DeMeo>Sorry,nezinau apie ka as galvojau kuro temoje rasydamas "sintetine baze"(aisku kad apie tepalus:)),bet is esmes nelabai suklydau.Isverciau esme apie kura,be pradzios ir galo,apie tepalus tingejau.Vertimas greitas,del rasybos klaidu prasyciau nesmerkti;)
..ar jus zinote,kad beveik visoms cempionato lenktynems Shell gamina ipatinga benzina?Mokslininkai is Toronto glaudziai bendradarbiauja su Ferrari motoristais,naudodami tas pacias degimo procesu kompiuterinio simuliavimo programas,kaip ir Maranele.Vienoms trasoms gaminamas benzinas duodantis maksmalia galia,kitoms-atvirksciai,ekonomiskuma,be kurio nebutu imanomi velyvi pit stopai.Griezti FIA reglamento reikalavimai neleidzia F1 naudojamam kurui labia skirtis nuo tu,kurie parduodami prekinio zenklo benzino kolonelese.Aisku,jo oktaninis skaicius daug aukstesnis, gerokai virs 100,-ir jame yra daugybe specifiniu priedu,bet vis delto tai benzinas,o ne metanolas ar dar koks nors sintetinis produktas su neitiketinom degimo savybem.Didziausias F1 Shell benzino skirtumas nuo masines produkcijos-pvz paprasto 98to-tai degimo greitis(labai svarbu varikliui kuris sukasi 18000rpm\min)..ir,kaip nekeista,jo svara,t.y minimalus ismetamuju daleliu kiekis.Ir esme visai ne ekologiniuose reikalavimuose,o tam paciam ekonomiskume.Juk degalu bakas yra ribotos talpos,ir niekam nesinori lenktyniu metu veziotis nereikalinga svori,kuris be jokios naudos leks per ismetimo vamzdi.F1 bolidai nuo kitu lenktyniniu automobiliu skiriasi itin dideliu ekonomiskumu!Vidutines kuro sanaudos pas juos 40-50l 100kilometru..ir tai 800ag motorams,kurie pastoviai dirba labai didelem apsukom.
P.S cia 2002m straipsnio dalis,bet kadangi kuro reglamentavimo taisykles radikaliai nesikeite,sioki toki bendra vaizda galima susidaryti.