Jei F-1 vyktu ovale, po kiek ratu baigtusi varzybos

2004 Birželio 18 d. 10:41

Artejant JAV GP etapui daug kas isreiskia minti, kad butu smagu matyti F-1 varzybas, vykstancias ovale :) As irgi to noreciau, bet man is karto pasistojo klausimas, kiek ratu atlaikytu dabartiniai varikliai, dirbdami gera valanda sau neiprastu rezimu? :cooool:

2004 Birželio 18 d. 10:47

niekad nesupratau kox fainumas ziureti lenktynes stadione, kai bolidai zuja ratus viena po kito ratu... nebent turetu buti labai dideli greiciai... ir isvis nesuprantu, kaip varan ovalu galima padaryti klaidu, kad kiti galetu aplenkti... ir kai patiems pilotams neatsibosta vaira sukti i ta pacia puse...

2004 Birželio 18 d. 10:47

alfa> atlaikytu kiek tik nori ir dar daugiau, nes:
ovale vos du ilgi posukiai
jokiu stabdymu
jokiu ypatingai smarkiu akseleravimu

2004 Birželio 18 d. 10:52

Zilvinas> o vairo sukti beveik nereikia, kai aero sureguliuotas ir bolidas ivaziuoja i posuki, pats sukasi.

2004 Birželio 18 d. 10:53

Zilvinas >> vat ir nenusibosta sukt tu ratu, kai greitis siekia 400 km/h INDY car'e. Ir klaidu gali padaryt labai daug, nes yra vietos kur reikia atleisti akseleratoriu ir jeigu laiku to nepadarai arba tai padarai pervelai, tada tave ir aplenks..

Varikliams aisku butu dideles apkrovos, todel reiktu paruost variklius tinkamai, kad nenusprogtu. Ovale pailsetu stabdziai..

2004 Birželio 18 d. 10:54

O man tai butu very very idomu, jei vienos F1 sezono varzybu vyktu ovalo formos trasoje.
Zilvinas>>> O klaidu tikrai imanoma padaryti. Tu i ta ilga posuki ivaziuosi nors 10 cm neta trajektorija, ir jau neturesi tokio greicio, kaip kiti lenktynininkai, beto turek omeny ir vakuumini maisa.
As tikrai nemanau, kad varikliai perdegtu, galima isivaizduoti, kokia stipri oro srove patenka per oro paemimo angas.

2004 Birželio 18 d. 10:56

Faktas >> bet visa distancija reiktu varikli laikyt ~20 tukstanciu apsuku, oras tik is dalies vesintu varikli.

2004 Birželio 18 d. 11:01

Remas> bet apsukos butu pastovios, tepimas butu geras, tad problemu su patikimumu imho butu maziau, nei dabar turi McL ar Honda ;)

2004 Birželio 18 d. 11:04

Zilvinas> man atrodo, kad butu kaip tik idomu, visu pirma, butu didelis paivairinimas tarp gana panasiu lenktyniu, kurios vyksta visa sezona, reiketu sugalvoti komandoms kazkokia ipatinga taktika, gerai Remas sako, kad pailsetu stabdziai.O esant labai dideliems greiciams, nesunku ir klaidu padaryti

2004 Birželio 18 d. 11:09

AF1 ->
McL ir Sato :)

2004 Birželio 18 d. 11:21

Bet siaip Formulej 1 negali buti trasu - ovalu, nes Formule 1 neveltui vadinama autosporto karaliene, nes turi super aerodinamika, padangas ir t.t. O yra kitu lygu kur varo ovalais, tai tereikia ju pasiziureti ir nepainioti cia f-1

2004 Birželio 18 d. 11:23

Giuseppe > jap :D Siep tai zinoma butu labai idomu :) bent jau pirma karta :D dar prie tokios trasos galetu dadet ir GP nakti bei GP ant sniego butu visas rinkinukas 20 trasu nuo vaziavimo per sniega iki vaziavimo nakti nuo vaziavimo trasomis miesto gatvemis iki lekimo ovalu :) manau populiarumas tikrai nesumazetu ;)

2004 Birželio 18 d. 11:42

AF1>Nu del stabdymu,tai cia uzlenkei;)
Taip atrodo tik ziurovams,o paziurejus atidziau,kiekvienos tiesiosios gale pamatysi raudonus stabdziu diskus.Be to,pvz NASCAR'e daznai rodo ekrane-stabdymo bei akseleravimo grafikus.

