M. Binotto patinka atvirkštinio starto tvarka (8)

M. Binotto patinka atvirkštinio starto tvarka
logo Rugsėjo 11 d. 10:06, Ferrari

„Ferrari“ vadovas Mattia Binotto mano, kad vien sprinto kvalifikacinių lenktynių neužtenka - „Formulė-1“ turi išbandyti ir lenktynių savaitgalio formatą su atvirkštine starto tvarka pagrindinėse lenktynėse.

Mattia Binotto: „Man labai patinka atvirkštinės starto tvarkos lenktynėse idėja – tai bÅ«tų labai įdomu ir vaizdinga. Pačioje pradžioje, kai buvo svarstoma sprinto lenktynių idėja, tik „Ferrari“ palaikė tokią mintį ir jau tada galvojome, jog tai bÅ«tų gera pramoga sirgaliams.

Sprinto kvalifikacijos formatas taip pat yra įdomus. Penktadienio kvalifikacija, prieš kurią sportininkai turi tik vienos valandos treniruotę, gali pakeisti įprastinę vietų pasiskirstymo tvarką. Todėl apskritai aš palaikau tokį formatą. Bet visuomet bÅ«na tai, ką galima gerinti. Manau, mes su FIA ir „Formule-1“ bei komandomis galime visa tai apsvarstyti, bet tik po to, kai užsibaigs šių metų eksperimentas trijuose etapuose su sprinto lenktynėmis.

Girdėjau įvairių nuomonių, tarp kurių – penktadienio kvalifikacija turi nulemti lenktynių sekmadienį tvarką, o šeštadienį bÅ«tų galima surengti dar vienas trumpas lenktynes, kuriose sportininkai startuotų atvirkštine tvarka pagal užimamas vietas pasaulio čempionato asmeninėje įskaitoje ir už tai bÅ«tų skiriami taškai“.

Scuderia Ferrari Mission Winnow
Komanda: Scuderia Ferrari Mission Winnow 2021 sezono taškai: 201.5
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: SF21
Plačiau

Komentarai (8)
.F666
IP: 8721f52 | 09/11 16:01 Atsakyti
fnatic
09/11 14:04

Norint gražinti įdomias lenktynes reikia sugražinti tai kas buvo atimta:

1) Kuro užpylimas
2) Skirtingus padangų tiekėjus
3) Variklio tobulinimą
4) Sugražinti 2008 metų lygio aerodinimą.

1) Sugražinus šiuos dalykus vien dėl kuro užpylimo padidėtų taktikos įvairovė ir vieni važiuotų 2 sustojimų, kiti 1 sustojimo taktika, o iš istorijos pasitaikė tokių variantų, kad su daugiau sustojimų bet kvalifikaciniu tempu skrendant buvo laimimos lenktynės prieš greitesnį bolidą.

2) Kai trasoje kovojo Bridgestone ir Michelin padangų gamintojai įnešdavo savotiško šarmo - vienos padangos veikdavo geriau karštoje asfalto temperatūroje, kitos per lietų kaip bėgiais stovėdavo tas ir žavėdavo, o jei startuodavo sausoje trasoje, o staiga užlydavo - gi nesveiko gerumo varžyvas pamatydavom. Ir tada ne tik mechanikai varžėsi per boksus, kurie pakeis greičiau tas padangas per PIT stopą, bet ir patys padangų gamintojai ir dažnai to dėka įdomių situacijų pasitaikydavo trasoje lenktynių metu.

3) Atsimenu 2004 metų sezoną kai BMW.Williams F1 Team komanda turėjo galingiausią BMW variklį prieš visus kitus ir Monzos trasoje skrisdavo nesveiku TOP speedu ir tai buvo žavinga. Dar atsimenu tam tikruose etapuose specialiai jiem skirtus motorus atveždavo - galingesnius nei įprastai. Turėjom daugiau techninių gedimų, kovos ir netikėtimo faktoriaus.

