Incidentai, sustabdę M.Schumacherio rekordo augimą (18)

Incidentai, sustabdę M.Schumacherio rekordo augimą
logo Spalio 30 d. 19:14, Ferrari

Praėjusį savaitgalį Portugalijoje iškovotą 97-ąją „pole“ poziciją to paties savaitgalio sekmadienį 92-ąja pergale pavertęs šešiskart F-1 čempionas, „Mercedes“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas šventė ne tik legendine tapusią pergalę Portimao trasoje, bet ir nukarūnavo iki tol nepasiekiama svajone laikytą septyniskart F-1 čempiono, vokiečio Michaelio Schumacherio 2006-aisias fiksuotą rekordą.

Ar geriausių visų laikų lenktynininkų tituluotas Schumacheris galėjo savo sąskaitoje turėti didesnį pergalių skaičių? Mes manome, kad galimybių buvo ir norėdami įrodyti tai, virtualiai nukelsime jus į XXI amžiaus pradžią ir apžvelgsime kelius ryškius momentus Schumacherio karjeroje pralaimėtų vokiečio lenktynių.

2002-ųjų lenktynės Jungtinėse Amerikos Valstijose

2002-aisiais metais vykusios lenktynės JAV baigėsi dar viena įtikinama „Ferrari“ pergale, tačiau ne pirmą kartą tų metų sezone su keistu finišo incidentu tarp dviejų komandos draugų Michaelio Schumacherio ir Rubenso Barrichello.

Pabaigoje Schumacheris sulėtino greitį, kad Barrichello galėtų priartėti prie jo, ir lenktynininkai priartėjo prie garsiosios plytelėmis išklotos trasos dalies prie starto - finišo linijos, važiuodami šalia vienas į kito. Dėl šiek tiek labiau į priekį išsikišusios Barrichello bolido nosies jis laimėjo lenktynes dėl fiksuoto 11 tūkstantųjų sekundės dalių skirtumo tarp jo ir Michaelio.

„Maniau, kad šiandien buvo puiki proga starto-finišo liniją kirsti abiems vienu metu. Mes bandėme tai padaryti, bet sėkmė nusisuko nuo mūsų. Tai nebuvo planuota ir mes nežinojome, kam bus „įrašyta“ pergalė tol, kol neišlipome iš bolidų.“

Kiek vėliau F-1 pasaulyje buvo girdimos dar dvi teorijos, paaiškinančios šį incidentą. Vienas iš jų buvo tas, kad Schumacheris stengėsi sukurti įspūdingą kadrą kameros objektyve ir kiek neteisingai įvertino starto-finišo linijos padėtį, o vėliau pats Schumacheris teigė žiniasklaidai, kad jautėsi skolingas pergalę komandos draugui už Austrijos lenktynes tų pačių metų pradžioje, kur brazilui buvo įsakyta pasitraukti ir užleisti pirmąją vietą vokiečiui prieš kertant finišo liniją.

2004-ųjų lenktynės Monake

Tų metų Monako lenktynių savaitgalis pasirodė buvęs vienas sudėtingiausių „Ferrari“ savaitgalių tais metais, kai Schumacheris buvo priverstas pasitraukti iš lenktynių po susidūrimo su Juanu Pablo Montoya sukant ratus trasoje už saugos automobilio. Situacijos absurdiškumą lemia ir tai, kad tuo metu vokietis pirmavo lenktynėse, o kolumbietis buvo vienas ratu atsilikusių lenktynininkų.

Minėtas incidentas įvyko tunelyje, kai tuometinis šešiskart F-1 čempionas Schumacheris staigiai stabdė bandydamas išlaikyti darbinę padangų ir stabdžių temperatūrą važiuojant ribojamu greičiu. Jo ratai užsiblokavo ir net pasipylę iš padangų baltų dūmų kamuoliai nebuvo pakankamas įspėjimo ženklas, kad Montoya spėtų sureaguoti ir pasitraukti iš kelio.

Schumacheris teigė, kad tą patį manevrą jis jau buvo atlikęs kiek anksčiau to paties rato metu, todėl Montoya'os tai neturėjo stebinti, tačiau vokietis priėmė lenktynių teisėjų nuosprendį, kai jie nusprendė nesiimti jokių veiksmų prieš „Williams“ lenktynininką.

