Komandoms bolidus teks padaryti labiau stabiliais

Komandoms bolidus teks padaryti labiau stabiliais
logo 2022 Vasario 24 d. 21:36, Aston Martin F1

Leidinio „The Race“ techninio eksperto Gario Andersono teigimu, bandymuose komandos susidūrė su gana rimta problema – išilginiu svyravimu ir savotišku bolido lingavimu važiuojant tiesiosiose. Tačiau ekspertas šią problemą susiejo su aerodinamika ir pirmoji to priežastis iš tiesų yra aerodinaminė, tačiau ją galima aiškinti ir kitaip.

Vokiečių „Auto Motor und Sport“ rašo, kad naujosios kartos automobiliai, kuriuose daugiau nei 50 proc. prispaudžiamosios jėgos sukuriama po mašinos dugnu vadinamojo žemės efekto pagalba, turi labai mažą prošvaisą ir tiesiosiose kyla rizika, jog dugnu bus braukiama per trasos paviršių ir lakstys krūvos žiežirbų. Tuomet ir prasideda šiem būdingi korpuso svyravimai.

Prispaudžiamoji jėga didėja augant greičiui ir jei jo reikšmė viršija tam tikrą lygį, o bolido klirensas yra labai mažas, mašina pradeda braukti per trasą. Kontakto su asfalto danga metu prispaudžiamosios jėgos lygis staigiai mažėja, klirensas vėl didėja ir tokie ciklai kartojasi, greičio amplitudė pradeda svyruoti – todėl, kai įsibėgėjimas pasiekia maksimalias ribas, bolidas ima tari šokinėti į viršų.

Pavyzdžiui, filmavimo dienos metu „Haas“ lenktynininkams nepavyko įsibėgėti daugiau kaip iki 250 km/h, kadangi prie didesnio greičio išlaikyti bolidą trasoje buvo itin sunku. Pirmąją bandymų dieną problema tapo tiek ryški, kad VF-22 dugnas buvo sugadintas.

Su analogiškais sunkumais susidūrė ir „Alfa Romeo“. Todėl šių dviejų, o taip pat dar kelių komandų inžinieriams teks dar gerokai padirbėti, kad ši problema būtų panaikinta.

„Mums teks dar daug ką išsiaiškinti, kad surastumėm optimaliausią požiūrį į nustatymus, - patvirtino „Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris. - Mes bandome surasti aukso viduriuką. Klirensas neturi būti toks mažas, kad mašina nebrauktų dugnu per trasą, bet ne tiek didelis, kitaip bus prarandama prispaudžiamoji jėga“.

Atrodo, kad mažiausiai dėl to nukentėjo „Ferrari“ ir „McLaren“ bolidai. Tačiau „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto pripažino: „Dauguma mūsų tinkamai neįvertino šios problemos masto ir kai prasidėjo darbas trasoje, bolidai siūbuoja daugiau nei tikėjomės.

Žinoma, mes supratome, kad mašinos su vadinamuoju žemės efektu elgsis kiek kitaip, bet mes kol kas mokomės ir kaupiame informaciją. Reikės optimizuoti bolido darbą, atsikratyti šio bolido svyravimų ir kartu pasiekti maksimaliai įmanomo greičio. Nors tai padaryti bus nelengva.

Neabejoju, kad kažkuriuo metu sprendimas bus surastas. Tas, kas tai padarys pirmiausia, turės pranašumą sezono pradžioje“.

Taip pat verta paminėti neįvardyto „Aston Martin“ inžinieriaus nuomonę, kurią pateikia „Auto Motor und Sport“: „Dirbant vėjo tunelyje bolido svyravimas nepasireiškė. Vadinasi, problema susijusi ne tik su aerodinamika“.

Pavyzdžiui, ekspertai atkreipė dėmesį, jog „Haas“ ir „Alfa Romeo“ išoriniai bolido dugno kraštai yra labiau lankstūs nei pas kitus. Neatmestina, kad būtent todėl ši problema pas juos pasireiškia smarkiau.

Be to, 18 colių padangos mažiau kuria vadinamąjį „amortizacijos“ efektą nei 13 colių padangos su aukštais kraštais. Sudėtingi inžineriniai sprendimai, kurie iki pradėjusių metų buvo naudojami pakabos konstrukcijoje, dabar yra uždrausti. Matyt, kad visa tai privedė prie nepageidaujamo efekto, kuris pasireiškė bandymų pradžioje. Bus matyti, kiek laiko prireiks komandoms išsiaiškinti su bolido svyravimo problema.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794