J. Sawardas netiki lenktynių Las Vegase perspektyva

J. Sawardas netiki lenktynių Las Vegase perspektyva
logo 2014 Spalio 23 d. 06:55, Getty Images

Britų žurnalistas Joe Sawardas netiki perspektyva „Formulės-1“ lenktynes surengti centrinėse Las Vegaso gatvėse. Jo teigimu, jei Bernie Ecclestone‘as pradeda kalbas apie planus surengti naują F-1 čempionato etapą, dažniausiai tai būna jo koks nors nukreipiantis manevras.
J. Sawardas: „ Aiškinu, kodėl aš netikiu nė vienu žodžiu apie būsimas lenktynes Las Vegase, nuodėmių mieste. Kai aš jį pirmą kartą aplankiau devintojo dešimtmečio pradžioje, tai buvo miestas su 500 tūkst. gyventojų. Nuo to laiko jis padidėjo keturis kartus, bet nustojo augęs 2007 m. Azartinių žaidimų industrija dabar patiria krizę, viena priežasčių – smarkiai auganti „on-line“ žaidimų rinka, lošimų įstatymų liberalizavimas daugelyje JAV valstijų, o taip pat užsienio kompanijų invazija, visų pirma Azijos, daug investuojančių į žaidimų rinkas.
Šiandien vis daugiau turistų į Las Vegasą atvažiuoja ne eiti į kazino, o pažiūrėti šio miesto įžymybių. Žemė centriniame Stripo rajone, kuri anksčiau buvo naudojama automobilių parkavimui, dabar yra užstatyta milžiniškais viešbučių kompleksais. Miesto viešbučiuose dabar yra 150 tūkst. vietų, jie neblogai užpildomi, o ir kainos ten nedidelės. Miesto valdžia, pripažindama, kad svečiai palieka vis daugiau pinigų, iškėlė sau uždavinį iki 2020 metų turistų skaičių padidinti dar 30 proc., iki 12 mln. per metus.
Taigi, lyg ir būtų galima surasti argumentų tam, jog F-1 lenktynės tik laimėtų iš šių varžybų surengimo ir esu įsitikinęs, kad vietos verslininkai būtų pasirengę investuoti į tokį projektą. Bet ar tikrai jie pasirengę įdėti labai daug pinigų, kad lenktynės taptų realybe? Ar jie sugebės gauti leidimus uždaryti vos ne pusę miesto?
„Cirque du Soleil“ ir dar keletas organizacijų, manau, nežada kasmet mokėti po 50 mln. JAV dolerių vien už tai, kad gautų leidimą rengti F-1 varžybas, priedo – investuoti į trasos statybas ir, vargu, ar miesto valdžia sutiks, kad miesto centras bus uždarytas savaitėmis. Jei jau B. Ecclestone‘as nesutiko eiti į kompromisą, kuomet buvo rengiamasi lenktynėms Niu Džersyje, nors tai buvo puikus planas, tai sunku galvoti, kad jis padarys kokių nors nuolaidų Las Vegasui. Beje, šis miestas pagal rinkos dalį užima maždaug 10 proc. Niujorko.
Kaip rodo Singapūro pavyzdys, mūsų laikais „Formulės-1“ lenktynės privalo turėti vyriausybių paramą. Milijardieriai paprastai stengiasi kur kas racionaliau panaudoti savo pinigus ir nori gauti būsimojo pelno garantijas prieš imdamiesi panašių investicijų. Municipalinių struktūrų ir privataus verslo partnerystė – tai yra gerai, bet tik tada, kai miestai yra pasirengę mokėti... Bet ar Las Vegasas pasirengęs mokėti ir duoti leidimus centro uždarymui? Tam yra abejonių, ypač prisiminus futbolo stadiono statybos šiame mieste istoriją. Kaip logiškai mano šios statybos iniciatoriai, miesto valdžia privalo prisidėti prie šio projekto finansiškai. Sumos, kurių nenori mokėti savivaldybė, yra vaikiškos, lyginant su tomis, kurių reikėtų F-1 trasos statybai.
Kita vertus, vargu ar pateisinama tokia naujovė kaip naktinių lenktynių Las Vegase surengimas. Mat jei startas bus numatytas 8 valandą vakaro, Europoje tuo metu bus 5 valanda ryto, o tai yra beprasmiškai kalbėti apie kokius nors televizijos reitingus. Vienintelis variantas, kuris galėtų suveikti, būtų lenktynes pradėti anksti rytą vietos laiku, bet Las Vegas to tikrai nedarys. Apskritai tariant, visi minėti argumentai surengti F- lenktynes Nevados sostinėje neturi jokių perspektyvų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983