Kas geriau: mechanine ar elektrine KERS

2009 Sausio 19 d. 19:05

Tik siandien perskaites apie Williams bolido pristatyma suzinojau kad si komanda naudos mechanine KERS. Kazkaip anksciau nebuvo nei laiko nei noro dometis ar vistik bus mechanine KERS pas kuri bolida.
Atsimenu, kai tik buvo pradeta kalbeti apie kinetines energijos regeneravimo sistema ir galimybe idiegti ja i F-1 bolidus, pradejau labiau dometis siomis technologijomis, bet kazkaip automatiskai ieskojau ir skaiciau butent apie mechanine KERS. Kiek atsimenu, is pat pradziu ir nebuvo kalbos apie elektrines KERS (bet gal klystu) diegima i bolidus. Mechanines KERS principas yra besisukantis rotorius (gal netiksliai issireiskiau mat domejausi angl. puslapiuose), jo pasiekiamos max apsukos gan ispudingos- virs 64000 rpm, dabar neatrandu to puslapio bet jame rase, kad sis rotorius sukasi "dezeje" (kalbant primityviai), kur yra vakumas, siekiant padidinti efektyvuma. Kad isukt ta rotoriu, ir kad ji vel panaudot galios padidinimui yra naudojama CVT. Ivairiuose puslapiuose pateikiama ivairiai bet visos sitos sistemos svoris apie 24kg (daug maziau nei elektrines), turis 13 litru, galetu pagaminti apie 100kW (F-1 nustatyta riba 60kW), pagal efektyvuma: elektrine KERS 37 proc., o mechanine KERS 60 proc., nes verciant kinetine energ. i elektros energ. yra patiriamas didesnis energ. nuostolis. Pagal patikimuma mechanine KERS taip pat patikimesne.
Neesu nei mechanikos nei fizikos mokslu zinovas. Domiuosi tik megejiskai. Bet kodel beveik visos komandos iskart perejo prie elektrines KERS? Kokios pagrindines to priezastys? Kas domites tokiom sistemom, pasidalinkit ziniomis! Labai idemiai seksiu Williams komandos pasirodymus naudojant mechanine KERS: galbut ji patirs fiasko, o gal bus zymiai patikimesne?

2009 Sausio 19 d. 19:51

Na as kai skaiciau analize naujojo Williams bolido, apie ju KERS buvo parasyta:
Williams are well known to have their own KERS technology using flywheels to store the energy,the flywheel mated to a second motor\generator (MGU). When the primary MGU charges the system under braking, the second MGU acts as a motor to put this energy by spinning up the flywheel.
When being used as a power boost, the two MGUs reverse their functions: the second MGU generating power from the flywheel and sending it to the primary MGU to power the rear wheels.

2009 Sausio 19 d. 20:07

La Form>>> gal gali nuoroda imest is kur skaitei...

2009 Sausio 19 d. 20:40

man irgi iskilo toks pat klausimas jau seniau kaip ir vaidazzz7, niekaip nesuprantu, jei mechanine daug geresne, tai kodel visi ruosiasi naudoti elektrine.

2009 Sausio 19 d. 21:56

La Form>>> dekui uz nuorodele....kazkaip man atrodo kad tas MGU atitinka CVT.
Cia schematiskai pavaizduota http://www.flybridsystems.com/F1System.html
ir siaip cia gan paprastai paaiskinta...

2009 Sausio 19 d. 22:05

Sorry uz double post, bet tam paciam saite perskaiciau: This week Flybrid Systems are celebrating the first full speed runs of their flywheel spin test rig. The rig, which was designed and built by Flybrid Systems engineers, reached 65,000 RPM and ran in total for more than 2 hours.
Del tokiu bandymu ir pasiektu duomenu man tikrai ispudingesne mechanine KERS! Beje sitas bandymas buvo atliktas 2007 06 20, tik belieka speliot kokie bandymai atliekami siandien....

