„Red Bull“ ir „Ferrari“ komandos siūlo FIA apsvarstyti problemą, apie kurią kalbama gana seniai, bet dabar ji tapo dar labiau aktuali: šių komandų automobiliai rimtai nukentėjo avarijose, o jų remontas kainuoja labai rimtas sumas – kaip įvertinti šias neplanuotas išlaidas ir kaip jas traktuoti? Mat nuo šio sezono visos komandos privalo sutilpti į labai griežtus apriboto finansinio reglamento rėmus.
Negana to, kad avarijos įvyksta dėl kitų komandų sportininkų kaltės, Maxui Verstappenui, Sergio Perezui ir Charlesui Lecrecui realiai gresia baudos už variklių keitimą ir kažkuriuose etapuose jie gali prarasti po 10 starto pozicijų.
Avarijos žalą, kurią Silverstoune patyrė M. Verstappenas po susidūrimo su Lewisu Hamiltonu, „Red Bull“ ekipa įvertino 1,8 mln. JAV dolerių. O Vengrijoje nukentėjo abu RB16B bolidai, kai Valtteri Bottas iš karto po starto suklydo stabdydamas prieš pirmąjį posūkį.
Išeitų, kad „Red Bull“ ne tik prarado lyderio pozicijas abejose pasaulio čempionato įskaitose dėl šių incidentų, bet ir patyrė didelius finansinius nuostolius, tuo tarpu komandos biudžetas šiems metams yra apribotas 145 mln. dolerių.
„Avarijų pasekmės labai smarkiai kerta per mūsų biudžetą, - po Vengrijoje įvykusių varžybų sakė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris. - Tokios išlaidos biudžete nėra numatytos ir aš manau, kad FIA turi detaliai išnagrinėti šią problemą“.
Beje, anksčiau šią problemą kėlė ir „Mercedes“ komanda – po avarijos Imoloje, kur buvo sudaužytas Valtteri Botto bolidas po susidūrimo su George'u Russellu.
„Ferrari“ ekipa yra apskritai sutinkanti, jog komandos neturi kentėti finansine prasme, jei avarijų kaltininkais yra oficialiai pripažįstami pilotai, lenktyniaujantys už kitas ekipas. Pavyzdžiui, Maranellas patvirtino, kas incidento metu, kurio kaltininku buvo Lance'as Strollas, Charleso Leclerco bolido variklis buvo tiek sugadintas, kad apskritai yra neremontuotinas.
Tačiau „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto teigia, kad būtų neteisinga kelti klausimą apie kokias nors išimtis ar specialius punktus finansiniame reglamente. Jis siūlo, kad sąskaitas už sugadintos technikos remontą turėtų apmokėti tos komandos, kurių lenktynininkai buvo pripažinti avarijų kaltininkais.
„Artimiausiu metu tai reikėtų apsvarstyti su kitais komandų vadovais, FIA ir „Formule-1“, - sakė M. Binotto. - Ar reikia koreguoti reglamentą, išskiriant kokias nors išimtis? Nemanau, kad tai būtų teisingas sprendimas. Tikriausiai, tai būtų labai sudėtinga kontroliuoti.
Bet aš manau, kad mes galime išnagrinėti štai ką: jei avarija įvyko dėl konkretaus sportininko kaltės, jo komanda turi kompensuoti nukentėjusiai ekipai žalą ir išlaidas už technikos remontą. Tokiu būdu lenktyniaujantys vyrai elgtųsi trasose kur kas atsakingiau“.
Suprantama, kad bet kokios panašios minties realizacija sukeltų nemažų sunkumų ir keista tik tai, kad tik dabar komandos pradėjo apie tai kalbėti, nes reikia kažkaip padengti nenumatytas išlaidas. Mat ši problema tapo gana aštri ir galima nuspėti, jog būsima diskusija bus labai ilga ir ne visai konstruktyvi – čia gana daug ginčytinų momentų, kuriuose ekipų nuomonės iš esmės išsiskirs.
Bet kokiu atveju, tai pirmosios realios problemos perėjus prie apribotų biudžetų, nes anksčiau „top“ komandos su praktiškai neribotais jų resursais galėdavo be problemų likviduoti bet kokios avarijos pasekmes, o dabar jos atsidūrė lygiai tokioje pat padėtyje, kaip ir kitos ekipos.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3073 |
2. | mantioras | 3070 |
3. | fandom | 3063 |
4. | D27 | 3060 |
5. | Darius Linkevicius | 3039 |