J. Allenas: sezonas prasidėjo audringai (2)

J. Allenas: sezonas prasidėjo audringai
logo 2016 Kovo 22 d. 06:55, Toro Rosso/Getty Images
Lenktynėmis Melburne prasidėjo naujasis F-1 sezonas – varžybos buvo be galo įdomios ir jų baigtis paaiškėjo tik pačioje etapo pabaigoje. Britų ekspertas Jamesas Allenas svarsto apie pirmojo etapo rezultatus, teigdamas, kad šios lenktynės pademonstravo labai įvairias „Formulės-1“ puses.
2016 m. sezono startas išėjo keistas, kadangi „Formulės-1“ komandos, FIA bei čempionato organizatorius Bernie Ecclestone viską pasuko 180 laipsnių kampu, kuomet paaiškėjo, kad naujasis kvalifikacijos formatas visiškai panaikino intrigą per paskutines finalinės sesijos minutėmis, kurios anksčiau būdavo lydimos itin įdomios kovos.
Apie ką tai byloja? Tie, kas lankėsi Melburno lenktynių verslo klube, per 24 valandas galėjo patirti geriausias ir blogiausias F-1 puses. Įvykiai parodė galiojančių įstatymų neefektyvumą, kai prie visų rimtų sprendimų vairo stovi Strateginė grupė, o štai „Formulės-1“ Komisija bei FIA Automobilių sporto taryba šoka pagal Strateginės grupės komandas.
Prieš pat sezono pradžią buvo pakeistas lenktynių kvalifikacijos formatas, su kuriuo iš esmės jokių rimtų problemų ir nebuvo, o sprendimų švytuoklė nusvirdavo tai į vieną pusę, tai į kitą. Iki tol, kol sprendimas buvo priimtas, komandos sumodeliavo naują kvalifikacijos formatą ir apie tai informavo FIA, kad jokios intrigos finalinėje sesijoje nebus. Tačiau naujovė buvo patvirtinta ir viskas išėjo būtent taip, kaip sakė komandos.
Antra vertus, visos komandos tapo sąmokslininkėmis, kadangi visos, išskyrus „Ferrari“, už tai prabalsavo. Tuo tarpu visi socialiniai tinklai buvo užversti kritiniais sirgalių vertinimais.
Sekmadienį komandos surengė pasitarimą su FIA lenktynių direktoriumi Charlie Whitingu ir FIA spaudos tarnyba ir nusprendė sugrąžinti senąjį kvalifikacijos formatą. Kartu buvo sušvelninti ir radijo pokalbių su pilotais ribojimai – komandoms su sportininkais leido aptarinėti strategijų bei taktikų klausimus.
Kai lenktynės startavo, į priekį drastiškai išsiveržė „Ferrari“, o tai garantavo mums įdomų etapą, kuriame buvo apstu dvikovų trasoje ir netikėtų taktinių sprendimų. Trečioji naujovė, apie kurią visi kalbėjo pakankamai mažai, tai komandoms buvo suteikta galimybė pasirinkti iš trijų skirtingų padangų mišinių vietoje dviejų, o tai padarė lenktynes dar įdomesnėmis: mes matėme, kaip lenktynininkai, naudoję įvairiausias taktines schemas, tarpusavyje kovojo visame peletone.
Jei ne tiksliai parinkta taktika, ar galėjo Romainas Grosjeanas su „Haas“ užimti 6 vietą ir ar galėjo „Red Bull“ pilotas Danielis Ricciardo finišuoti ketvirtas? Lygiai taip pat lenktynių nugalėtojai buvo nulemti taktinių sprendimų, priimtų tuo metu, kai varžybos buvo sustabdytos.
Šį kartą pergalė atiteko „Mercedes“, kadangi „Ferrari“ bolidai negali itin efektyviai važiuoti su vidutinio kietumo padangomis kaip pasaulio čempionų komanda ir italams teko naudoti kitokią strategiją, dėl to iniciatyva perėjo „sidabrinių strėlių“ ekipai.
„Formulės-1“ didvyriai yra lenktynininkai ir mes matėme, kaip skirtingų metų pasaulio čempionai kovojo primose eilėse, kaip F. Alonso pergyveno siaubingą avariją, kaip jauni, bet alkani pergalių talentai įsivėlė į principingą kovą, visai tai paįvairindami savo komentarais per radiją. Be to, mes matėme ir istorinį momentą, kai amerikiečių debiutantų komanda užėmė 6 vietą – o tai galima prilyginti pergalei.