2004 Birželio 18 d. 12:48

Nelabai as isivaizduoju tokio kaifo,ziureti ovala...Galva apsisuktu:D Tecniskai turetu buti zymiai paprasciau,maziau forsavimu ,maziau stabdymu apsukos daugmaz vienodos...Manau nebutu idomu

2004 Birželio 18 d. 12:51

bet tokiais greiciais lekiant avarijos daug ziauresnes buna, ne vien sparnas nulauziamas, taigi po kokios avarijos lenkynes butu stabdomos daug dazniau nei iprastose F1 trasose.

2004 Birželio 18 d. 12:51

Lenktynes ovale - veina is mano svajoniu, tarp kuriu lenktynes nakty, ir, zinoma, Fisico Ferraryje :grad:

2004 Birželio 18 d. 13:07

Remas>>> Tam yra sukiu ribotuvas. Juk pries kiekviena trasa mechanikai optimaliai nustato variklio darba. Pvz.: variklio nustatymai is Barselonos trasos jokiu budu netiktu Monako trasai - variklis uzkaistu jau po kiokiu 5-6 ratu, nes netaip bus vesinamas oro, dar yra ir kitokiu nustatymu, nuo radiatoriaus dydzio iki tokiu smulkmenu, apie kurias mes net nezinom.

2004 Birželio 18 d. 13:52

As tai kaip ir kai kurie kiti isreiske cia savo mintis, pasakysiu, jog man visai neidomu butu ziureti gonkes pilnam ovale. Man patinka kai varo normalioj trasoj ir puiku kai tik dalis jos yra ovale kaip ir si savaitgali vyksianciose gonkese.

O siaip tai manau, kad variklis gali neislaikyti tokiu ilgu maksimumu. Bet visa kita tai pailsetu kaip reikiant. Ir stabdziai ir variklis (is tos puses kad nebutu dideles akseleracijos ir stabdymo). Zodziu gonkes man tokios butu neidomu.

2004 Birželio 18 d. 14:48

Andrejus >>>> Jei turetume visas lenktynes ovaluose tai zinoma, kad nepatiktu. Bet vienos lenktynes cempionate tikrai butu kazkas ypatingo. Nors tai ir nerealu. Kurt nauja bolida vienom lenktynem :/

2004 Birželio 18 d. 14:49

Nezinau kaip butu, bet syki galetu Indianapolyje leisti ovalu vaziuoti, tada ir suzinotume ar fun, ar ne:)

2004 Birželio 18 d. 14:49

F-1 lenktynės ovale turbūt niekada neįvyks dėl saugumo, nes bolidai dėl geros aerodinamikos posūkius įveiktų labai dideliu greičiu. FIA tokiam žingsniui nesiryžyų

2004 Birželio 18 d. 15:03

Na faktas vienas, pirmos lenktynės būtų nepaprastai įdomios. Viena yra matyt Indy lenktynes, o visai kita F1 bolidus. Ten dugną įspaudę be problemų ratą aplėktų...

2004 Birželio 18 d. 15:06

Aiškinu niekad nemačiusiems ovalo ir neturintiems žalio supratimo, kas tai per daiktas ir su kuo jis valgomas:

Ovalas- tai lenktynių trasa, paprastai turinti dvi tiesiasias ir 2-4 skirtingo spindulio posūkius. Kartais ovalai būna su 3 ar net 4 tiesiosiom. Būtinas reikalavimas- visi posūkiai yra į tą pačią pusę (įprasta kad į kairę)

Nelabai matau argumentų čia išsakytoms kvailoms nuomonėms, kad važiuoti "standartinėje" trasoje kur yra kokie 10 posūkių, yra baisiai įdomu ir didelis menas, o važiuoti trasoje, kurioje yra 4 posūkiai, jau nuobodu ir nereikalauja meistriškumo.

Pilną ovalinių trasų kaifą ir jų skirtumus galima pajusti žaidžiant pvz. NASCAR- tuomet labai akyvaizdžiai pamatysite, kad ovalinės trasos tarpusavyje skiriasi daug labiau, nei suvienodėjusios šiuolaikinės F-1 trasos, o gerai įveikti trasą visus 800 km distancijoje yra didelis menas.

Žiūrėti ovalinių trasų lenktynes gyvai apskritai yra milžiniškas pranašumas prieš “standartines” trasas, nes ovaluose beveik iš visų vietų gali vienu metu matyti visą trasą, visus bolidus.

Kad ovalinės trasos reikalauja ne mažesnio pilotavimo meno nei standartinės, įrodo irtas faktas, kad pvz. NASCAR lenktynėse naujokų pergalės yra labai retos, o paprastai lenktynininkai ima rodyti gerus rezultatus tik po 3-10 sezonų.

