Kelios komandos siūlo keisti finansinį reglamentą (11)

Kelios komandos siūlo keisti finansinį reglamentą
logo 2021 Rugpjūčio 05 d. 10:37, Daimler AG

„Red Bull“ ir „Ferrari“ komandos siūlo FIA apsvarstyti problemą, apie kurią kalbama gana seniai, bet dabar ji tapo dar labiau aktuali: šių komandų automobiliai rimtai nukentėjo avarijose, o jų remontas kainuoja labai rimtas sumas – kaip įvertinti šias neplanuotas išlaidas ir kaip jas traktuoti? Mat nuo šio sezono visos komandos privalo sutilpti į labai griežtus apriboto finansinio reglamento rėmus.

Negana to, kad avarijos įvyksta dėl kitų komandų sportininkų kaltės, Maxui Verstappenui, Sergio Perezui ir Charlesui Lecrecui realiai gresia baudos už variklių keitimą ir kažkuriuose etapuose jie gali prarasti po 10 starto pozicijų.

Avarijos žalą, kurią Silverstoune patyrė M. Verstappenas po susidūrimo su Lewisu Hamiltonu, „Red Bull“ ekipa įvertino 1,8 mln. JAV dolerių. O Vengrijoje nukentėjo abu RB16B bolidai, kai Valtteri Bottas iš karto po starto suklydo stabdydamas prieš pirmąjį posūkį.

Išeitų, kad „Red Bull“ ne tik prarado lyderio pozicijas abejose pasaulio čempionato įskaitose dėl šių incidentų, bet ir patyrė didelius finansinius nuostolius, tuo tarpu komandos biudžetas šiems metams yra apribotas 145 mln. dolerių.

„Avarijų pasekmės labai smarkiai kerta per mūsų biudžetą, - po Vengrijoje įvykusių varžybų sakė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris. - Tokios išlaidos biudžete nėra numatytos ir aš manau, kad FIA turi detaliai išnagrinėti šią problemą“.

Beje, anksčiau šią problemą kėlė ir „Mercedes“ komanda – po avarijos Imoloje, kur buvo sudaužytas Valtteri Botto bolidas po susidūrimo su George'u Russellu.

„Ferrari“ ekipa yra apskritai sutinkanti, jog komandos neturi kentėti finansine prasme, jei avarijų kaltininkais yra oficialiai pripažįstami pilotai, lenktyniaujantys už kitas ekipas. Pavyzdžiui, Maranellas patvirtino, kas incidento metu, kurio kaltininku buvo Lance'as Strollas, Charleso Leclerco bolido variklis buvo tiek sugadintas, kad apskritai yra neremontuotinas.

Tačiau „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto teigia, kad būtų neteisinga kelti klausimą apie kokias nors išimtis ar specialius punktus finansiniame reglamente. Jis siūlo, kad sąskaitas už sugadintos technikos remontą turėtų apmokėti tos komandos, kurių lenktynininkai buvo pripažinti avarijų kaltininkais.

„Artimiausiu metu tai reikėtų apsvarstyti su kitais komandų vadovais, FIA ir „Formule-1“, - sakė M. Binotto. - Ar reikia koreguoti reglamentą, išskiriant kokias nors išimtis? Nemanau, kad tai būtų teisingas sprendimas. Tikriausiai, tai būtų labai sudėtinga kontroliuoti.

Bet aš manau, kad mes galime išnagrinėti štai ką: jei avarija įvyko dėl konkretaus sportininko kaltės, jo komanda turi kompensuoti nukentėjusiai ekipai žalą ir išlaidas už technikos remontą. Tokiu būdu lenktyniaujantys vyrai elgtųsi trasose kur kas atsakingiau“.

Suprantama, kad bet kokios panašios minties realizacija sukeltų nemažų sunkumų ir keista tik tai, kad tik dabar komandos pradėjo apie tai kalbėti, nes reikia kažkaip padengti nenumatytas išlaidas. Mat ši problema tapo gana aštri ir galima nuspėti, jog būsima diskusija bus labai ilga ir ne visai konstruktyvi – čia gana daug ginčytinų momentų, kuriuose ekipų nuomonės iš esmės išsiskirs.

Bet kokiu atveju, tai pirmosios realios problemos perėjus prie apribotų biudžetų, nes anksčiau „top“ komandos su praktiškai neribotais jų resursais galėdavo be problemų likviduoti bet kokios avarijos pasekmes, o dabar jos atsidūrė lygiai tokioje pat padėtyje, kaip ir kitos ekipos.


Komentarai (11)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
:/
IP: 0f1df91 | 08/07 11:51 Atsakyti
Reikia naujos lenktynių serijos be tų visų apribojimų.
moderator La Form
IP: 7050bae | 08/05 19:35 Atsakyti
Ar tos kelios komandos siūlytų keisti finansinį reglamentą, jei avarijoje labiausiai būtų nukentėję Giovinazzi, Latifi ir Mazepino bolidai?
Jacques
IP: 28a4fc8 | 08/05 18:16 Atsakyti
annizizi
08/05 16:13

Kur problema? Prieš sezoną "atidedi" 10 mln. remontui arba 20 mln jei turi Maldonado. Jeigu per puse sezono remontams išleidai mažiau nei 5 mln. juos drąsiai panaudoji kur reikia. Artėjant į sezono pabaigą ir likusius panaudoji kam reikia. Čia daugiau politikavimas ir kažkokių tikslų siekimas, o ne planavimo problemos. Čia F-1 ir avarijų bus, ir sėkmė kartais nusisuks. Nebent kažkas galvoja, kad avarijos sukeliamos tyčia...

Red buliai net naktimis apie tai sapnuoja, pasikviecia Albona, kad avarijas atkurinetu ir įrodinetu, kad jos buvo sukeltos tycia 🤣
Jacques
IP: 28a4fc8 | 08/05 18:13 Atsakyti
Tuoj sitas sportas tikrai mergaiciu sportu taps. Jau dabar kuokiamasi, kad niekas trasoje nekovoja, nes gali but nubaustas, senais laikais tokiu nesamoniu nebudavo, vyrai kovodavo kaip vyrai, o ne mergaites.
Pasiūlymas
IP: d964fae | 08/05 17:07 Atsakyti
Pieva visiška. Tai kokie Haas gali uzsidaryt is karto jei Mazepienius trenktusi į kelis, bankrotas. O išlaidas turbūt skaičiuotų pacios komandos ar nepriklausomi vertintojai? Avarijos yra lenktynių dalis, tik pučiami burbulai dabar vienas po kito,nes dickiam nepatogu būti ribojamais finansiškai.
annizizi
IP: 86ed90e | 08/05 16:13 Atsakyti
Kur problema? Prieš sezoną "atidedi" 10 mln. remontui arba 20 mln jei turi Maldonado. Jeigu per puse sezono remontams išleidai mažiau nei 5 mln. juos drąsiai panaudoji kur reikia. Artėjant į sezono pabaigą ir likusius panaudoji kam reikia. Čia daugiau politikavimas ir kažkokių tikslų siekimas, o ne planavimo problemos. Čia F-1 ir avarijų bus, ir sėkmė kartais nusisuks. Nebent kažkas galvoja, kad avarijos sukeliamos tyčia...
YZF
IP: 20135ae | 08/05 15:51 Atsakyti
Nelabai aisku kodel apskritai bolido remonto islaidos yra itrauktos i ta apribota biudzeta. Jau rasiau anksciau, kad sitie dalykai turetu buti atskirti. Biudzeto lubos buvo sukurtos tam, kad apriboti didziausiu komandu bolido tobulinimo tempus ir suvienodinti konkurencija/greiti. Prie ko cia sudauzytu detaliu remontas? Kaip visada, kazka sukure bet biski kreivai.
YZF
IP: 20135ae | 08/05 15:49 Atsakyti
Alienzoo
08/05 11:15

O, tai jie net civilinės atsakomybės draudimu neapsidraudę, jau nekalbant apie kasko...

Aha, noreciau pamatyti kasko draudimo imoku dydzius ir draudimo salygas
Giedrius Kadiša
IP: aa7f730 | 08/05 14:14 Atsakyti
Kiti numatomi pakeitimai:
1. Greičio ribojimo kalneliai prie įvažiavimo į “pitstopus”.
2. Nežymėti policijos trikojai starto finišo tiesiojoje.
3. DRS zonoje - trys pėsčiųjų perėjos.
4. Kartą per savaitę bolidas turi praeiti techninę apžiūrą, turi veikti visos lemputės, privaloma turėti gesintuvą, vaistinėlę, šviesą atspindinčią liemenę, avarinio sustojimo ženklą, atsarginį ratą.
O jei rimtai - “užknisa”, kai po kiekvienos avarijos ar didesnio incidento atsiranda krūvos “nuskriaustųjų”, kurie nori kažką keisti taisyklėse, reglamentuose, biudžetuose ir pan. Tą uždrausti, to neleisti, tą nubausti ir t.t. Taip ir norisi komandoms pasakyti: “jūs mažiau politikuokite, o daugiau dirbkite, nes sirgaliai tiesiog nori matyti lenktynes, azartą, greitį, lenkimus. Ir viskas.
Ss
IP: 4dccc27 | 08/05 12:41 Atsakyti
Tegul sezono pabaigoj FIA kompensuoja visas žalos išlaidas. Nes jei komandoms kaltininkėms tektų apmokėt, visi vairuotų žymiai atsakingiau taip, bet ir tuo pačiu atsargiau - nuobodžiau-neįdomiau. Išvis ta Formulė kažkoks šūdų malūnas tampa.
×

TOP naujienos