Jei jau pradėjome kalbėti apie geriausias ir blogiausias„Formulės-1“ puses, tai būtina pasakyti, kad Fernando Alonso avarija bylojo tiek apie viena, tiek ir apie kita. Lenktynėse su atvirais ratais panašių incidentų tikimybė yra labai didelė, ypač tais atvejais, kai kas nors iš pilotų būna naujokas ar sugrįžęs į F-1 lenktynes po ilgokos pertraukos ant atsarginių sportininkų suolelio. Tačiau šis įvykis dar kartą parodė stebėtiną šiuolaikinių bolido saugumą, dėl ko Fernando išliko gyvas.
„Jei visa tai būtų atsitikę mano laikais, tai mes šiandien čia apie tai nesikalbėtumėme“, – reziumavo F-1 1980 metų pasaulio čempionas, australas Alanas Jonesas.
Melburno pamokos
Beje, į situacijos „Formulės-1“ pasaulio čempionato prieštaringumą galima pažvelgti ir iš kitos pusės. Visų pirma, istorija su kvalifikacijos formato atnaujinimu parodė, kad norint bet kokių naujų sprendimų, reikia visą priėmimo tvarką pakeisti.
Antra. Galima prisiminti, kad 2015 sezono pabaiga buvo beveik be intrigos todėl, kad Lewisas Hamiltonas anksčiau laiko iškovojo čempiono titulą, todėl jokių įdomesnių kalbų apie F-1 lyg ir nebuvo. Skirtingai, nei, pavyzdžiui, MotoGP čempionate, kurį lydėjo skandalai.
Tačiau visas gerai, kas gerai baigiasi: lenktynės Melburne buvo tiesiog puikios, o kvalifikacija nuo šiol vyks pagal normalų seną formatą. Bet visuomet reikia galvoti apie ateitį ir mokytis iš padarytų klaidų.
Viena iš pamokų galėtų būti ta, kad niekada nereikia priiminėti neapgalvotų ir skubotų sprendimų, be naujovių aptarimo viešoje erdvėje. Pavyzdžiui, futbole niekam net į galvą neateitų keisti taisykles likus kelioms savaitėms iki čempionato pradžios, kaip niekas ir nekeis sprinto bėgimo taisyklių prieš pat Olimpiadą. „Formulės-1“ populiarumas yra labai didelis ir nežiūrint į kai kuriuos klaidingus žingsnius, ją stebi milijonai žiūrovų ir ji išlieka vienu iš patraukliausių pasaulyje prekės ženklu.
Melburne nebuvo nei FIA prezidento Jeano Todto, nei F-1 komercinių teisių valdytojo Bernie Ecclestone. Todėl sekmadienį šio čempionato valdymo vairą į savo rankas paėmė komandos ir galbūt todėl nugalėjo „sveikas“ protas – buvo sugrąžinta sena kvalifikacija.
Būtent tai turi galvoje ir B. Ecclestone, kai nuolat sako, kad jam nepatinka per daug demokratiška F-1 tvarka. Mat jis dabar jau negali, kaip būdavo anksčiau, valdyti šio sporto savo diktatoriškais metodais. Be to, dabar klausimas dėl F-1 čempionato vadovybės tapo dar labiau aktualesnis nei tai buvo anksčiau. Australijos etapo rezultatai sako apie tai, kad kol kas Formulei-1“ pavyksta išvengti didelių nemalonumų vien todėl, jog kartais varžybos būna labai įdomios, tačiau kitą kartą gali ir nepasisekti...
Šis sportas užima tvirtas pozicijas, nes jame dalyvauja stiprios ir protingos komandos, patys šauniausi pilotai ir visi jie yra pasiruošę sirgaliams parodyti itin gražų veiksmą. Tačiau, kaip ir visur pasaulyje, ateina permainų laikas, nes technologijos pasistūmėjo toli į priekį, o auditorija reikalauja kur kas įvairesnių komunikavimo priemonių. Tokioje situacijoje „Formulė-1“ gali laimėti arba pralaimėti – viskas priklausys nuo sprendimų, kurie bus priimti per artimiausius kelerius metus. Tačiau plaukti pasroviui negalima, kažkas turi paimti vairą į savo rankas...

Komentarai (2)


Mclarennew
| 2016 Kovo 22 d. 17:58
F1 bent pradziai transliacijose pateikia tiek info kiek nascar ar indy...

grafiskai tekstiniu....NEEEEE matai, kam cia reikia...gi reikes super duper softa BE kurti...

dieve mano ziuriu si sporta daugiau nei 20 metu...bet cia kaip futbole naujoves ziurovui eina vezlio greiciu
Misiulis
| 2016 Kovo 22 d. 14:44
Normaliose korooracijose žmogus po tokio failo tiesiog atsistatudina. Bet kur tau, čia Bernis, jis neklysta.
×