Jei nebutu ivedinejami nauji techniniai apribojimai?

2005 Gegužės 04 d. 15:32

Idomu, koki tempa sugebetu F-1 technika pademonstruoti, jei kasmet nebutu ivedinejami vis nauji techniniai apribojimai? Pvz. po 98 sezono ivede reikalavima padangoms su grioveliais. Ratu iveikimo laikai is pradziu pablogejo, bet uz kurio laiko dasivijo senuosius ir netgi pralenke. Siemet buvo "suzaista" su aerodinamika- velgi scenarijus panasus- nuo pernai laiku beveik neatsiliekama. Kitiems metams planuojama 3,0 keisti i 2,4 litrus- nieko naujo manau nepamatysime. Akivaizdu, kad dauguma komandu sunkiai dirba, testuoja ir akivaizdziai kasmet progresuoja- ivedami vis nauji apribojimai kad sumazetu greiciai. Man tiesiog idomu kokie greiciai butu siandien, jei tarkime nuo turbokompresoriniu varikliu eros, slick tipo padangu ir t.t. niekas nebutu buve apribota? Idomi Jusu nuomone. Aciu :)

2005 Gegužės 04 d. 15:36

Manau naujas reglamentas senu laiku i formule nebesugrazins,basta,lenkimai bosuose labai idomus tarpkitko.

2005 Gegužės 04 d. 16:24

Marux6> siaip labai idmu kas butu jeigu butu, bet deja mes to niekada neisvysime, ir dar padangos su grioveliais atsirado nuo 98 sezono pradzios.

O dar prie vis to reiktu paminet kad nuo 96 pradzios varikliu darbinis turis apribotas iki 3 litru, buvo 3.5 ir cilindru skaicius grieztai ribojamas iki 10

2005 Gegužės 04 d. 16:37

shumaz2003>> aciu uz pataisyma ;)
Tarkim Interlagoso ratas iveikiamas per ~1:10:00-1:15:00. Ar be visu apribojimu imanoma butu tilpti tarkim i 1:00:00? Ar pilotai atlaikytu apkrovas tarkim lygias 7G?

2005 Gegužės 04 d. 16:55

Čia, ko gero, Niutono dėsnis - veiksmas lygus atoveiksmiui. Kiek bemažintum galimybes, bet greičiai išliks panašūs. Didesni jau patys savaime sveikatai pavojingi, taip kad ir su senu taisyklių rinkiniu panašiai važiuotų. Prie 7 g jau ir sąmonę gali prarast, o jei tai ir nors tik 0,1 sek, bet jei ant posūkio...

2005 Gegužės 04 d. 17:06

Tada po kiekvienos avarijos tenktu keisti pilota del padidejusiu greiciu...

2005 Gegužės 04 d. 17:06

...ir padidejusiu nesaugumu :)

2005 Gegužės 04 d. 17:15

jei nebutu nauju tech.reikalavimu tai F1 "stovetu vietoj" techniniu poziuriu

2005 Gegužės 04 d. 17:33

Sarapukas>> vietoje tikrai nestovetu, kadangi vyxta pastovus technikos tobulinimas ir nauju sprendimu ieskojimas taisykliu leistinose ribose. O nauji reikalavimai tik apriboja greicius.

2005 Gegužės 04 d. 21:00

nemanau kad wetoj stowetu as manau kad ju net nerejkia pazekit kajp senaj matem kokia awarija f-1 ka juk budawo zet fajna kaj kasnors susidauzydawo

2005 Gegužės 04 d. 21:02

nemanau kad wetoj stowetu as manau kad ju net nerejkia pazekit kajp senaj matem kokia awarija f-1 ka juk budawo zet fajna kaj kasnors susidauzydawo

2005 Gegužės 04 d. 21:23

eerr> Tai eik ir ziurek kokias buliu kautynes, ten avariju per akis.

