Jerez testai. Priekinis sparnas

2004 Vasario 13 d. 13:41

Sveiki bičiuliai,

žiūrėjau Jerez (Chereso) testų nuotraukas ir pastebėjau, mano galva, įdomų dalyką. Naujas McLaren bolidas (MP4-19) visose nuotraukose užfiksuotas su priekinio sparno 3 elementais (3 priekinio sparno plokštėmis). Tuo tarpu iš esmės visų kitų komandų testatoriai važiuoja su priekinio sparno 2 elementais (2 plokštėmis). Ar tai reiškia, kad naujas McLaren`as negeneruoja pakankamos prispaudžiamosios jėgos priekyje? Juk tokia konfiguracija iššaukia atitinkamą priekinių padangų susidėvėjimą. O be to, matyt, yra problemų su "oversteer" ir "understeer" balansu. Kokia būtų JŪSŲ nuomonė?

2004 Vasario 13 d. 13:51

Mano nuomone jog priekinis sparnas nelegalus.Bet as turbut klystu.
Antra nuomone- jie bando ivairiausius variantus ir ziuri rezultatus (juk tam testai ir skirti).

2004 Vasario 13 d. 14:14

Butent jie bando ivairiausius variantus ir elementariai atsirenka kas geriausia, tinkamiausia...

2004 Vasario 13 d. 14:32

F1guru> kiek žinau (o gal klystu) priekinio sparno elementų skaičiuis, skirtingai nuo galinio, nėra reglamentuotas.
:.M.S.:.> kiek pastebėjau, tie trijų ploščių priekinio sparno elementai nekinta (bent jau jų skaičius - 3) nuo bolido pirmųjų bandymų 2003 metais...
Todėl ir manau, kad mažiau "plokščių" nėra tinkama. O tai, be kita ko, sąlygoja ir didesnį oro pasipriešinimą, didesnę prispaudžiamąją jėgą, lėtesnį greitį, didesnį priekinių padangų susidėvėjimą and so on, and so on...

2004 Vasario 13 d. 14:53

Kazkaip nepastebejau :rolleyes:
Mobil-West >>>> Gal turi linka y kokia nuotrauka su naujuoju McLaren sparnu?

2004 Vasario 13 d. 15:06

Expertas> ačiū už pagalbą.

2004 Vasario 13 d. 15:27

sprendziant is 2-os nuotraukos, viskas legalu :)

2004 Vasario 13 d. 15:40

Expertas >>>> Aciu ;)
Antra nuotrauka tai :goodjob: :D

2004 Vasario 13 d. 16:27

LOL :lol: :goodjob:

2004 Vasario 13 d. 16:35

Kadangi toks sparnas buvo ir ant MP4-18, tai McLaren kurdami bolida tai ir numate. Manau kad jie viska puikiai isanalizave ir i viska atsizvelge. Nemanau kad jie tai butu kure, jei nebutu naudos!

2004 Vasario 13 d. 16:45

Zinoma. Jei tas sparnas neturi jokio pranasumo, jis ir nebutu naudojamas. Taciau galbut dabar tiesiog yra bandoma, eksperimentuojama. Gal tuo ir galima paaiskint pastaruoju metu ne itin gerus McLaren testu laikus.

2004 Vasario 13 d. 23:33

Ziurint y antra nuotrauka tai prisiminiau,kad Kimis megsta ta savo daigciuka:D;)

2004 Vasario 14 d. 13:57

Na antroje nuotraukoje nepastebejau jokio sparno ;)

2004 Vasario 14 d. 20:32

Mano nuomone Maclarenamsnepavyko subalansuoti masiu centra ko pasekoje dvieju elementu priekinis sparnas nepakankama sukibima suteike priekinei pakabai ir bolidas slysta posukyje praranda greiti ir uzleidze lenktynine trajektorija na o Su trimis elementais tai kompansuojama taciau mano nuomone treces elementas didina oro pasipriesinima bolido maksimalu greiti sumazina ir didina priekiniu padangu nusidevejima

