Seniausi komentarai
Motorman
| Lapkričio 10 d. 20:08
YZF
| Lapkričio 10 d. 18:49

Matau pradedi isvedziojimus ir ivedi savo 'taisykles'. Panasu kad supratai jog biski apsisikai tai bandai kazka pakeisti kad vistiek butu bent kokiu tai 'apribojimu' (tokiu butu sumazinti menama galinguma maksimaliai kiek gaunasi). Kaip sakant kuri salygas pagal nusistatyta is anksto riba. #pathetic. Zmogus klause apie ribojimu nebuvima, as jam atrasiau apie ribojimu nebuvima, ir jeigu tu nesupratai kokia tai buvo tema ir apie ka istikruju buvo kalbama, tai susivyniok savo meskeres ir plauk pazvejoti (kitur). Nes akivaizdu kad tiesiog neisikerti i esme ir pradedi visaip raitytis. Tavo raitymaisi man visiskai neidomus.

As realius dalykus rasau, kol tu kalbi apie "3 kartus storesni metala" ir dar kaltini mane isvedziojimu. Grazu. Tavo rasomos nesamones sitame portale jau legendomis virtusios, tad tesk toliau. Tik gaila, kad bet kokia potencialiai protingesne diskusija yra nuzudoma tokiu kaip tu, nemokanciu isreikst savo nuomones be kitu izeidinejimu. Pliusas tau, pliusas sitam portalui, teskit "gera" darba :)
YZF
| Lapkričio 10 d. 18:49
Motorman
| Lapkričio 10 d. 18:44

Keistas tu zmogus, matosi nemoki diskutuot (aisku, jokia naujiena), is kart bandancios pazemint frazes. Pripazintum pralaimejima sitoj diskusijoj, nereiketu taip stengtis kurti kosminiu teoriju apie 3 kartus storesni metala ir bandyti parodyti kazkokia kompetencija (kurios, zinoma, neturi) diskutuojant si klausima. Kad pabaigt diskusija, priminsiu, kad jos eame buvo dabartines varikliu taisykles minus kuro srauto ribojimas. Reiskia lieka kuro sudeties ribojimai (reiskia kaloringumui ir kuro tankiui yra ribos), komponentu skaiciaus ribojimai ir t.t. Labai aukstas boost reiskia labai aukstas ismetimo duju temperaturas (vienas is rezultatu), o tai reiskia aukstas apkrovas variklio detalems, o ypac turbinai. Kaip minejau, 80-uju varikliai atlaikydavo kelis RATUS naudodami max galia. Ir siais laikais, niekas tau nedarys "3 kartus storesnio metalo" del keliu ratu kvalifikacijoj, kai yra 3 PU limitas, o papildomas svoris lenktyniu rezimu ir pan. niekam nereikalingas. Ir siaip, tavo vel kosminiai 10 bar boost: nepaisant viso kito, kaip isvengtum anormalaus degimo (detonacijos) su kuro sudeties ribojimais? 80-aisiais tokiu ribojimu nebuvo, jei neklystu, tai galejo naudot auksto oktaninio skiaciaus degalus (ir jie naudojo apie 5 bar boost tiemals keliems kvalifikacijos ratams). Taip, kad norint butu galima sudaryti sarasa priezasciu, kodel panaikinus kuro srauto ribojima dabartiniai varikliai su dabartinemis taisyklemes nesiektu jokiu 2500-3000 AG.

Matau pradedi isvedziojimus ir ivedi savo 'taisykles'. Panasu kad supratai jog biski apsisikai tai bandai kazka pakeisti kad vistiek butu bent kokiu tai 'apribojimu' (tokiu butu sumazinti menama galinguma maksimaliai kiek gaunasi). Kaip sakant kuri salygas pagal nusistatyta is anksto riba. #pathetic. Zmogus klause apie ribojimu nebuvima, as jam atrasiau apie ribojimu nebuvima, ir jeigu tu nesupratai kokia tai buvo tema ir apie ka istikruju buvo kalbama, tai susivyniok savo meskeres ir plauk pazvejoti (kitur). Nes akivaizdu kad tiesiog neisikerti i esme ir pradedi visaip raitytis. Tavo raitymaisi man visiskai neidomus.
Motorman
| Lapkričio 10 d. 18:44
YZF
| Lapkričio 10 d. 16:07

Jeigu tu, savo galveleje, susideliojai kazkokias ribas, tai cia tavo 'limitai', ne technologiniu galimybiu. Kas neatlaikys? Metalas? Tai padarys metala 3x storesni. Ir atlaikys. Taip, svers keliasdesimt kg daugiau, nu ir kas? Arkliu prieaugis ta kompensuos. As jau rasiau kad pries 20 metu varikliai atlaikydavo viena diena, o dabar atlaiko 90 dienu. Ir greicio is esmes neprarado. Taip kad padaro jog atlaikytu tiek kiek reikia. Jeigu pries 30 metu, su tom technologijom buvo 1.5 - 1500 tai dabar su 1.6 butu 2000 drasiai (prie to pacio slegio). Padarytu slegi 10 baru, ir butu 3k. O tu galetum ziureti ir tyleti, zvejodamas. Nematau ribojanciu faktoriu JEIGU taisykles ju nenustato.

