L. Hamiltonas ir V. Rossi Valensijoje apsikeitė technika (94)

L. Hamiltonas ir V. Rossi Valensijoje apsikeitė technika
logo 2019 Gruodžio 12 d. 00:03, Monster Energy Yamaha

Valensijos trasoje, Ispanijoje, F-1 pilotas Lewisas Hamiltonas sėdo ant „MotoGP“ motociklo, tuo tarpu „MotoGP“ motociklininkas Valentino Rossi sėdo už „Formulės-1“ bolido vairo.

Minėtasis V. Rossi pilotavo 2017 m. „Mercedes W08“ automobilį. Tuo tarpu L. Hamiltonas išbandė 2019 m. „Yamaha MotoGP YZR-M1“ motociklą.

Teigiama, jog britas Valensijos trasoje su motociklu apšilo dar sekmadienį. Su trasa bei „MotoGP“ technika sportininkui geriau padėjo susipažinti kitas „MotoGP“ čempionato dalyvis Franco Morbidelli.

L. Hamiltonui tai nebuvo pirmas kartas ant motociklo. F-1 pilotas dar pernai kitoje Ispanijos trasoje, Jereze, išbandė Pasaulio „Superbike“ (WSBK) čempionatui paruoštą „Yamaha“ motociklą.

„Buvo nuostabu pamatyti tokią legendą kaip Valentino už bolido vairo. Džiaugiuosi už jį. Man tai priminė mano pirmąjį kartą F-1 bolide. Kai tave supa visa komanda, tai visiškai kitas žvėris“, - pasakojo L. Hamiltonas.

„Buvo šaunu pasivažinėti trasa ir stebėti Valentino važiuojanti priekyje manęs su tokiu pačiu motociklu.“

V. Rossi tai taip pat nebuvo pirmasis kartas už F-1 bolido vairo. Italas dar 2002 metais išbandė F-1 „Ferrari“ automobilį.

„Anksčiau buvau didžiulis Lewiso fanas. Bet dabar tapau dar didesniu jo fanu. Mums tai buvo fantastiška diena. Vienoje trasoje ne tik susitiko du čempionatai, bet ir dirbo kartu“, - kalbėjo V. Rossi.

„Šiandien pasijaučiau tikru F-1 pilotu. Nenorėjau, kad ši diena baigtųsi. Aš taip pat važiavau „Yamaha“ motociklu kartu su Lewisu. Mums tai buvo garbinga akimirka pasidalinti savo aistra su juo.“

„Valensija yra sudėtinga trasa. O šiandien dar buvo vėjuota. Vienu metu pamaniau, kad Lewisui bus sunku trasoje su motociklu. Bet jis puikiai pasirodė. Manau, kad jis smagiai praleido laiką. O tai visų svarbiausia.“


Komentarai (94)
YZF
| 12/12 13:10 Atsakyti
Life
12/12 09:24

Kodėl manote, kad motociklą vairuoti sunkiau? F-1 bolidai turi žymiai didesnę galia, greičiau įveikia lėtus posūkius ir t.t. MotoGP palyginus su F-1 yra vaikų sportas. :)

Sunkiau ir techniskai ir fiziskai. Techniskai sunkiau, nes yra didelis galingumas ir labai mazas padangos pavirsiaus kontaktas su keliu (plius beveik nera aerodinamikos). Todel sugebeti vaziuoti greitai, kai motociklas nori slidineti i sonus, arba priekinis ratas kilti i ora - itin sunku. Prie viso sito prisideda tas faktas, kad kai masinos priekiniai ratai slysta tai isvaziavai placiai/uz kerbso ir vel vaziuoji toliau, tuo tarpu jeigu pas motocikla priekinis ratas slysta (akivaizdziai) tai yra iskarto griuvimas ir skaityk lenktyniu pabaiga. Nu dar dovanu gali ka nors susilauzyti. Yra isimciu ir niuansu, bet visumoje ta riba yra daug skaudesne, todel ja pasiekti ir islaikyti reikia daugiau sugebejimu. Su masina tu gana greitai gali pasiekti padangos sukibimo riba ir ties ja balansuoti, su motu - visai kas kitka.