Sutinku, kad nieko IRL ar NASCAR "neraukiantiems" žmonėms tos lenktynės pradžioje atrodo nuobodžios, bet neuž-mirškit, kad dar daugiau autosportu nesidominčių žmonių užmigtų, jei būtų priversti žiūrėti šiuolaikines F-1 lenktynes, nors mums, fanams, jos ir atrodo įdomios. Tad prieš rėkdami "nesąmonė, neįdomu", pabandykite į viską pažvelgti giliau

2004 Birželio 18 d. 15:10

Beje, dėl greičių: kodėl visi, kalbėdami apie ovalus ir F-1, paprastai turi omeny ovalus-milžinus su ilgomis tiesiosiomis ir didžiulio pasvyrimo posūkiais, nors tokie ovalai sudaro tik nedidelę dalį visų ovalų? Yra ir tokių ovalų, kur maksimalus formulių greitis būtų mažesnis nei Monaco GP, ir ten kentėtų tikrai ne varikliai.

2004 Birželio 18 d. 15:47

Teisutis >> kam tada ziuri F-1 ?.. Juk vaziuojant ovalu zymiai daugiau reikia meistriskumo negu "standartinese" trasose..

2004 Birželio 18 d. 15:52

Remas>> Teisutis nesake, kad standartinese trasose neidomu... jis tik megino kai kuriuos nelabai suvokiancius apie ovalines trasas nusviesti...Be to manau, kad ovale butu daugiau lenkimu, nes tikrai daugiau galimybiu priarteti ir pasinaudoti labai mazu dabartiniu vakuuminiu maisu...

2004 Birželio 18 d. 16:04

"[b]NASCAR lenktynėse naujokų pergalės yra labai retos, o paprastai lenktynininkai ima rodyti gerus rezultatus tik po 3-10 sezonų.[/b]"

Cia parodo, kad tam paciam NASCAR'e pilotu lygis stipriai mazesnis.. Nes ne tik F-1, naujokai sugeba laimet, jeigu atstovauja tinkama komanda!

2004 Birželio 18 d. 17:17

Galetu baiktis ir po pirmo posukio, jeigu ivyktu tas pats kaip liktais 1998 tik neprisimenu kokioj trasoj (turiu dar klipuka) visi issitaske tik startavus.

2004 Birželio 18 d. 17:19

Zakis >> bet tada lenktynes nesibaige! Buvo tik sustabdytos, veliau tesesi

2004 Birželio 18 d. 17:23

Remas>>>taip zinau, bet uzmirsau pamineti kad startas buvo pakartotas su atsarginiais bolidais. Beje gal prisimeni kokia ten trasa buvo?

2004 Birželio 18 d. 17:25

Bijau stipriai sumeluot.. Todel negaliu pasakyt, gal Belgijos ar tai monza ..

2004 Birželio 18 d. 17:27

spa

2004 Birželio 18 d. 17:44

Aciu, visada bandziau prisiminti kokioje trasoje tai ivyko. Tai tikriausiai bus Belgijos Spa trasa :goodjob:

2004 Birželio 18 d. 17:58

Remas> labai linksma skaityti tavo komentarus, nes tu kaip Šustauskas- gali atsipūtęs aiškinti apie dalykus, kurių neesi akyse matęs, kuriais nesidomi ir apie kuriuos nieko nenusimanai :D Labai "turininga" diskusija gaunasi

2004 Birželio 18 d. 19:12

Tokiu dalyku neprisimint :eek:

2004 Birželio 18 d. 19:25

Butu ovalas, konstruktoriai surastu iseiti ovalui- ne nachaliavu jie gi gauna milijonus. O siaip pagalvojus, nemanau ovale didesnius greicius pasiektu F1 nei lemansas

2004 Birželio 18 d. 19:49

Minzz > tai jau :O buvo 1998 Belgija SPa lietus DC padare klaida trasoje sukosi trenkesi i barjerus atsokes grizo i trasa Irvinas bandydamas isvengti incidento suko i sona trenkesi i bordiurus berods... Vnz Toliau nuvaziavo Tik MS Mika Vilniavas ir dar rodos du is paskutiniu vietu startave pilotai uch :)

2004 Birželio 18 d. 20:19

.:M.S:.>>> Turiu ta klipuka :goodjob:

2004 Birželio 18 d. 20:30

Turiu tas lenktynes :eek:

2004 Birželio 18 d. 20:35

Minzz>>> Turi visas lenktynes??? O kiek jos laiko nors truko? Kokiame rate sitas incidentas ivyko? Gal po jo ir sustabde varzybas?