Kaip  „Red Bull“ rokiruotė paveiks pilotų rinką? (26)

Kaip  „Red Bull“ rokiruotė paveiks pilotų rinką?
logo Rugpjūčio 15 d. 10:57, Red Bull Content Pool / Getty Images

Iš vienos pusės, rokiruotė, atlikta „Red Bull“ – jų vidaus reikalas, kuri visiškai nebūtinai paveiks F-1 pilotų rinką apskritai. Iš kitos pusės – visa tai gali tapti įdomių įvykių detonatoriumi, apie tai ir pabandė pasvarstyti F-1 oficialaus pasaulio čempionato portalo žurnalistai.

Šiuo momentu Maxo Verstappeno kontraktas numato, kad jis lenktyniaus už „Red Bull“ komandą iki 2020 metų pabaigos ir turint galvoje nesenus jo pasiekimus, galima nuspėti, jog jis pasiliks šioje komandoje ir dar ilgiau – ypač jei „Red Bull“ bendradarbiavimas su „Honda“ koncernu vystysis aukštyn kylančia kreive.

Bet kyla pagrįstas klausimas: kas taps jo komandos draugu?

Variantas Nr.1: Alexanderis Albonas

Lengva nuspėti, kad būtent šis scenarijus „Red Bull“ yra pats palankiausias: greičiausiai, kad komanda norėtų pratęsti bendradarbiavimą su naujoku ir kitą sezoną. Tai gali įvykti, jei Alexas atitiks griežtus koncerno konsultanto automobilių sporto klausimais Helmuto Marko reikalavimus ir jam pavyks užtikrinti tam tikrą ekipos stabilumo lygį. Svarbu, jog abu lenktynininkai maksimaliai efektyviai išnaudotų turimą techniką, nes tik tada komanda galėtų pretenduoti į antrąją vietą Konstruktorių įskaitoje, nustumdama „Ferrari“.

„Red Bull“ pranešime spaudai apie Pierre‘o Gasly pakeitimą tiesiai rašoma, kad A. Alboną jie vertins per likusias devynerias šio sezono lenktynes.

Jei Alexui nepavyktų parodyti rezultatų, kuriuos būtų galima lyginti su ekipos draugo pasiekimais, tai komandai tektų ieškoti dar ko nors. Bet būtent ką tada rinktųsi „Red Bull“ vadovybė? Jei jie dabar nesiėmė „stumti“ Daniilo Kvyato, kuris taip pat galėjo pakeisti P. Gasly, tai vargu ar jie sugrįš prie ruso kandidatūros, juolab, kad Daniilas jau vieną kartą buvo išsiųstas į „Toro Rosso“. Taip pat mažai tikėtina, kad Pierre‘as būtų vėl pakviestas į pagrindinę komandą nepriklausomai nuo to, kokius rezultatus jis rodys per likusiąją sezono dalį.

Kartu „Red Bull“ rezerve nėra likusiųjų jaunų lenktynininkų, kurie jau pasiruošę pereiti į „Formulę-1“, o svetimų pilotų jie tradiciškai nemėgsta imti. Jei tik nekalbama apie „superžvaigždes“, visiems kitiems reikia pereiti „apšilimą“ „Toro Rosso“ komandoje. Galų gale, ši komanda būtent tam ir egzistuoja...

Variantas Nr.2. Pervilioti savo buvusį lenktynininką

Sakoma, kad sugrįžimas yra blogas ženklas. Tačiau „Red Bull“ gali nepaisyti šios senos patarlės ir, pavyzdžiui, pabandytų iš „McLaren“ persivilioti Carlosą Sainzą, kuris dabar lenktyniauja labai šauniai. Beje, tuo atveju jiems tektų pripažinti savo klaidą. Ar jie imtųsi tokio žingsnio? Mažai tikėtina. Kaip ir mažai tikėtina, jog Carlosas norėtų išsiskirti su „McLaren“, kur jam yra visiškai komfortiška ir kur jau patvirtino kontraktą su juo 2020 metams.

