Italijos GP etapo likimas atsidūrė politikų rankose (9)

Italijos GP etapo likimas atsidūrė politikų rankose
logo 2015 Vasario 10 d. 06:55, Sauber
Pastaraisiais metais klostosi labai liūdna tendencija: Europoje esančios trasos susiduria su vis didesnėmis problemomis ir tradicinių Senajame žemyne rengiamų etapų skaičius palaipsniui mažėja. Taip, į kalendorių pernai įtrauktas Austrijos etapas, bet kartu Europa prarado lenktynes Imoloje bei Magny-Course, o dabar rimtai gresia netekti ir Vokietijos etapo, kurį pasikeisdami turi rengti Hockenheimas bei Niurburgringas. Be to, neaišku, kas laukia varžybų Monzoje, nes šios trasos sutartis su FOM baigiasi 2016 metais.
Portalas „crash.net“ cituoja italų žurnalistą Fabrizio Kornati, kuris susirūpino norėdamas išsaugoti istorinį Italijos etapą, labai glaudžiai susijusį su visa „Formulės-1“ istorija.
F. Kornati: „B. Ecclestone yra įsitikinęs, kad senasis kontraktas su italų trasa yra labai nevykęs iš komercinės pusės ir įspėjo, kad sąlygos su Monzos trasa bus pakeistos. Italų organizatoriai jau dabar jaučia spaudimą, suprasdami, jog jei jie norės išsaugoti šį etapą, Bernie turės sumokėti kur kas daugiau. B. Ecclestone nori padvigubinti mokestį už teisę surengti etapą Monzoje, kuris dabar yra 11-12 mln. eurų. SIAS kompanijai, kuriai priklauso ši trasa, bus labai sunku surasti reikalaujamus 22 mln. eurų, nes jų vienintelis pajamų šaltinis yra bilietų į lenktynes pardavimas, kadangi korporatyvinių svečių priėmimo verslą jau seniai užsigrobė B. Ecclestone'as.
Italijos regiono Lombardijos, kurios teritorijoje yra Monzos trasa, prezidentas Roberto Maroni, pažadėjo 20 mln. eurų investiciją mainais į nuosavybės teises į šalia esantį karališką dvarą su įspūdingu parku. Taip pat regiono valdžia garantuotų SIAS 8-10 mln. eurų mokesčių lengvatą, ši pataisa buvo įtraukta į įstatymų pakeitimus, tačiau Senatas tokios pataisos nepatvirtino.
Netrukus Italijos parlamentas vėl žada sugrįžti prie šio klausimo... Tai reiškia, jog etapo Monzoje likimas yra atsidūręs politikų rankose. Praėjusią savaitę darbo ministras Julianas Poletti patvirtino, jog vyriausybė palaikys šią įstatymo pataisą: „Monza yra prekinis ženklas, kuris priklauso visai Italijai. Keista, kad aš taip kalbu, nes aš pats esu gimęs Imoloje... Tačiau nėra priežasčių lengvatoms nepritarti“.
Laukdamas, kol politikai priims sprendimą, buvęs F-1 pilotas Ivanas Capelli, neseniai išrinktas Milano autoklubo prezidentu ir Monzos trasos direktorius Francesco Ferri kuria savo strategijas kaip išgelbėti Monzos autodromą. Jie nori išplėsti čia rengiamų varžybų spektrą, jau aišku, kad čia sugrįžta „World Superbike“ etapas.
Bet yra ir alternatyvus planas. „Jei kitais metais mums nepavyks pratęsti sutarties su FOM, mes paruošėme „planą B“, pradedant pačių įvairiausių varžybų organizavimu ir baigiant jas lydinčių projektų rengimu. Bet kokiu atveju, Monza išgyvens, su B. Ecclestone, ar be jo“, – sakė F. Ferri.
Net jei Monza išliktų be F-1, neaišku, ar F-1 būtų tokia pati be Monzos: „jeigu Monza praras teisę rengti F-1 lenktynes, tai Italijos GP etapo kitoje trasoje jau nebus, – pripažino politikas Fabrizio Sala. – Itin patyręs derybininkas B. Ecclestone tai supranta ir tai laiko argumentu spausti organizatorius.
Suprantama, kad Europoje vykstantys etapai pagal trasų lygį negali lygintis su etapas, vykstančiais Azijoje, kur visos trasos yra naujos, neseniai pastatytos. Kita vertus, ten lenktynes remia turtingų Azijos šalių vyriausybės, kadangi surengti „Formulės-1“ etapą yra labai prestižiška. Tačiau Azijos trasos neturi tokios istorijos, kokią turi Monza. Gali būti, kad šios aplinkybės B. Ecclestone visai nesvarsto, bet F-1 rėmėjams tai yra ypač svarbu. Jei F-1 neturėtų tokios įdomios istorijos, lenktynės neturėtų tokio šarmo bei patrauklumo, šis čempionatas vargu ar surinktų milijonines auditorijas iš viso pasaulio. Juk be sirgalių, be komandų galimybių pritraukti didelius rėmėjų pinigus šis sportas jau seniai būtų užmirštas“.

Komentarai (9)


Gytis Ramanauskas
| 2015 Vasario 11 d. 21:43
Monza man yra viena is geriausiu trasu...
Larensas
| 2015 Vasario 11 d. 11:11
Magny-Cours, o ypač Imola buvo pačios nuobodžiausios trasos, kuriose vykdavo žiauriai neįdomios lenktynės, labai džiaugiuosi, kad jų neliko, dabar neįdomiausia yra Monza, norėčiau, kad ir ta greičiau dingtų iš kalendoriaus.
Paulius Barysas
| 2015 Vasario 10 d. 21:14
Be Monzos Formules as neziuresiu
gigster
| 2015 Vasario 10 d. 18:21
na jei taip toliau, tai is formules 1 per 10 metu cempionatas taps formula aisia and monaco
button_f1
| 2015 Vasario 10 d. 12:12
"bet kartu Europa prarado lenktynes Imoloje bei Magny-Course" - šiaip aišku abi geresnės nei absoliuti dauguma miesto trasų, bet nėra labai įdomios šiaip ar taip. Beje, Magny-Cours, be "e".
O kas dėl Monzos - kertines 4-5 trasas tikrai galėtų būti siekiama išlaikyti bet kokia kaina, tarp jų ir Monzą.
giedriusx3
| 2015 Vasario 10 d. 12:03
Čia rimtai? Tokiais tempais tuoj nebus visų legendinių trasų kaip Monza, Hockenheim, SPA, Silverstone, Nurburgring, Suzuka, ir F1 vyks tik miesto trasose pas azijiečius ir musulmonus...
333+333
| 2015 Vasario 10 d. 11:04
jei taip toliau bus tai lenktynes vyks tik azijoje,arabijoje ir panasiai ir europos gp nebus... nenormalu..
tribeca
| 2015 Vasario 10 d. 09:16
Slykstus senis jau ne viena automobiliu sporto entuziasta i bankrota nuvare. Italijoje tokiu jau nebeliko jei tik parlamentas gali isgelbeti varzybas.
enigma4401
| 2015 Vasario 10 d. 08:31
Slykstus senis, vien pinigus ir temato. Isvis ka jis veikia su tiek pinigu? Gerus gyvenimus is jo pinigu gali nugyvent jau ir vaikai ir anukai ir proanukiai. Ko jam dar reikia. Geras yra posakis, pinigai zlugdo pasauli, tai cia tinka, pinigai zlugdo F1. Liudna.
×

F-1.lt pulsas