Kur „Ferrari“ turi ieškoti problemų priežasčių?

Kur „Ferrari“ turi ieškoti problemų priežasčių?
logo 2023 Kovo 08 d. 17:21, Ferrari

Charleso Leclerco pasitraukimas iš pirmojo sezono etapo lenktynių buvo akivaizdus pavyzdys, kad „Ferrari“ komanda šiais metais turės rimtų sunkumų „Formulės-1“ pasaulio čempionate. Monakietis prarado vietą ant podiumo dėl to, kad dėl mašinos vibracijos ir karščio vienos laidų pynės du laidai prasitrynė ir užtrumpino, todėl sugedė variklio valdymo elektroninis blokas.

Gaila, kad ir be to debiutinis šio sezono etapas „Ferrari“ atnešė mažai pozityvo. Nežiūrint į visas konstruktorių pastangas, po žiemos SF-23 charakteristikos liko tos pačios: bolidas neblogai atrodo viename greitame kvalifikacijos rate, bet nusileidžia priešininkams ilgoje lenktynių distancijoje.

Šiais metais tai galėtų reikšti, jog reikia ruošis pralaimėjimams ne tik „Red Bull“, bet ir smarkiai pagreitėjusiai „Aston Martin“ komandai.

Akivaizdus faktas: pirmojoje Bahreino lenktynių atkarpoje Leclercas važiavo lygiai tokiu pačiu tempu kaip ir pernai. Maxas Verstappenas lyginant su 2022 metais, pagreitėjo 0,6 sek. Pagrindine bėda „Ferrari“ buvo padangų dėvėjimasis. Nors gali būti, kad situacija Bahreine buvo prasta dėl asfalto abrazyvumo.

„Ferrari“ vadovas Fredericas Vasseuras patikino, kad iš esmės SF-23 neturi konstrukcinių trūkumų, o problemos Bahreine buvo sukeltos tik neteisingais bolidų reguliavimais. Siekdama kuo didesnio greičio tiesiosiose, „Ferrari“ paaukojo dalį prispaudžiamosios jėgos. Dėl to galiniai ratai buvo per mažai apkrauti ir jiems trūko sukibimo su danga.

Artimiausiuose etapuose neturi viskas būti taip baisu. Galinis sparnas, kuris užtikrintų papildomą prispaudžiamąją jėgą, komandos jau yra paruoštas. Tačiau ir su juo ne viskas tvarkoje.

Sprendimas naudoti „Ferrari“ nebūdingą schemą su vienu centriniu pilonu privedė prie to, kad per bandymus naujoje konstrukcijoje sulūžo vienas iš viršutinės plokštumos tvirtinimo mazgų. O kai šį galinį sparną sumontavo per penktadienio treniruotę, jis ėmė pavojingai linguoti iš vienos pusės į kitą.

Kalbant apibendrintai, naudoti šios sparno versijos kvalifikacijoje niekas nesiruošė: Sakhire „Ferrari“ garaže buvo tik vienas jo egzempliorius, o inžinieriams tereikėjo tik surinkti duomenis apie sparno elgesį. Dabar jau akivaizdu, kad jam reikia rimto tobulinimo.

Sprendimas su centriniu pilonu pasirodė nepakankamai tvirtas. Bet keista, jog tai išaiškėjo tik po savaitės, kai elementas buvo sumontuotas mašinoje. Negi niekas to nepastebėjo per bandymus?

Dar galima prisiminti, kad kvalifikacijoje Leclerco bolide į smulkius šipulius pabiro bolido anglies pluošto priekinio rato gaubtas...

Praėjo mėnuo nuo tos dienos, kai „Ferrari“ optimistiškai pristatė naują bolidą. Tačiau žydrą dangų, kurį mes matėme Fiorano trasoje vasario viduryje, jau kovo pradžioje užtraukė tamsūs debesys.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983