Bet gali būti, jog „Red Bull“ pabandytų susigrąžinti Danlielį Ricciardo? Pirmojo australo sezono „Renault“ ekipoje sėkmingu pavadinti negalima. Jam niekas nežadėjo, kad bus lengva, bet jis vargu ar tikėjosi, jog bus taip sunku. Ir nors Danielis turi įsipareigojimų kitam sezonui, negalima atmesti, kad tokioje situacijoje jam norėtųsi sugrįžti į savo buvusią komandą. Tačiau, jei jie norės atsiimti Danielį iš „Renault“, „Red Bull“ tektų plačiai atverti savo piniginę jo kontraktui išpirkti.

O gal geriau iš karto paskambinti Sebastianui Vetteliui, laimėjusiam su šia komanda keturis pasaulio čempiono titulus ir išsaugojusiam gerus santykius su buvusiais kolegomis? Bet, kaip ir Ricciardo atveju, čia tektų ieškoti būdų įtikinti Sebastianą ir „Ferrari“, kad šie jį paleistų, kadangi ir jis turi sutartį 2020 metams. Vetteliui iki šiol nepavyko iškovoti titulo kartu su „Ferrari“, apie ką jis taip svajoja ir kol kas visiškai nesijaučia, kad jis jau prarado kantrybę.

Kitų realių kandidatų tarp buvusių „Red Bull“ lenktynininkų nėra. O gal pabandyti pajungti „Honda“ ryšius? Iš japonų pilotų tik Naoki Yamamoto gali gauti superlicenciją, tačiau jam jau 31 metai ir jis neturi jokios lenktyniavimo „Formulėje-1“ patirties, todėl vargu ar verta jį kviestis.

„Formulėje-2“ lenktyniauja dar vienas japonų pilotas – 25 metų Nobuharu Matsushita, bet jam trūksta balų superlicencijai, todėl jo paslaugų taip pat neverta tikėtis.

Variantas Nr.3. Lenktynininkai, anksčiau nedirbę su „Red Bull“

Paskutinį kartą „Red Bull“ pakvietė tokį lenktynininką 2007 metais – tai buvo Markas Webberis. Šį sezoną buvo kalbama, jog buvo svarstoma Nico Hulkenbergo kandidatūra pakeisti Gasly, bet iškart tai buvo oficialiai paneigta. Šiais metais patyręs vokietis atrodo kažkaip blankiai ir dar klausimas, ar panorės „Renault“ pratęsti su juo bendradarbiavimą, kadangi ten yra aktyviai dairomasi į Estebano Ocono pusę.

Savo laiku „Red Bull“ domėjosi Lando Norrisu ir net bandė jį pakviesti į „Toro Rosso“, tačiau pastarasis parodė savo ištikimybę „McLaren“. O galbūt jiems tiktų ir Sergio Perezas, praeityje jau pakliuvęs į „Ferrari“ bei „Mercedes“ akiratį? Tačiau meksikiečio žodžiais,  jis norėtų pasilikti „Racing Point“, bet jei „Red Bull“ jam pateiktų pasiūlymą, tai jis vargu ar galėtų jo atsisakyti, nes jų mašina leidžia kovoti dėl pergalių. O komanda gautų lenktynininką, žinomą savo stabilumu ir sugebėjimu pasinaudoti bet kokia galimybe, kuri tik jam pasitaikytų.

Jei vis dėlto „Mercedes“ nuspręstų pratęsti kontraktą su Valtteri Bottu dar vieneriems metams, tai Oconas gali nutraukti bet kokius ryšius su šia ekipa. Čia verta priminti sudėtingą istoriją jo santykiuose su Maxu Verstappenu (būdingas pavyzdys – praėjusiųjų metu Brazilijos GP etapas), todėl vargu ar „Red Bull“ norėtų į Estebaną kreiptis. O gal surizikuotų, turėdami galvoje labai aukštą prancūzo reitingą? Juolab, neatrodo, kad ši komanda vengia rizikingų sprendimų.

