J. Villeneuve'as: „Ferrari“ daro tas pačias klaidas (8)

J. Villeneuve'as: „Ferrari“ daro tas pačias klaidas
logo Liepos 05 d. 11:54, Ferrari

1997 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionas Jaquesas Villeneuve'as išanalizavo Didžiosios Britanijos GP etapo rezultatus ir sukritikavo „Ferrari“ dėl strateginių klaidų, kurios, Jaqueso nuomone, atėmė iš šios komandos šansą į pergalingą dublį.

Jaquesas Villeneuve'as: „Matėme puikias lenktynes Silverstoune, kurios puikių vaizdų suteikė ne tik pirmajame rate: lenktynininkai šonas į šoną pravažiavo po kelis posūkius paeiliui – tai buvo itin malonu stebėti. Tačiau man žiauriai nepatiko „Ferrari“ strateginiai sprendimai, kaip ir bepročiai protestuotojai, įsiveržę į trasą.

Guanyu Zhou avarija sukėlė šoką ir viskas atrodė kur kas tragiškiau nei buvo iš tiesų. Niekada nesinori žiūrėti, kaip bolidai skrenda į apsauginius atitvarus – situacija buvo labai pavojinga, tačiau Zhou pasisekė.

Mane taip pat šokiravo protestuotojų nuotraukos, kurie susėdo trasoje. Kiek kvailam reikia būti, jei nesupranti, kiek tokie veiksmai yra pavojingi jiems patiems, o kartu ir lenktynininkams. Bolidai važiuoja 300 km/h greičiu ir tai gerokai skiriasi nuo pasivaikščiojimo basam per žolę. Tai net juokinga.

Žinoma, reikia pasakyti keletą žodžių ir apie „Ferrari“. Kas man nepatiko Leclerco lenktynėse, tai tai, kodėl jis važiavo su apgadintu sparnu. Gali būti, kad komandai reikėtų peržiūrėti sparno konstrukciją todėl, kad ir sulaužytas sparnas neprarado greičio.

Tačiau nematau logikos komandos sprendime palikti Charlesą trasoje su kietosiomis padangomis per saugos automobilio fazę. Dėl to „Ferrari“ prarado pergalingą dublį. Italų komanda daro vienas ir tas pačias klaidas. Gali būti, jie tikėjosi, kad Sainzas neleis Hamiltono arba bijojo, kad Hamiltonas visai nestos boksuose, jei Leclercas atliks sustojimą. Suprantu Charleso pyktį po lenktynių – mes pamatėme dar vieną labai konservatyvios strategijos pavyzdį.

Ties kuo Leclercui tikrai dar reikia padirbėti – tai ties bendravimo su komanda stiliumi. Nėra abejonių, kad lenktynėse Sainzas buvo lėtesnis, bet komanda tikrai galėjo iškovoti dublį. Leclercas su komanda bendrauja tokiu tonu, tarsi jis jau yra paskirtas „pirmu numeriu“, nors taip nėra ir kontrakte to neparašyta.

Dar kol kas anksti daryti kokias nors išvadas, nes Carlosas Sainzas turi daug šansų. Jis uždirbo daug taškų, parodė labai aukštą rezultatą – dar viena Leclerco nesėkmė ir Sainzas galės stoti į kovą dėl čempiono titulo. Pernelyg anksti „pastatyti“ už vieną pilotą, kai abu gali turėti šansų į titulą, gali brangiai atseiti komandai. 1999 metais Eddy Irvinas atidavė Michaeliui Schumacheriui daug taškų, kurių vėliau pačiam Eddy pritrūko pergalei čempionate.

Nemanau, kad „Ferrari“ komandai patiko Leclerco tonas radijo pokalbių metu. Charlesas prašė komandos priimti sprendimą ir ji jį priėmė: „Sainzui duota instrukcija padidinti tempą“. To pakako, kad pokalbiai būtų nutraukti. Nėra prasmės daug kalbėti per radiją, nes visa tai patenka į TV eterį ir komandai neduoda nieko gero. Tokie dalykai yra svarstomi po lenktynių prie uždarų durų.

Bet kokiu atveju, pagrindiniu Silverstouno etapo faktu tapo tai, kad intriga čempionate dar padidėjo, nes skirtumai tarp pirmaujančių sportininkų sumažėjo. Kas žino, gal pergalė Sainzui pridės papildomų jėgų? Gali jis ir toliau laimės lenktynes? Bus įdomu pažiūrėti, kaip ispaną paveiks padidėjęs presingas.

Carlosas yra protingas ir racionalus lenktynininkas. Kai kurie sportininkai spaudžiami palūžta ir nukelia koją nuo greičio pedalo, tuo tarpo kiti tik užsidega ir gauna papildomos energijos. Toks yra Maxas Verstappenas.

Galima pasakyti: Carlosas Sainzas jau nėra joks „jaunesnysis“. Jis yra tikras Carlosas Sainzas“.