2005 Gegužės 04 d. 21:39

Jei nebutu techniniu apribojimu, trasos nespetu modifikuotis, kad taptu pakankamai saugiomis. Garantuoju kiekviena lenktyniu savaitgali matytume suluosintu ar zuvusiu. Ar mes tikrai to noretume?

2005 Gegužės 10 d. 12:34

SenisBS>> as nekalbu apie saugumo reikalavimus. Klausimas buvo apie bolidu pajeguma, apie greiti, apie trasos iveikimo laikus.

2005 Gegužės 10 d. 12:44

Jei nebūtų nuolatos keičiami techniniai reikalavimai, viena jėga greitai pradėtų nepavejamai dominuoti, tad keisti reikalavimus pirmiausiai reikia tam, kad progresas nesustotų ir visada būtų ieškoma naujų sprendimų. Apskritai, klysta tie, kurie galvoja, jog FIA reikalavimai yra progreso stabdymas. Netgi atvirkščiai - tai esminė priežastis, dėl ko progresas vyksta.

2005 Gegužės 10 d. 13:36

Jau 1992 esant aktyviai pakabai, boildo greiti daugiau ribojo zmogaus fizinis pajegumas negu technines galimybes. Todel 1992 akivaizdziai dominavo Mansellas kuris palyginus su dabartinias F-1 pilotais atrodytu kiek stambokas virukas. Jei apribojimu nebutu t.y darom ka norim tai F-1 butu tik gamyklines komandos, nes kitoms nebebutu prasmes. Greiciai butu dvigubai didesni o pilotai vazinetu su specialiais apkrovas mazininanciais kostiumais kaip dabartiniai naikintuvu pilotai.

2005 Gegužės 10 d. 13:40

DonRomaso> dar pamirsai pamineti, kad pries lenktynes butu usakyta pora, arba daugiau (priklausomai nuo trasos) sarvojimo saliu...

2005 Gegužės 10 d. 20:20

DonRomaso>> nu jo, as irgi taip panasiai galvojau- kaip butu elgiamasi esant >5G apkrovom? Pasikartosiu- idomu ar pvz.Brazilijos Interlagoso laikas palistu po 1:00.000?

2005 Gegužės 10 d. 20:32

gerai fiziškai pasiruošęs žmogus be papildomos įrangos gali išlikti veiksnus esant 9 g perkrovai. labai gerai pasiruošęs - iki 11 g (j.kairys vienas iš jų). 7g - nėra labai didelė perkrova, turėkite omenyje kad jeigu apkrovos pasiektų tokias reikšmes pilotai būtų specialiai tam ruošiami.

2005 Gegužės 10 d. 21:28

Kiek pamenu, tai R.S. avarijos metu JAV labai trumpa laika buvo kelios desimtys G (o gal ir virs 100). Taigi efekta daro ne vien G skaicius, o koki laika jis zmogu veikia. Nors sutinku, jog atlaikyti kruvius sudetinga butu

2005 Gegužės 10 d. 22:10

Rode cia viena diena dokumentine laida apie kazkurias tai is amerikietisku lenktyniu, kur jie ten ovaluose raizo. As viena akim ziurejau tai visko tiksliai neatpasakosiu. Bet esme ta kad vienas biciukas vis regejima ir samone prarasdavo kai man rodos 400km/h (bet nesu tikras) greity virsydavo. Pasirodo sirdis pakankamai kraujo iki smegenu neatpompuodavo. Tai ir tapo technikos tobulinimo riba. Na manau tai F1 kolkas negresia nes jie ten lenktom trasom vazineja, kur apkrovos didesnes... Taigi technikos progresas manau pasibaigtu pasiekus zmogaus fiziniu galimybiu riba. O lenktynese pagrindinis faktorius taptu geras fizinis piloto pasiruosimas ir tada jau butu kisamos babkes y tu ribu pletima.

