J. Baueris: komandose dirba labai protingi žmonės, todėl mūsų užduotis yra suprasti, ką jie gali sugalvoti (7)

J. Baueris: komandose dirba labai protingi žmonės, todėl mūsų užduotis yra suprasti, ką jie gali sugalvoti
logo 2014 Gegužės 01 d. 10:48, Daimler
Šių metų F-1 čempionate pasikeitus lenktynių reglamentui, FIA specialistai kur kas labiau turi kontroliuoti komandų atitikimą naujoms taisyklėms. Apie šio darbo ypatumus žurnalui „Auto“ papasakojo FIA techninis delegatas Jo Baueris.
„Lenktynių savaitę trečiadienį per pietus viskas turi būti paruošta darbui. Po to visos komandos gali ateiti pas mus ir pateikti atskiras bolido detales elastingumo patikrinimui, taip pat pateikti kitus techninius sprendimus, kuriuos žada naudoti per artėjančias lenktynes. Tačiau dėl visų šių techninių naujovių komandos iš anksto turi būti pateikusios paraiškas, kad mes žinotumėme, ką reikės tikrinti. Ketvirtadienį pusę devintos ryto mes renkamės trasoje ir pradedame pirminę techninę inspekciją. Įvyksta pasitarimas su inspektoriais ir kitais tikrintojų komandos nariais, o 10 val. prasideda tikrinimai. Esminis reikalavimas būna tas, kad visos mašinos atitiktų saugumo reikalavimus.
Kiekvienoje šalyje organizatoriai mums turi paskirti 30 žmonių, kurie tikrina bolidus, padangas ir boksus. Kiekviena mašina turi būti patikrinta iki 16 valandos, po to mes siunčiame ataskaitą stiuartams ir jie skelbia dalyvių sąrašą. Vėliau mes reguliariai tikriname visus bolidus iki pat GP pabaigos.
Komandose dirba labai protingi žmonės, todėl mūsų užduotis yra suprasti, ką jie gali sugalvoti. Jei mes ką nors randame naujo, iš karto pranešame Charlie Whitingui. Jei mums kas nors nepatinka, pirmiausia siūlome komandoms tai ištaisyti. Jei ką nors surandame laisvųjų treniruočių metu, siūlome ištaisyti iki kvalifikacijos. Jei komanda to nepadaro ir po kvalifikacijos surandame kažką nelegalaus, mes iš karto pranešame stiuartams.
Priešsezoninėse treniruotėse matėme, kad daug komandų naudoja elastingus aerodinaminius elementus. Žinoma, testuose jie gali naudoti viską, ką tik nori, to negalime jiems uždrausti. Pavyzdžiui, ant kai kurių bolidų mačiau sprendimus, kurie nebūtų leisti pagal šiemet pasikeitusį techninį reglamentą, pavyzdžiui, spyruokliniai aerodinaminiai elementai. Panašūs daiktai nuo šių metų negalimi ant bolidų, dabar draudžiami bet kokie mechaniniai daiktai, turintys įtakos aerodinamikai.
Pirmoje čempionato pusėje komandos bando išsiaiškinti visus bolidų niuansus, tačiau tai visai nereiškia, kad jos nebandys surasti bent menkiausios spragos reglamente. Jau sakiau, kad komandose dirba ypatingai protingi specialistai, todėl mes turime atitikti jų lygį. Tai nuolatinės rungtynės. Nuspėti, kokius „patobulinimus“ jie sugalvos, neįmanoma, tačiau mes galime jiems „pasunkinti“ užduotį. Čia tarsi katės ir pelės žaidimas.
Be techninių patikrinimų, FIA specialistai dar tyrinėja komandų programinę įrangą, kuri taip pat turi atitikti reglamentą. Tokie tikrinimai yra ypač specifiniai, apie juos pasakoja FIA programinės įrangos analizės grupės vadovas Alanas Prudomas.
Alanas Prudomas: „Iki šių metų visos komandos naudojo už variklio, pavarų dėžės, važiuoklės, diferencialo, sankabos ir pan. veiklą atsakingą programinę įrangą, kuri turėjo vienodą standartinį kodą. Šiemet komandos yra kiek laisvesnės, jos gali kurti savo kodus. Tačiau rėmai liko tie patys – visi turi vadovautis standartiniu valdymo bloku ECU, tačiau kai kuriuose elektronikos srityse komandoms leista eksperimentuoti. Visų pirma tai susiję su energijos rekuperacijos sistema. Komandos gali kurti savus algoritmus, pagal kuriuos kaupiama energija jėgainėje. Taktinių schemų pasirinkimas yra susijęs su variklio galios režimų panaudojimu: kokiomis proporcijomis energiją gamina vidaus degimo motoras, o kokiomis – baterija ir elektros generatorius.
Komandos turi laisvę darbuotis su naujomis technologijomis, tokiomis kaip turboįpūtimas. Tačiau dauguma elementų, dažniausiai iš važiuoklės srities, pavyzdžiui, diferencialas ir pavarų dėžė turi vienodą programinę įrangą ir ji negali būti kitokia. Ją galima tik skirtingai konfigūruoti, bet ne keisti.
„Formulėje-1“ aš jau dirbu 20 metų, tačiau šiemet kaip ypač sudėtingos galios sistemos, su kokiomis teko susidurti. Konstruktyviai jos yra daug sudėtingesnės nei buvę V8 varikliai. Tai pridėjo darbo tiek komandoms, tiek mums – visi kartu bandome aiškintis visus naujus niuansus“.


Komentarai (7)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
pasisiauses
| 05/02 16:40 Atsakyti
Tik dar Sailorui reiktų išmokti rašyt be klaidų ir būtų Valio!
kv
| 05/01 23:01 Atsakyti
Sailoras, net ir ant Jūsų žemelės šiandien nedarbo diena...:))) todėl ir nėra komentarų..:)))
žiūrovas f-1
| 05/01 19:15 Atsakyti
I like it :)
ZaZiuS
| 05/01 17:59 Atsakyti
Net fiziškai skauda sakyt, bet šį kartą pritarių Sailorui :):):):)
Rolnadas Sailoras
| 05/01 13:38 Atsakyti
Geras straipsnis, ir nėra šššš malančių komentarų, reik turėti gilias žinias šioj sritį , kad galėtum diskutuoti padorei.
Rokas1
| 05/01 13:28 Atsakyti
Paskutiniu metu šiame portale vis dažniau pasitaiko tokių įdomių straipsnių, dėl ko labai džiugu. Tikrai smagiau skaityti tokius interviu nei trumpus, jokios info nesuteikiančius straipsnius apie tai, kaip McLaren ar Ferrari toliau stengsis išspręsti savo bėdas.
Misiulis
| 05/01 11:57 Atsakyti
Keep it up, F-1.lt, keep it up. :)
×

TOP naujienos