Keistas tu zmogus, matosi nemoki diskutuot (aisku, jokia naujiena), is kart bandancios pazemint frazes. Pripazintum pralaimejima sitoj diskusijoj, nereiketu taip stengtis kurti kosminiu teoriju apie 3 kartus storesni metala ir bandyti parodyti kazkokia kompetencija (kurios, zinoma, neturi) diskutuojant si klausima. Kad pabaigt diskusija, priminsiu, kad jos eame buvo dabartines varikliu taisykles minus kuro srauto ribojimas. Reiskia lieka kuro sudeties ribojimai (reiskia kaloringumui ir kuro tankiui yra ribos), komponentu skaiciaus ribojimai ir t.t. Labai aukstas boost reiskia labai aukstas ismetimo duju temperaturas (vienas is rezultatu), o tai reiskia aukstas apkrovas variklio detalems, o ypac turbinai. Kaip minejau, 80-uju varikliai atlaikydavo kelis RATUS naudodami max galia. Ir siais laikais, niekas tau nedarys "3 kartus storesnio metalo" del keliu ratu kvalifikacijoj, kai yra 3 PU limitas, o papildomas svoris lenktyniu rezimu ir pan. niekam nereikalingas. Ir siaip, tavo vel kosminiai 10 bar boost: nepaisant viso kito, kaip isvengtum anormalaus degimo (detonacijos) su kuro sudeties ribojimais? 80-aisiais tokiu ribojimu nebuvo, jei neklystu, tai galejo naudot auksto oktaninio skiaciaus degalus (ir jie naudojo apie 5 bar boost tiemals keliems kvalifikacijos ratams). Taip, kad norint butu galima sudaryti sarasa priezasciu, kodel panaikinus kuro srauto ribojima dabartiniai varikliai su dabartinemis taisyklemes nesiektu jokiu 2500-3000 AG.
YZF
| Lapkričio 10 d. 16:07
Motorman
| Lapkričio 09 d. 23:03

Diskusija buvo ar imanoma, ar ne, o ne ar leis, ar ne, tad nenukrypkim nuo temos. Nebent nebera ka pasakyti. Ir ne viska galima padaryti (net kai reikia) , inzinerija ne burtai, egzistuoja fizikines ribos. 80-uju turbo varikliai kvalifikacijos rezimu atsilaikydavo kelis ratus, va tau ir 1500 AG su 1,5 L varikliu. Nesakau, kad taip butu dabar, bet nekalbekim ir apie 2500-3000 AG.

Jeigu tu, savo galveleje, susideliojai kazkokias ribas, tai cia tavo 'limitai', ne technologiniu galimybiu. Kas neatlaikys? Metalas? Tai padarys metala 3x storesni. Ir atlaikys. Taip, svers keliasdesimt kg daugiau, nu ir kas? Arkliu prieaugis ta kompensuos. As jau rasiau kad pries 20 metu varikliai atlaikydavo viena diena, o dabar atlaiko 90 dienu. Ir greicio is esmes neprarado. Taip kad padaro jog atlaikytu tiek kiek reikia. Jeigu pries 30 metu, su tom technologijom buvo 1.5 - 1500 tai dabar su 1.6 butu 2000 drasiai (prie to pacio slegio). Padarytu slegi 10 baru, ir butu 3k. O tu galetum ziureti ir tyleti, zvejodamas. Nematau ribojanciu faktoriu JEIGU taisykles ju nenustato.
Motorman
| Lapkričio 09 d. 23:03
YZF
| Lapkričio 09 d. 19:51

Kazkada F1 komandos variklis laikydavo viena diena (arba trumpiau), o dabar 3menesius. Kai reikia, tai padaro. Bet kuriuo atveju, ar 3K ar 2.5K ar 2.75k esmes nekeicia. Faktas kad jeigu atrisi vadeles, tai tiesiosiose greiciai pasidarys tokie kad ir halo nebepades. Niekas neleis tokiu dalyku ir kuro srauto ribojimas butent ir yra vienas is pagrindiniu limiteriu suvaldyti galingumus.