Monakas buvo vienintelės lenktynės iš pirmųjų 13-osios 2004-ųjų sezone, kurių Schumacheris nelaimėjo.

2006-ųjų lenktynės Japonijoje

Schumacheris ir šiomis dienomis dukart F-1 čempionu pristatomas Fernando Alonso 2006-aisiais kovojo dėl čempiono titulo iki paskutinių etapų. Priešpaskutinėse to sezono lenktynėse, vykusiose Japonijos Suzukos trasoje, rodėsi, kad čempiono svarstyklių lėkštelė svyra į vokiečio pusę, kai jis pirmavo po paskutinių sustojimų techninio aptarnavimo juostoje.

Bet tada Schumacherį ištiko nesėkmė. Schumacheris patyrė savo pirmąjį „Ferrari“ variklio gedimą nuo 2000-ųjų metų ir pirmąjį bet kokio tipo mechaninį gedimą nuo 2005-ųjų metų Bahreino, taip atiduodamas lenktynių nugalėtojo vardą Alonso, o tai galiausiai lėmė ir ispano pergalę 2006-ųjų čempionate.

Iš pradžių Alonso manė, kad automobilis, sustojęs priešais jį priklauso „Spyker F1“ komandai, tačiau privažiavęs kiek arčiau suprato, kad tai Schumacheris, ir nieko nelaukęs spustelėjo akseleratoriaus pedalą.

„Paskutinėse lenktynėse turėjau tiek daug problemų. Negalėjau patikėti savo akimis, nes tikrai retai galima pamatyti su mechaninėmis problemomis susiduriančią „Ferrari“,“ - tą kartą komentavo Alonso.

Tų lenktynių kaina buvo labai brangi: Schumacheris ne tik turėjo „atiduoti“ beveik kišenėje turėtą 92-ąją pergalę, bet ir prarado galimybę aštuntą kartą tapti F-1 čempionu.

Pergalių kelyje sunkumų buvo ir daugiau, dėl kurių tuo metu įspūdingas rekordas galėjo būti pagerintas, o gal net ir pasiektas išsvajotasis triženklis skaičius. Įspūdingoji Schumacherio era baigėsi, o šiuo metu dėl septintojo F-1 čempiono titulo kovojantis britas Lewisas Hamiltonas neketina sustoti ir niekas nežino, koks naujasis rekordas bus nustatytas ateities kartoms.


Komentarai (18)
Black_Death
IP: 1cffaac | 11/02 11:46 Atsakyti
rupuzgalvis
11/01 11:34

oho kaip matosi schumacherio fanu jau vargiai belike, o nauja karta oagarbos turi nuli. grazus straipsnis, primena legendines lenktynes

Pataisau. Naujoji karta, kaip ir matanti senoji, netoliaruoja sintetikos.
rupuzgalvis
IP: 5b9775f | 11/01 11:34 Atsakyti
oho kaip matosi schumacherio fanu jau vargiai belike, o nauja karta oagarbos turi nuli. grazus straipsnis, primena legendines lenktynes
Vaider
IP: 6bda75f | 10/31 19:52 Atsakyti
Zeto
10/31 09:58

Tokio slykstaus reikalo senokai nebuvo eteryje... Perskaiciau tik pradzia.. Aisku buvo atveju, kai galejo laimeti daugiau pergaliu, bet buvo zymiai daugiau atveju, kai tos pergales galejo isvis neiskovoti. Visi, kas tuo metu stebejo f, puikiausiai zino koki komercini projekta suko FIA, pasitelkdama ferari ir sumaheri. Jiems sekesi viskas ir f1 populiarumas isauges buvo iki neregeto masto per istorija. Bet kad to pasiekti, buvo sintetinama.. ferari galejo daryti ka panoreje, tiek technine prasme, tiek paciose lenktynese. Ta aiski strategija, kad laimeti turi JIS, buvo matoma pastoviai. Visi atsimena tik tuos drastiskus epizodus, kai komandos isakymu irvinas, rubensas, ar masa praleidinedavo JI i prieki... Bet kas ziuredavo neprimeezhtomis akimis, beveik pastoviai matydavo pilotu sukeitima vietomis per boksus. Tai jau net keldavo juoka... Beje, niekas neneigia sumaherio talento, jis vienas elitiniu ever, bet, deja, labiausiai sintetinius rezultatus karjeroje turintis ever. Ar tai gerai, ar blogai?? - dviprasmiska

