Seniausi komentarai
TukTuk
| Lapkričio 08 d. 20:35
bet vis tiek gaila jei Renault iseis, kad ir kokie auto bus ateity
ddt
| Lapkričio 08 d. 20:33
YZF
| Lapkričio 08 d. 19:04

Prie viso to reikia prideti: 'uzsipildymas kolonejele' truks ne 5 min o daug daug ilgiau (didelis no no laika skaiciuojantiems/dirbantiems), esami modeliai yra beviltiski visame kitame - komforto iranga, patikimumas, vaziavimo komfortas, talpa (nes visos masinos mazos ir su siaurais ratais - kad maziau energijos rytu). Nekalbant jau apie modeliu pasirinkimo trukuma. Ir man asmeniskai didelis NE yra visiskas bukumas ir traukos nebuvimas prie didesnio greicio. Ta pati Tesla P100D su visais savo 700+ AG tiesiog "sustoja" virs 200 km/h sitame galios segmente. Taycan padare pazanga su greiciu deze, bet vistiek cia dar viskas negreitai paprastu auto lygyje. Ka jau kalbeti kad autobahne 200 pavarysi ir uz 40 min gali vel stoti valandai poilsio.

Na, pas mus tarnybinis Leaf yra, negali sakyt kad taip jau blogai. Bet va situacija su "kilometražu" žiemą yra daugiau nei patetiška. 3x mažiau nei vasarą. Sėkmės Life važiuojant į Palangą, ir ieškant, kaip žiemą "užsipilt" daugiau nei 3kW galia iš char/superchargerių.
ddt
| Lapkričio 08 d. 20:31
Telemetrijus
| Lapkričio 08 d. 19:54

Užtenka pažiūrėti, kas buvo prieš 10m ir kas yra dabar. Elektromobilių skaičius tik auga.
Antra - elektros gamyba iš iškastinio kuro yra ekologiškiau, nei vdv kuras. Trečia - gaminti vdv kurą irgi reikia el-energijos :)

Papasakok apie prieinamas (ne NASA biudžetui lygių) technologijas, skirtas perdirbti skirtingų gamintojų skirtingais know how pagrįstas baterijų perdirbimo technologijas. Oh wait. Nėra tokių. Kol kas mes visu greičiu žiūrim į ličio jonų baterijų sąvartynus. Alytaus padangos atrodytų kaip savaitgalis rojuje.
Fekkalli
| Lapkričio 08 d. 19:56
Pridesiu pacius svarbiausius dalykus, kurie diskusijoj lieka nepamineti.
1. Kaip jus galvojat kokia dali valstybiu biudzetu sudaro kuro akcizai? Kodel kai kurios salys atsaukineja subsidijas EV auto pirkti?
2. Is ko gaminamos baterijos ir kas pagrindiniai sios zaliavos tiekejai?
3. Koks “atsinaujinanciu energijos saltiniu” vaibo rysys su antru punktu? Viena pakeiti kitu, right.
4. Nera tokio dalyko kaip atsinaujinantys saltiniai.
Telemetrijus
| Lapkričio 08 d. 19:54
Užtenka pažiūrėti, kas buvo prieš 10m ir kas yra dabar. Elektromobilių skaičius tik auga.
Antra - elektros gamyba iš iškastinio kuro yra ekologiškiau, nei vdv kuras. Trečia - gaminti vdv kurą irgi reikia el-energijos :)
YZF
| Lapkričio 08 d. 19:04
ddt
| Lapkričio 08 d. 16:53

Life, tu toks ekspertas, kad net liūdna. Realybė tokia: užmiestyje max iki 100 km/h, neigiamose temperatūrose krovimas skaityk nevyksta net jei stovi superchargeriuose (yra toks Bjorn Nyland youtube, pasidairyk po jo kanalą), Ignitis kainas jų krovimo tinkle pasitikrink, nusivalyk aprasojusius langus (nes kondyškės ar šildymo nejungi kad elektra nesibaigtų), A juostos ir nemokamas parkavimas tik laiko klausimas, 1-3k subsidija automobiliui kuris kainuoja 35-50k (kaip minimum) BAZĖJE tai kaip numirėliui švęstas vanduo, ir sėkmės kelionėse po Europą ieškant veikiančių rozečių - turiu omeny ne tų kur žemėlapy, bet realiai veikiančių. Daugybė žmonių su kelionių po DE turi patirtį, skaičiuodami 500 kelionei VISĄ DIENĄ (jei su Leaf). Kona (kainos nuo 40k Lietuvoj) 500 km gyvenime tau nevažiuos, nebent 90 km/h pavėjui - per neseną EV ralį Lietuvoj į Palangą atvažiavo su kelių km remaining - ir čia apie eko ralį kalbam. Krovimo infrastruktūra neegzistuoja (Lietuvoj), Europoj suksi ratais ieškodamas kada atsilaisvins. Sėkmės.

