Lenktynes gali prarasti Prancūzija, Belgija ir Monakas

Lenktynes gali prarasti Prancūzija, Belgija ir Monakas
logo 2022 Kovo 31 d. 14:15, Circuit Spa-Francorchamps

Kitais metais „Formulės-1“ tvarkaraštį papildys net trys etapai – Kinija, Kataras ir ką tik paskelbtas Las Vegasas. „The Race“ leidinys svarsto, kokie etapai gali būti išbraukti iš tvarkaraščio.

Pagal dabar galiojančią Konkordo sutartį etapų skaičius per sezoną yra apribotas iki 24 lenktynių. Šiais metais numatoma surengti 23 etapus. Rusijos GP jau atšauktas, bet greičiausiai jį jau 2022 metais pakeis Kataras, kuris šiais metais norėjo padaryti pertrauką dėl šioje šalyse rengiamo pasaulio futbolo čempionato. Akivaizdu, kad iš tvarkaraščio dar turi būti išbrauktas mažiausiai vienas etapas. Bet koks?

Trijų trasų sutartys su FOM baigiasi šiais metais – tai Prancūzija, Belgija ir Meksika. Yra klausimų ir su Monaku – Bernie Ecclestone'o laikas ši kunigaikštystė pasaulio čempionato organizatoriams visai nemokėdavo pinigų, bet „Formulės-1“ šou savaitgaliui suteikdavo išskirtinę blizgančią aikštelę, į kurią labai norėdavo atvažiuoti komandų partneriai ir rėmėjai. Tokio statuso Monakas dabar jau neturi, o „Liberty Media“ numato partnerius kviestis į etapus Majamyje ir Ostine, o nuo kitų metų – ir į Las Vegasą. Kita vertus, faktas, kad Monte Carlo gatvėse beveik neįmanoma aplenkti varžovo, šį etapą daro nelabai patraukliu.

Bet kol kas Monakas turi sutartį su „Formule-1“. Su Meksika kontraktas tikriausiai bus pratęstas – praėjusiais metais perėjus prie naujo verslo modelio ir etapo pavadinimą pakeitus į Meksikos GP, jie yra pasirengę mokėti pilną kainą. Lieka Belgija ir Prancūzija, o pati prasčiausia padėtis yra su Paul Ricardo autodromu.

Nuobodžios lenktynės, amžinos problemos su logistika, dėl kurių sirgaliai negali atvykti iki trasos – po sugrįžimo į tvarkaraštį 2018 m. Paul Ricardo lenktynės nepaliko gilesnio įspūdžio. Beje, „Formulės-1“ prezidentas Stefano Domenicali dar pernai sakė, kad kai kurios trasos neteks vietos 2023 m. sezone ir jis kalbėjo iš karto apie kelis etapus.

Belgijos GP etapas Spa trasoje yra vienos iš esminių istorinių lenktynių, bet S. Domenicali sako, kad vien istorinės trasos vardo turėjimo nepakanka. Etapo organizatoriai turi turėti viziją, kaip reikia vystytis ir Spa tam daro viską, kas įmanoma. Autodrome šiais metais atlikta kapitalinė rekonstrukcija, perdarytas Eau Rouge posūkis, pastatyta Raidillon saugumo zona, bet dauguma šių priemonių atlikta dėl noro čia rengti „MotoGP“ čempionatą, kuris galėtų pakeisti „Formulę-1“, nes trasos savininkai supranta, kad „Liberty Media“ gali trenkti durimis ir išeiti.

Kartu Spa turi keletą esminių problemų – apribotą infrastruktūrą, dideles automobilių grūstis, o svarbiausia – jie negali mokėti labai daug už etapo rengimą, kiek siūlo autodromai, pavyzdžiui, Artimųjų Rytų regione.

Lenktynių finansavimas taip pat nėra prioritetas Belgijos vyriausybei, nes Spa neišgaunama nafta, o Ardėnų miškas – ne pati patraukliausia vieta „Liberty Media“ F-1 lenktynėms rengti.

„Spa-Francorshamps", Spa
Trasa: „Spa-Francorshamps", Spa (Belgijos GP)
Ilgis: 7,004 km Ratų skaičius: 44
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794