Kodel formules ratlankiu dydis palyginus toks mazas?

2004 Gegužės 22 d. 01:44

Mane jau seniai sis klausimas sukasi galvoje. Juk visi zino kad kuo didesnis ratlankis, tuo stabiliau "stovi" masina ant kelio. taigi kodel formules gumos tokios dideles or ratlankiai palyginus zemi?

2004 Gegužės 22 d. 09:37

Mano hipoteze paprasta - jei butu didelis ratlankiu skersmuo ir mazas padangu aukstis, jau po keliu ratu vaziuotum lyg mediniu vezimu - kerbai, nelygumai - manau visa tai itin atsilieptu ratlankio buklei. Taip pat jau po keliu ratu galetu stipriai nusitrinti o ant kokio kerbo ir sprogti padanga, nes jos profilis butu itin mazas.
Tokia ot hipoteze.

2004 Gegužės 22 d. 09:50

AF1 >> na bet jei butu ratlankiai didesni, tai padangos ir kitokios butu, darytu kad ilgiau laikytu ir uztektu normaliai ten ;)

2004 Gegužės 22 d. 12:03

Na pirma, viskas gali buti tiesiog sureglamintuota. O antra, juk padidinus ratlankio skerspjuvi reiketu smarkiai nuleisti bolida ir jo pakaba, bet manau kad ten jau ir taip neperdaug galimybiu ta padaryti.

2004 Gegužės 22 d. 13:10

Jeigu toks ratlankis naudojamas, vadinasi toks yra geriausias. Darant ratlankius didelius, padangos diltu zymiai greiciau. Beto, jeigu atkreiptumet demesi, tai visur ratlankiai yra nedidziausi. Nes cia lenktynes, o ne Tiuningo parodymas :)

2004 Gegužės 22 d. 13:26

beja, sakot greit sudiltu jei ratlankiai dideli butu, o kaio Le Mans lenktynes? ten juk naudoja didelius ratlankius ir vaziuoja daugiau nei F1. Cia tas mazas ratalnkis tik delto kad taip taisyklese surashyta, bet tai nereishkia kad jis geriausias variantas ;)

2004 Gegužės 22 d. 13:33

Pažiūrėkit į 20-25 metų senumo formules-padangos buvo žemesnės. Šiaip dydis manau visiškai reglamentuotas taisyklėmis, taik kad svarstymai "kodėl komandos renkasi tokius mažus ratlankius" neturi prasmės- niekas jų nesirenka, taip diktuoja taisyklės

2004 Gegužės 22 d. 16:36

Af1 - manau, kad taip nera kaip sakai. Galima pasiziureti i Nascar website (www.nascar.com) ir pamatyti kokio dydzio ten naudoja ratlankius. tikrai nemazus. O kaip del World Rally? ten irgi naudojami dideli ratklankiai ir ten tikrai kelias ne idealus :-) akmenys, gruntas, duobes ir t.t Taip kad greiciausi gal istikruju yra taip reglamentuota.

2004 Gegužės 22 d. 16:43

As irgi manau kad ratlankiu diametra apsprendzia teisykles... ir nera ko cia verkti...:)

2004 Gegužės 22 d. 17:28

Lorenzo >>>> NASCAR'e vaziuoja simtus ratu ovalais. Ten nera posukiu y desine, ten nera kerbsu, ten ir padangos nera tokios jautrios visiems siems dalykams. F-1 padangos lemia ojojoy kiek. Prisimink, kiek pagreitejo bolidai, kai Bridgestone'ams acirado lygus varzovas. Kasmet bolidai greiteja sekundemis, o padangos yra viena svarbiausiu to priezasciu ;)

2004 Gegužės 22 d. 17:42

Minzz >> bet ratlankius jei leistu imti kokius nori, tai net neabejojiu kad rinktusi didesnius, o dabar tiesiog taisykles neleidzia

2004 Gegužės 22 d. 17:43

Taisykles reglamentuoja, bet kodel buvo sugalvota, kad diskas turi buti ~33cm, kodel ne 40cm arba 20? Netikiu, kad susedo komandu vadovai ir paime toki diametra "nuo lubu".
As manau, kad tokie ratlankiai naudojami del to, kad kazkada buvo eilini karta bandyta suletinti bolidus.

2004 Gegužės 22 d. 18:04

nu kad ne ish lempos tai cia ir taip aishq, pagal kazka nusprende ir vsio

2004 Gegužės 22 d. 18:06

Vodka >>>> Na, zinoma, kad ir ratlankiu dydis yra reglamentuotas taisyklese. Taciau ir taisyklese matmenys greiciausiai nera "is lempos" sugalvoti ;) Aisq, gal ir butu kazkoks pranasumas, jei tie ratlankiai butu kiek didesni, taciau visvien visi turi vienodas galimybes, kai ratlankaii pas visus vienodi.