2005 Gegužės 10 d. 23:07

nenorėčiau sutikt. bolido maksimalų greitį labai stipriai riboja trinties jėga - padangos sukibimas su paviršium turi savo ribą. tam, kad padidinti jį, būtina didesnė prispaudžiamoji jėga - automatiškai reikalingas galingesnis variklis kad nugalėt milžinišką oro pasipriešinimą.
tuo labiau kad techninis progresas vyksta eksponentiniu dėsniu - iš 3 litrų variklio be turbinos manau jau išspausta praktiškai viskas, dabar vyksta tik optimizavimo darbai, revoliucijų tikrai nebebus (net jei nebebutų ribojimų, nemanau kad kažkas pasiūlytų kažką absoliučiai naujo).

2005 Gegužės 10 d. 23:12

Na, ne visai į temą, bet praeitais metais Rusty Wallace'as bandė automobilį su neapribotu karbiuratoriumi Talladegoje (jei ką, tai čia ta trasa, kur 25 automobiliai praeitą savaitę susiplojo). Vidutinis jo pasiektas greitis buvo 375 kilometrai per valandą. Išlipęs iš automobilio jis pasakė: "Pasaulyje nėra tiek pinigų, kad jie mane įtikintų lenktyniauti su dar 42 kitais pilotais tokiais greičiais". Va taip ir baigėsi idėjos apie karbiuratorių apribojimų nuėmimą. Ir toliau jie važinėja ramiai 320 km/h...

2005 Gegužės 10 d. 23:25

Idomu ar pvz kokiais ~1955-aisiais chebra isivaizdavo kokie bus greiciai, kokia bus technika 2005-aisiais? Tikriausiai sunkiai. Gal tai ka jie turi pasieke jiems jau atrode riba... Pagalvokit kokia formule (duok dieve jai to sulaukti) bus tarkim 2050-aisiais? Pvz.400 km/h gal bus panasu kaip dabar yra tarkim 250? Juk viskas tobuleja, tai kodel gi tai neimanoma? Juk prie visko galima prisitaikyti, prie visko galima adaptuotis...
Gal cia taip is salies biski atrodo panasu i svaigima apie "naujas" idejas, tiesiog manau kad dar tikrai nera pasiekta tiek technologine, tiek ir biologine riba. Ant kiek dar galima viska patobulinti?

2005 Gegužės 13 d. 11:19

Marux->manau, tu cia gerai pastebejai.Ir kazkuris is labai senos lenktyninku kartos kai snekejo apie siolaikine formule, sake, kad dabar lenktynininkams yra zymiai lengviau vaziuoti nes jie gauna didelius atlyginimus ir lenktyniauja tik 18 (daba jau 19 lenktyniu) per metus, o anksciau lenktyninkai dalyvaudavo zymiai daugiau ir ivairiu lenktyniu, bet as nesutinku. Visu pirma, jis pamirso labai daznai siuolaikineje formuleje vykdomus bandymus, kur lenktynininkai tikrai nevazineja vezalio greiciu (Buttonas per bandymus siais metai pagerino Barselonos neoficialu rekorda, kuris zymiai didesnis uz oficialu), be to, bandymuose susuka daug ratu, kelis kart dienoj daugiau negu per lenktynes. Ir dar vienas idomus faktas - Vilneuvas praeitais metais po 1m pertraukos grizes i formule negalejo pakelti fiziniu kruviu, nors buvo treniravesis per ta laika. Va

2005 Gegužės 20 d. 13:55

Marux6 >>> vienas is dvieju. Bus daromi radikalus apribojimai (tarkim bus prieita prie 1l variklio), kurio hp nebutu daugiau 400, aerodinamika ribojama "lenta", pries bolido nosi ir t.t. Kitu atveju, keisis trasos. Jei butu lakstoma 400km/h, automatiskai posukiai turetu buti beveik ovaliniai, ilgesnes tiesiosios ir pan. Lyginant su senais, 1960-1967 (jei neklystu) laikais, kai karaliavo oversteer ir posukiu iveikimas skersai neatrode nenormalu, ateityje galbut bus prieita iki akseleruok-stabdyk profilio, bolidai labai greitai pagaus greiti ir labai greitai stabdys, bet posukius iveikines letai (del sukibimo stokos, kuris bus apribotas pagal taisykles). Tai tik pavyzdziai...

