Kaip manot ar tai būtų įmanoma?

2004 Kovo 19 d. 21:24

Esu girdėjęs tokį dalyką, jog pasiekus >250km/h F1 bolido sparnų prispaudžiamoji galia viršyja bolido svorį (čia įprastu lenktyniniu režimu). Šiandien man kilo tolia mintis: jeigu mes padidintume sparnų atakos kampus atsikratytume balasto ir dar važiuotume pustuščiu tai važiuojant tiesia trajektorija galima būtų priartėti ~400km/h. Tokiu atveju bolido prispaudžiamoji galia ženkliai viršytų jo svorį ir jis galėtų važiuoti lubomis.
Kaip jums mano idėja?

2004 Kovo 19 d. 21:45

Nepasakyčiau, kad originali. Vienamne iš balandžio mėnesio F-1 savaitė buvo straipsnis apie tai, kaip McL, jei neapsirinku, aerovamzdžio lubomis varė. Tiesa, vėliau buvo paaiškinta, kad tai jumoras, nes atsiranda problemos dėl variklio, kas tiksliai, eprisimenu, bene su kuro padavimu. Nors pagal straipsnyje duotus paskaičiavimus tai įmanoma.Jei bus pageidaujančių, galiu nurodyti ir numerį, bet pirmadienį, nors, manau, per tą laiką bus kas ir nurodo.

2004 Kovo 19 d. 21:49

Nezinau kaip F_1 bolidas, bet per "Discovery" rode kad CART'as - teoriskai lubom varyti gali... Tik nepamenu kokiu gericiu turetu lekt :)

2004 Kovo 19 d. 21:51

Sena idėja, tik kur tu rasi tokio ilgio lubas? Be to reiktų naudoti lektuvo variklį, nes jis gali dirbti apsivertes.

2004 Kovo 19 d. 21:52

per Discovery :D pasakyk dar per Animal planet :D :D

2004 Kovo 19 d. 21:53

NIL>>nepirmas apie tai pagalvojai, jau seniai visur apie tai rase. pvz is formula1.com:
A modern Formula One car is capable of developing 3.5 g lateral cornering force (three and a half times its own weight) thanks to aerodynamic downforce. That means that, theoretically, at high speeds they could drive upside down.
kaip matai teoretiskai galima, bet praktiskai ne..
vienas budas butu isibeget iki 300km/h ir vaziuot tipo nascar trasa kuri po truputi taptu vertikali, o poto visai apsiverstu( jei ziuretum i profili tai kaip c raide arba tiesiog 180 apsivertimas viduri galet butu..viena problema kaip vairuot bolida tokiu greiciu kai visas pasaulis aukstyn kojom apsisuka..biski apsvaigsi ir isleksi! o siaip tai ideja gera ;) :goodjob:

2004 Kovo 19 d. 21:55

Nezinau ar cia bajeris ar ne, bet ar tik ne KK ir AV per kazkurias lenktynes sake, kad uztenka net palyginus nedidelio (lyginant su F-1 greiciais) greicio, kad bolidas galetu vaziuot ovalo formos tunelio sienomis bei lubomis :rolleyes: Nzn ar cia jie taip sake, ar kazkur skaiciu, bet tikrai toky dalyka girdejau. Aisq, nezinia kiek tame tiesos.

Nors sejp Aston-Martin teisingai pastebejo, kad acirastu problemu del kuro padavimo y cilindrus. Nors gal jei jis butu siurbiamas be salycio su oru, tokios problemos ir nebutu. Bet velgi ar neacirastu bedu del pvz degimo ir ismetimo taktu? Ar kuro misinys sprogtu "y apacia" ir ar ismetimo dujos butu ismestos "is apacios"? Nors ka gali zinot :rolleyes:

Beja, dar vienas niuansas. Kaip zinia, F-1 bolido dugnas labai zema nuo zemes pavirsiaus. Padidinus jo sparnu atakos kampa, bolidas dar labiau prisispaustu prie zemes. Is cia dar kelios problemos: dugnas galetu netgi liest dugna, del ko bolidas iskart nukristu, arba jei ir neliestu, tai tarpas tarp bolido dugno ir asfalto sumazetu ir y difuzoriu patektu maziau oro, del ko sumazetu bolido galo prispaudimo jega.

