išsitraukiau tik antrą dieną ir daugiau nejudinau. Be to papildoma baterija, kurios prireikė kiekvieną dieną, ir šusnis kortelių. Naudoju 32 gigų, tai vienos kortelės grubiai ir užtekdavo vienai dienai. Jeigu dirbt labai labai rimtai, tai kortelių reiktų bent 2, jei ne 4, o baterijų ir kokių 6.

Jei nuotraukos patiko, reiškias technika daug nelemia, nes čia vienas pigiausių ir tikriausiai geriausių kainos / kokybės santykio rinkinių. Bet. Fotografijoj technika lemia daug, kaip ir F1. Norint būti geru nėra labai sudėtinga. Bet norint būti išskirtiniu reikia tų kelių procentų, kuriuos suteikia geresni kūneliai, objektyvai, aksesuarai bei, svarbiausia, žinios kaip visa tai išnaudot ir vaizduotė, kad galėtum kažką įdomaus sukurt. Bet kuriuo atveju, Lietuvos autosporto fotografai velniškai stiprūs, tad būtų įdomu pamatyt jų požiūrį į F1, bet akreditaciją gauti velniškai sunku, o tikrai gerų fotografų F1 dirba sočiai.

Fotografavimo rezultatai.
Ir pabaigai visos šitos kelionės darbo vaisiai galerijose. Skubėjau daryt, tai matau, kad ir kelis geresnius kadrus pamiršau įdėt, ir šiek tiek kitaip redaguot reikėjo. Na, bet nuotraukos jau paleistos į gyvenimą ir jas galima pamatyti va šičia:

F1 tests. Day 1
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1229310327226786&type=1&l=32379a73ca

F1 tests. Day 2
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1229566847201134&type=1&l=190785ab7a

F1 tests. Day 3
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1230194040471748&type=1&l=f45c41d204

PS Jei f-1.lt administracija, nori naudoti nuotraukas naujienoms iliustruoti, tai galima, tik su tokiom sąlygom, kad nekarpysit mano logo ir neredaguosit nuotraukų. Visos autorinės turtinės ir neturtinės teisės priklauso man.

PPS Jei turit klausimų – klauskit bile ko, kas susiję su tema, ir pabandysiu atsakyti. Bendraut man tokia forma patinka, tai let's kamon.

2021 Kovo 01 d. 22:44

Labai neblogu foto yra! Taip ir toliau!

2021 Kovo 01 d. 22:44

Per kiek laiko nuo Katalunijos aikštės nuvažiuodavai iki trasos ir kokios bilietų kainos į testus, nuo iki?

2021 Kovo 01 d. 22:44
astralas
2021 Kovo 01 d. 22:44

Per kiek laiko nuo Katalunijos aikštės nuvažiuodavai iki trasos ir kokios bilietų kainos į testus, nuo iki?

Iki Passeig de Gracia stoties pėškom 15 minučių neskubant. Tada apie 25 minutės traukiniu, dar apie 10 autobusu ir tiek pat pėškom iki trasos. Tai apie valandą. GA bilietas dienai 18€+2€ aptarnavimas. Paddock 99+3,5, GA su ekskursija arba el kartingais 50 su kapeikom. O Montjuic klubas 266. Galima ir internete pirkt, jei tikrai nori GA bilietų su priedais ar padoku. Bet dabar jau lyg nebeprekiauja, nežinau. Visų bilietų, visom dienom buvo galima nusipirkt kasose. Na, bent jau ryte.

2021 Kovo 01 d. 22:44

ačiū, o maisto / gerimų kainos trasoje? pvz. Spa per F-1 2016-ais delno dydžio bulvyčių fri porcija kainavo 5, su padažu / kečiupu 6, 0,33 l gėrimas / alus 6, burgeriai, sumuštiniai 9-12. Tai vat įdomus kaip Ispanijoje.

2021 Kovo 01 d. 22:44
astralas
2021 Kovo 01 d. 22:44

ačiū, o maisto / gerimų kainos trasoje? pvz. Spa per F-1 2016-ais delno dydžio bulvyčių fri porcija kainavo 5, su padažu / kečiupu 6, 0,33 l gėrimas / alus 6, burgeriai, sumuštiniai 9-12. Tai vat įdomus kaip Ispanijoje.

Kiek mačiau, tai panašios kainos. Per bandymus veikė šėryklėlės tik prie pagrindinės tribūnos. Pernai veikė ir kitoj trasos pusėj. Kamštelius nuo buteliukų nusuka, o iš skardinių / stiklo taros supila į plastikines stiklines, už kurias ima 2€ užstatą. Alus tik bealkoholinis, nors gudragalviai sugebėjo ir savo prasinešt. Bet paskui gėrimus nešiausi savo. Valgyt kažkaip nesinorėjo, nes makdake pora pusrytinių sumuštinių skrandį puikiai užkišo.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794