2004 Gegužės 22 d. 18:07

xr3 >Matyt tuo metu ant bolidų buvo būtent tokie diskai, tai nusprendė, kad nereikia keisti, ir tokius įamžino.

2004 Gegužės 22 d. 19:08

nu mano nuomone as dar cia ir prideciau svorio sumetimu :rolleyes:

2004 Gegužės 22 d. 19:24

Na didesniu ratlankiu pranasumas tai tikrai butu, nes butu galima lengviau ir tiksliau sureguliuoti bolida, be to posukiuose bolidas butu stabilesnis... Tikrai pastebejote, kad kai bolidas vaziuoja per bortus arba posukyje padangos labai stipriai maskatuojasi i visas puses be to deformuojantis padangai kinta ir bolido aukstis nuo trasos, todel didesni ratlankiai suteiktu standumo... Manau, kad toks ratlankiu dydis yra likes nuo senu laiku ir kolkas niekas is F1 cempionato dalyviu, bent jau oficialiai, nieko del to nesake... Bet kokiu atveju didesniems ratlankiams reiketu visiskai is naujo perkurti padangu dizaina, nes ivairios charakteristikos (standumas, dylimas ir pan.) tikrai turetu buti kitoks... ;)

2004 Gegužės 22 d. 19:37

AF1 >> Nemanau, kad del didesnio ratlankiu skersmens ir mazo padangu aukscio, jau po keliu ratu vaziuotum lyg mediniu vezimu. Juk vis delto ratlankiu niekas negamintu tokiu, kad po keliu suoliuku ar nelygumu jie pasidarytu keturkampiai... :D |max|>>> Juk padidinus ratlankio skersmeni, galima sumazinti pacios padangos auksti ir nereikes bolido nuleidineti :D Nors, bet kokiu atveju bolido pakaba jau tektu pritaikyti tokiem ratlankiam ir padangom, nes tikrai radikaliai pasikeistu vaziavimo charakteristikos ;) Nemanau, kad FIA dabar imtusi tokiu pakeitimu, kai taip stengiasi suletinti bolidus, nors gal i tuos naujus radikalius pakeitimus nuo 2008 metu galetu itraukti ir ratlankiu skersmens padidinima, tam visiskai nepriestarauciau :D

2004 Gegužės 22 d. 19:42

Marun> tai turbut, bet manau pirmas reglamentas susijes su padangu ir ratlankiu ismatavimais atsirado pries koki 30m., jeigu ne dar seniau. Per toki laiko tarpa keitesi ne karta ismatavimai ir dagyventa iki tokiu.

2004 Gegužės 22 d. 20:04

demeo> be to dar padidetu stabdziai, todel sumazetu stabdymo kelias, padidetu atstumas tarp laikanciuju elementu prie rato, todel tie elementai plonesni galetu but, o del to tik pagreitetu bolidas. apie tai buvo rasyta f1 svaiteje, kur gascoino poziuris i F1

2004 Gegužės 22 d. 21:07

ratlankiai tai tiek ir viskas,o kaip gerai pagalvoji tai chui snim cia as rasau

2004 Gegužės 22 d. 21:14

Galbut i tema. Kuo mazesnis padangos aukstis tuo didesnes apkrovos vaziuoklei. Kiek suprantu tik ismatavimai ratlankiu vienodi (13 coliu lygtai), bet tiekejai pas komandas nevienodi.

2004 Gegužės 22 d. 22:33

DeMeo> nesutikciau tik su vienu - su zemo profilio padangomis ir kokiais 17-19 coliu ratlankiais ant kerbo uzsokus butu veik iskart 'ate' t.y. spinas, o minksta padanga siuo metu tarsi 'sugeria' smugio energija.

2004 Gegužės 23 d. 02:33

chebryte, radau kazka konkretesnio.pazyrejau i fia website ir is reglamento radau toki dalyka:
12.4.4 Wheel bead diameter must lie between 328 and 332mm.kitaip tariant ratlankio disko dydis tikrai yra fios reglamentuota. cia labai gera foto: http://www.itv-f1.com/photos/f1_high/45
ratai atrodo kaip is kokio zapo paimti :-)

2004 Gegužės 23 d. 02:36

tiesa pamirsau dar pridurti, kad paciu ratu dydis turi buti:
12.4.2 Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or 670mm when
fitted with wet-weather tyres.
idomu tik kodel butent tokie skaciai ir isvis kodel yra tie apribojimai. turbut viskas del saugumo :-(

2004 Gegužės 23 d. 10:23

AF taip bet tokiu atveju bolidas nusileidzia, o tai neleidzia jo labiau prie zemes nuleist.del te kencia max greitis

2004 Gegužės 23 d. 11:58

AF1>> As juk paminejau, kad 100% tektu keist paciu padangu dizaina ir vaziuokle, o ten juk dirba profai, jie viska gali ir tikrai i tai atsizvelgtu...

