Kodėl „Ferrari“ prarado greičio pranašumą? (76)

Kodėl „Ferrari“ prarado greičio pranašumą?
logo Spalio 08 d. 12:09, Ferrari

Trejose paskutinėse lenktynėse „Ferrari“ prarado greičio pranašumą, kurį dar neseniai turėdavo tiesiosiose. Ar tai reiškia, kad „Mercedes“ jėgainės dabar nenusileidžia pagal galią itališkoms jėgainėms? Ir kokį vaidmenį tame suvaidino papildomi jutikliai, kurie atsirado „Ferrari“ varikliuose FIA reikalavimu? Apie tai svarsto Michaelis Schmidtas „Auto Motor und Sport“ puslapiuose.

Austrijos GP etape,  kuris vyko „Red Bull Ring“ autodrome, varžovai pirmą kartą užfiksavo,  kad „Ferrari“ mašinos yra labai greitos kai kuriuose lenktynių ratuose ir tam tikrose trasos atkarpose. Ypatingai įspūdingo greičio raudonosios mašinos pasiekė tiesiosios antroje iš trijų dalyje ir tai iškėlė klausimą: ar šioje įsibėgėjimo stadijoje greitis pasiekiamas tik dėl vidaus degimo variklio galios, nors oro pasipriešinimas čia fiksuodavo pikines ribas. Beje, paskutinėje tiesiosios atkarpoje „Ferrari“ ir „Mercedes“ greičiai vėl susilygindavo.

„Ferrari“ šį reiškinį aiškino labai efektyvia mašinos aerodinamika ir protingu požiūriu į galios kontrolę, bet varžovai neskubėjo tuo tikėti ir kėlė savas versijas. Tokia įsibėgėjimo dinamika gali būti aiškinama įvairiai: nuo slaptos papildomos baterijos iki papildomo kuro mišinio, kuriame yra alyvos, įpurškimo. Kai kurie įtaria, kad „Ferrari“ varikliuose sumontuota kuro purkštukų aušinimo sistema, kiti mano, kad alyva iš baterijos aušinimo sistemos kažkokiu būdu patenka į variklį ir dalyvauja degimo procese. Skirtingai nei variklio alyva, baterijos aušinimo alyvos sąnaudos nėra niekaip kontroliuojamos.

FIA, kaip visada, atmeta bet kokias panašias versijas, tikindama, kad „Ferrari“ jėgainės atitinka visus techninius reikalavimus. Tačiau „Mercedes“, „Renault“ ir „Honda“ motoristai ir toliau bando įspėti „Ferrari“ paslaptį, bet kol kas jiems to nepavyksta. Pasaulio čempionų komandai tai yra ypač svarbu, kadangi tokiose trasose kaip „Red Bull Ring“, Silverstounas, Hockenheimas, Hungaroringas ir Monza „Mercedes“ mašinos tiesiosiose pralaimėjo „Ferrari“ nuo 0,3 iki 0,5 sek.

Bet pradedant lenktynėmis Singapūre „Ferrari“ pranašumas tiesiosiose staiga pradingo – tai buvo aiškiai užfiksuota varžovų remiantis GPS duomenimis. Ir pasirodė, kad „Mercedes“ niekuo nenusileidžia „Ferrari“. Tai patvirtina ir startas Rusijoje, kai Sebastianas Vettelis kažkuriuo momentu tarsi aplenkė Lewisą Hamiltoną, bet vėliau vėl atsiliko.

Beje, „Mercedes“ ir toliau mano, kad „Ferrari“ iki šiol turi galios pranašumą: apie tai neseniai kalbėjo ir vyriausiasis motoristas Andy Cowellas, ir Toto Wolffas.

Vis dėlto, kuo paaiškinti „Ferrari“ greičio sumažėjimą Singapūre, Rusijoje ir Japonijoje? Nepriklausomi FIA šaltiniai papasakojo, kad prieš kurį laiką visos „Ferrari“ jėgainės buvo aprūpintos papildomais jutikliais, kurie kontroliuodavo masinį degalų sunaudojimą, kad gauti duomenys būtų kur kas tikslesni.

Bet kodėl tokie jutikliai atsirado tik itališkuose jėgos agregatuose? Todėl, kad juose yra naudojama ypatinga energijos kaupiklio konstrukcija, faktiškai susidedanti iš dviejų baterijų. Tačiau federacija atsisakė pranešti, kuriose konkrečiai lenktynėse atsirado minėtieji papildomi jutikliai. O šaltiniai „Renault“ užsiminė, kad šie jutikliai buvo sumontuoti kitų komandų reikalavimu.

Įrodyti, kad būtent ši papildoma priemonė yra susijusi su „Ferrari“ greičio sumažėjimu, neįmanoma ir kol kas tai tik spekuliacijos. Bet vienareikšmiška, kad raudonosios mašinos ne tik prarado greitį tiesiosiose, bet ir tapo lėtesnės posūkiuose. „Renault“ komandos vadovas Cirylas Abiteboulas aiškina tai taip: „Jei galia sumažėjo, gali būti, kad „Ferrari“ negali naudoti ankstesnio sparnų reguliavimo ir jiems teko pakoreguoti prispaudžiamosios jėgos lygį“.