Diskusija buvo ar imanoma, ar ne, o ne ar leis, ar ne, tad nenukrypkim nuo temos. Nebent nebera ka pasakyti. Ir ne viska galima padaryti (net kai reikia) , inzinerija ne burtai, egzistuoja fizikines ribos. 80-uju turbo varikliai kvalifikacijos rezimu atsilaikydavo kelis ratus, va tau ir 1500 AG su 1,5 L varikliu. Nesakau, kad taip butu dabar, bet nekalbekim ir apie 2500-3000 AG.
YZF
| Lapkričio 09 d. 19:51
Motorman
| Lapkričio 09 d. 18:34

Variklio galia tiesiogiai priklauso nuo darbinio tūrio, rpm ir mep (vidutinio efektyviojo slėgio), kuris ir yra tas parametras keičiamas su pripūtimu. Kitaip sakant, paprastas pavyzdys, naudojant tavo dragsterių duomenis pagal wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Mean_effective_pressure), kur sakoma, kad jie pasiekia 100 bar (10000 kPa), kas yra LABAI LABAI daug: Galia(kW)=bmep(kPa)*V(L)*(n(rps)/2)=10000*1,6*(250/2)=2000 kW=2680 HP (esant 15000 rpm). Taip, atrodo daug, bet F1 varikliai tikrai nepasiekia 100 bar bmep, ir max bmep tikrai nėra esant max rpm (15000), nes max bmep būtų esant +- vidutiniems variklio greičiams. Taip pat 100 bar bmep yra neįtikėtinas su kuro ribojimais (kaloringumas), patikimumu (3 varikliai per sezoną) ir pan. Taip, kad 3000+ HP net su kuro ribojimo panaikinimu yra labai sunkiai tikėtina.

Kazkada F1 komandos variklis laikydavo viena diena (arba trumpiau), o dabar 3menesius. Kai reikia, tai padaro. Bet kuriuo atveju, ar 3K ar 2.5K ar 2.75k esmes nekeicia. Faktas kad jeigu atrisi vadeles, tai tiesiosiose greiciai pasidarys tokie kad ir halo nebepades. Niekas neleis tokiu dalyku ir kuro srauto ribojimas butent ir yra vienas is pagrindiniu limiteriu suvaldyti galingumus.
skeptikas
| Lapkričio 09 d. 19:11
Tai, kad jokio skirtumo ar 3000 +, ar 2000 +. Nuo to lenktynių kokybė nepagerės. Jei kas pamena ankstesnių turbomotorų erą, tai lenktynės vykdavo 5 - 6 ratus. Per tą laiką kuris nors iš favoritų sudegindavo motorą, ir iškart lenktynių tempas krisdavo + 3...5 sek. Toliau vienintelis tikslas būdavo tik kaip nors pasiekti finišą. Tai ir dabar tas pats vyksta tik nelabai drąstiškai, bet skirtumai kvalos ir lenktynių - akivaizdūs. O kai paklausai pilotų, tai jie vis arba padangas taupo arba kurą. Tai reiškia, kad net ir su esamais galingumais jie negali visą laiką varyti 100%. Taigi "no limits", neįsivaizduoju ar pagerintų vaizdą.
Motorman
| Lapkričio 09 d. 18:38
Vytispagonia
| Lapkričio 09 d. 17:40

Bet šiaip ko gero išspaustų tuos 3000+....Net su tuometiniu turbo slėgio reglamentavimu, turint omeny, kad tuometinių ICU naudingumo koeficientas apie 30, o dabar jau virš 50 % ir pridėję tas 160 elektrinių AG, gautume apie 2500-2600...

Reikia nepamiršti, kad 50 proc. efektyvumas gali būti pasiekimas gana mažame variklio darbinių sąlygų diapazone, t.y. esant tam tikram variklio greičiui bei tam tikrai apkrovai. Pavyzdys yra raudonas plotas čia (paėmiau pirmą pasitaikiusį pav. iš interneto: x ašis yra rpm, y ašis yra sukimo momentas, kas reiškia apkrovą): https://i.stack.imgur.com/BBWi6.png
Motorman
| Lapkričio 09 d. 18:34
Variklio galia tiesiogiai priklauso nuo darbinio tūrio, rpm ir mep (vidutinio efektyviojo slėgio), kuris ir yra tas parametras keičiamas su pripūtimu. Kitaip sakant, paprastas pavyzdys, naudojant tavo dragsterių duomenis pagal wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Mean_effective_pressure), kur sakoma, kad jie pasiekia 100 bar (10000 kPa), kas yra LABAI LABAI daug: Galia(kW)=bmep(kPa)*V(L)*(n(rps)/2)=10000*1,6*(250/2)=2000 kW=2680 HP (esant 15000 rpm). Taip, atrodo daug, bet F1 varikliai tikrai nepasiekia 100 bar bmep, ir max bmep tikrai nėra esant max rpm (15000), nes max bmep būtų esant +- vidutiniems variklio greičiams. Taip pat 100 bar bmep yra neįtikėtinas su kuro ribojimais (kaloringumas), patikimumu (3 varikliai per sezoną) ir pan. Taip, kad 3000+ HP net su kuro ribojimo panaikinimu yra labai sunkiai tikėtina.
Vytispagonia
| Lapkričio 09 d. 17:40
Bet šiaip ko gero išspaustų tuos 3000+....Net su tuometiniu turbo slėgio reglamentavimu, turint omeny, kad tuometinių ICU naudingumo koeficientas apie 30, o dabar jau virš 50 % ir pridėję tas 160 elektrinių AG, gautume apie 2500-2600...
Vytispagonia
| Lapkričio 09 d. 17:26
YZF
| Lapkričio 09 d. 16:25