2004 Gegužės 23 d. 12:34

ir be to, ratlankiu pakeitimas daug kainuotu, o tai nepriimtina minardi, jordan komandoms. ir dar FIA laikosi kastu mazinimo politikos

2004 Gegužės 23 d. 19:15

Marciuss>> bet kokiu atveju 2008 metu pakeitimai kainuos gana daug..., o padangu ir ratlankiu kaina jau ne komandu, o gamintoju reikalas, be to iki tu metu komandos dar spes sukurt po 2-3 bolidus, todel galetu kurt su didesniais ratlankiais :D Visgi cia ne tuning show, bet didesni ratlankiai tikrai geriau atrodytu :D

2004 Gegužės 23 d. 22:17

Juk reikia 30 zinutes :D

2004 Gegužės 23 d. 23:35

AF1>Kodel butu spinas?LeMan serijose ratlankiai 19 coliu,greiciai ne ka mazesni nei F1,o ir kerbsus kapoja visi ne reciau.Isvis,F1 bolidu padangos,man kazkas nesuprantama.Juk kuo aukstesnis padangos bortas,tuo didesnes jo deformacijos posukyje.Apie jokius pliusus net kalbos negali buti.

2004 Gegužės 23 d. 23:52

Dabar pagalvojau,gal reikalas "atviru ratu" komponuotej.Del saugumo.Juk net kartinguose tas pats variantas-mazai ratlankio daug gumos.Smugio atveju auksto profilio padanga sugeria daugiau energijos.Netikiu kad cia viskas tik del reglamento ar kazkokiu tradiciju.

2004 Gegužės 24 d. 09:02

Lorenzo>> va sita fotke reikejo idet, o net rulio kraliko

http://www.itv-f1.com/photos/f1_high/930

2004 Gegužės 24 d. 09:02

ten turejo but trulio

2004 Gegužės 26 d. 08:07

Ech, gera tema, gal vis tik išeis išsiaiškinti, kodėl visos formulės (ne tik F-1) naudoja gan dideles gumas? Manau, kad tam turėtų būti esminių priežąsčių, ir F-1 svarbesni kiti padangų niuansai, nei kokiam a-lia "Golf-tunning" aparatui. Neatmestinas ir Vytios išsakytas variantas, nors man labiau įtikėtina AF1 versija- Formulių priekinių amortizatorių sistema yra specifinė ir nebūdinga nei lengviems automobiliams, nei prototipams, naudojantiems žemo profilio padangas. Tad pilnai gali būti, kad naudojant žemo profilio padangas ir dėl to keičiant Formulių amortizatorių sistemą būtų prarandama daugiau greičio nei dabar.

2004 Gegužės 26 d. 15:37

Teisutis>Del pakabu,tai bandyciau pasigincyt.Juk ziurek,kai sesiasdesimtaisiais atsirado "vazonai",taip praktiskai nesikeicia iki dabar(neskaitant plocio ir protektoriaus).O pakabos keitesi daug kart,ir zenkliai.Atsirado aktyviosios,isnyko,o ratai kokie buvo tokie ir liko.Galu gale paimkim kartingus,ten tai tikrai nera prodvinutu amortizatoriu,F1 lygio,o ratai panasus i F1,tik sumazinti.O ir prototipai,kad ir pvz.Porsche 962,jei nukelsi dangti,pamatysi kad pakaba praktiskai nesiskiria nuo atviros komponuotes bolidu.Aisku,as neteigiu 100% kad viskas del saugumo,cia ne vieta spelioti,reikia kazkur suzinoti.;)

2004 Gegužės 26 d. 15:49

Vytia> tai reikia bandyti tada sužinoti...

2004 Gegužės 26 d. 15:55

Teisutis>Zinau kad kazkur skaites,bet geriausiu atveju pries 10m.O makulaturoj rasti tai kaip adata siene...Cia reikia kompiuterinio genijaus,kuris visus ineto kampus zino.:)

2004 Liepos 09 d. 17:53

pasiziurekit i padangu deformacija, kai bolidai (suletintame vaizde, kartais rodo) iveikia aukstus "s'us" ir bus aisku kodel tokie ratlankiai, o ne kitokie

2004 Liepos 12 d. 16:51

arz>Nu maciau kaip Renault paukscius gaude,ir kas is to?Jei norejei pasakyti kad auksto profilio vazonai geriau kerbsus kapoja,tai kazin.Daug paprasciau tinkamai sureguliuoti pakaba su zemo profilio ratais,nei pagaminti padanga idealiai sugeriancia smugius.

F-1.lt pulsas