Įsimintiniausios visų laikų „Formulės-1“ lenktynės

Įsimintiniausios visų laikų „Formulės-1“ lenktynės
logo 2019 Birželio 24 d. 17:07, Formula-E

Naujajame „Formulės-1“ sezone trūksta intrigos ir įsimintinų epizodų, būtent todėl šio autosporto gerbėjai su nostalgija prisimena įspūdingas praėjusio amžiaus lenktynes.

1957 m. Vokietijos „Grand Prix“

„Nurburgring“ trasoje surengtas etapas į istorijos metraščius pateko dėl genialaus legendinio Juano Manuelio Fangio pasirodymo.

Tais metais jis tapo čempionu - po dar vieno šou trasoje jis džiaugėsi savo penktuoju ir paskutiniuoju nugalėtojo titulu.

Po Vokietijos „Grand Prix“ kvalifikacijos etapo paaiškėjo, jog J. M. Fangio, pilotuodamas „Maseratti“, startuos iš pirmosios pozicijos, o šalia jo važiuos du „Ferrari“ atstovai - M. Hawthornas ir P. Collinsas, taip pat ir kolega J. Behra.

Po pirmųjų ratų Fangio nusirito į trečiąją vietą, tačiau galiausiai jis vėl susigrąžino turėtą pranašumą ir tapo lyderiu.

Juanas buvo pasirinkęs kitokią strategiją nei jo varžovai iš „Ferrari“ - italų ekipos atstovai lenktynes pradėjo su pilnais bakais kuro ir norėjo važiuoti be sustojimų.

Tuo tarpu Fangio pasirinko minkštesnės sudėties padangas ir tik pusę bako pripildė kuro.

Susikrovęs 30 sekundžių pranašumą prieš artimiausią varžovą Collinsą, Juanas užsuko į boksus, tačiau ne viskas klostėsi pagal planą - mechanikas pametė rato veržlę, ir kai Fangio grįžo į lenktynes, jis jau buvo nukritęs į trečiąją vietą, nuo antrosios pozicijos atsilikdamas 48 sekundėmis.

Legendinis pilotas nenuleido rankų - net devynis kartus pagerino trasos įveikimo rekordą, kol pasivijo ir aplenkė Collinsą bei Hawthorną, triumfuodamas „Formulės-1“ etape bei čempionate.

1981 m. Ispanijos „Grand Prix“

Šio lenktynės pasižymėjo tuo, kad „Jaramos“ trasoje fantastiškai pasirodė Gilles Villeneuve'as, pilotuodamas nekonkurencingą „Ferrari“ bolidą.

Po kvalifikacijos kanadietis turėjo tenkintis tik septinta vieta. Iš pirmųjų pozicijų startavo Alanas Jonesas ir Carlosas Reutemannas.

Prasidėjus lenktynėms, G. Villeneuve'as sugebėjo pakilti į trečiąją vietą, kai pirmajame posūkyje aplenkė ir A. Prostą.

Kadangi „Ferrari“ bolidas nepasižymėjo patikimumu, pilotas stengėsi iš jo išspausti viską pirmųjų ratų metu ir aplenkti kuo daugiau varžovų.

Trečias važiavęs kanadietis jau pirmajame rate sugebėjo pasivyti ir už savęs palikti Reutemanną. Netrukus lyderis A. Jonesas patyrė avariją ir turėjo pasitraukti iš lenktynių.

Reutemannas vis krito žemyn ir jį aplenkė J. Laffite'as su J. Watsonu, tačiau talentas sugebėjo atlaikyti Elio de Angelio atakas.

Visi šie pilotai pradėjo lyderio iš Kanados medžioklę ir lenktynės turėjo būti itin karštos.

Villeneuve'as stengėsi susikrauti pranašumą tiesiosiose, kur jo automobilis buvo pajėgus parodyti gerus rezultatus, tačiau posūkiuose varžovai pasirodydavo geriau ir tirpdė savo atsilikimą.

Tuomet išryškėjo taktiniai J. Villeneuve'o sugebėjimai ginti savo pozicijas ir jis posūkiuose užsiimdavo tinkamą poziciją bei nesuteikdavo šansų Laffite'ui tapti lyderiu.

Lenktynėms artėjant prie pabaigos, kanadietį toliau persekiojo penki bolidai ir finišo liniją Jackas kirto vos 0,22 sekundės atsiplėšęs nuo Laffite'o.

Toliau išsirikiavo bolidai, pilotuojami Watsono, Reutemanno ir de Angelio.

Neįtikėtina tai, jog visi sportininkai sugebėjo sutilpti vos į 1,24 s laiko tarpą, o tai galima laikyti vieną iš įsimintiniausių finišų „Formulės-1“ istorijoje.

1971 m. Italijos „Grand Prix“

Monza“ trasoje vykusios lenktynės visada pasižymėjo dideliais greičiais, o būtent 1971 m. vykęs „Formulės-1“ etapas sirgaliams dovanojo kvapą gniaužiančius vaizdus.

Tuomet buvo užfiksuotas neįtikėtinas 242,615 km/val. vidutinis pilotų greitis - šis trasos rekordas buvo pagerintas tik prabėgus 32 metams.

Lenktynes iš pirmosios vietos pradėjo Ch.Amonas („Maseratti“), o jį bandė persekioti „Ferrari“ atstovas J. Ickxas.

Visgi, dar pirmajame rate į pirmąją vietą išsiveržė C. Regazzoni, tačiau ilgai jos neišlaikė.

Galiausiai jis ir vienas pretendentų užimti aukštą vietą R.Petersonas pasitraukė iš lenktynių. Finišo liniją pirmasis kirto P.Gethinas, vos 0,10 sekundės aplenkęs Petersoną.

Net penki bolidai finišavo 0,61 s tarpe, o lenktynių metu aštuoni pilotai buvo tapę lyderiais, o pirmosios vietos turėtojas lenktynių metu pasikeitė net 24 kartus per nuvažiuotus 55 ratus.

Legendines lenktynes prisimenantys „Formulės-1“ gerbėjai dažnai apsilanko „Jackpot City Casino Lietuva“.



×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983