Visiškai netikėtu kandidatu yra įvardijamas Romainas Grosjeanas ir jo akcijos šiek tiek išaugo po to, kai jis praktiškai privertė „Haas“ komandą sugrįžti prie tos mašinos konfigūracijos, kuri buvo dar Australijoje. Su ta mašina jis jau nuvažiavo dvejas lenktynes ir atrodo, jog ji yra net greitesnė nei modernizuota VF-19. Kai Romainas pajaučia įkvėpimą, jis gali rodyti gerą greitį. Ir jei jam duoti mašiną, kuri leistų reguliariai kovoti dėl vietų ant podiumo, kokią jis turėjo dar „Lotus“ ekipoje, gali būti, kad jis parodytų, ko yra vertas.

Ir, pavyzdžiui, kodėl neatkreipus dėmesio į Keviną Magnusseną, Grosjeano komandos kolegą iš „Haas“? Danas neblogai važiuoja pastaruoju metu ir amerikiečių komanda aukštai jį vertina. Jam dar tik 26 metai ir jis dar ilgai galės daryti pažangą, o kvalifikacijose ir dabar jis rodo vos ne stebuklus.

Žodžiu, variantų „Red Bull“ turi, tik verta apsižvalgyti aplinkui. Bet greičiausiai, jog ši komanda tikisi, kad Albono pakvietimas į ekipą bus teisingu žingsniu...

Komentarai (26)


Veni, Vidi, Vici
| Rugpjūčio 17 d. 14:28
RBR
| Rugpjūčio 15 d. 21:25

Del Kvyato zodis pakeistas nelabai tiktu. Jei kuris pilotas siemet stebina, tai tikrai Kvyatas. Aisku galima mineti ir kitus, bet bent jau as, o ir nemazai zmoniu tikriausia is jo nesitikejo jokiu rezultatu. Taciau vyrukas subrendo, o ir seima atsirado:) mato, kad vien principais nieko nepasieks ir reikia duona uzdirbti. Todel uzmirso visas nuoskaudas ir kibo i darbus. Dabar jo tikslas yra kuo greiciau begti is RedBull "seimos". Nes is visu augintiniu, kol kas tik Vetelis ir Riciardo sugebejo pereiti i kitas komandas ir pratesti karjeras. Aisku sekantis bus Verstapenas, bet daugiau nulis. Kaip bebutu keista, bet niekas formuleje1 nemegsta augintiniu. Ta labai gerai parodo pati RedBull programa, Ocono ir kitu Mercedes augintiniu atvejis, Ferrari ir Renault programu dalyviu nulines karjeros (isskyrus gal Leclerca). Todel Kvyatas turetu kuo greiciau bandyti pereiti i Haas, Alfa ar net Williams komandas. O siuo metu jo akcijos yra gana aukstos. Jei tuo nepasinaudos - dar vienas sezonas TR komandoje ir ate formules1 karjerai.

Dar ir Sainzas pratesė. Bet čia jau sakyčiau daug, lyginant su kitų komandų programomis.
deivec
| Rugpjūčio 16 d. 07:55
kreiptis i MAG...nu cia tai bomba...cia kas taip sugalvojo :D:D:D
RBR
| Rugpjūčio 15 d. 21:25
Kestutis Ramanauskas
| Rugpjūčio 15 d. 20:59

Siaip tai,kiek teko skaityti dar pries sezono pradzia-jie Kvyato ir tada nenorejo,paprasciausiai nelabai turejo kito varianto,nes savu jaunuju pilotu kaip ir nebeturi,arba niekuom neispudingi.Kvyato nebenori ir dabar-RedBull jam tikrai "nesviecia"-priesingu atveju jau dabar butu pasikviete.O kas liecia Albona,manau jog likusi sezono dalis jam suteikta kaip "koju apsilimui"-susipazinti su bolidu,komanda,trasomis-vienu zodziu,jo pagrindine uzduotis siemet-pasiimti kuo daugiau patirties.Ir jeigu likusia sezono dali pravaziuos bent jau Gasly lygiu-kitam sezonui vieta garantuota.O Kvytas kitame sezone bus kazkuom pakeistas-esu isitikines beveik visu 100%...