Scuderia Ferrari
Komanda: Scuderia Ferrari 2022 sezono taškai: 334
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: F1-75
Plačiau
Carlosas Sainzas
Pilotas: Carlosas Sainzas 2022 sezono taškai: 156
Komanda: Ferrari Amžius: 27 m.
Plačiau
Charlesas Leclercas
Pilotas: Charlesas Leclercas 2022 sezono taškai: 178
Komanda: Ferrari Amžius: 24 m.
Plačiau


Komentarai (8)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
No comment
IP: 9ba19bd | 07/06 15:49 Atsakyti
fasten
07/06 12:07

Viskas OK, jeigu esi strategas ir atlieki tautine pareiga, na tuomet nepamirsk pareigos komandai ir antro piloto, nes tada daryk P1 ir P2, o dabar is P1 liko P4. Svaistomi taskai ir dovanojamas titulas Maxui.

Aisku, kad CL buvo paaukotas..., pagal juos dar turejo ir pristabdyt LH ir Pereza. Taip ir buvo. Kaip dar paaiskint toki Ferrari sprendima, bet ten buvo ne klaida, o apskaiciuotas variantas. Zinoma gaila CL, kai tai vyksta komandoj.
Black_Death
IP: a933f2e | 07/06 13:27 Atsakyti
fasten
07/06 12:07

Viskas OK, jeigu esi strategas ir atlieki tautine pareiga, na tuomet nepamirsk pareigos komandai ir antro piloto, nes tada daryk P1 ir P2, o dabar is P1 liko P4. Svaistomi taskai ir dovanojamas titulas Maxui.

As tai vis tingiu nusiusti i FIA pasiulyma, kad komandos deklaruotu ir kad aiskiai butu matomas bolidas nr1 ir nr2. Po Silverstono galvoju pasiulyma papildyti, kad per lenktynes nr2 negaletu buti pirmiau uz nr1. Jeigu taip atsitiktu komanda bausti diskvalifikacija is gp. Va tada tai bus lenktynes!!!
fasten
IP: c9bcbcd | 07/06 12:07 Atsakyti
Sun
07/06 09:54

Silverstoune buvo ne klaida, o intencija, kad laimetu Carlos Sainz. Po sekmingos kvalifikacijos, paspaude "stratega" ispanai..., kad laikas Sainz'ui laimetu, progai pasitaikius. Ispanu himnas Britanijoj, veliava, be to neseniai buvo didelis triuksmas del pabegeliu per Ispanijos siena is Afrikos...t.t. Ispanijai reikejo pergales ir ... galima ir placiau paziuret i siuolaikines lenktynes.
Ferrari strategas ispanas, irgi zmogus, kuris atliko ir savo tautine pareiga.

Viskas OK, jeigu esi strategas ir atlieki tautine pareiga, na tuomet nepamirsk pareigos komandai ir antro piloto, nes tada daryk P1 ir P2, o dabar is P1 liko P4. Svaistomi taskai ir dovanojamas titulas Maxui.
Sun
IP: 9d104fc | 07/06 09:54 Atsakyti
Silverstoune buvo ne klaida, o intencija, kad laimetu Carlos Sainz. Po sekmingos kvalifikacijos, paspaude "stratega" ispanai..., kad laikas Sainz'ui laimetu, progai pasitaikius. Ispanu himnas Britanijoj, veliava, be to neseniai buvo didelis triuksmas del pabegeliu per Ispanijos siena is Afrikos...t.t. Ispanijai reikejo pergales ir ... galima ir placiau paziuret i siuolaikines lenktynes.
Ferrari strategas ispanas, irgi zmogus, kuris atliko ir savo tautine pareiga.
Haka
IP: 1d146e0 | 07/05 23:45 Atsakyti
Leclerc: "If we stay at this pace, what are we looking for in terms of position?"

Ferrari: "If we can keep Bottas behind, P1"

Sitas tai legendinis is praitu metu
Kardanas
IP: b8d348d | 07/05 23:24 Atsakyti
Tai juk ko norėti iš jų? Juk tas kūtvėla kiek anksčiau buvo sakęs, kad čempionų titulai nėra jų tikslas, tai ir strateguoja bele kaip. Prisijungsiu prie gerokai seniau kažkieno išsakytos minties: kol italams vadovaus italas, tol nieko gero nelauk!
RAM4S
IP: 59c5681 | 07/05 13:04 Atsakyti
Dar kartai prajuokina pasikalbėjimai/nusikalbėjimai, kai vienas apie orą, kitas apie tvorą.
Tiksliai nepacituosiu, bet Ferrari dažnai pasitaiko tokio stiliaus pokalbių.
Pvz. How's the weather.
Inžinierius: We need to push, Carlos push.
RAM4S
IP: 59c5681 | 07/05 12:59 Atsakyti
Ferrari inžinieriai per radiją visada tokie pasimetę, atrodo, kad tiesiog paėmė kokį praktikantą ir įmetė į veiksmą. Ir dar tas amžinas "let me get back to you". Tai jei tu būdamas lenktynių inžinierium nežinai ką daryt, tai duok ausines ir mikrafą tam vyrukui kuris žino ir nežaiskit sugedusio telefono. Grynas itališkas mentalitetas, dirba, bet atsakomybės nenori, gauna užduotį, skuba perduot kitam. Informacija sugedusio telefono principu keliauja iki Dono, spėčiau Don Binoto, tada tokiu pačiu sugedusio telefono principu keliauja per visą hierarchiją atgal. Kol pasiekia adresatą, dažniausiai būna per vėlu.
×

TOP naujienos