Incidentai, sustabdę M.Schumacherio rekordo augimą

Incidentai, sustabdę M.Schumacherio rekordo augimą
logo 2020 Spalio 30 d. 19:14, Ferrari

Praėjusį savaitgalį Portugalijoje iškovotą 97-ąją „pole“ poziciją to paties savaitgalio sekmadienį 92-ąja pergale pavertęs šešiskart F-1 čempionas, „Mercedes“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas šventė ne tik legendine tapusią pergalę Portimao trasoje, bet ir nukarūnavo iki tol nepasiekiama svajone laikytą septyniskart F-1 čempiono, vokiečio Michaelio Schumacherio 2006-aisias fiksuotą rekordą.

Ar geriausių visų laikų lenktynininkų tituluotas Schumacheris galėjo savo sąskaitoje turėti didesnį pergalių skaičių? Mes manome, kad galimybių buvo ir norėdami įrodyti tai, virtualiai nukelsime jus į XXI amžiaus pradžią ir apžvelgsime kelius ryškius momentus Schumacherio karjeroje pralaimėtų vokiečio lenktynių.

2002-ųjų lenktynės Jungtinėse Amerikos Valstijose

2002-aisiais metais vykusios lenktynės JAV baigėsi dar viena įtikinama „Ferrari“ pergale, tačiau ne pirmą kartą tų metų sezone su keistu finišo incidentu tarp dviejų komandos draugų Michaelio Schumacherio ir Rubenso Barrichello.

Pabaigoje Schumacheris sulėtino greitį, kad Barrichello galėtų priartėti prie jo, ir lenktynininkai priartėjo prie garsiosios plytelėmis išklotos trasos dalies prie starto - finišo linijos, važiuodami šalia vienas į kito. Dėl šiek tiek labiau į priekį išsikišusios Barrichello bolido nosies jis laimėjo lenktynes dėl fiksuoto 11 tūkstantųjų sekundės dalių skirtumo tarp jo ir Michaelio.

„Maniau, kad šiandien buvo puiki proga starto-finišo liniją kirsti abiems vienu metu. Mes bandėme tai padaryti, bet sėkmė nusisuko nuo mūsų. Tai nebuvo planuota ir mes nežinojome, kam bus „įrašyta“ pergalė tol, kol neišlipome iš bolidų.“

Kiek vėliau F-1 pasaulyje buvo girdimos dar dvi teorijos, paaiškinančios šį incidentą. Vienas iš jų buvo tas, kad Schumacheris stengėsi sukurti įspūdingą kadrą kameros objektyve ir kiek neteisingai įvertino starto-finišo linijos padėtį, o vėliau pats Schumacheris teigė žiniasklaidai, kad jautėsi skolingas pergalę komandos draugui už Austrijos lenktynes tų pačių metų pradžioje, kur brazilui buvo įsakyta pasitraukti ir užleisti pirmąją vietą vokiečiui prieš kertant finišo liniją.

2004-ųjų lenktynės Monake

Tų metų Monako lenktynių savaitgalis pasirodė buvęs vienas sudėtingiausių „Ferrari“ savaitgalių tais metais, kai Schumacheris buvo priverstas pasitraukti iš lenktynių po susidūrimo su Juanu Pablo Montoya sukant ratus trasoje už saugos automobilio. Situacijos absurdiškumą lemia ir tai, kad tuo metu vokietis pirmavo lenktynėse, o kolumbietis buvo vienas ratu atsilikusių lenktynininkų.

Minėtas incidentas įvyko tunelyje, kai tuometinis šešiskart F-1 čempionas Schumacheris staigiai stabdė bandydamas išlaikyti darbinę padangų ir stabdžių temperatūrą važiuojant ribojamu greičiu. Jo ratai užsiblokavo ir net pasipylę iš padangų baltų dūmų kamuoliai nebuvo pakankamas įspėjimo ženklas, kad Montoya spėtų sureaguoti ir pasitraukti iš kelio.

Schumacheris teigė, kad tą patį manevrą jis jau buvo atlikęs kiek anksčiau to paties rato metu, todėl Montoya'os tai neturėjo stebinti, tačiau vokietis priėmė lenktynių teisėjų nuosprendį, kai jie nusprendė nesiimti jokių veiksmų prieš „Williams“ lenktynininką.

Monakas buvo vienintelės lenktynės iš pirmųjų 13-osios 2004-ųjų sezone, kurių Schumacheris nelaimėjo.

2006-ųjų lenktynės Japonijoje

Schumacheris ir šiomis dienomis dukart F-1 čempionu pristatomas Fernando Alonso 2006-aisiais kovojo dėl čempiono titulo iki paskutinių etapų. Priešpaskutinėse to sezono lenktynėse, vykusiose Japonijos Suzukos trasoje, rodėsi, kad čempiono svarstyklių lėkštelė svyra į vokiečio pusę, kai jis pirmavo po paskutinių sustojimų techninio aptarnavimo juostoje.

Bet tada Schumacherį ištiko nesėkmė. Schumacheris patyrė savo pirmąjį „Ferrari“ variklio gedimą nuo 2000-ųjų metų ir pirmąjį bet kokio tipo mechaninį gedimą nuo 2005-ųjų metų Bahreino, taip atiduodamas lenktynių nugalėtojo vardą Alonso, o tai galiausiai lėmė ir ispano pergalę 2006-ųjų čempionate.

Iš pradžių Alonso manė, kad automobilis, sustojęs priešais jį priklauso „Spyker F1“ komandai, tačiau privažiavęs kiek arčiau suprato, kad tai Schumacheris, ir nieko nelaukęs spustelėjo akseleratoriaus pedalą.

„Paskutinėse lenktynėse turėjau tiek daug problemų. Negalėjau patikėti savo akimis, nes tikrai retai galima pamatyti su mechaninėmis problemomis susiduriančią „Ferrari“,“ - tą kartą komentavo Alonso.

Tų lenktynių kaina buvo labai brangi: Schumacheris ne tik turėjo „atiduoti“ beveik kišenėje turėtą 92-ąją pergalę, bet ir prarado galimybę aštuntą kartą tapti F-1 čempionu.

Pergalių kelyje sunkumų buvo ir daugiau, dėl kurių tuo metu įspūdingas rekordas galėjo būti pagerintas, o gal net ir pasiektas išsvajotasis triženklis skaičius. Įspūdingoji Schumacherio era baigėsi, o šiuo metu dėl septintojo F-1 čempiono titulo kovojantis britas Lewisas Hamiltonas neketina sustoti ir niekas nežino, koks naujasis rekordas bus nustatytas ateities kartoms.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794