Tik siandien perskaites apie Williams bolido pristatyma suzinojau kad si komanda naudos mechanine KERS. Kazkaip anksciau nebuvo nei laiko nei noro dometis ar vistik bus mechanine KERS pas kuri bolida.
Atsimenu, kai tik buvo pradeta kalbeti apie kinetines energijos regeneravimo sistema ir galimybe idiegti ja i F-1 bolidus, pradejau labiau dometis siomis technologijomis, bet kazkaip automatiskai ieskojau ir skaiciau butent apie mechanine KERS. Kiek atsimenu, is pat pradziu ir nebuvo kalbos apie elektrines KERS (bet gal klystu) diegima i bolidus. Mechanines KERS principas yra besisukantis rotorius (gal netiksliai issireiskiau mat domejausi angl. puslapiuose), jo pasiekiamos max apsukos gan ispudingos- virs 64000 rpm, dabar neatrandu to puslapio bet jame rase, kad sis rotorius sukasi "dezeje" (kalbant primityviai), kur yra vakumas, siekiant padidinti efektyvuma. Kad isukt ta rotoriu, ir kad ji vel panaudot galios padidinimui yra naudojama CVT. Ivairiuose puslapiuose pateikiama ivairiai bet visos sitos sistemos svoris apie 24kg (daug maziau nei elektrines), turis 13 litru, galetu pagaminti apie 100kW (F-1 nustatyta riba 60kW), pagal efektyvuma: elektrine KERS 37 proc., o mechanine KERS 60 proc., nes verciant kinetine energ. i elektros energ. yra patiriamas didesnis energ. nuostolis. Pagal patikimuma mechanine KERS taip pat patikimesne.
Neesu nei mechanikos nei fizikos mokslu zinovas. Domiuosi tik megejiskai. Bet kodel beveik visos komandos iskart perejo prie elektrines KERS? Kokios pagrindines to priezastys? Kas domites tokiom sistemom, pasidalinkit ziniomis! Labai idemiai seksiu Williams komandos pasirodymus naudojant mechanine KERS: galbut ji patirs fiasko, o gal bus zymiai patikimesne?