Komentarai (76)


kipshas999
| Spalio 12 d. 08:33
Kodėl „Ferrari“ prarado greičio pranašumą? Otai gal mersai igavo greicio,o ne ferrari jo prarado,buvo straisnis apie mersu naujos konstrukcijos ratu diskus kurie leidzia zymiai geriau greiciau isidyti padangas ir kontroliuoti ju devejimasi,o siu laiku formulej padangos milziniska reiksme turi...kuri komanda sezono metu atranda kazka kas leidzia atitrukt ta ir laimi,o kad mersai siuo metu ryskiai greitesni tai daugiau nei akivaizdu
eustachijus
| Spalio 11 d. 16:05
Nemačiau situacijos,bet jei kalbat apie drs,tai reiskia buvo ilga tiesioji. Ten svarbu kaip įveiki paskutini posūkį.
Donatas Darg10211292181211963
| Spalio 09 d. 23:32
Fekkali
| Spalio 09 d. 14:56

Ka esi girdejes apie DRS?

Nejuokink su savo DRS. Va komentaras kad pats Vetelis suklydo gal ir pateisni toki greicio skirtuma
Klepsidra
| Spalio 09 d. 15:14
Fekkali
| Spalio 09 d. 14:56

Ka esi girdejes apie DRS?

+ Vettelis sake, kad kazkur pats suklydo
Fekkali
| Spalio 09 d. 14:56
dargedon
| Spalio 09 d. 14:45

paziurek 20 s anksciau kaip Hamis arteja prie Vetelio. is jo kameros ziurint atrodo prisvieja ratu atsilekanti.

Ka esi girdejes apie DRS?
dargedon
| Spalio 09 d. 14:45
Fekkali
| Spalio 09 d. 14:13

1.I koki dar varikli?
2.Tau daeina kad aplenke stabdymo zonoj?

paziurek 20 s anksciau kaip Hamis arteja prie Vetelio. is jo kameros ziurint atrodo prisvieja ratu atsilekanti.
nervuotas
| Spalio 09 d. 14:41
1_Protingas
| Spalio 09 d. 13:02

Be buvimo Mersų fanu dar galima būti ir Fiatų antifanu. Po ilgų metų žiūrėjimo į raudonos mašinos taisyklę, gražiausią radžį iš visų pilotų savo taisykles trasoje turintį Nr vienintelį šumakerį, konkurentų nelegalumą - nebūtina buvo sirgti už nebuvusius Mersus, kad negalėtum dabar džiaugtis Fiatų nuolatiniais ir nesibaigiančiais ablomais. Turėjo su Alonzu vienintelę galimybę titulą imti, bet ir tą pra[censored]iko pasimovę ant Bulių erzinimų. Dabar irgi baisiai juokinga žiūrėt kai Merkedesai išneša padangas iš garažų ir makaronai panikoje stabdo saviškius ir padangas montuoja.

Kaip buvai šūdmalys taip ir likai net ir po daugelio metų, nekenti ferrari, bet aišku nepraleidi progos prisimint, kaip gerai pasirodė tavo alonso su jais, net viena sezoną!:D Kažkaip pamiršti ir kaip prieš ferrari visokios taisykles buvo naudojamos kai reno važiavo tavo mačkvykeris .Kaupk jėgas, o tai Schumacheris jaunesnysis ateis dar į formulę tai turėsi darbelio vėl čia
kart
| Spalio 09 d. 14:35
Klepsidra
| Spalio 09 d. 12:16

Italiskas straipsnis patalpintas dviem dienom anksciau, nei angliskas straipnis apie Mercedes upgrade'us ir nera ne zodzio apie 4WS.

Gali but, i sita per daug nesigilinau.
Fekkali
| Spalio 09 d. 14:13
dargedon
| Spalio 09 d. 12:41

Senai reiktu toki davikli imontuoti i mersu varkli. Nes kas ivyko Socyje tikrai sukele daug itarimu. Nes koks buvo Hamio pageitejimas pries aplenkant Vetteli. Prisvijo ir pro sona vos nepraleke kaip pro koki Mclarena. Is kur tame rate toks didelis greicio skirtumas atsirado. Po aplenkimo tokio greicio nebebuvo.

1.I koki dar varikli?
2.Tau daeina kad aplenke stabdymo zonoj?
1_Protingas
| Spalio 09 d. 13:02
dargedon
| Spalio 09 d. 12:43

o tu nuo kada atsiradai Mersu fanas? Pries 5 metus?

Be buvimo Mersų fanu dar galima būti ir Fiatų antifanu. Po ilgų metų žiūrėjimo į raudonos mašinos taisyklę, gražiausią radžį iš visų pilotų savo taisykles trasoje turintį Nr vienintelį šumakerį, konkurentų nelegalumą - nebūtina buvo sirgti už nebuvusius Mersus, kad negalėtum dabar džiaugtis Fiatų nuolatiniais ir nesibaigiančiais ablomais. Turėjo su Alonzu vienintelę galimybę titulą imti, bet ir tą pra[censored]iko pasimovę ant Bulių erzinimų. Dabar irgi baisiai juokinga žiūrėt kai Merkedesai išneša padangas iš garažų ir makaronai panikoje stabdo saviškius ir padangas montuoja.
×