4) Kalbant apie aerodinamiką čia neesu specialistas ir neturiu apie daug supratimo, bet čia nereikia būti genijum, kad pamatytum, kad ankščiau F1 bolidai sudėtingiausiom salygom važiuodavo per tą lietų ir gana normaliai ant tos trasos išsilaikydavo ir nesukeldavo problemų dėl matomumo važiuojant paskui kitą bolidą dideliais greičiais kai visi purslai krenta į šalmo stikliuką. Dabartiniai bolidai slidinėja kaip karvės ant ledo ir stabdo tas lenktynes, nes matyt niekam neįdomu kai visi išsitaškys į sienas, kai ankščiau blogesnėm salygom negu Belgijos GP suvažiuodavo be jokių skundų kad buvo sunku. Skundėsi tie, kurie nemokėjo galbūt važiuot kai šlapia.

1. nieko ten skirtingu taktiku nebuvo, visi paskaiciuodavo optimalu varianta ir varydavo.
2. ypac geri 2005 metai buvo, kai bridzai i vienus vartus gavo, ir nesvarbu, kokia buvai masina sukonstraves
3. na, sita galima daryti, bet ubagai asarose paskes, bet zenkliai kovos trasoje nepadidins, nes matom pvz su mersu, kad jei kazkam nepaejo, tai tos kovos ir nera
4. nuo kitu metu aero pokyciai zenklus. ziuresim ar tai itakos

bet ar kada formule kitokia buvo, ir laudos, ir senos, ir schumio laikais buvo tie patys traukinukai, ir laikas nuo laiko ispudingos lenktynes, kas ir dabar vyksta. cia ispindejusio ziurovo problema, kad jam duok vaizdeli ant kiekvieno posukio.
pimpa
IP: 959ae9b | 09/11 15:57 Atsakyti
fnatic
09/11 14:04

Norint gražinti įdomias lenktynes reikia sugražinti tai kas buvo atimta:

1) Kuro užpylimas
2) Skirtingus padangų tiekėjus
3) Variklio tobulinimą
4) Sugražinti 2008 metų lygio aerodinimą.

1) Sugražinus šiuos dalykus vien dėl kuro užpylimo padidėtų taktikos įvairovė ir vieni važiuotų 2 sustojimų, kiti 1 sustojimo taktika, o iš istorijos pasitaikė tokių variantų, kad su daugiau sustojimų bet kvalifikaciniu tempu skrendant buvo laimimos lenktynės prieš greitesnį bolidą.

2) Kai trasoje kovojo Bridgestone ir Michelin padangų gamintojai įnešdavo savotiško šarmo - vienos padangos veikdavo geriau karštoje asfalto temperatūroje, kitos per lietų kaip bėgiais stovėdavo tas ir žavėdavo, o jei startuodavo sausoje trasoje, o staiga užlydavo - gi nesveiko gerumo varžyvas pamatydavom. Ir tada ne tik mechanikai varžėsi per boksus, kurie pakeis greičiau tas padangas per PIT stopą, bet ir patys padangų gamintojai ir dažnai to dėka įdomių situacijų pasitaikydavo trasoje lenktynių metu.

3) Atsimenu 2004 metų sezoną kai BMW.Williams F1 Team komanda turėjo galingiausią BMW variklį prieš visus kitus ir Monzos trasoje skrisdavo nesveiku TOP speedu ir tai buvo žavinga. Dar atsimenu tam tikruose etapuose specialiai jiem skirtus motorus atveždavo - galingesnius nei įprastai. Turėjom daugiau techninių gedimų, kovos ir netikėtimo faktoriaus.

4) Kalbant apie aerodinamiką čia neesu specialistas ir neturiu apie daug supratimo, bet čia nereikia būti genijum, kad pamatytum, kad ankščiau F1 bolidai sudėtingiausiom salygom važiuodavo per tą lietų ir gana normaliai ant tos trasos išsilaikydavo ir nesukeldavo problemų dėl matomumo važiuojant paskui kitą bolidą dideliais greičiais kai visi purslai krenta į šalmo stikliuką. Dabartiniai bolidai slidinėja kaip karvės ant ledo ir stabdo tas lenktynes, nes matyt niekam neįdomu kai visi išsitaškys į sienas, kai ankščiau blogesnėm salygom negu Belgijos GP suvažiuodavo be jokių skundų kad buvo sunku. Skundėsi tie, kurie nemokėjo galbūt važiuot kai šlapia.

