„Liberty Media“ ieško vėjo tunelio

„Liberty Media“ ieško vėjo tunelio
logo 2017 Spalio 28 d. 06:00, McLaren

Spalio 31 d. F-1 pasaulio čempionato vadovybė pristatys jėgos agregatų, kurie bus naudojami „Formulėje-1“ po 2020 metų, koncepciją. Tačiau „Liberty Media“ dirba ne vien tik ties ateities varikliais, bet ir ties važiuokle. Mašinos taip pat turi pasikeisti, kad lenktynės būtų kur kas vaizdingesnės ir ryškesnės.

Kaip praneša vokiečių „Auto Motor und Sport“, norint suprasti, kaip tai padaryti, komercinių teisių valdytojams reikia informacijos apie bolidų elgesį. Įprastai tokiais atvejais anksčiau būdavo suburiamos darbo grupės, susidedančios iš komandų inžinierių, bet toks kelias reikalaudavo daug laiko ir ne visuomet būdavo optimalus – komandos dažniausiai neturėdavo laisvų resursų, kad galėtų dirbti ties panašiais projektais. Be to, „Liberty Media“ nori būti nepriklausomais šiuo klausimu – kai kuriais atvejais komandos specialiai siūlydavo tokius sprendimus, kurie galėdavo joms atnešti pranašumo.

Šiai problemai spręsti vasarą buvo sudaryta speciali grupė, sudaryta iš buvusių „Formulės-1“ inžinierių bei konstruktorių. Žiemą prie jos dar prisijungs ir aerodinamikos specialistai. Šios grupės uždavinys – darbas ties „Formulės-1“ reglamento koncepcija, kuri leistų lenktynes padaryti įdomesnėmis ir supaprastintų lenkimus.

Ši grupė jau sukūrė „Formulės-1“ skaičiavimo technologijų modelius darbui su CFD. Grupė turi skaičiavimų technologijų pajėgumus, be to, skirtingai nei komandos, jie niekaip nėra apriboti, todėl gali dirbti daug efektyviau. Tačiau kai kuriais atvejais CFD technologijų gali nepakakti – tokias atvejais reikia naudoti vėjo tunelį, o tai gerokai apsunkina užduotis.

Pirmieji žingsniai šia kryptimi jau padaryti. Komercinių teisių valdytojai jau išpirko modelį bandymams vėjo tunelyje, kurį anksčiau naudojo „Manor“ komanda. Beliko tik surasti tinkamą aerodinaminį vamzdį. Tai pasirodė ne taip jau paprasta, kadangi darbo grupės darbo prioritetai yra visai kitokie nei užduotys, kurias vėjo tuneliuose sprendžia komandos.

„Esmė tame, kad mus mažiau domina tai, kaip oro srautai veikia patį bolidą, mums svarbiau, kas vyksta už 40 metrų už mašinos“,- paaiškino vienas iš darbo grupės narių Patas Symondsas. Tai yra svarbu, nes reikia suprasti, kaip oro srautas veikia paskui važiuojantį bolidą ir padaryti taip, kad lenkti kitą mašiną būtų lengviau. Tačiau dauguma vėjo tunelių tam nėra pritaikyti.

Todėl „Liberty Media“ lieka trys pagrindiniai variantai – naudoti „Sauber“, „Williams“ ir „Toyota“ pajėgumus. Iš techninės pusės geriausias sąlygas siūlo „Sauber“, bet viskas atsiremia į logistikos klausimus – modelių bandymams juos kiekvieną kartą reikės vežti į Šveicariją. Tas pats su „Toyota“ aerodinaminiu vamzdžiu, kuris yra Kelne – be to, pagal įrangos lygį jis kažkiek nusileidžia „Sauber“ variantui.

„Williams“ vėjo tunelis technine prasme pralaimi pirmiems dviems, bet atlikti bandymus jame galima. Be to, logistine prasme tai būtų geriausias variantas ir tikriausiai „Liberty“ pasirinks būtent jį. Beje, kadangi bandymai vėjo tunelyje kainuoja labai brangiai, juo bus naudojamasi ne visais atvejais, o tik jei išliktų kokių nors abejonių arba reikėtų patikslinti rezultatus, gautus naudojant CFD skaičiavimo technologijas.

Pirmuosius bandymus vėjo tunelyje planuojama atlikti 2018 metų antroje pusėje. O 2019 metų viduryje turi būti sukurtas važiuoklės reglamentas, kuris galiotų nuo 2021 metų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794