2004 Vasario 14 d. 20:40

Jamboree> kaip tai nera sparno,ten toks nemazas pasleptas,o tu jo nematai?:D

2004 Vasario 15 d. 01:05

Man ir kuo tuoliau tuo labiau atrodo, kad siemet Maclui trecias sparnas nepades - jiems reiktu gal kokio penkto rato :D

2004 Vasario 15 d. 18:48

Trečias sparnas skirtas didesnės prispaudžiamosios jėgos generavimui praktiškai nepadidinant pasipriešinimo. Nesivelsiu į aerodinamikos analizavimą, nes kai kuriem čia tai nepatinka :), bet pabandykit įsivaizduoti šiuolaikinio lėktuvo sparną tūpimo metu (kas yra skraidęs, tikrai prisimins). Atrodo kaip toks "rėtis" iš viso gali kelti. Papildoma jėga atsiranda ne dėl papildomos sekcijos, bet dėl papildomo plyšio. Atrodo paradoksalu, bet papildomas plyšys leidžia padidinti apatine sparno puse tekančio oro srauto energiją, tai sumažina srauto atitrūkimo riziką, o tai savo ruožtu mažina sūkuriavimą. Gaunam didesnę prispaudžiamąją jėga su minimaliu pasipriešinimo padidėjimu. (Aviacijoje tai vadinam ne sparnu, o užsparniu).

2004 Vasario 15 d. 19:23

zmones gal galima paprasciau :D tas trecias sparnas i gera ar kaip "shuniui penkta koja" ???

2004 Vasario 16 d. 20:38

sillwio> cia man nepatinka?:D Ir tu man paaiskink ka tu tuo m norejai pasakyti:"Pabandykit įsivaizduoti šiuolaikinio lėktuvo sparną tūpimo metu (kas yra skraidęs, tikrai prisimins). Atrodo kaip toks "rėtis" iš viso gali kelti".Tupimo metu kelti???

2004 Vasario 16 d. 21:16

ne Jacques, tupimo metu turbut sparnas stumia zemyn :D tipo lektuvas sveria kazkiek, ir dar sparnas ji zemyn traukia, kad i zeme istikstu :D

2004 Vasario 16 d. 21:17

Tvarius, arciau tiesos yra ta penkta koja :D

2004 Vasario 17 d. 09:05

Jacques> satanod labai teisingai tau paaiškino :), o jei rimtai, tai nepamiršk, kad tūpimo metu lėktuvo greitis yra smarkiai ribojamas, kaip žinia - keliamoji jėga priklauso nuo greičio, vadinasi natūralu, kad tūpiant ji smarkiai sumažėja. Taigi reikalinga papildoma kel. jėga. Kur ją gaut aš jau paaiškinau.

2004 Vasario 17 d. 12:06

Labai idomu, tikrai, gal ir gali buti priezastis kodel McLarenai tokie leti per bandymus.

2004 Vasario 20 d. 10:35

A.Newey sugalvojo "triguba" sparna del keliu priezasciu:
1. didesnes prispaudziamosios jegos paieska su mazesniu pasipriesinimu ir
2. (kryptingas) oro srautu paskirstymas i tolimesnius bolido elementus.
"Trigubas" sparnas naudojamas tik letose trasose t.y. ten, kur reikia maximalios prispaudziamosios galios. Taciau neklyskime, kad sis sparnas efektyvesnis nei atitinkamo ploto dvieju plokstumu daikciukas. Tokiu atveju visos kitos ekipos pultu naudoti "trigubus", o gal net ir "keturgubus" sparnus...
Beje, yra dar kelios "trigubo" sparno bedos, del ko kitos komandos jo atsisako: ji sunkiau (ir ilgiau!) sureguliuoti ir jis brangesnis ;)

2004 Vasario 20 d. 12:58

Na del brangumo, tai TOP komandos kazin ar pagailetu $ jeigu trigubas sparnas butu akivaizdziai pranasesnis. Nesvarbu, kad ir ne visose trasose. Juk turint patirties is ankstesniu lenktyniu ir dideles galimybes, tie $ atsipirktu ;)

2004 Vasario 20 d. 13:17

--
Nu jo 3 sparnai. Maclaren sukure lektuva ir matyt bijo ,kad i ora gali pakilti. :D:D:D:D

TOP naujienos

F-1.lt pulsas