Kada tu formulę pradėjai žiūrėti?? -
1. Mažiau kuro, lengvesnis bolidas, greitesnis bolidas, padangos lečiau dyla, stabdymo taškas trumpesnis - LENKIMŲ MAŽIAU.
2. Skirtingus padangų tiekėjus - Sukurs kas nors geresnes padangas - ir pusę komandų su prastesnėm padangom gali ruoštis kitiems metams jau ...
3. Variklio tobulinimas - kiek žinau neuždraustas
4. 1998-2008 metų aerodinamika buvo siaubinga lenkimams. Nors dabar bolidai turi daugiau downforse, tačiau tai nereiškia kad sekti iš paskos seniau būdavo lengviau... Tais laikais greičiausiam bolidui reikdavo rankoves atsiraituoti kad lėčiausia aplenktum ....

Nu ir aišku išlaidos padidėtu - .. Ir Mersas su Ferrariu dominuotu, nes jie pinigų daugiausiai turi.
fnatic
IP: 2d0a567 | 09/11 14:04 Atsakyti
Norint gražinti įdomias lenktynes reikia sugražinti tai kas buvo atimta:

1) Kuro užpylimas
2) Skirtingus padangų tiekėjus
3) Variklio tobulinimą
4) Sugražinti 2008 metų lygio aerodinimą.

1) Sugražinus šiuos dalykus vien dėl kuro užpylimo padidėtų taktikos įvairovė ir vieni važiuotų 2 sustojimų, kiti 1 sustojimo taktika, o iš istorijos pasitaikė tokių variantų, kad su daugiau sustojimų bet kvalifikaciniu tempu skrendant buvo laimimos lenktynės prieš greitesnį bolidą.

2) Kai trasoje kovojo Bridgestone ir Michelin padangų gamintojai įnešdavo savotiško šarmo - vienos padangos veikdavo geriau karštoje asfalto temperatūroje, kitos per lietų kaip bėgiais stovėdavo tas ir žavėdavo, o jei startuodavo sausoje trasoje, o staiga užlydavo - gi nesveiko gerumo varžyvas pamatydavom. Ir tada ne tik mechanikai varžėsi per boksus, kurie pakeis greičiau tas padangas per PIT stopą, bet ir patys padangų gamintojai ir dažnai to dėka įdomių situacijų pasitaikydavo trasoje lenktynių metu.

3) Atsimenu 2004 metų sezoną kai BMW.Williams F1 Team komanda turėjo galingiausią BMW variklį prieš visus kitus ir Monzos trasoje skrisdavo nesveiku TOP speedu ir tai buvo žavinga. Dar atsimenu tam tikruose etapuose specialiai jiem skirtus motorus atveždavo - galingesnius nei įprastai. Turėjom daugiau techninių gedimų, kovos ir netikėtimo faktoriaus.

4) Kalbant apie aerodinamiką čia neesu specialistas ir neturiu apie daug supratimo, bet čia nereikia būti genijum, kad pamatytum, kad ankščiau F1 bolidai sudėtingiausiom salygom važiuodavo per tą lietų ir gana normaliai ant tos trasos išsilaikydavo ir nesukeldavo problemų dėl matomumo važiuojant paskui kitą bolidą dideliais greičiais kai visi purslai krenta į šalmo stikliuką. Dabartiniai bolidai slidinėja kaip karvės ant ledo ir stabdo tas lenktynes, nes matyt niekam neįdomu kai visi išsitaškys į sienas, kai ankščiau blogesnėm salygom negu Belgijos GP suvažiuodavo be jokių skundų kad buvo sunku. Skundėsi tie, kurie nemokėjo galbūt važiuot kai šlapia.
SDokas
IP: c77b51f | 09/11 13:37 Atsakyti
Siaip kalbama apie atvirkstini starta pagal champo iskaita, tai neturetu lyderiai pasirinkimo nespaust
Black_Death
IP: b74267c | 09/11 11:15 Atsakyti
fnatic
09/11 10:12