2009 Sausio 28 d. 22:41

aisku elektine.naudingumo koeficientas aukastas apie 98% 2% nueina el variklio sukimuisi.beto elektine KERS nuo pradzio veikimo iki pabaigo isduoda pastovu sukimo momenta o mesanine mazejanti.mechaninei reikia panaudoti papildomai galios hidro motorams sukti tepala per vamzdius praleisti reikia kur taip pat trintis yra(pats sau tepalas neteka ji stumt reikia)ir t.t. o elektra nei trinties yra nei ja papildomai stumdyti,Papraciausias pvizdys auromobilis su mechanine pavara maziau kuro naudoja nei su automatine,nes mechanine turi mazesni galios nuostoli.nes nuo variklio iki ratu trintis vyksta tik ant guoliu, automate tie patys guoliai bei hidro motoras.

2009 Sausio 28 d. 23:28

manau todel, kad autokoncernai turi sioki toki idirbi sioje srityje. Galvojo, kad patobulinti elektrini kers bus pigiau ir paprasciau, nei kuriant koki kita. Tai pat manau, kad ir nors komandos myke, kad kers nepritaikomas iprastiniuose automobiliuose, vis del to jie tikisi kazka surasti, ka butu galima panaudoti keliu automobiliuose. Vienintelis elektrines kers privalumas tas, kad energija galima saugoti praktiskai neribota laika. As labai nustebes, kodel komandos apsistojo ties elektriniu variantu, juk tiek gausybe energijos saugojimo budu: nuo pniaumatinio iki tamprumo...

2009 Sausio 29 d. 01:06

matai miti budai gal netinka f-1 gabaritaps. arba atsilieptu bolido valdymui ir pan. o kas elektrinio naudingumo kad 98 tai tikrai nesamone. Dar nera tokių generatorių pirmiausia išrasta kad toks naudingumas.

2009 Sausio 29 d. 10:01

Edwino literatura skaityti reikia.el vrikliuose treintis vyksta tik gel guoliu.magnetinis laukas trinties nesukelia.

2009 Sausio 29 d. 10:07

Kocelas.pneumatine tai turejai omeni kad ora suspaust o poto prireikus panaudoti?tai ziauriai neefektyvu,nes spaudziamas oras kaista,o kiek reikia atvesta ir tuo paciu slegis krinta.del tel tamprumo tai issitampo mechanizmas ir po kiekvieno kaupimo ir panaudojimo efektyvumas mazeja

2009 Sausio 29 d. 12:32

tomas198205>>> pacio generatoriaus efektyvumas didelis, taciau issaugant ir panaudojant el energija, patiriami labai dideli nuostoliai t.y viskas labai kaista (komandoms prireike net papildomo ausinimo), elektros energija virsta silumine, todel ir atsiranda cia jau minetas tik 37% efektyvumas. O del pniaumatikos, taip spaudziamas oras ikaista, bet vel plesdamasis atvesta (nes atlieka darba, jo vidine energija virsta mechanine), uztenka duju saugojimo sistema izoliuoti nuo aplinkos, kad si neatvestu. Apie tampruma, tai del to kas kart panaudojus toki kers, jo efektyvumas mazeja, bet kas neleidzia mechanizma padaryti "su rezervu", tiktu dar tas argumentas, kad elektrines kers akumuletoriai po lenktyniu taip pat bus "nurasomi"

2009 Sausio 29 d. 16:45

tomas198205>>> noriu pakalbeti apie tavo pirmaji posta.... tokio auksto efektyvumo koeficiento tikrai nera elektrineje KERS, nes yra "mazgai" del kuriu efektyvumas krenta, kaip cia kazkas minejo- pacio generatoriaus efektyvumas tai yra gana aukstas. Taip pat uzsiminei apie tepala. Gal tu turi galvoje tada ne mechanine o hidrauline KERS, as apie ja skaiciau oficialiame F-1 puslapyje, bet ten tik trumpai uzsiminta apie ja: principas- slegio uzkelimas kaupiant energija ir auksto slegio paleidimas- vel panaudojant energija. Mano ziniom mechaninio prinsipo KERS slegis naudojamas tiktai CVT (constantly variable transmision, arba lietuviskai gera termina atradau- belaipte transmisija) skriemuliu suspaudimui ir atleidimui taip keiciant ju diametra. Daugiau mano zinio mechanineje KERS tepalas nevaidina jokio vaidmens.
Beje, tam paciam oficialiam F-1 tinklapyje perskaiciau kad siuo metu elektr. KERS vakuume esantis smagratis jau isukamas virs 80000 rpm. Ispudinga....
O taip pat nesenai skaiciau kad Ferrari nusprende akumuliatorius talpinti ir priekiniame sparne. Aukstas itampos kabeliai eis per visa bolida. Kazin nekils pavojus per lenktynes, kad pakvips kiausiniene:D