Prie viso to reikia prideti: 'uzsipildymas kolonejele' truks ne 5 min o daug daug ilgiau (didelis no no laika skaiciuojantiems/dirbantiems), esami modeliai yra beviltiski visame kitame - komforto iranga, patikimumas, vaziavimo komfortas, talpa (nes visos masinos mazos ir su siaurais ratais - kad maziau energijos rytu). Nekalbant jau apie modeliu pasirinkimo trukuma. Ir man asmeniskai didelis NE yra visiskas bukumas ir traukos nebuvimas prie didesnio greicio. Ta pati Tesla P100D su visais savo 700+ AG tiesiog "sustoja" virs 200 km/h sitame galios segmente. Taycan padare pazanga su greiciu deze, bet vistiek cia dar viskas negreitai paprastu auto lygyje. Ka jau kalbeti kad autobahne 200 pavarysi ir uz 40 min gali vel stoti valandai poilsio.
ddt
| Lapkričio 08 d. 16:53
Life, tu toks ekspertas, kad net liūdna. Realybė tokia: užmiestyje max iki 100 km/h, neigiamose temperatūrose krovimas skaityk nevyksta net jei stovi superchargeriuose (yra toks Bjorn Nyland youtube, pasidairyk po jo kanalą), Ignitis kainas jų krovimo tinkle pasitikrink, nusivalyk aprasojusius langus (nes kondyškės ar šildymo nejungi kad elektra nesibaigtų), A juostos ir nemokamas parkavimas tik laiko klausimas, 1-3k subsidija automobiliui kuris kainuoja 35-50k (kaip minimum) BAZĖJE tai kaip numirėliui švęstas vanduo, ir sėkmės kelionėse po Europą ieškant veikiančių rozečių - turiu omeny ne tų kur žemėlapy, bet realiai veikiančių. Daugybė žmonių su kelionių po DE turi patirtį, skaičiuodami 500 kelionei VISĄ DIENĄ (jei su Leaf). Kona (kainos nuo 40k Lietuvoj) 500 km gyvenime tau nevažiuos, nebent 90 km/h pavėjui - per neseną EV ralį Lietuvoj į Palangą atvažiavo su kelių km remaining - ir čia apie eko ralį kalbam. Krovimo infrastruktūra neegzistuoja (Lietuvoj), Europoj suksi ratais ieškodamas kada atsilaisvins. Sėkmės.
YZF
| Lapkričio 08 d. 16:18
Life
| Lapkričio 08 d. 15:32

Net vaikai ir paaugliai jau svajoja apie teslas, kaip mes savo laiku apie visokius lambus ir ferrarius, spėkit, ką jiems pirks užaugę. :)
Jau praktiška ir pigu, kai net ne premium gamintojų auto nuvažiuoja 500 km, pvz. Kona, prieš 100 metų tokių baterijų nebuvo. Sąnaudos 100 km 15kwh, tai kraunantis net paprastu tarifu apie 2 eur, atmesk dar visokius tepalus, variklio remontus, pridėk nemokamą važiavimą A juostomis, nemokamą parkavimą, kitose šalyse mokesčių lengvatas ir kompensacijas, įleidimą į centrą, tai gaunasi, kad greičiau VDV perka tik entuziastai. :)
Elektrinio variklio efektyvumas 20 kartų dedesnis nei dyzelinio, tai net jei elektra gaminama deginant dyzelį gaunasi ekonomiškiau ir ekologiškiau, nes didelių elektrinių katilai efektyvesni ir filtrai žymiai geriau su teršalais tvarkasi nei tūkstančiai gatvėse važinėjančių traktoriukų, apie renewable matosi irgi neteko girdėti, kur nemažoje dalyje šalių jau lenkia gamybą iš tradicinių šaltinių. Teisingai sakote, Europa diktuoja madas, ne kokia Rusija, Indija ar Nigerija, tai klausimas, ar F-1 bus priekyje tos mados, ar vėluos. :)

Kalbi taip lyg gyventum kazkokiam inkubatoriuje, kuriame vien tik telikas reklamuojantis elektrinius auto.

Tu iseik i gatve ir paziurek kiek VDV ten yra ir kiek elektriniu. Ir kiek tralu atvaziuoja su naujomis masinomis ir kiek jose VDV vs EV. Biski gal nusileisi ant zemes. ;)
Tech
| Lapkričio 08 d. 16:01
Life
| Lapkričio 08 d. 15:32

Net vaikai ir paaugliai jau svajoja apie teslas, kaip mes savo laiku apie visokius lambus ir ferrarius, spėkit, ką jiems pirks užaugę. :)
Jau praktiška ir pigu, kai net ne premium gamintojų auto nuvažiuoja 500 km, pvz. Kona, prieš 100 metų tokių baterijų nebuvo. Sąnaudos 100 km 15kwh, tai kraunantis net paprastu tarifu apie 2 eur, atmesk dar visokius tepalus, variklio remontus, pridėk nemokamą važiavimą A juostomis, nemokamą parkavimą, kitose šalyse mokesčių lengvatas ir kompensacijas, įleidimą į centrą, tai gaunasi, kad greičiau VDV perka tik entuziastai. :)
Elektrinio variklio efektyvumas 20 kartų dedesnis nei dyzelinio, tai net jei elektra gaminama deginant dyzelį gaunasi ekonomiškiau ir ekologiškiau, nes didelių elektrinių katilai efektyvesni ir filtrai žymiai geriau su teršalais tvarkasi nei tūkstančiai gatvėse važinėjančių traktoriukų, apie renewable matosi irgi neteko girdėti, kur nemažoje dalyje šalių jau lenkia gamybą iš tradicinių šaltinių. Teisingai sakote, Europa diktuoja madas, ne kokia Rusija, Indija ar Nigerija, tai klausimas, ar F-1 bus priekyje tos mados, ar vėluos. :)

Nuomones skirtingos siuo atzvilgiu :) laikas parodys ar bus tas proverzis ar ne. Kiek zinau jis jau dabar nera toks kaip buvo planuota, tai manau kokiu 5-10 metu begyje tendencija isryskes i kuria puse pakryps :)
Life
| Lapkričio 08 d. 15:32
Tech
| Lapkričio 08 d. 15:01

zmones svajoja sakai :) kazkoks procentas galbut, - siuo metu svajoja entuziastai ,o ne vartotojai, vartotojai gal irgi svajoja kaip apie 2-a masina. :) bet tai siuo metu nei praktiska nei pigu. ekologija yra sh verta, kai ta pacia elektra pagaminti, reikia deginti iskastini kura. dabar gi pridare elektriniu stoteliu fast charge, krauni puse valandos, kad nuvaziuoti apie 300 km, ir kaina ikrovos yra 3-5 eur/100 km. sakyciau, panasiai kaip mazalitrazio ekonomisko varikliuko :))
benzingalviams, kurie domisi auto sportu, F-1 ir pan , ar yra jo dalis, taip pat zmones kurie megsta sportinius auto, daugialitrazius auto, tai tie elektromobiliai zemai kabo ;) neisnyks VDV, nes pasaulis nesisuka vien tik apie mados beisvaikancius europiecius, yra ir likusi pasaulio dalis, kur poreikis buvo ir bus VDV, o ne krautis zaisliuka ant kiekvieno kampo. madinga - taip, ekologija, elektra, bet praeis visa tai su laiku, ir nebus to tokio proverzio koki cia garsiai skelbia. kad VDV nera pleciamas, nereiskia kad negabinamas, ir nereiskia, kad nebus pleciamas tolliau praejus sitai bangelei. buvo elektra ir pries 100 metu jau, kai juos VDV isstume is rinkos. kad F1 pradetu eiti vien tik elektra, tai nebutu jau F1, abejoju, kad tai nutiks apskritai kada nors