Fiziskai daug sunkiau del pacios kuno pozicijos/sedejimo. F1 bolide sonines jegos yra didesnes, bet pilotas yra tvirtai prispaustas prie sedynes, su dirzais, ir jam reikia tik fiziskai (is vidaus) atlaikyti perkrovas. Yra kruvis ir rankoms, kojoms, bet jis daug mazesnis. Aisku nera tai lengva, reikia buti specialios formos, bet visumoje tas kruvis nereikalauja dideles istvermes. Su motu, tu ne tik kad turi atlaikyti staigu stabdyma ir maksimalia apkrova savo rankoms bet turi pastoviai 'nulipineti' nuo sedynes tam kad galetum versti motocikla i sonus ir keliu siekti zeme. Tiems kas nei karto nevaziavo su motu ziedineje trasoje ar apskritai viska vertina tik ziuredami vaizdelius per telika, tai atrodo kad kas cia tokio - pavertei mota ir viskas. Big deal. Bet kai tu pats praktikoje atsisedi ant moto ir trasoje vaziuoji dideliu greiciu ir bandai ta mota versti i sona - jis ni.kuja nesivercia! Del giroskopiniu jegu jis nori visa laika vaziuoti tiesiai. Ir cia prasideda fizine kova su visu motu, vairu, savo kunu bandant ji paversti i sona ir poto dar daugiau - pakelti ji statmenai ir tada vel versti i kita puse. Ir kuo tu arciau zemes ji nori versti, tuo jis labiau tau priesinasi. Viena karta tu ta gali padaryti, bet kai darai nuolatos, is kaires i desine ir atgal - visas procesas reikalauja dideles istvermes. Prie viso sito pridek stabdyma, kai beveik visas kruvis tenka rankoms, moto slidinejima, priekinio rato kilima ir galiausiai tiksla vaziuoti greitai - ir turim toki vaizdeli kad pasiekti ir svarbiausiai islaikyti riba yra daug sunkiau su motu negu su masina. Neveltui MotoGP lenktynes trunka 40min o ne 2 valandas kaip kad F1.

Visa tai patvirtina ir sito vaziavimo rezultatai, nors abu sedo uz moto/masinos ne pirma karta, bet Rossis daug greiciau ir arciau pasieke geriauso rato riba, negu LH. Butu MotoGP vaiku darzelis tai Hamiltonas varytu puse sekundes atsilikimu ir dar mojuotu viena ranka tuo pat metu. Bet viskas atvirksciai. Ka jau kalbeti apie 30 ratu 'sprinta'.
mariusis
| 12/12 12:17 Atsakyti
YZF
12/12 08:27

Tai kad nelabai pavaziuoja, LH buvo tris kartus letesnis negu Rossis nuo reference ratu (Rossis letesnis ~1.5 sec, LH letesnis ~4sec), ir visa tai ivertinus kad LH visa sekmadieni pries tai treniravosi su kitu MotoGP lenktynininku ir dar pries tai turejo testu su Superbike motu. Neziurint i tai, vistiek matosi kad vaziuoja kaip ant ledo, viskas issigandes.

Is kitos puses, tai visiskai normalu, vairuoti MotoGP yra zymiai sunkiau negu F1, visai kitas pasaulis. Taip kad viskas savo vietose.

Na pasižiūrėjus kaip važiavo tavo stabas, tai va ten jis nepavažiavo, ten paprasčiausiai kruizino. Ten važiavo taip, kaip vos ne aš važiavęs 4 kart gyvenime buvęs ant moco. Nekalbam mes apie laikus išvis dabar. O tu bent klausei ką sakė per video, kad vėjuota ir LH nevažiavo taip kaip Alonso, tai gal natūralu , kad bičas edrenalino gerai užsikrovė, guldai mocą ir fsio dela, matosi iš kalbos viskas kad nevažiavo kruizo kontrolu. Ai nu jo, kaltas Hamiltonas, kad treniruočių turėjo, o Alonso sėdo kaip didvyris pirmą kartą. Žodžiu Alonso geriausias ką te su tavim čia 😁
mariusis
| 12/12 18:34 Atsakyti
Kart, rimtai, kas tau yra, dėmesio stoka, kas? Reiškies, kad viską žinai, bet realiai nežinai nieko.
mariusis
| 12/12 07:22 Atsakyti
Nu biški važiuoja, ne kai kitas čempionas važiavo tiesiai, apie guldymą net nekalbu.
YZF
| 12/12 08:27 Atsakyti
mariusis
12/12 07:22