2009 Sausio 31 d. 12:00

vaidazzz7> o tai jei nusilaush priekini sparna?

2009 Sausio 31 d. 12:19

Mechanines KERS minusai gali buti ten kur yra trasos su daug tiesiuju ir mazai stabdymo zonu, arba net nebutinai daug tiesiuju, bet mazai didelio stabdymo tasku. Taip pat neaisku kaip ta besisukanti smagrati veikia sonines jegos, ypac visokie 5G kruviai (tas juk irgi stabdo sukimasi).Elektrinis variantas yra turbut daug stabilesnis visom prasmem, ir todel dauguma ji pasirinko.

2009 Sausio 31 d. 12:57

ne visai priekiniame sparne, bolido priekyje tiesiog

2009 Sausio 31 d. 14:27

O as manau, kad geriau jokios KERS :D

2009 Sausio 31 d. 15:31

vaidazzz7 as ziurejau per telika apie kers wiliams komanda pasakojo ir rode du veikimo principus.KERS abiem atvejeis padeda varikliui sukti ratus.abiem atvejaias ant varomosios asies pamauti varikliai vienu atveju el kitu hidro.elektrinis veikia kaip generatorius stabdymo metu ir el energija perduoda i kaupykla,o hidraulinis tepalo pagalba issuka svytuokle.kai reikia panaudoti vyksta atvirkstinis procesas.

2009 Kovo 31 d. 11:51

tomas198205>> elektrine KERS kaupia energija baterijose, o kur kaupia mechanine, kaip williams'u

2009 Kovo 31 d. 12:23

smagratyje :) - t.y. issukant ji iki tam tikru RPM stabdant... paskui jis padeda sukt varikli, cia aisku jau labai parastai tariant...

2009 Kovo 31 d. 13:02

tai reiskia kad mechaninis neturi pranasumo staro metu, ir isvaziuojant is posukio nebereik spaust migtuko, nes kaip rasei smagratis jau buna issuktas iki tam tikru apsuku, ar ne taip?

2009 Kovo 31 d. 16:13

twinturbo>>> gales naudotis ir starte nes smagraciai sukasi ilgiau nei dvi valandas vakume. Sistema jau bus isisukus per apsilimo rata. Eksertai sneka, kad daug didesnis naudingumo koficientas yra smagratines nes yra daug lengvesne ir nereikia jos ausinti. Palyginus su elektrine kurios svoris apie 40 kg kai tuo tarpu Wiliamas KERS sveria 25kg.

2009 Kovo 31 d. 19:30

del pakrovimo tai nelabai zinau, bet girdejau, kad kers yra ne prie stabdziu o prie variklio prijungta, stabdant variklis vistiek dirba ir krauna Kers, del to gale ir yra itaisytos. o tai reiskia kad pries starta galetu pakrauti, taciau kitas klausimas yra sukibimas ir traukos kontroles nebuvimas, del to manau kers starto metu neturetu buti reikalingas.

2009 Kovo 31 d. 21:06

Vilkytis>> tai starto metu nereiskia kad pirmu begiu, gal nuo trecios pavaros

2009 Kovo 31 d. 22:59

pagrindinis privalumas tokios sistemos turetu buti jei leidziama ar butina galia butu 100hp o ne 60 kaip dabar, tada ekipom su elektrine kers reiks daugiau bateriju, dides svoris, o mechaninej, jei ir didetu tokiu atveju, tik nezymiai.