Nzn ar tai ymanoma, bet tema labai ydomi. Tiesa, visgi nemanau, kad "eilinis" F-1 bolidas galetu vaziuot aukstyn kojom. Net jei tai ir ymanoma, greiciausiai reiketu kiek pakeist bolido aerodinamika, galbut kazka variklyje ir panasiai :cooool:

2004 Kovo 19 d. 21:56

Cia kazkas panasu i vaizdeli per "Men in black", kai per tuneli lubomis praleke:D

2004 Kovo 19 d. 21:57

Marun >>>> Sejp F-1 bolido bolidu sparnai ir veikia kaip apvertso lektuvo. Lektuvo sparnai kelia jy y virsu, F-1 bolido priesingai - spaudzia zemyn. Taigi, bukvaliai F-1 sparnu sistema veikia kaip apversto lektuvo ;)

2004 Kovo 19 d. 22:00

190km/h su vidutiniu spranu atakos kampu gali vaziuoti tunelio lubomis (t.y. virsija savo svori) o manau be sparnu balasto tai tai jis vaziuotu kokia 500km/h nes bolidas sveria 600kg kai vaziuoja 350km/h mazdaug 2000kg sveria tai jeigu jis butu perdarytas kad negeneruotu prispaudziamosios jegos jis kad ir kiek vaziuotu vistiek svertu 600kg taigi svoris butu mazesnis kone 3x tai manau ir vaziuotu virs 500km/h ;)

2004 Kovo 19 d. 22:03

Minzz tas KK ir AV greitis butent ir buvo 190km/h :)

2004 Kovo 19 d. 22:05

Ferrariliux >>>> Vadinasi man nepasirode :)
Sakau, kad kazkur girdejau apie tai kalbant is musu komentatoriu puses :)

2004 Kovo 19 d. 22:11

Ir dar noreciau pasakyti del tos kuro sistemos. Manau kad ji tikrai nera padaryta taip kad priklausytu nuo zemes traukos juk vistiek visi vamzdeliai zarneles voztuveliai ir kitoki bumbum... tuo metu kai yra tiekiamas kuras yra viskas uzpildyta kuru jokiu kitu medziagu taigi nesvarbu ar apsivertyus ar normaliai manau kuras per sistema ir siurbli teketu kaip ir yprasta :) na o del ipurskimo i cilindrus tai juk kuras yra ipurskiamas labai aukstu slegiu ,o oras tai juk taspats jo juk zeme netraukia (nu taip nemoksliskai kalbant :) ) taigi kuras ipurskiamas aukstu slegiu o oras kaip ir yprasta taigi nemanau kad galetu injectoriai neveikti apsivertus ir variklis turetu normaliai dirbti kaip ir yprastai :) taciau reikia pagalvoti apie TEPIMO sistema vo cia tai jau manau nieko nepadarysi nes vistiek alyva karteryje yra o jeigu varikoi apverstum tai ji juk i cilindrus patektu...

2004 Kovo 19 d. 22:33

Na va pasirodo išradau dviratį :). Aišku apie šalutines problemas aš nepagalvojau.

2004 Kovo 19 d. 22:49

Minzz>Tai dėl sparnu ir taip aisku, bet apsivertus ta keliamoji jėga veikia tik sparnus, o per juos persiduoda korpusui, bet ji neveikia jokių variklio skysčių kurie žemės traukos veikiami subėgs ten , kur nereikia, ir išbėgs iš ten , kur jie turėtu būti, o dėl to variklis iškarto užges. O lėkruvo variklis padarytas taip, kad galėtu veikti ir aukštielnikas.

2004 Kovo 19 d. 22:58

Maurun ''neveikia jokiø variklio skys?iø'' pagalvok apie alyva jei variklis apsiverstu i cilindrus patektu per daug alyvos ir pasirodytu nuostabiai grazi pilkai melyna dumu tepalo ir viso kito sh juosta..... :cooool: :) :)

2004 Kovo 19 d. 23:01

TELO >> tu vapshe matei ka per "discovery" rodo, kad sneki nesamones? :mad:

2004 Kovo 19 d. 23:08

Ferrariliux> dėl tų teorinio maksimalaus greičio skaičiavimų- F1 bolidai konstruojami visai kitais tikslais, tad tie teoriniai skaičiavimai neturi prasmės. Juolab, kad 500 km/h greitis (turint tokį tikslą) yra pasiekiamas net nagingam mėgėjui su keliasdešimt tūkstančių USD investicijų, tad tokiu greičiu šiais laikais nieko nenustebinsi.

Tvanius> pas TELO "discoverio" nerodo, tai jis čia iš "animal planet" žinių pasisėmęs atėjo mums pademonstruoti ;)

2004 Kovo 19 d. 23:17

Teisutis >> malonu, kad yra zmoniu kurie supranta apie ka kalba :) beje - "Discovery sience" viena is idomesniu programu. Per ja ir maciau apie CART'us(aishku tas senokai buvo) and man lyg rodos kad ten minejo greiti 250 >> tik nezinau kilu ar myliu.

