Ideali Formulė 1

Jūs esate čia:
2013 Birželio 03 d. 11:24

Sumąsčiau padiskutuoti dėl įdomumo kokia turėtų būti įdomi F-1. Prašau gerbti vieni kitų nuomonę. Savaime suprantama, kad FIA ar komandos mūsų negirdi, bet tarp mūsų galime padiskutuoti

2013 Birželio 03 d. 11:24

Va čia tai lentynes. Spaudimas iki galimybių ribos, kuro papildymas...
F-1 reikėtų reformuoti taip:
1) Kuro papildymas, nesamonė, kad čia daug sutaupo ir saugumas didesnis. Kada kas rimto nutiko per pastaruosius 20 metų su kuru? Gal aš klystu, bet lyg ir nieko nebuvo, išskyrus nutrauktą "Šlangą" ir pan. Avarijos dar ir dabar rimtesnės būna.
2) Formulėje reikėtų padangų su kuriomis galima spausti iki dugno, galimybių ribos. Tuoj paaiškinsiu kaip apriboti dominavimą vienos komandos.
3) Tiesiog reikia, kad ir kaip taip būtų gaila, suvienodinti aerodinamiką, jos visiškai nekeičiant. Vienodi bolidai.
4) Leisti naudoti bet kokius variklius, apribojant jų galią. Tobulinami varikliai, pavarų dėžės, KERS ir panašios sistemos, kaip kuro padavimas, išmetimas ir panašiai. Taip vis vien stipresnės komandos nugalės, tačiau bus sumažinta
bolido įtaka, o polito padidės.
5) F-1 išliks galingiausios formulės, su variklių ir pan. technlologijomis, kurios bus naudojamos "masinėje gamyboje"

Diskusija atvira :)

2013 Birželio 03 d. 11:25

T.y. kuro papildymą grąžinti

2013 Birželio 03 d. 12:18

Aisku visi norime kad varikliai butu galingi pvz: V10, V12... bet sie varikliai ateityje nebebus naudojami serijineje gamyboje. Ir dabar dauguma gamintoju renkasi V6 ( su turbo kompresoriais ) nu ir dar V8 ( irgi su kompresoriais)... paprasciausiai tokie kaip V10, V12 senesta, iseina is mados ir + ju gaminimas yra brangesnis nei V6 ar V8. Juk pvz nenoretum susitikinet su senovisko modelio pana, aisku kad noris su siuolaikine ir kuo jaunesne :) Del kuro pildymo... vel viskas atsiremia i ekonominius kastus ir logistika. Del siu priezasciu ir buvo atsisakyta kuro pildymo sistemos nes jas gana brangu transportuot ( logistine prasme ) ir aisku ju saugumas ir licenzijavimas atsieina. Padangos... nu Pirrelis juk gamina padangas kurios spaudzia iki galimybiu ribos :D (aisku ta galimybiu riba yra trumpa ). Del aerodinamikos ... irgi sunkus atvejis ja suvienodint... :) Seip is dalies pritariu tavo idejoms bet... deja jos ir liks idejos, svajones, nes dabar formule tapo ekonominiu bizniu: noris daug pasiekt kuo maziau isleidziant ( bent jau taip nori padaryt, nors nelabai gaunasi ) :)

2013 Birželio 03 d. 13:47

bring v-10's back!

2013 Birželio 03 d. 16:54

W10 arba W12 kuro papildimas padangos laikančios visą distanciją. bet kai pagalvoji tas jau buvo ir beveik jokio idomumo (prisimenant raudonojo barono erą). gal idomiau butu gražintos mechanines greičių dėžės ir panaikintos starto kontrolės ar dar kokios ten elektrinės nesamonės :)

2013 Birželio 03 d. 18:13

Reikia ant formulių uždėti vikšrus vietoj ratų. Taip pat kulkosvaidžiai nepakenktų kokie, kad būtų savo nepasitenkinimą varžovui parodyti kaip nors. Benziną turėtų pakeisti ekologiškas rapsų aliejus. O pilotai sėdėtų boksuose ir savo bolidus valdytų pulteliais. Tokia F1 būtų super.