2009 Balandžio 01 d. 14:46

Privalumai tai kaip ir visiems aiskus, visi lauzo galvas del galimu trukumu ir kodel dauguma komandu pasirinko ne si sprendimo varianta. Ale man kazkaip keista, kad belauzant tas galvas niekur neminima ir niekam forumuose neuzkliuna tokie dalykai kaip tarkim giroskopiniai efektai. Fizikos paskaitos aisku jau likusios toli praeityje, bet kiek pamenu, tai cia turetu buti aktualu (pataisykit mane jei klystu :)). Juk tas smagratis ne 100g ir net ne kilograma sveria, tai ji isukus iki 80k RPM pasipriesinimas sukimosi asies orientacijos erdveje pasikeitimui irgi turetu gautis nemenkas. Kitaip tariant tas smagratis bandomas pasukti kiekvienam posukyje spyriosis kaip nekalta mergaite. Kokios pasekmes bolido stabilumui posukiuose ir t.t., ir pan. Gal ten baisiai mandru sprendimu reikia tam isspresti, arba isvis nelieka nieko kito kaip tik su tuo susitaikyti, todel tik viena ekipa surizikavo meginti tai igyvendinti praktiskai?

2009 Balandžio 01 d. 19:22

sazoo>>> cia nesilazdavojant.... bet nelabai supratau ka turejai galvoj sakydamas "tas smagratis bandomas pasukti kiekvienam posukyje spyriosis" ???

2009 Balandžio 01 d. 20:21

ar ne per dideles mechanines KERS galimybes? kazkaip per gerai kad butu teisybe.. arba mechanine KERS turi minusu, sunku ja pritaikyti F1, lenktyniu rezime. kiek zinau el. variklio yra superinis sukimo momentas..

2009 Balandžio 01 d. 21:36

vaidazzz7> jei gerai supratau minti tai sazoo turejo galvoje elementaru girskopo efekta: smagratis sukasi, kadangi jis gana sunkus ir sukasi greitai, jis turetu priesintis ji veikiancioms jegoms vadinasi noretu islikti tokioj padeti kokioj buvo issuktas, tai ir bolidui iveikiant posukius jis ir spyriotusi :) ale neraukiu nieko fizikoj ir neturiu supratimo ar tas giroskopinis efektas tikrai butu sukeltas :)

2009 Balandžio 01 d. 22:01

wildy>>> bet smagratis yra vakuume.....

2009 Balandžio 02 d. 08:24

kaip ir sakiau neturiu jokio supratimo ar tas giroskopinis efektas atsirastu (butent del vakuumo)

2009 Balandžio 02 d. 12:24

wildy> vakuume ar ne, situo atveju itakos neturi. Giroskopinis efektas naudojamas kai kuriuose navigaciniuose prietaisuose, kur nekeiciantis padeties smagratis laikomas kaip tam tikra atskaitos sitema. Tai vat, kai kuriuose is siu prietaisu (gal ir visuose, bet cia jau not sure) tas smagratis sukasi vakuume. Jisai reikalingas, kad sumazinti pasipriesinima sukimuisi, kaip cia jau minejo Krize vakuume isuktas smagratis sukasi virs 2 valandu. Neisretintame ore jisai sustotu tiesiog zymiai anksciau.