2004 Kovo 19 d. 23:24

Teisutis >> ir dar - tu jau antra kart rasydamas nic'a suklysti toje pacioje vietoje :D

2004 Kovo 19 d. 23:45

Tvarius> sorry, liejasi akyse, na trečias kartas rodos nemelavo ;)

2004 Kovo 20 d. 00:21

Seip del 500km/h tai nemanau, kad tiek ispaustu vien delto, kad varikliukas manau neissuktu ratuku tokiam griciui juk nepritaikuytas tokias apsisukimas dirbti tai gal ir neplestu tokio greicio :rolleyes:

2004 Kovo 20 d. 00:23

siaip nemanau kad "skristu" net ir sutvarkius varikli, nes prispaudziama jega kaip suprantu reikalinga geresniam padangu sukibimui su trasa.
Jei bolidas sveria X, o aerodinamika suteikia 3.5X prispaudima, viso yra 3.5X+1X = 4.5X, nes siuo atveju jegos veikia ta pacia kryptimi. Apsivertus bolidui, prispaudimas veiktu virsun, o sunkis apacion, taigi prispaudimas butu tiktai 3.5X - 1X = 2.5X (bevek pusiau mazesnis), o to pasekoje pradetu praslydineti padangos, mazetu greitis, kartu prispaudimas, vel greitis, vel prispaudimas ir t.t., ko pasekoje bolidas nukristu:)

2004 Kovo 20 d. 00:29

reax > wo gerai mastoma. Tik va dar prispaudziamoji jega suteikiama sparnu teisingai naudojama, kad geriau sukibtu padantos, taciau tai daugiausia posukiuose tiesiojoje ta prispaudziamoji jega taro meskos paslauga t.y. mazina bolido greiti, o tiesiojoje jos reikia visai nedaug tik tiek, kad bolidas nepakiltu i ora. Taigi tunelije manau neturetu prasisukineti ratai, nes tavo apskaiciuotos 2.5X prispaudziamosios galios tirkai butu per akis pakankamai prispausti bolida tiesiam vaziavimui, taciau staigiai manevruoti jis jau negaletu, del per mazos prispaudziamosiso jegos :)

2004 Kovo 20 d. 10:11

reax>>kaip .:M.S:. ir sake to gero sukibimo reikia tik posukiuose, o tiesiojoje lekiant uztenka vos virs 1X kad nepakilt..

2004 Kovo 20 d. 10:58

Teisutis >> no problem :) ash visiskai tave suprantu - jei monitaras 14" o akys -3 :D

2004 Kovo 20 d. 11:57

.:M.S:. >> cia i ta modifikacija ant 500km/h kartu su aerodinamika iena ir pavaru dezes perdarymas ant aukstu pavaru :) taigi varikliukas suktusi kaip ir yprasta ~18000rpm

2004 Kovo 20 d. 11:59

Dar vienas pastebėjimas. Prispaudžiamoji jėga skaičiuojama visam bolidui iš karto. Bet didžiausia jos dalis visgi tenka galiniam tiltuj, juk ten difuzorius + galinis sparnas + pačio bolido forma + daug mažesnių elementų, o priekyje tik priekinis sparnas + bolido nosis, beto jam tenka didžiausiais pasipriešinimas, tiesa ir svorio centras pasislinkęs link galo. Taigi dar klausimas ar užtektų priekinio sparno prispaudžiamosios galios, kad išlaikyti nosį prispaustą prie lubų. O jei priekis bus silpnai prispaustas, tai bolido galo prispaudžiamoji galia neteks prasmės.

2004 Kovo 20 d. 14:00

Ferrariliux> Atidžiau skaityk ką rašau

2004 Kovo 20 d. 15:07

Teisutis// ha ha :D labai juokinga, vaziok i TV busi humoro karaluis:D jauchu pats turi telika, kuris 4 kanalus rodo :D

2004 Kovo 20 d. 16:29

TELO >> pirma: pats buvai visiskai neteisus ir tas mane labai sunervino (nezinau gal nuotaika tokia buvo), o antra: manau teisutis pakankamai taikliai pajuokavo (speju niesk nieko izeist nenorejo) ;)

2004 Kovo 20 d. 16:56

Laisvai.Tik tinkamas lubas reiktu rasti.;)
A-Martin>Del ipurskimo problemu nekiltu,jau IIpasaulinio karo metu lektuvose ipurskimas budavo naudojamas tam,kad vartantis problemu neiskiltu.Manau vienintelis nepatikimas faktorius siuo atveju butu-zmogiskasis.Treniruotis reiktu.:)

2004 Kovo 20 d. 17:07

Tvarius, Teisutis// ;) gerai, gerai jus pajuokavot, as pajuokavau :beer:

TOP naujienos

F-1.lt pulsas