J. P. Montoya turi planą, kaip pagerinti F-1 lenktynes

J. P. Montoya turi planą, kaip pagerinti F-1 lenktynes
logo 2015 Liepos 09 d. 14:35, FIA
Buvęs F-1 pilotas Juanas Pablo Montoya, dukart triumfavęs garsiosiose „Indianapolis 500“ lenktynėse, teigia turintis labai paprastą planą, kaip iš karto pagerinti „Formulės-1“ varžybas.
Kolumbiečio teigimu, atsisakius tam tikrų jutiklių bei uždraudus pilotams gauti informaciją apie padangų būklę, lenktynės taptų įdomesnėmis.
„Jei panaikintumėte padangų ir jų temperatūros jutiklius, o paliktumėte tik oro slėgio jutiklius, lenktynių įdomumas iš karto pagerėtų 10 procentų. Esu tuo įsitikinęs“, – sakė buvęs F-1 pilotas J. P. Montoya.
„Dabartinis pilotas yra tingus žmogus. Nėra jokio noro vadovautis pojūčiais. Pilotai pamato, kad temperatūra yra per didelė, jie sumažina tempą. Pažiūri į padangas – sulėtina tempą. Pažiūrį į stabdžių būklę – sulėtiną tempą. Jei atimtumėte iš jų visą tą informaciją, jiems vėl reiktų vadovautis pojūčiais. Jei važiuosi per daug agresyviai, greitai sunaudosi padangų komplektą.“
„Dabar pilotai ir komandos gauna tiesiog per daug informacijos. Viskas gerai, jei tą informaciją jie gauna treniruočių metu. Tačiau lenktynėse tam tikra informacija pilotams neturėtų būti pateikiama. Reiktų vėl vadovautis pojūčiais. Tokiu atvejų vėl išryškėtų žmonių talentas.“
Praeityje ne vieną pergalę iškovojęs J. P. Montoya gali pasigirti vienu išskirtiniu pasiekimu. 2004 metais jam pavyko pasiekti rekordą – didžiausias vidutinis greitis įveikiant vieną ratą su F-1 bolidu – 262,242 km/h.
Sportininkas mano, kad artimiausioje ateityje pasiekti kažką panašaus pilotams bus labai sunku.
„Juokinga, kad panašių rato įveikimo laikų niekas nematė jau 10 metų. Žmonės apie tai susimąstė tik pernai, kuomet pradėjo skųstis dėl mažo variklio skleidžiamo garso. Visi tada ėmė sakyti: „Oi, bolidai yra nepakankamai greiti“.“
„Jie gali važiuoti truputį greičiau, taip, tačiau bolidai nėra per daug lėti. Ar jie turi mažiau prispaudžiamosios jėgos? Taip, tai galima pastebėti. Esmė tame, kad jiems trūksta prispaudžiamosios jėgos. Be to, jei specialistams duosime pora metų, jie padidins dabartinių jėgainių galią. Tai tiesiog natūrali evoliucija.“
„Tačiau žmonės turėtų būti atsargesni su norais padaryti bolidus greitesniais. Kadangi kuo greičiau važiuoji, tuo sunkiau lenkti tam, kuris važiuoja už tavęs. Turi būti rastas būdas, kaip pagelbėti bolidus pilotuojantiems sportininkams. Reikia sugalvoti, kaip sukurti pakankamai prispaudžiamosios galios nepakenkiant iš paskos važiuojantiems bolidams.“
J. P. Montoya neslepia, jog V10 variklių eros laikais pilotuoti bolidus buvo ypatingas jausmas.
„Pasakysiu jums tiesą. Prasidėjus žiemos pertraukai tu nustodavai pilotuoti bolidus. Po kurio laiko vėl sėdus į automobilį, pirmieji penki ratai buvo daugiausiai baimės ir malonumo suteikiantys ratai per visus metus. Tai būdavo tas pats bolidas su teisingais nustatymais, geromis padangomis, tuomet puikiai žinodavai tą trasą, tačiau greičiausiose vietose vis tiek atleisdavai akseleratoriaus pedalą. Tuometiniai bolidai buvo labai greiti.“
Priešingai nei kai kurie F-1 pasaulio atstovai, J. P. Montoya pasisako už dabartinių hibridinių technologijų naudojimą.
„Tai nuostabi technologija. Problema yra ta, kad žmonės nelabai supranta kas tai per technologija. Yra begalė puikių dalykų, kurių paprastas žmogus tiesiog nesupranta. Mano manymu, mažesnio variklio idėja yra gera.“
„Dabar taip pat yra gerai prižiūrima, kaip jauni sportininkai patenka į F-1. Visi tie žemesnės kategorijos čempionatai yra tam, kad juose dalyvaudamas tu subręstum, kaip pilotas. Tad gavęs šansą lenktyniauti F-1 tu esi tam pasiruošęs. Dabartiniam jaunimui nėra sunku pilotuoti „Formulės-1“ bolidus. Mano laikais, F-1 automobiliai buvo 10-12 sek. greitesni nei GP2 bolidai. Tad tas šuolis iš vieno čempionato į kitą buvo tiesiog didžiulis.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553