1985 metais, su slegio ribojimu iki 4.3 BAR, padarydavo 1500Ag is 1.5 litro. 2018m, su dabartinem technologijom ir BE slegio ribojimo + elektra, kaip manai kiek padarytu? Pasidomek dragsteriu kubatura ir galingumu ir suzinosi kas buna kai reglamente ivyksta 'no limit'.

Na elektra tai tik 120 kW:)))
YZF
| Lapkričio 09 d. 16:25
Motorman
| Lapkričio 09 d. 10:58

3000 AG su 1,6 L varikliais, ribotom apsukom ir t.t... Tu gal juokauji. Be to, asiekiamas boost taip pat turi fizikinius limitus.

1985 metais, su slegio ribojimu iki 4.3 BAR, padarydavo 1500Ag is 1.5 litro. 2018m, su dabartinem technologijom ir BE slegio ribojimo + elektra, kaip manai kiek padarytu? Pasidomek dragsteriu kubatura ir galingumu ir suzinosi kas buna kai reglamente ivyksta 'no limit'.
Motorman
| Lapkričio 09 d. 10:58
YZF
| Lapkričio 08 d. 14:25

Isivaizduoji kas tada bus? Turbo slegis tai neribojamas. Jeigu kuro gali sunaudoti bet kiek, tai per kvalifikacija visi vaziuos su 3000 Ag+

3000 AG su 1,6 L varikliais, ribotom apsukom ir t.t... Tu gal juokauji. Be to, asiekiamas boost taip pat turi fizikinius limitus.
Black_Death
| Lapkričio 09 d. 09:53
YuZeFas
| Lapkričio 09 d. 07:22

Sakyčiau tokių neras,nes garbės reikalas važiuoti be apendikso

Senukams gal taip, bet kieti bicai vazineja be suodziu filtro
YuZeFas
| Lapkričio 09 d. 07:22
Sakyčiau tokių neras,nes garbės reikalas važiuoti be apendikso
Skirmantas_M
| Lapkričio 09 d. 01:06
P.S. Pritariu ddt, kad tai jau sprendžiama ir per kvalifikacijas važiuodami tokiom galiom, tiesiog sudegintų variklius.
Skirmantas_M
| Lapkričio 09 d. 00:59
YZF
| Lapkričio 08 d. 19:16

Nu tai uzdes oro srauto limita, kas nuo to pasikeis komentuotoju galvose? Sakys 'kam tie limitai'.

Limitai turi buti, nes priesingu atveju su saugumu bus problemos.

O gal tada kartu ir tegul sprendžia saugumo problemas? Gal būtų neblogai?
ddt
| Lapkričio 08 d. 23:40
YZF
| Lapkričio 08 d. 19:16

Nu tai uzdes oro srauto limita, kas nuo to pasikeis komentuotoju galvose? Sakys 'kam tie limitai'.

Limitai turi buti, nes priesingu atveju su saugumu bus problemos.

Uztad bus resurso problemos, kurias lengvai sprendzia ribodami varikliu skaiciu. Toliau? Kuri dar problema neiveikiama? Komentatoriu pesimizmas? :)
YZF
| Lapkričio 08 d. 19:16
ddt
| Lapkričio 08 d. 18:29

Seniausiai yra rasti sprendimai tokiems atvejams ir labai placiai naudojami net ir dabar

Nu tai uzdes oro srauto limita, kas nuo to pasikeis komentuotoju galvose? Sakys 'kam tie limitai'.

Limitai turi buti, nes priesingu atveju su saugumu bus problemos.
maxpower
| Lapkričio 08 d. 18:44
YZF
| Lapkričio 08 d. 14:25

Isivaizduoji kas tada bus? Turbo slegis tai neribojamas. Jeigu kuro gali sunaudoti bet kiek, tai per kvalifikacija visi vaziuos su 3000 Ag+

Kokios problemos ? Tegul kad ir su 3000 Ag vaziuoja, o del patikimumo tai jau komandu bedos butu.

F-1.lt pulsas