Perskaičiau, daug parašiau atsakydamas Oficialui, o čia jau Daitona pavarė... Net apie švirkštus...
bet neturiu kur dingt, tai ir postinu - tiek daug prirašęs....
official > Hydraulic systems, like the ones mentioned above, will work efficiently if the hydraulic fluid used has low compressibility.
Tai čia iš tos pačios vikipedijos :) Atkreipk dėmesį į low...
Šiaip sutinku, turėjau prirašyti skystis yra PRAKTIŠKAI nesuspaudžiamas, jei yra 1 litras, tai suspaudus gaunasi 0,999 litro,..... o toliau viskas galioja... Bet čia jau ieškojimas po užpakalį smegenų. Nes sąlyga veikia tik tuo atveju, kai temperatūra yra pastovi. Gi jei temperatūra didėja tai automatiškai ir tūris didėja, o tuo pačiu ir slėgis. Jei pastebėjai tai tavo antrame linke apie tai ir šneka, apie tūrio kitimą nuo temperatūros... o temperatūra bolide knta.... Tačiau nėra prasmės skaičiuoti tūrio pakitimus nuo tokių veiksnių kaip temperatūra ar slėgis. Viskas ko reikia sistemos darbui, tai atitinkamas slėgis. Prie atitinkamo slėgio skystis užtikrina efektyvų sistemos darbą, kai tau nuspaudus pedalą vienam gale spaudžiamos kaladėlės kitame - nereikia laiko skysčiui suspausti (slėgis jau yra) ir laukti kol spaudimas nueis į kitą galą....
Ir visgi realybė yra ta, kad skystis iš tikrųjų yra praktiškai nesuspaudžiamas. Ir jei tūris pakinta minimaliai tai visiškai niekaip neatsiliepia cilindriuko darbui, kuris tarkim turi judėt ne 20 mm, o 21 mm - skirtumo jokio. Čia reikėtų pastebėti, kad jei esant slėgiui 1 atmosferos cilindriukas turėtų nueiti papildomą 1 mm (iš piršto laužtas skaičius, nes priklausys nuo cilindriuko geometrijos), tai padidėjus skysčio slėgiui iki tarkim 2 atmosferų, papildomas bus ne 1 mm o jau mažiau. Todėl ir daromas slėgis sistemoje, kad skysčio tūrio pakitimas niekaip neįtakotų darbo nes tas tūrio pakitimas yra mizernų mizerniausias. Be abejo geriau būtų iš viso be slėgio - tada variklio galios sutaupyt būtų galima, ale reikia užtikrinti, kad į sistemą oro neprieitų ir skysčio veikimas būtų kaip galima greitesnis - t.y. nereiktų laiko jo suspaudimui. Tai atliekama su siurbliu. Kadangi visoje sistemoje, tarkim kalbam apie stabdžius, slėgis toks pats, tu nuspaudi stabdžio pedalą ir skystis - lygiai kaip kietas kūnas, jau spaudžia stabdžių kaladėles kitame gale - veikimas iš karto. Tik tiek pranašiau už kietą kūną, kad skystis lengvai keičia formą, nes kitaip galima būtų naudot paprasčiausią svirtį.
Visa kalba eina lyginant su oru - vieninteliu alternatyviu pakaitalu. Pats žinai, kad jei užkimši pompos galą pirštu, tai svirtį gali nuspausti ganėtinai daug, pakol išsiveržia šnypšdamas oras. Ale pabandyk pripilti vandens ir tada nuspausti... pamenu vaikystėje žaisdavau su tokiais stikliniais švirkštais, kuriuos virinti reikėdavo 20 minučių. Pripildavau vandens ir spausdavau kitą galą - žiūrėdavau savo galybę :) Atspėk per kiek padalų nuspausdavau? Teisingai - per 0. Didelis nusivylimas vaikui, kuris nori būti stiprus :) Ale išgyvenau... Bet su švirkštais nebežaidžiu...
Pabandyk - gal patiks....
O jei neturėtum švirkštų po ranka tiks ir paprasčiausias gazuoto vandens butelis, kad ir "Taupa" 99 ct. Ant butelio pasižymėk iki kiek užpiltas, tada gerai pakratyk, kad slėgis sukiltų stipriai ir tada vėl pažiūrėk per kiek tas skystis susispaudė nuo slėgio. Po to iš karto pabandyk pirštais suspausti butelį. Jei vis dar manysi, kad skystis yra suspaudžiamas, tada atsisėsk į kėdę patogiai ir staigiai atsuk butelio kamštelį....:)
Beje mano rašliava paremta ne švirkštų žaidimu, o 1,5 metai hidraulikos paskaitų (1 kartas per savaitę) + praktiniai užsiėmimai (VGTU 2 rūmai 5-6 aukštai) + laboratoriniai darbai L korpuse + įdomi praktika buvusių 3 rūmų rūsiuose, kur dabar katolikams atiduota prie Aušros vartų...
Dėl elektros dar.... sakai nesudėtingai valdomi ir nėra užvėlavimo? O tai koks yra būdas perduoti tolygų slėgį į stabdomus ratus? Reikia prisiminti, kad kaladėlės turi būti spaudžiamos iš karto nuspaudus stabdžių pedalą ir diskus spausti vienodai.... El varikliai tiktų sakai? Nereikėtų pirmiausiai signalo leisti į kompą, ten balansuoti sistemai ir skirstyti į ratus? Be to ar nereikėtų gauti atgalinio signalo iš ratų, kaip spaudžiamos kaladėlės ir reguliuoti el. variklio (nu el magneto) darbą? Kiek laiko keliaus el. signalas per mikroschemas pirmyn ir atgal? Kiek sudėtingas bus tokios sistemos derinimas ir koks bus patikimumas? Lyginant su tuo, kad su skysčiu nuspaudus pedalą stabdžių kaladėlės spaudžiamos iš karto. O atleisti gali kiek nori ir koreguoti lengvai gali koja. Tiesa per visokius stiprintuvus, balansus ir pan, bet visvien iš karto, su milisekundžių užvėlavimu, nes nereikia laiko skysčiui suspausti - jis yra nesuspaudžiamas (praktiškai) :)
Gali atlikti bandymą - tiks tas pats butelis Taupa 99. paguldyk ant stalo ir stumk kamštelį, kad stumtūsi butelis. Pamatuok laiką per kiek vėliau butelio galas pradės judėti nei kad tavo stumiamas kamštelis....
Jei nepatikėsi ir manysi, kad butelis per trumpas tada nusipirk šlangą, kad ir 1000 m , užpildyk ją vandeni (be slėgio) ir vieną galą pridėk prie lūpų, o kitą nukreipk į kelnes - žemiau juostos. Tada stipriai pūsk į tą galą prie lūpų.... Kadangi šlanga ilga, skysčiui reikia laiko susispausti, spaudimui reikia laiko nueiti iki šlangos galo, tai turėtum spėti pabėgti neapsišlapinęs.... Bet aš taip nedaryčiau....