2009 Balandžio 02 d. 12:57

vaidazzz7> Nezinau ar teko vaikysteje zaisti su elementariu vilkeliu. Tai vat jeigu ji pastatytum ir tiesiog paleistum jisai be abejo tuoj pat parvirstu zemen. Bet jeigu ji isuki, jisai kuri laika graziai sukasi. O viskas del to, kad pasireiskia giroskopinis efektas. Vilkelio sukimosi asis yra stamena pavirsiui ant kurio jisai sukasi ir jisai priesinasi jos kitimui, tol kol sukasi. Pasipriesinimas proporcingas sukimosi greiciui ir masei. Del oro pasipriesinimo ir trinties letejant sukimuisi, pasipriesinimas mazeja ir galiausiai sunkio jega nugali - asis pradeda krypti ir galiausiai vilkelis parvirsta.
Tai dabar isivaizduok bolida tiesiojoje - is kaires i desine X asis, Y asis statmena asfaltui, isilgai vaziavimo krypties Z asis (pagal desines rankos taisykle teigiama Z kryptis i tave, neigiama vaziavimo kryptimi). Tai jeigu mes smagrati isuksime X asyje (ziurint is bolido galo jisai atrodytu sitaip |), tai tiesiosios gale bet kokiame posukyje, sukantis bolidui ta asis privales iseiti is X asies ir prades kisti XZ plokstumoje. Pasisukus 90 laipsniu, bolido vaziavimo kryptimi pataptu X asis, o smagracio sukimosi asis turetu tapti Z. Jeigu tu ta smagrati kaip nors pakabintum kad jisai laisvai galetu sukiotis, tai po posukio jis islaikytu sukimasi apie X asi ir ziurint is bolido galo jau atrodytu sitaip O. Kadangi bolide smagratis tikrai nebus laisvai prikabintas, tai bus reikalinga tam tikra jega, norint sukimosi asi priversti suktis kartu su bolidu i posuki. Is cia ir tas spyriojimasis :) Kiek jisai bus aktualus tai cia jau nzn.

2009 Balandžio 02 d. 14:59

Sukosi, sukosi man tas vilkelis galvoj ir susisuko i elementaru atsakyma i mano paties klausima :) Ogi isukim mes ta smagrati apie asi einancia stamenai i virsu nuo bolido, t.y. gulscia :D Dauguma trasu yra palyginti lygaus reljefo, tai ir ta asis praktiskai nekis arba kis minimaliai. Eau rouge posukis gal ir sukeltu cia kokiu problemu, bet cia galu gale tik vienas posukis, vienoje trasoje. Jo, gerai pasidalinti savo mintimis ir abejonemis su kitais. Po to megindamas jiems paaiskinti, pats sau pasiaiskini ir sprendima surandi :D

2009 Balandžio 02 d. 18:27

sazoo>>> dekui uz issamu paaiskinima. Tiesa sakant cia man jau girdeti dalykai, bet tikrai nezinojau kad tai dar ir pavadinima turi, ir kazkaip maniau kad vakuumas visa ta efekta mazina (tarp kitko geras pvz kai paimi i viena ranka dideles apsukas vystancia drele, ja ijungi ir pabandyk ja visaip vartyti- jauciasi ant rankos kad neklauso).... Anyway, noriu uzsimint apie viena momenta: kuo didesnis trasos posukio kampas tuo daugiau smagratis spyriojasi ar ne.... bet pries kiekviena posuki yra stabdoma ir is esmes vyksta smagracio issukimas iki daugiau ar maziau top apsuku...kitais zodziais tariant, kai smagratis spyriojasi- jis jau buna isuktas ir tas spyriojimasis neturi itakos pagaminant FIA apibrezta KERS galia. Cia tik mano pamastymai.

2009 Balandžio 04 d. 08:42

Vaidas777 i vakuma patalpintas todel kad sumazinti trinti tarp smagracio ir oro.pvz,kai krenta i zeme koks meteoritas jis pradeda degti.tai ir cia 100000aps/min jei ne vakumas smagratis issilakstytu i visas pusias.o vakume kaip zinai nera oro.

2009 Gegužės 28 d. 20:48

Perskaiciau naujiena http://www.f-1.lt/williams-nenaudos-kers-viso-sezono-metu-n14302 ir iskilo klausimas kodel ta ju KERS sveria net 35kg:confused: Kiek teko dometis visur buvo pabreziama, kad mechanine KERS yra lengvesne uz elektrine. Mano rasti skaiciai apie 24kg....

2011 Liepos 21 d. 18:24

negi oras sukelia didesnę trintį nei pačių mechanizmų tarpusavio trintis veikiama nuosavo g bei išcentrinio g?

TOP naujienos

F-1.lt pulsas