Aš jau galvojau tu miręs, bet kurgi, tik straipsnis apie Šumacherį, tai ir Zeto čia. O atsakant į tavo komentarą, tą patį matome ir Hamiltono atveju. Valteri it's James ir pan. Tik Rosbergui užteko kiaušinių kietumo eiti prieš komandą ir neklausyti absurdiškų pranešimų, kad tavo bolidas turi problemų, užvažiuok į boksus.
mariusis
IP: d06e521 | 10/31 19:24 Atsakyti
Black_Death
10/31 18:53

Neteisia. Bet šüdo aromatas lieka!

Čia labiau buvo sarkazmas 😃
Black_Death
IP: 1cffaac | 10/31 18:53 Atsakyti
mariusis
10/31 05:55

Todėl, kad visos priemonės pateisina tikslą ir kaip Marijono dainoje - ,,juk čempionų niekas neteisia”.

Neteisia. Bet šüdo aromatas lieka!
deivec
IP: 1353dd0 | 10/31 12:43 Atsakyti
o tai kiti asmenys neturejo tokiu momentu ?
cia kas per straipsnis joptvaiomat...
Aiwux
IP: a078f29 | 10/31 12:07 Atsakyti
Tiek Schumacheriui, tiek Hamiltonui galima būtų surasti ne vieną ir ne du atvejus kai nelaimėjo dėl kažkokių aplinkybių. Abiem galima surast atvejų, kai komandos draugai praleidžia į priekį. Jau kažkas minėjo, kad skiriasi etapų skaičius, anksčiau gerokai mažiau būdavo, nei dabar. Todėl mano manymu logiškiausia lygint čempionų titulų skaičių, o šiemet Hamiltonas susilygins su Schumacheriu. Beje, abu galima sakyt turėjo panašius gedimus: Schumacheris 2006 Japonija, Hamiltonas 2006 Malaizija, kurie turėjo nemažai įtakos čempionato baigčiai. Jei dar lygint, Hamiltonas prapylė titulą 2007 Kinijoj užstrigdamas įvažiavime į boksus ir Brazilijoj prispaudinėdamas mygtukų, Schumacheris 1998 Belgijoj įvažiuodamas į Coulhardą ir Japonijoj užgesdamas per startą. Reziume, labai panašūs lenktynininkai :)
Zeto
IP: de65b43 | 10/31 09:58 Atsakyti
Tokio slykstaus reikalo senokai nebuvo eteryje... Perskaiciau tik pradzia.. Aisku buvo atveju, kai galejo laimeti daugiau pergaliu, bet buvo zymiai daugiau atveju, kai tos pergales galejo isvis neiskovoti. Visi, kas tuo metu stebejo f, puikiausiai zino koki komercini projekta suko FIA, pasitelkdama ferari ir sumaheri. Jiems sekesi viskas ir f1 populiarumas isauges buvo iki neregeto masto per istorija. Bet kad to pasiekti, buvo sintetinama.. ferari galejo daryti ka panoreje, tiek technine prasme, tiek paciose lenktynese. Ta aiski strategija, kad laimeti turi JIS, buvo matoma pastoviai. Visi atsimena tik tuos drastiskus epizodus, kai komandos isakymu irvinas, rubensas, ar masa praleidinedavo JI i prieki... Bet kas ziuredavo neprimeezhtomis akimis, beveik pastoviai matydavo pilotu sukeitima vietomis per boksus. Tai jau net keldavo juoka... Beje, niekas neneigia sumaherio talento, jis vienas elitiniu ever, bet, deja, labiausiai sintetinius rezultatus karjeroje turintis ever. Ar tai gerai, ar blogai?? - dviprasmiska
YZF
IP: 4c5d4e2 | 10/31 09:15 Atsakyti
O dabar parasykit straipsni apie kruva lenktyniu kuriose LH galejo laimeti, bet nelaimejo.
Mykolss
IP: f35e72c | 10/31 07:55 Atsakyti
Kas butu jeigu butų po 20 etapų o ne 16 shumio laikais
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas