„Ferrari“ motorai : problemos ar strategija?

„Ferrari“ motorai : problemos ar strategija?
logo 2017 Gegužės 11 d. 06:50, Ferrari

Šiais metais „Ferrari“ jėgos agregatai beveik nenusileidžia „Mercedes“ pagal galingumą, bet apie patikimumą to pasakyti negalima. Po keturių etapų abu gamyklinės komandos pilotai, o taip pat Romainas Grosjeanas iš „Haas“ jau panaudojo tris turbinas iš keturių, kurios yra leistos per visą sezoną.

Be to, ant visų keturių mašinų su naujomis „Ferrari“ jėgainėmis stovi jau po antrą MGU-H ir elektronikos kontrolės bloką, o ir vidaus degimo variklio kol kas nekeitė tik S. Vettelis.

Palyginimui – visos trys komandos, kurios naudoja „Mercedes“ jėgaines, ar nė karto nekeitė nei vidaus degimo variklio, nei turbinos, nei MGU-H ir MGU-K sistemų. Ir apskirtai jų jėgainės elementų keitimus galima suskaičiuoti ant rankų pirštų: Bottas gavo antrą kontroliuojančios elektronikos bloką, o Massa ir Oconas – antrus energijos kaupiklius.

„Ferrari“ aiškina trečiųjų turbinų uždėjimą savo mašinose Sočyje „užplanuota rotacija“ ir „strategijos reikalavimais“, bet tai tik pusė tiesos. Strategijos faktorius čia iš tikrųjų yra, bet „Ferrari“ niekada nebūtų to griebusi, jei nebūtų susidūrusi su nesklandumais.

„Pirmose lenktynėse mes susidūrėme su nedidelėmis problemomis, - spaudos konferencijoje Sočyje pripažino komandos motoristas L. Fraboni. – Mes jas nuodugniai išanalizavome, o keitimai buvo nulemti daugiau dėl atsargumo – mes esame strateginėje sezono fazėje ir nenorime padaryti klaidos. Sprendžiant iš visko, ką mes matome šiuo momentu, iki sezono pabaigos mums užteks po keturis jėgos agregatus kiekvienai mašinai“.

Fraboni pareiškimas yra gana ambicingas. Žinoma, jei „Ferrari“ lenktynininkams iš tiesų būtų likusios tik dvi turbinos, tai iki sezono galo vargu ar jų užtektų. Iš tikrųjų, visos keturiose mašinose iš tiesų yra prarastos tik dvi turbinos – Romaino Grosjeano Australijoje ir Kimio Raikkoneno per pirmą treniruotę Bahreine. Likusios turbinos nors ir pakeistos, dar gali būti panaudotos – mažiausiai per treniruotes, o gal ir per lenktynes.

Strategiškai jėgos agregatų keitimas gali būti naudingas – tai leistų komandai veikti kur kas lanksčiau. Pavyzdžiui, tokiu atveju komanda pati gali rinktis, kur jai gauti baudą už penktą variklį, uždedant jį tuo momentu, kai pilotas dėl tam tikrų priežasčių prastai pasirodė kvalifikacijoje. Naudoti tokį būdą, koks buvo taikomas pernai, kai „Honda“ keisdavo po dvi jėgaines iš karto, šiemet jau neišeis – pagal pataisas taisyklėse, bauda už antrą jėgainę per vieną savaitgalį  dabar yra pekeliama į kitą etapą.

Tačiau toks požiūris turi ir kitą medalio pusę. Norint panaudoti modernizuotą jėgainės elementą jį yra būtina pakeisti. Tokiu būdu „Ferrari“ šiais metais turės tik vieną galimybę atnaujinti savo turbiną be baudos, tuo tarpu kai „Mercedes“ tai galės padaryti net tris kartus.

Beje, „Ferrari“ dėl to per daug nesijaudina. „Trijų pakeitimų atveju pas jus lieka tik vienas laisvas modulis ir komanda iš visų jėgų stengiasi, kad jis būtų tinkamai patobulintas, - sakė L. Fraboni. – Bet mums kur kas svarbiau laikytis tokio požiūrio, kokio laikėmės iki šiol – pakeitimai turi vykti atsižvelgiant į komandos strategiją“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553