Net vaikai ir paaugliai jau svajoja apie teslas, kaip mes savo laiku apie visokius lambus ir ferrarius, spėkit, ką jiems pirks užaugę. :)
Jau praktiška ir pigu, kai net ne premium gamintojų auto nuvažiuoja 500 km, pvz. Kona, prieš 100 metų tokių baterijų nebuvo. Sąnaudos 100 km 15kwh, tai kraunantis net paprastu tarifu apie 2 eur, atmesk dar visokius tepalus, variklio remontus, pridėk nemokamą važiavimą A juostomis, nemokamą parkavimą, kitose šalyse mokesčių lengvatas ir kompensacijas, įleidimą į centrą, tai gaunasi, kad greičiau VDV perka tik entuziastai. :)
Elektrinio variklio efektyvumas 20 kartų dedesnis nei dyzelinio, tai net jei elektra gaminama deginant dyzelį gaunasi ekonomiškiau ir ekologiškiau, nes didelių elektrinių katilai efektyvesni ir filtrai žymiai geriau su teršalais tvarkasi nei tūkstančiai gatvėse važinėjančių traktoriukų, apie renewable matosi irgi neteko girdėti, kur nemažoje dalyje šalių jau lenkia gamybą iš tradicinių šaltinių. Teisingai sakote, Europa diktuoja madas, ne kokia Rusija, Indija ar Nigerija, tai klausimas, ar F-1 bus priekyje tos mados, ar vėluos. :)
Tech
| Lapkričio 08 d. 15:01
Life
| Lapkričio 08 d. 14:14

Įvaizdžiui, dabar ant bangos ekologija, klimato kaita, o VDV ir tokios pramogos kaip F-1 niekaip su tai nedera. Žmonės svajoja apie teslas, o ne smirdančius 4 litrų VDV. Net pats Hamis jau kalba, kad sumažins angliavandenilių vartojimą maximaliai, nusipirks elektrinę mercedes, nors dar prieš metus viskas buvo priešingai, taškėsi su private jet'u visur kur papuola. Turtingos valstybės irgi mokesčius deda tokius ir įveda visokius ribojimus, kad jau dabar nebeapsimoka pirkti naujos dyzelinės auto. VDV plėtrą stabdo vienas paskui kitą stambūs gamintojai. Tai trendas labai aiškus, ir F-1 niekaip į tai neįsipaišo, tik laiko klausimas, kada susijungs su Formula E, ar po poros metų, ar 5, na gal dar kokį maximum 10 ištems. :)

https://cleantechnica.com/2019/09/20/daimler-vw-saying-auf-wiedersehn-to-internal-combustion-engines-but-not-bmw/

zmones svajoja sakai :) kazkoks procentas galbut, - siuo metu svajoja entuziastai ,o ne vartotojai, vartotojai gal irgi svajoja kaip apie 2-a masina. :) bet tai siuo metu nei praktiska nei pigu. ekologija yra sh verta, kai ta pacia elektra pagaminti, reikia deginti iskastini kura. dabar gi pridare elektriniu stoteliu fast charge, krauni puse valandos, kad nuvaziuoti apie 300 km, ir kaina ikrovos yra 3-5 eur/100 km. sakyciau, panasiai kaip mazalitrazio ekonomisko varikliuko :))
benzingalviams, kurie domisi auto sportu, F-1 ir pan , ar yra jo dalis, taip pat zmones kurie megsta sportinius auto, daugialitrazius auto, tai tie elektromobiliai zemai kabo ;) neisnyks VDV, nes pasaulis nesisuka vien tik apie mados beisvaikancius europiecius, yra ir likusi pasaulio dalis, kur poreikis buvo ir bus VDV, o ne krautis zaisliuka ant kiekvieno kampo. madinga - taip, ekologija, elektra, bet praeis visa tai su laiku, ir nebus to tokio proverzio koki cia garsiai skelbia. kad VDV nera pleciamas, nereiskia kad negabinamas, ir nereiskia, kad nebus pleciamas tolliau praejus sitai bangelei. buvo elektra ir pries 100 metu jau, kai juos VDV isstume is rinkos. kad F1 pradetu eiti vien tik elektra, tai nebutu jau F1, abejoju, kad tai nutiks apskritai kada nors
Life
| Lapkričio 08 d. 14:14
Tech
| Lapkričio 08 d. 13:08

Zalingi kuo? Cia juk hibridines jegaines. Vdv nestabdys dauguma gamintoju, tik dides santykis gaminamu hibridiniu ir elektriniu varikliu. Vdv egzistavo ir egzistuos

Įvaizdžiui, dabar ant bangos ekologija, klimato kaita, o VDV ir tokios pramogos kaip F-1 niekaip su tai nedera. Žmonės svajoja apie teslas, o ne smirdančius 4 litrų VDV. Net pats Hamis jau kalba, kad sumažins angliavandenilių vartojimą maximaliai, nusipirks elektrinę mercedes, nors dar prieš metus viskas buvo priešingai, taškėsi su private jet'u visur kur papuola. Turtingos valstybės irgi mokesčius deda tokius ir įveda visokius ribojimus, kad jau dabar nebeapsimoka pirkti naujos dyzelinės auto. VDV plėtrą stabdo vienas paskui kitą stambūs gamintojai. Tai trendas labai aiškus, ir F-1 niekaip į tai neįsipaišo, tik laiko klausimas, kada susijungs su Formula E, ar po poros metų, ar 5, na gal dar kokį maximum 10 ištems. :)

https://cleantechnica.com/2019/09/20/daimler-vw-saying-auf-wiedersehn-to-internal-combustion-engines-but-not-bmw/
Klepsidra
| Lapkričio 08 d. 13:49
kart
| Lapkričio 08 d. 13:09

Abejoju, kad McLaren, Ferrari pardavimai mažėja. Ir aplamai VDV plėtros stabdymas, dar nereiškia, kad nebegamins auto su VDV varikliu. Iki pilno elektrifikavimo ir VDV gamybos stabdymo gali praeiti ir 10m. ir daugiau.
Gali būti, kad tiesiog atsiras naujos kartos VDV varomi vandeniliu, kuriuos apsimokės gaminti ir ta pati elektrifikacija sustos.

Small remark - vandenilis ar baterija - abiem atvejais masina elektrine - tiesiog skiriasi elektros saltinis. Elektrifikacija as such tikriaus nebesustos jau, bet ir pletra nera gal tokia, kaip reklamuota.
Paulius Barysas1708901819162923
| Lapkričio 08 d. 13:36
Visai nenustebciau, kad trauktusi. Aisku Ricciardo ir prancuzui Oconui butu smugis
ddt
| Lapkričio 08 d. 13:32
Dar momentas, Groupe Renault netiksliai užrašyta, ir galima suprasti, kad Macron'as yra "ji". Neskubėkit taip. Perskaitykit.. Rusų kalba tekste viskas norm, lietuviškas vertimas - skubos produktas.
ddt
| Lapkričio 08 d. 13:30
"dar 2019 metais"? Pala, o kurie metai yra ŠIEMET?
Micius
| Lapkričio 08 d. 13:26
Tegu visi ponai algas susimažina iki 3 nulių lygio ir viskas bus gerai :)
kart
| Lapkričio 08 d. 13:09
Life
| Lapkričio 08 d. 12:40

Realiai F-1 link to ir eina, jog liks brangia žaidimų aikštele visokiems arabams ir po to visai mirs, nes gamintojai ateinant EV erai koncentruosis į Formula E. Tradicinių automobilių pardavimai krenta, vienas po kito gamintojai skelbią apie VDV plėtros stabdymą, tai tokie projektai kaip F-1 gamintojams tampa nebeaktualūs ar net žalingi įvaizdžiui.

Abejoju, kad McLaren, Ferrari pardavimai mažėja. Ir aplamai VDV plėtros stabdymas, dar nereiškia, kad nebegamins auto su VDV varikliu. Iki pilno elektrifikavimo ir VDV gamybos stabdymo gali praeiti ir 10m. ir daugiau.
Gali būti, kad tiesiog atsiras naujos kartos VDV varomi vandeniliu, kuriuos apsimokės gaminti ir ta pati elektrifikacija sustos.
Tech
| Lapkričio 08 d. 13:08
Life
| Lapkričio 08 d. 12:40

Realiai F-1 link to ir eina, jog liks brangia žaidimų aikštele visokiems arabams ir po to visai mirs, nes gamintojai ateinant EV erai koncentruosis į Formula E. Tradicinių automobilių pardavimai krenta, vienas po kito gamintojai skelbią apie VDV plėtros stabdymą, tai tokie projektai kaip F-1 gamintojams tampa nebeaktualūs ar net žalingi įvaizdžiui.

Zalingi kuo? Cia juk hibridines jegaines. Vdv nestabdys dauguma gamintoju, tik dides santykis gaminamu hibridiniu ir elektriniu varikliu. Vdv egzistavo ir egzistuos
Life
| Lapkričio 08 d. 12:40
Realiai F-1 link to ir eina, jog liks brangia žaidimų aikštele visokiems arabams ir po to visai mirs, nes gamintojai ateinant EV erai koncentruosis į Formula E. Tradicinių automobilių pardavimai krenta, vienas po kito gamintojai skelbią apie VDV plėtros stabdymą, tai tokie projektai kaip F-1 gamintojams tampa nebeaktualūs ar net žalingi įvaizdžiui.

F-1.lt pulsas