Atvirkštinė starto tvarka sukeltų dirbtinį chaosą rikiuotėje ir gal būtų įdomu žiūrėti į ten kokį Alpine ar Aston Martin bolidą, kuris startuoja iš pirmos vietos jeigu visi normaliai ir natūraliai spaudžia, bet kai pagalvoji ar tada ten lyderiai stengtūsi spausti vien tam kad startuotu kažkur iš vidurio ar iš galo dėl show? O kaip būtų tai pritaikoma trasose, kuriose neįmanoma lenkti kaip Monake ir pan? Kokia prasmė būtų spausti tose sprinto lenktynėse? Kolkas jos nepasiteisino - visi važiavo ir tose pačiose vietose atvarė ir lenktynėm pozicijų prasme nieko nepakeitė.

Bet čia amerika valdo dabar sportą ir aš nenustebsiu kad dėl show ateityje greitai neliks pusė amžiaus natūraliai nusistovėjusio Grand Prix savaitgalio, nelieka jau po biškį ir tos konstruktorių kovos tarp mechanikų ir inžinierių, dabar visa kova tik per boksus vyksta kurie greičiau aptarnaus ir išleis su kartais neprisuktais ratais per dirbtinai sukeltą skubėjimą ar persuktom veržlėm išvis neišvažiuos.

Lyderiu stengimasi paspausti priverstu duodami uz kiekviena sesija taskai. Atvaziuoji pirmas max tasku gauni, startuoji paskutinis.
Misiulise
IP: fc81773 | 09/11 11:07 Atsakyti
Puikiai atvirkstines top12 ar top 10 ar top8 starto pozicijos pasiteisino zemesnese serijose, kurios net zenge dar toliau idiegdamos trecias varzybas ta pati savaitgali. Kodel ir formulei to nepameginus?
Modiz
IP: 88f0ca4 | 09/11 10:42 Atsakyti
Visi su kuriais kalbėjau, patinka sprinto lenktynės ir papildomos lenktynės žiūrovui tik įdomesnį savaitgalį padaro. Tas traukinio važiavimas jau prieš 20 metų buvo problema tapusi. Žiūrint F-1 tradicijas ir lenktynes, viskas kas žavį yra kova trasoje ir lenkimai, o ne važiavima traukinio maršratu. Taip, kad teisingai Binotto kalba, nors ir dirbtinai, bet reikia jog būtų lenktynės.
fnatic
IP: 2d0a567 | 09/11 10:12 Atsakyti
Atvirkštinė starto tvarka sukeltų dirbtinį chaosą rikiuotėje ir gal būtų įdomu žiūrėti į ten kokį Alpine ar Aston Martin bolidą, kuris startuoja iš pirmos vietos jeigu visi normaliai ir natūraliai spaudžia, bet kai pagalvoji ar tada ten lyderiai stengtūsi spausti vien tam kad startuotu kažkur iš vidurio ar iš galo dėl show? O kaip būtų tai pritaikoma trasose, kuriose neįmanoma lenkti kaip Monake ir pan? Kokia prasmė būtų spausti tose sprinto lenktynėse? Kolkas jos nepasiteisino - visi važiavo ir tose pačiose vietose atvarė ir lenktynėm pozicijų prasme nieko nepakeitė.

Bet čia amerika valdo dabar sportą ir aš nenustebsiu kad dėl show ateityje greitai neliks pusė amžiaus natūraliai nusistovėjusio Grand Prix savaitgalio, nelieka jau po biškį ir tos konstruktorių kovos tarp mechanikų ir inžinierių, dabar visa kova tik per boksus vyksta kurie greičiau aptarnaus ir išleis su kartais neprisuktais ratais per dirbtinai sukeltą skubėjimą ar persuktom veržlėm išvis neišvažiuos.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas