FIA kitais metais tikrins bolidų elementų lankstumą

FIA kitais metais tikrins bolidų elementų lankstumą
logo 2021 Lapkričio 29 d. 08:27, Daimler AG

Dviejuose paskutiniuose etapuose – Brazilijoje ir Katare būta įvykių, kurie kol kas neturėjo tiesioginės įtakos „Formulės-1“ pasaulio čempionato dalyviams, bet pasekmių galima sulaukti kitais metais.

2022 metais lanksčiųjų aerodinamikos elementų tema gali tapti vėl aktuali ir „Auto Motor und Sport“ pabandė tai panagrinėti.

Dar Brazilijoje „Red Bull“ komanda norėjo atkreipti FIA dėmesį į „Mercedes“ galinį sparną, įtardami varžovus pažeidžiant Techninį reglamentą: neva galinio sparno plokštuma, važiuojant dideliu greičiu kažkokiu būdu išsilenkia.

Katare FIA ekspertai atliko eksperimentą, kuris kol kas neturi jokios juridinės galios, kadangi toks galinio sparno tikrinimas nėra numatytas oficialiuose dokumentuose: prie sparno plokštumos dviejuose taškuose buvo tvirtinami po 35 kg svoriai. Federacijos specialistai norėjo išmatuoti faktinį sparno išsilenkimą įvairių komandų automobiliuose – tokia informacija galėtų būti naudinga ateityje, kai panašūs bandymai galėtų tapti privalomais.

Atliktų eksperimentų serija nesukėlė jokių įtarimų ir abejonės, privertusios „Red Bull“ kreiptis į FIA, buvo atmestos. Pagal „Auto Motor und Sport“ informaciją, ši komanda net norėjo, kad tokie tikrinimai oficialiai būtų įvesti dviem paskutiniams šio sezono etapams, bet kiti čempionato dalyviai tam paprieštaravo, kadangi jau nėra laiko perdarinėti galinį sparną, jei tai būtų būtina padaryti.

Antra vertus, FIA yra nusiteikusi įvesti papildomus aerodinaminių elementų lankstumo tikrinimus 2022 metais ir tam yra rimto pagrindo.

Naujasis techninis reglamentas yra suformuluotas labai kietai ir komandų inžinieriai bandys surasti būdų, kaip apeiti tam tikras reglamento nuostatas, pavyzdžiui, pritaikant tokias gudrybes, kaip lanksčios vieno ar kito elemento konstrukcijos.

„Formulės-1“ technikos direktorius Patas Symondsas jau dabar išreiškė susirūpinimą šiuo klausimu: „Mes turėsime skirti ypatingą dėmesį tokioms sritims kaip sparnų profiliai, aerodinamikos elementai, esantys apatinėje mašinos dalyje bei difuzoriai“.

2022 metais bolidų dugnas jau nebus laiptuotas, visos dugno dalys turės būti viename aukštyje nuo žemės ir yra rizika, kad dugnas dažnai bus laužomas, pavyzdžiui, dėl kietų kontaktų su kelkraščiais. Visų pirma tai sietina su vertikaliomis pertvaromis-deflektoriais, kurie išsidėstę išilgai viso dugno nuo bolido priekio link difuzoriaus, dalindami jį į atskirus kanalus.

„Mes norėjome, kad šios pertvaros būtų kiek aukščiau, kad būtų apsaugotos nuo pažeidimų, bet komandos atsisakė“, - pripažino P. Symondsas.

FIA jau rengiasi tam, jog kitais metais darbų apimtys tikrinant bolidus atitikimui reglamentui išaugs, todėl bandys atsisakyti tradicinių tikrinimo metodų ir naudoti labiau šiuolaikinius būdus. Iš įprastinių elementų FIA garaže serviso juostoje pasiliks tik svarstyklės bolidams sverti.

Visi kiti tikrinimai bus atliekami modernesniais būdais: komandos privalės pateikti federacijai įvairių bolidų sričių 3D modelius, o tiesiogiai lenktynėse FIA ekspertai lazerinių skenerių pagalba tikrins realius elementus – ar jie atitinka pateiktiems 3D modeliams.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Darius Linkevicius 1859
2. Beržas 1833
3. Tadas Misevičius 1828
4. regdal 1825
5. gytisz 1821