Ispanijos GP etapo metu pasigirdo kalbų, kad viena iš komandų nori apeiti reglamentą ir vėl įtarimai krenta ant „Ferrari“. Beje, kalba eina iš karto apie kelis potencialius pažeidimus – nors juos galima ir traktuoti kaip laisvą reglamento interpretavimą. Paskutinį žodį, kaip visada, turi tarti FIA.
Vėl atgaivinta alyvos deginimo variklio degimo kameroje tema. Šiuo metu FIA kontroliuoja alyvos sąnaudas varikliui – yra leidžiama sudeginti ne daugiau kaip 0,6 litro 100 km. Tačiau verslo klube įtaria, kad „Ferrari“ naudoja atskirą alyvos bakelį su kontūru turbinai. Alyvos sąnaudos jame niekaip nekontroliuojamos, kadangi ribojimas yra taikomas vidaus degimo varikliui, o turbina formaliai jam nepriklauso – bet kokiu atveju, bet jau pagal „Formulės-1“ reglamentą.
Akivaizdu, kad reglamentas šioje srityje reikalauja patikslinimo – jei FIA priims tokį taisyklių traktavimą, tai specialūs bakeliai turbinai tikriausiai atsiras ir kitų komandų mašinose. Tačiau visi šie įtarimai kol kas tik teoriniai – iki šiol FIA inspektoriai nerado „Ferrari“ mašinose nei specialių bakelių, nei alyvos kontūrų, nei jokių kitų požymių, kad papildomai buvo naudojama alyva.
Kur kas rimtesnis įtarimas yra tas, kad „Ferrari“ išmoko apeiti energijos nuo baterijos perdavimą elektros motorams. Reglamentas leidžia perduoti elektros varikliams ne daugiau kaip 4 megadžiaulius kiekviename rate ir tai yra kontroliuojama specialiu jutikliu. Pagal gandus, „Ferrari“ sugebėjo apeiti jutiklį, o tai leidžia mašinai trumpą laiką gauti papildomą 20 AG galią.
Yra spėjama, kad inžinierių sugalvota schema yra tiek sudėtinga, kad FIA specialistai kol kas negali ir suprasti, kaip ji veikia. Po patikrinimų Baku buvo parengta ataskaita, kuri iki šiol yra laikoma slapta. Matavimai Barselonoje jokių nukrypimų neparodė.
Įtarimų sukėlė tas faktas, kad „Ferrari“ labai lengvai sutiko su reglamento pakeitimais, kuriuos FIA siūlo nuo 2019 ir nuo 2021 metų, nors įprastai ši komanda laikėsi labai griežtos pozicijos. Kai kas mano, kad toks Maranello komandos sukalbamumas – dalis sandorio tarp „Ferrari“ ir FIA. Lyg tai „Ferrari“ palaikė FIA balsavime ir atsisakė nelegalių sprendimų mainais į tai, kad apie tai nebus paskelbta. Beje, visa tai – ne daugiau nei spėliojimai.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |