Idėjos ateičiai: 4x4 pavara ir „žaliosios“ technologijos

Idėjos ateičiai: 4x4 pavara ir „žaliosios“ technologijos
logo 2021 Liepos 12 d. 15:48, FIA

Jau buvo rašyta apie „Formulės-1“ motoristų susirinkimą, kuris įvyko daugiau nei prieš savaitę Spielberge ir buvo skirtas po kelerių metų įsigaliosiantiems naujos kartos jėgos agregatams aptarti.

Detalios informacijos apie šį susrinkimą nebuvo, o „Formulės-1“ prezidentas Stefano Domenicali tik pasakė, kad susirinkimas praėjo puikiai, tam tikros pažangos pasiekta, o oficialius parieškimus šia tema daryti yra per anksti. Taip pat buvo cituojamas „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas, kuris pasakė, jog „vidaus degimo variklis išliks ateityje toks pats, koks yra dabar“.

Tačiau spaudai pavyko išsiaškinti kur kas daugiau – pavyzdžiui, italų „Gazzetta dello Sport“ rašo, kad į susirinkimą pakviesti „Audi“ ir „Porsche“ atstovai pasiūlė, kad ateityje „Formulės-1“ automobiliai turėtų keturių ratų 4x4 varančiąją pavaros sistemą.

Hibridinės jėgainės F-1 pasaulio čempionate naudojamos nuo 2014 metų, jos pasirodė esančios gana efektyvios ir per tą laiką gamintojai pasiekė gana aukšto tokių agregatų patikimumo. Tačiau jėganės yra labai sudėtingos techniškai ir dėl to brangiai kainuoja. Todėl svarstant šio srities reformas, klausimas keliamas taip: koks kelias būtų teisingesnis – ar modernizuoti šiuos agregatus, ar po 2024 m. pereiti prie kur kas tobulesnės, tačiau kartu paprastesnės jų versijos? Ar galvoti apskritai apie ką nors naują?

Visi palaiko tą idėją, kad naujųjų jėgos agregatų pagrindu būtų paimtos hibridinės technologijos, tačiau reikia mažinti jų gamybos kaštus ir piginti jų eksploatavimą, o diskusijos dėl koncepcijos bus dar gana ilgos. Nežiūrit į tai, kad reikia skubėti, nes prie perėjimo prie naujų jėgainių liko tik trys su puse metų.

„Gazzetta dello Sport“ rašo, „Audi“ ir „Porsche“ kompanijų atstovai, remdamiesi savo patirtimi, gauta iš WEC bei „Formulės-E“ lenktynių, pasiūlė „Formulės-1“ bolidus padaryti su visų varančiųjų ratų sistema. Tokių bandymų anksčiau yra būta, tačiau tai prie nieko neprivedė, bet dabar siūloma kalbėti apie visiškai kitokį požiūrį: vokiečių inžinieriai į konstrukciją siūlo įtraukti elektros variklį, kuris suktų priekinius ratus.

Sprendžiant iš visko, „Mercedes“, „Renault“ ir „Red Bull“ norėtų susilaikyti dėl brangiai kainuosiančių eksprimentų, o štai „Ferrari“ yra atviri visoms naujovėms, net ir pačioms drąsiausioms. Bet su sąlyga, kad tai smarkiai nedidins gamintojų išlaidų, o ties hibridinėmis technologijomis bus rimtai eksperimentuojama. Taip pat Maranello komanda sutinka, kad galima prie naujos kartos jėgainių pereiti metais vėliau – nuo 2026 m.

Stefano Domenicali patvirtino, kad kursas į hibridines technologijas išliks: „Mes toliau naudosime vidaus degimo variklius, kadangi esame įsitikinę, kad mums dar ilgai teks turėti reikalų su įprastiniais degalų tipais, bet žinoma mes toliau tobulinsime hibridinę jėgainių dalį“.

Vienas iš realiai galimų scenarijų – MGU-H tipo (atsakingo už išmetamųjų dujų šiluminės energijos pavertimą į elektrinę) motorų- generatorių atsisakymas, kadangi tai yra labai sudėtingi ir brangūs jėgainės elementai. Rekuperacijos funkcijos visiškai būtų perduotos kinetiniam motorui -generatoriui MGU-K, todėl jo efektyvumas ir galia dar turėtų būti padidinta.

Kartu „Formulė-1“ turi orientuotis į laipsnišką perėjimą prie ekologiškų degalų, išgaunamų iš atsinaujinančių šaltinių ir šis perėjimas prasidės jau 2022 metais.

Apie tai, kad alternatyvos naujam kursui nėra, kalbėjo ir „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas: „Gyvendami Europoje, mes galima įsivaizduoti, kad apie 2030 metus važinėsime su elektromobiliais, bet likęs pasaulis toliau naudos milijonus automobilių su įprastiniais vidaus degimo varikliais.

Pavyzdžiui, mes spėjame, kad tada išliks apie keli milijonai „Mercedes“ automobilių su varikliais, kurie veikia įprastiniais degalais. Bet „Formulė-1“ privalo įdėti savo indėlį į ekologinių biologinių ir sintetinių degalų kūrimą“.

Tik laikas parodys, kokia kryptimi toliau judės lenktyninių automobilių technologijų vystymas, bet kažkas kužda, jog labiausiai radikalios idėjos, pavyzdžiui, iškeltos „Audi“ bei „Porsche“, vargu ar bus įgyvendintos, nors žinoma, kad „Formulė-1“ tolaiu laikysis „žaliojo“ kurso.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794