2013 Birželio 03 d. 18:54

Man atrodo viskas su ta formule gerai ir dabar :)
Ko truksta, tai nebent kuro papildymo...
Ziuresim, kaip kitais metais pasikeis viskas, laukiu nesulaukiu jau.

2013 Birželio 03 d. 22:25

Aš tai nematau prikolo su tais dideliais varikliais. koks skirtumas tas variklis, rieda vienodai greitai. Man užtektų DRS visokius užbaninti, o aerodinamiką padaryti tokią, kad būtų galima sekti bolidą posukiuose arti, kad gripo neprarastų iš paskos važiuojantis. Ir aišku naikinčiau padangų monopoliją - kas kokio gamintojo nori, tegu ir važiuoja, tik tegu taisyklės būna homologuotos.

2013 Birželio 05 d. 23:30

V12 varikliai+turbokomspresoriai :D dar kuro papildymas, greitai dylančios padangos ir aisku greitos trasos tokios kaip monza,spa ar montrealis :) Nu žodžiu, kad lakstytų kaip anksčiau ant 370km/h :)

2013 Birželio 06 d. 10:46

Kada anksciau? Kurie bolidai lakste 370?

2013 Birželio 06 d. 12:16

O gal pradžiai užtektų tiesiog kitaip skirstyti pajamas iš F-1. Nes dabar turtingos komandos tampa dar turtingesnės, o mažos vos išsilaiko. Aišku reikėtų kažkokų saugiklių kad nebūtų "vienadienių" projektų. Bet manau kad kova taptų lygesnė jeigu paskutinės likusios komandos gautų daugiau, o priekyje esančios šiek tiek mažiau. Arba visos po lygiai, nežinau. Esmę manau pasakiau :)
Arba bandymus apmokėtų iš F-1 surenkamų pinigų, ir tuomet juos būtų galima leisti. Ir tuomet turtingesnės komandos gautų tiek pat (sąlyginai) žinių kiek ir mažesnės, nes bandymai nekainuotų. Manau tikrai F-1 pajamos gali skirti dalį pinigų tam :)

2013 Birželio 06 d. 12:27

Jjuliau, "In the Italian Grand Prix 2004, Antônio Pizzonia of the BMW WilliamsF1 team recorded a top speed of 369.9 km/h".

2013 Birželio 06 d. 13:41

siaip pagalvojus ka dabar reiktu pakeisti, kad butu idomiau manau pirmiausiai reiktu suvienodint siek tiek technika. nepagalvokit kad visa! taciau, butu idomiau ziureti kai lenktyniaujama butu daugiau maziau panasaus pajegumo bolidais. aisku kuro pildyma grazinti, padangu patikimuma padidinti, kad norint reikalui butu galima 'smaugt' iki pat finiso. kas liecia kers ir drs as sakyciau juos palikti kadangi is esmes kers pagrinde naudojama ginybai o drs lenkimams. visiems kas nesutinkad prisiminkim keleta metu atgal kokios budavo lenktynes (procesines) aisku ne visur bet daugumoj trasu. kas cia dar? a tiesa kvalifikacijos formatas 1 greito rato kai i trasa budavo leidziamas tik vienas bolidas ir niekas jam nemaisydavo na bent jau man tas formatas labiau patikdavo, nes dabar gi ziurint jei sausas oras daug mas viskas aisku per q1
per q2 jau siek tiek ido,iau
o per q3 paaiskeja kas padangas taupo?! tai argi cia taip turi but :) tai va tokie pastebejimai. tiesa kas liecia variklius manau labai didelio skirtumo ner ar ten v10 ar v6 inzinieriai sugeba ir is tokio motora ispaust maximuma tiesa sakant netgi sie varikliai kur kas patikimesni nei anksciau paziurekit kiek vienas matoras turi km atlaikyt?

2013 Birželio 06 d. 17:39

Martyzas> ar toks pajamų perskirstymas neatimtų ūpo iš komandų varžytis? Jei gauni tiek pat ar net daugiau už paskutines vietas, tai kam kovot dėl pirmų?

Suvienodint technika, aerodinamika ar dar ka nors? :) ir kas gausis? formule renault? Ką tokioj formulėj veiktų ferrari? mersai? mclaren? :)

variklių per visą formulės istoriją buvo įvairiausių ir tie nauji ateinantys V6 nėra nei mažiausi, nei, toli gražu, silpniausi.

Man šiuolaikinėj formulėj trūksta tik kuro papildymo.

2013 Birželio 06 d. 22:02

Sveiki,

Manau tobula f1 man būtų jeigu baigtų riboti progresą taisyklėmis t.y.:
1. Komandos galėtų turėti kokį tik nori variklį (V12,V10,V8,V6 ar pan.) galėtų dėti kokias tik nori KERS ar panašias sistemas kurios negalėtų būti pakrautos prieš lenktynes,BET riboti degalų kiekį lenktynėms.
2. Komandos galėtų išsikalinėti su aerodinamika kiek tik širdelė geidžia, kol ji atitiktų du reikalavimus: a. atitiktų saugumo reikalavimus. b. atitiktų sukuriamos suskuriamos turbulensijos koficientą (kad bolidai galėtų važiuoti arčiau).
3. Gražinti daugiau padangų tiekėjų ir atrišti jiems rankas visais aspektais, gal tik saugumo klausimu reikėtų pakontroliuoti.
4. Panaikinti bandymų draudimą, leisti treniruotis trasoje kiek tik nori.
5. Ir kad visa tai ką išvardinau netaptų tik turtingų komandų sportu-riboti biudžetą (PVZ: 130 mil. eurų). Jeigu surenki daugiau-šaunuolis tai tavo pelnas, jei nenori pelno ir nori leisti pinigus- dar tiek pat kiek viršyji max sumą susimoki lygiomis dalimis kitoms komandoms kurios tos ribos neperžengia ar net tiek pinigų nesurenka (padėtų komandoms su "mažiau giliomis kišenėmis".

2013 Birželio 07 d. 11:15

Man arodo kad jei nieko neribotu, tai baigtusi vieno gamintojo dominavimu, kas pabaigtu F1 lenktynes - nebebutu prasmes. Tas pats galioja ir aerodinamikai - viska leistu, tai per 2-3 metus komandos tobulai atkaltu aerodinamini paketa, kuris pas visas visai nebesiskirtu, o padaryt geriau nebutu kur... Viena aisku - F1 butina gazinti padangas, kad jos leistu spausti nedarant dideles itakos ju naudojimui - t.y. spausi, vaziuosi 20 ratu, nespausi - 21, o ne kaip dabar: spausi - 3 ratus, taupysi - 21. Antras dalykas - per mazas skirtumas tarp skirtingos sudeties padangu. Greitesne nera labai greitesne, o letesne nera labai taupesne. Kitais zodziais tariant, Pyrrelly yra beda. Antras dalykas - F1 turi tapti skaidresne ir lygi visiems dalyviams, negali buti jokiu islygu - uz istorinius pasiekimus ir pan. DRS - ne. Lenktyniu metu ekrane daugiau info, 10 metu nieko nepasikeite, vis ta eilute tik rodo. O galetu rodyt trajektorijas ir pan. Sakyciau F1 truksta analitiku, kurie darytu palyginimus ir pan. (kaip vaziuoja atskiri pilotai...), perdaug nuomoniu reiskeju (dede x pareiske, kad pilotas y yra geriausias...). Tiesiog istraukti F1 is pletku lygio. Dar svarbu - taisykles trasoje neturi keistis priklausomai nuo to, kas ivyko ir su kuo tai ivyko. Jei yra taisyklese bugas, tegu jis buna, jau taip daug geriau, nei kad nuolat kinta. Kituose sportuose tokio balagano nera, todel ir galima objektyviau vertinti. O dabar - politika. Na dar daug galima prirasyti, bet manau varikliu formatas nera esmnine F1 problema, o kuro pildymas kad ir labai grazu, bet tikrai buvo nesaugu: http://www.youtube.com/watch?v=JCykFawdq40

2013 Birželio 07 d. 17:52

ir kas ten tokio baisiai nesaugaus? paeme mechanikai momentaliai uzgesino ir viskas, juk tokiem panasiem atvejam ir kuriami apsauginiai kombinezonai lenktynininku ir salmai. Ir visa tai buvo saugu jau pries beveik 20 metu, tai net neabejoju kad dabar tai butu dar saugiau, beto kai kuro pildymo atsisake niekas nesnekejo kad jo atsisakoma del saugumo.

2013 Birželio 13 d. 08:47

Nuo 1994 metu kuro technika patobulejo :)
O tarp kitko ideja su islaidu lubomis butu labai idomi ir praktiskai imanoma. Kaip pvz.: NBA yra padare, ir tarp kitko pas juos paga; nauja susitarima yra revenue-sharing, kas reiskia kad didesnes rinkos, turtingesnes komandos dalijasi pinigais. Zinoma F-1 tas kitaip galetu veikti. Is bendru pajamu daugiau.
Kokia nauda buti pirmiems? Daugiau rodo kamerose, remejams nauda, gamintojui nauda, kad jo variklis pirmas ir t.t.

O del islaidu lubu, tai ir UEFA kazka masto atrodo.
Tai f-1 irgi galetu buti tas pats, virs 100mln, moki po 2mln, uz kiekviena virsyta mln euru ar panasiai :)

2013 Birželio 13 d. 08:51

o del nesaugumo tai stai:
http://www.youtube.com/watch?v=dMBeFvhSYks

tik aplamai sustojimu metu nelaimes nutinka, toks jau sportas ir jo rizika. Kuras tik to dalis.

2013 Birželio 13 d. 14:01

MIRKA>>> zmogau, Verstapenas ten sudege del to, kad Benetonai tais metais naudojo nelegalia kuro pildymo sistema, kad daugiau kuro per sekunde iteketu i baka. O tas nelegalumas buvo apsauginio filtro nuemimas, butent tai ir buvo priezastis. Juk Ten Briatore, JIS.. ta chebra, kuri niekada nesivargino kovoti saziningai. Tu metu Benetonas dar turejo nelegalia LC sistema ir nors nebuvo irodyta, bet niekas neabejoja, kad ir TC buvo.. Bet net ir tai JAM teko taranuoti Damona, kad iskovoti ta slykstu, nesazininga titula. Komanda sukure nelegalu bolida, o JIS irgi nesuzibejo garbinga kova Adelaideje... Taip, kad kuro pildyma reiketu sugrazinti besalygiskai, jei kalbam apie idealia formule. Tai garantavo skirtingas strategijas, skirtingu svoriu bolidus ir idomia kova net tarp skirtingu pajegumu bolidu, bent jau iki sustojumu

2013 Birželio 13 d. 14:46

Arba jauti didziule pagarba Schumacheriui su tais juokingais JIS JAM JO, arba esi visiskas degradas kaip ir 1 protingas. Linkstu prie 2 varianto :)

2013 Birželio 14 d. 10:01

neriboti varikliu ir greicio deziu kiekio sezonui, patvaresni slikai ir vel butu lenktynes, o ne taupiojo vaziavimo cempionatas.. ir dar drs ismest.
zeto> neirodyta yra neirodyta, be to tas pats buvo rasta keliose kitose komandose. ir JAM nebutu reikeje stumdytis su zioplu hillu, kuris lindo lenkt apgadinta bolida, jei ne fia noras po sennos zuties pagyvint cempionata dalinant JAM diskvalifikacijas i kaire, ir i desine ;)

2013 Birželio 14 d. 13:17

Na tas Hillo "zioplumas" yra tik post factum prasme, kai perziuri video irasus, pakartojimus ir ZINAI, kadJO bolidas pazeistas. Realiu laiku jam per pora sekundziu niekas nepranese to, todel kaip ir priklauso lenktyninkui, instinktyviai bande pasinaudoti JO klaida. Zinoma juk jis anuomet ne neitare, kad JIS turi tokiu unikaliu bruozu savo varzovu atzvilgiu

2013 Birželio 14 d. 13:38

o galejo itart.. juk buvo komandos draugu su senna, tas is patirties galejo papasakot hillui apie geriausiu lenktynininku bruozus :)

2013 Birželio 14 d. 16:12

Juan Pablo Montoya achieved the fastest ever speed recorded during a F1 race, 372.6 km/h (231.5 mph)

2014 Spalio 06 d. 18:28

Vot pasvarstymas, reaguojant į vakarykščius įvykius: nereikia jokių uždarų kokpitų ar kitų keistenybių, užtenka SC leisti vos tik reikia pašaliniam transportu patekti į trasos teritoriją. F1 bolidai apsaugo pakankamai nuo bet ko, kas yra trasoje natūraliomis sąlygomis, tačiau tikrai neapsaugo nuo galvos lygyje esančių kelias tonas sveriančių objektų. Neleisti važiuoti per lietų? Lietus čia tiek pat vaidina, kiek ir sprogusi padanga ar sugedę stabdžiai tokiomis sąlygomis. (Heikki barselonoj, hamis hockej buvo sausoj trasoj, gerai, kad ten nebuvo traktorių). SC leisti iškart bolidui sustojus trasos teritorijoj. End of story.

2014 Spalio 06 d. 19:24

http://www.24h-lemans.com/en/news/le-mans-2014-slow-zones-a-new-safety-feature_2_2_1746_15583.html Jei, F1 būtų Slow Zone(60km/h), šio incidento nebūtų buvę.

2014 Spalio 11 d. 01:37

suvienodinti formuliu gamyba, ju pajegumus. Kaip tai pasiekiama ?

2014 Spalio 21 d. 18:01

Nesu tas žmogus, kuriam patiktų f-1 neturinti visiškai jokių apribojimų. Man labiausiai patiko 1995-1997 metų formatas, kada apribojimai buvo protingi.
Dabartinės technologijos, kurios man patinka:
* DRS ir rekuperacijos sistemos, bet būtina panaikinti visus apribojimus draudžiančius sistemomis naudotis neribotai. DRS neturėtų būti sistema skirta lenkimo palengvinimui.
Dabartinės F-1 taisyklės, kurios man patinka:
* Kuro papildymo uždraudimas lenktynių metu- įgalina variklių kūrėjus kurti ekonomiškesnius variklius, variklio pajėgumą derinti su ekonomika.
* Tarpsezoninių, tarplenktyninių bandymų ribojimas- įgalina protingų f-1 simuliatorių kūrimą bei tobulinimą ir sumažina kaštus.
*Plokščio dugno taisyklė- Nes bolidai su "žemės efektu" kenkia pilotų sveikatai, tokie bolidai yra nežmoniški, neskirti pilotuoti žmogui.
Dalykai, kuriuos reikėtų gražinti:
3.0l arba 3.5l atmosferinius variklius, gal jų efektyvumas yra mažesnis nei mažalitražių turbininių variklių, bet garsas nepakartojamas.
Dabartinės F-1 taisyklės, kurios man nepatinka:
Visos likusios taisyklės, panaikinti vairo stiprintuvus, visus ribojimus aerodinamikai(išskyrus plokščią dugną), kad f-1 bolidą galėtų vairuoti tik tikri vyrai, o ne dėl savo svorio verkiantys, ant dietų gyvenantys verksniai. Dabartinis f-1 formatas yra juokingas, grįšti prie 95-97 metų formato. Ir tada formulė taptų be galo įdomi.

TOP naujienos