H. Puhoralas: norėčiau, kad bolidai būtų greitesni (6)

H. Puhoralas: norėčiau, kad bolidai būtų greitesni
logo 2015 Birželio 18 d. 07:12, Getty Images
Heavy Puholaras jau 13 metų praleido „Formulėje-1“, dirbo Eddy Irvine, Juano-Pablo Montoya, Ralfo Schumacherio ir Marco Webberio lenktynių inžinieriumi, o dabar bendradarbiauja su Maxu Verstappenu. Interviu čekų „F1News.cz“ ispanų specialistas papasakojo apie savo darbo ypatumus...
- Ką reiškia būti lenktynių inžinieriumi? Kokios jūsų pareigos yra lenktynių savaitgalių metu?
- Aš atsakau už bolidą ir jo pilotą, stengiuosi padaryti taip, kad jie išnaudotų visas įmanomas galimybes. Aš dirbu su mašina, su lenktynininku, su mechanikais ir kitais inžinieriais. Aš turiu įsitikinti, kad komanda ir pilotas supranta, kokie uždaviniai prieš juos keliami, ką mes turime ištestuoti, kokio rezultato tikimės pasiekti. Mano tikslas yra tas, jog bolidas būtų greitas bet kokiomis sąlygomis.
Po lenktynių mes analizuojame – kas išėjo, kas neišėjo, kodėl neišėjo, analizuojame telemetrijos duomenis, naudojame specialias kompiuterines programas ir vizualizaciją, vertiname informaciją, gautą iš įvairių jutiklių ir remiamės skaičiavimo programomis. Visa tai duoda aiškų vaizdą apie tai, kas per lenktynes buvo su mechanine dalimi, su aerodinamika, su jėgaine ir padangomis.
Vėliau mes darome išvadas, norėdami suprasti tendencijas ir gauname išsamų kiekvienų lenktynių vaizdą ir galvojame, kaip bolidą padaryti greitesniu. Visam tam reikalinga metodologija ir atitinkamos procedūros norint garantuoti, kad viskas veiktų kaip vieninga visuma.
- Vadinasi, jūs žinote kiekvieną mygtuką ant bolido vairo? Jūs gal juos žinote net geriau nei pats pilotas?
- Visai ne. Aš žinau visų tų mygtukų funkcijas, bet realiai jais naudojasi pilotas trasoje. Ant vairo yra išvesta labai daug funkcijų, bet nemaža jų dalis yra naudojama pakankamai retai. Jei būtina lenktynininko prašyti ką nors pakeisti, inžinierius praneša pilotui, ką tiksliai reikia padaryti. Kartu su manimi dar dirba keletas specialistų – aerodinamikos inžinierius, nustatymų inžinierius, jėgainės, padangų ir strategijų inžinieriai. Skirtingi žmonės stebi labai įvairią informaciją, bet veikia kaip vieninga komanda, kad kiekvienas elementas dirbtų kiek įmanoma geriau.
- Kaip jūs vertinate galimą degalų papildymo lenktynių metu sugrąžinimą?
- Aš tam neprieštaraučiau. Prie tam tikrų sąlygų tai galėtų padaryti lenktynes įdomesnėmis. Gali būti, kad įvykiai trasoje bus kur kas painesni žiūrovams ir jie ne visada supras, kas vyksta, kiek degalų turi konkretus pilotas tam tikru momentu. Didžiosios komandos turi daugiau galimybių taikyti įvairesnes strategijas, todėl kuro papildymas turės mažai įtakos jėgų išsidėstymui rikiuotėje.
- Ar jūs laikote, kad dabartiniai bolidai yra per lėti? Ką reikia padaryti, kad greičiai F-1 padidėtų?
- Aš pirmiausiai pagerinčiau sukibimą su trasa, o vėliau – variklio galią. Tai nebūtinai padidins lenktynių žiūrimumą, bet man, kaip inžinieriui, norisi, kad bolidai būtų greitesni, galingesni ir geriau sukibtų su kelio danga.
- Bet KERS laikais pilotas nuspausdavo mygtuką ir trumpam padidindavo motoro galią. Kaip pilotai dabar kontroliuoja galios padidėjimą?
- Kiekviena komanda dirba skirtingai, todėl negaliu daryti jokių apibendrinimų. Galiu tik pridurti, kad mūsų dienomis galios padidėjimo sistemos valdomos labai paprastai.

Komentarai (6)


tribeca
| 2015 Birželio 19 d. 11:47
O as noreciau kad variklio apsuku butu kaip tikrame sportiniame automobilyje. Dabar ju net nerodo per televizija kaip kitu automobilio parametru, geda kam ir parodyti kad apsuku pas "autosporto karaliene" kaip pas tiurlinta sena civika.
Larensas
| 2015 Birželio 18 d. 21:20
Dabar pagalvojus, nelabai suprantu, kodėl žiūrėjau f1 visus tuos metus, kai titulai buvo dovanojami Schumacheriui, nes jau dabar žiūrėti vos ne prisiversti reikia, o dabar yra bent 100 kartų geriau už tada.
žiūrovas f-1
| 2015 Birželio 18 d. 17:44
Visi nori, kad bolidai butu greitesni, taciau del degalu pildymo grazinimo lenktynes tikrai turetu buti daug idomesnes ir grazesnes, nei siemet.
Sajan Minde
| 2015 Birželio 18 d. 15:19
Atstovavo nr 2
ArWukas
| 2015 Birželio 18 d. 11:45
mano nuomone butu tokia: reik padidinti variklio galia, sukius ir mechanini bolido sukibima, o aerodinamini efekta sumazinti. Pagrazinciau kuro pildyma, nes si procedura atgaivina kvalifikacija ir pagyvina lenktynes boxu metu.
deivec
| 2015 Birželio 18 d. 10:12
galite sneketi apie greitesnius bolidus....o teisingiau masinas (cia musu tupu komentatoriu sugalvojimas)
turi buti pacios masinos tokios, kad vairas ir pedalai butu svarbiausiai irankiai pilotui...o ne dvidesimt mygtuku ant vairo...
ka reiskia reikia greitesnes masinos ? cia tipo kad inzinierius kazkuris ir pilotas gaudytu kaifa ?
o tai ne fanai turi gaudyti kaifa ? as gaudau kaifa nuo lenktyniavimo tarp pilotu...o ne nuo lyginimo rato iveikimo laikus tarp 2014 ir 2015

×

F-1.lt pulsas