Nu biški važiuoja, ne kai kitas čempionas važiavo tiesiai, apie guldymą net nekalbu.

Tai kad nelabai pavaziuoja, LH buvo tris kartus letesnis negu Rossis nuo reference ratu (Rossis letesnis ~1.5 sec, LH letesnis ~4sec), ir visa tai ivertinus kad LH visa sekmadieni pries tai treniravosi su kitu MotoGP lenktynininku ir dar pries tai turejo testu su Superbike motu. Neziurint i tai, vistiek matosi kad vaziuoja kaip ant ledo, viskas issigandes.

Is kitos puses, tai visiskai normalu, vairuoti MotoGP yra zymiai sunkiau negu F1, visai kitas pasaulis. Taip kad viskas savo vietose.
zonker logo rėmėjas
| 12/12 12:35 Atsakyti
f1.lt galetu dar ir geriausio vartytojo/interpretuotojo konkursa paskelbti, tai artima kova vyktu tarp kart ir YZF. "Matosi, kad vaziuoja kaip ant ledo, visas issigandes". nu nors pralinksmini. Tikriausiai net neverta diskutuoti, apie ta "kas atrodo kaip ant ledo, o kas ne", nes tavo atskaitos taskas greiciausiai bus kazkur kosmose
YZF
| 12/12 21:17 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
12/12 17:54

Kurie cia tokie perbale islipa is bolido? Nebent tik tada jei kokiam Singapure ar Bahreine vandens padavimas sugenda. Nebesistenk jau, baik. Pritarsiu xtrymas si karta gerai viska argumentavo :)

Nekreipk tu i ji demesio. Hamis ne karta yra sakes kad po F1 lenktyniu (2 val) galetu cia pat sesti ir dar vienas lenktynes nuvaziuoti. O ir per ziemos testus F1 pilotai po 5-6 val per diena padaro ir ramiai sau kita diena vel seda i bolida. Na turime mes savo saite Eddie Jordana ir tiek. Viskas subalansuota :)
Tech
| 12/12 22:02 Atsakyti
YZF
12/12 21:43

Kaip matai is testu rezultatu, MotoGP per diena prasuka mazdaug 60-70 ratu (cia daug skaitosi) o siaip vidutiniskai apie 50 ratu. F1, kaip zinia, buna prasuka ir 130 ratu ir islipa is bolido puikios bukles. Ribojantis faktorius pasidaro tik valandu skaicius per diena.

Tau viskas pries akis pateikta, bet kazkodel varai pro sona.

Macau Grand Prix vaziuoja Superbike klases motai, kurie yra siek tiek (~2-3sec) letesni negu MotoGP, bet esmes tai visiskai nekeicia. Pavaziuotu ir MotoGP, jeigu tik etapas butu rengiamas. Ar tu pats i savo feilus kreipi demesi, ar tiesiog varai be sustojimo ir viskas tau 'normaliai'?

Bet kuriuo atveju, su tavim viskas aisku. Esi ne pirmas ir ne paskutinis. #i have spoken

Aiskini zmogui, kuris ir su paprastu auto pavargsta sake bevaziuodamas, o F1 aisku ten kosminis erdvelaivis, kuri kyborgai vairuoja 😂
egiduxx
| 12/13 17:39 Atsakyti
Jūs gal visi biškį nuomonę pasikeiskit ar jums atrodo, kad apaštalas Kartas tą turės daryti?
Rasak
| 12/12 05:51 Atsakyti
Štai, kur čempionai :)
×

TOP naujienos