Del Kvyato zodis pakeistas nelabai tiktu. Jei kuris pilotas siemet stebina, tai tikrai Kvyatas. Aisku galima mineti ir kitus, bet bent jau as, o ir nemazai zmoniu tikriausia is jo nesitikejo jokiu rezultatu. Taciau vyrukas subrendo, o ir seima atsirado:) mato, kad vien principais nieko nepasieks ir reikia duona uzdirbti. Todel uzmirso visas nuoskaudas ir kibo i darbus. Dabar jo tikslas yra kuo greiciau begti is RedBull "seimos". Nes is visu augintiniu, kol kas tik Vetelis ir Riciardo sugebejo pereiti i kitas komandas ir pratesti karjeras. Aisku sekantis bus Verstapenas, bet daugiau nulis. Kaip bebutu keista, bet niekas formuleje1 nemegsta augintiniu. Ta labai gerai parodo pati RedBull programa, Ocono ir kitu Mercedes augintiniu atvejis, Ferrari ir Renault programu dalyviu nulines karjeros (isskyrus gal Leclerca). Todel Kvyatas turetu kuo greiciau bandyti pereiti i Haas, Alfa ar net Williams komandas. O siuo metu jo akcijos yra gana aukstos. Jei tuo nepasinaudos - dar vienas sezonas TR komandoje ir ate formules1 karjerai.
Kestutis Ramanauskas
| Rugpjūčio 15 d. 20:59
Siaip tai,kiek teko skaityti dar pries sezono pradzia-jie Kvyato ir tada nenorejo,paprasciausiai nelabai turejo kito varianto,nes savu jaunuju pilotu kaip ir nebeturi,arba niekuom neispudingi.Kvyato nebenori ir dabar-RedBull jam tikrai "nesviecia"-priesingu atveju jau dabar butu pasikviete.O kas liecia Albona,manau jog likusi sezono dalis jam suteikta kaip "koju apsilimui"-susipazinti su bolidu,komanda,trasomis-vienu zodziu,jo pagrindine uzduotis siemet-pasiimti kuo daugiau patirties.Ir jeigu likusia sezono dali pravaziuos bent jau Gasly lygiu-kitam sezonui vieta garantuota.O Kvytas kitame sezone bus kazkuom pakeistas-esu isitikines beveik visu 100%...
Jonaitis
| Rugpjūčio 15 d. 20:19
Klepsidra
| Rugpjūčio 15 d. 16:26

kad cia tokiu kaip tu darbas. ***

Ant tiek skauda ? Nesikeik eteryje
tribeca
| Rugpjūčio 15 d. 16:59
Jei RBR panoretu i savo automobili galetu pasodinti bet kuri rikiuoteje ir nerikiuoteje esanti pilota isskyrus Hamiltona ir gal but Veteli.
Klepsidra
| Rugpjūčio 15 d. 16:27
vaidas0023
| Rugpjūčio 15 d. 14:51

Neatmeskim kad alonso gali sugrizti, pvz i renault

dega noru ir labai atitinka jo norus sugrizti i top komanda?
Klepsidra
| Rugpjūčio 15 d. 16:26
Jonaitis
| Rugpjūčio 15 d. 15:18

Neatmeskim sito varianto. Manau galetu puikiai Rikardui ranksluosti padavinet

kad cia tokiu kaip tu darbas. ***
Klepsidra
| Rugpjūčio 15 d. 16:26
ddt
| Rugpjūčio 15 d. 15:43

Nemanau kad Ricciardo patenkintas ten, kur yra. Nebent tu kalbi apie honorarą.

Ne is didelio pasitenkinimo ir isejo
ddt
| Rugpjūčio 15 d. 15:43
jmrb
| Rugpjūčio 15 d. 12:47

Kažkoks iš fantastikos skyrelio straipsnis - kviestis Grosjean/Magnussen/Hulk'ą?? Dar "geresnis" variantas, bandyt atsikovoti Ricciardo/Sainz/Vettel - visi su sutartimis ir +- patenkinti ten kur yra.

Tuo tarpu žymiai paprastesnis variantas, vardu Kvyat, yra čia pat ir be jokių išpirkų, jei Albon nieko gero nerodys. Bet taip, žymiai geriau mokėti išpirkos milijonus arba pasikviesti Grosjean'ą...

Nemanau kad Ricciardo patenkintas ten, kur yra. Nebent tu kalbi apie honorarą.
×