2005 Gegužės 22 d. 14:18

Vienintelė riba - fizinės žmogaus galimybės. Techniškai ko gero nekeičiant taisyklių būtų galima išspausti nesveikus greičius, bet žmogiškasis faktorius to neleistų.

2005 Gegužės 24 d. 20:07

Samir>> zmogiskojo faktoriaus riba dar tikrai nepasiekta, kadangi pvz.virsgarsiniuose naikintuvuose pilotai manau patiria kur kas didesnes apkrovas negu F-1 (5G). Tiesiog buvo bent pora sezonu be nauju apribojimu ir akivaizdziai ta pacia trasa po metu pilotai ivekdavo bent 1 sekunde greiciau... Klausimas pamastymui- kox butu Monaco iveikimo laikas, neivedant nauju tech.apribojimu, tarkim 2015m.?

2005 Gegužės 25 d. 13:17

Marux6 >>> geriau sakyti, jei nebutu ivedintei apribojimai nuo 1997, arba bent 2002. Taciau keitesi ir trasos. Jei Monako trasa butu likusi identiska 1998 egzemplioriui, ratu laikai butu bent 2 sekundem letesni.

2005 Birželio 07 d. 23:11

Mobil 1>> Idomu, ar trasoje butu pasiektas 400 km/h greitis (Monzoje ar kt.)?

2005 Birželio 08 d. 11:12

Nu Tai Dar Viena Faktoriu pamirshote, Sauguma, Del Jo Ateityje Turbut Ir Nebus Pasiekiamas Toks Greitis :-)

2005 Birželio 08 d. 12:01

Montoya>> paskatyk diskusija- apie sauguma nemazai yra kalbama.

2005 Birželio 08 d. 12:51

ydomu kas butu buve jei butu buve?

2005 Birželio 08 d. 12:53

taiva buti ar nebuti? stai kur klausimas

2005 Birželio 08 d. 13:03

Jau 1992 esant aktyviai pakabai, boildo greiti daugiau ribojo zmogaus fizinis pajegumas negu technines galibes

2005 Birželio 08 d. 13:05

Nukirpo zinute.
2004 metais bolidai lakste zymiai greiciau, nei 1992, todel 1992 tikrai ribojantis veiksnys buvo technika, o ne zmogaus galimybes. Ar cia taip nerealiai pilotai patobulejo ??? :D

2005 Birželio 09 d. 15:28

Marux6 >>> lenktynese, nemanau, kad bus.

2005 Birželio 21 d. 11:03

satanod>> manau ~2010-2015 m., nesant naujiem apribojimams, butu pasiekti ~400 km/h greiciai.

2005 Liepos 18 d. 11:40

da chot ir dabar senajame hockenhaime ar moncoje isspaustu tuos 400 jei tik nereiketu laikytis siumetiniu reikalavimu: tarkim slikai tuscias bakas, min prispaudimas... rato laikas butu blogesnis nei normaliai derinant bolida bet 400 km\h pasiektu, pries keleta metu atrodo davidas hockenhaime pasieke 370km/h ar dar daugiau:) niu as statistika nelabai isikalu i galva:)

2005 Liepos 18 d. 20:20

http://www.motorsportsetc.com/info/spd_mon.htm
Galima žvilgtelt kuriais metais buvo griežtinamos taisyklės ir kaip tai įtakojo rato pravažiavimo greitį. IMHO jei tai nebūtų daroma jau seniai būtų palindę po viena minutę.

P.S. Šiaip visai smagu būtų pamatyti bolidą su 4 litrų varikliu su turbo kompresoriumi, maximalia aerodinamika, slikais, aktyvią pakaba ir t.t. atlekiantį į Tabac posokį :) Tik įdomu kas tam ryžtūsi?

F-1.lt pulsas