M. Brundle įvertino Abu Dabio GP rezultatus ir pasibaigusį F-1 sezoną

M. Brundle įvertino Abu Dabio GP rezultatus ir pasibaigusį F-1 sezoną
logo 2020 Gruodžio 18 d. 10:45, Pixabay

„Sky Sports“ kanalo komentatorius Martinas Brundle įvertino 2020 metų sezoną, kuris užsibaigė Maxo Verstappeno pergale Abu Dabyje – „Red Bull“ lenktynininkui pavyko pažeisti įprastinę „Mercedes“ hegemoniją šioje Vidurio Rytų trasoje.

„Būtent to reikėjo laukti gana ilgai. Kai Maxas Verstappenas ir jo ekipa yra geros sportinės formos, jie sugeba rodyti greitį, panašų į „Mercedes“. Ir tai žadėjo ryškų sezono pabaigos finalą. „Mercedes“ nuvažiavo gana eilines lenktynes ir negalėjo susirungti su jaunuoju olandu. Tai reiškia, kad galinga pasaulio čempionų komanda antrąjį GP paeiliui nesugebėjo privesti iki pergalės, juolab kad per visą hibridinės eros, pradedant 2014 metais, laikotarpį „Daimler“ koncerno komanda dominuodavo Abu Dabio trasoje.

Verstappenui pavyko iš automobilio išspausti praktiškai viską ir susiųti savo kvalifikacinį ratą taip, kaip patyręs siuvėjas siuva prabangų rūbą. Dabar jau nėra specialių jėgainės darbo kvalifikacinių režimų, bet reikėtų atsiminti, jog Lewisas Hamiltonas dar ne iki galo atsistatė po COVID’o, tačiau “Mercedes” vis tiek tikėjosi, jog jie bus ta jėga, su kuria reikės skaitytis.

Be išėjo viskas kitaip. Maxas idealiai pajudėjo iš vietos, įgavo pranašumą jau pirmame posūkyje ir iš karto pradėjo jį didinti, po to pirmavo kiekviename rate ir finišo liniją kirto su 15,9 sek. panašumu. Negana to, jis savo lenktynių inžinieriui Ganpiero Lambiase pasiūlė perjungti variklio režimą į labiau tausojantį, bet pastarasis to nepadarė.

„Red Bull“ planas galėjo turėti trikdžių 10 rate, kai iš pradžių buvo įvestas virtualaus saugos automobilio (VSC) režimas, o po to į trasą išvažiavo tikras saugos automobilis – tai įvyko dėl Sergio Perezo bolido sustojimo, kuriam sugedo transmisija ir maršalai niekaip negalėjo pašalinti jo nuo kelkraščio. O meksikietis buvo sustojęs gana pavojingoje vietoje.

Taip mes ne tik praradome galimybę stebėti ryškų Sergio Perezo pasirodymą, kuriam teko veržtis į priekį po starto iš paskutinės eilės dėl baudos už variklio keitimą ir tai galėjo bent kiek paįvairinti ne pačias ryškiausias varžybas. Šis epizodas taip pat leido atlikti komandoms sustojimus prarandant kur kas mažiau laiko ir reiškė, kad visiems, kas užsuko į savo garažus, buvo uždėtos kietosios padangos, su kuriomis reikėjo nuvažiuoti iki finišo likusius 45 ratus. Kartu buvo rizika, kas padangų resurso nepakaks iki varžybų pabaigos.

„Ferrari“ užbaigė lenktynes tolimose 13 ir 14 vietose, atsilikusi visu ratu. Šiai italų ekipai atėjo sunkūs laikai, ir tai susiję ne tik su lėta mašina: komandos vadovybės viršūnės merdėja dėl eilės atsistatydinimų ir ligų. Belieka tikėtis, kad 2021 metais komanda gaus modernizuotą jėgainę, jų aerodinamika taip pat bus tobulesnė.

Paskutinis etapas buvo atsisveikinimų diena. Sebastianas Vettelis pereina iš „Ferrari“ į „Racing Point“, kuri kitais metais transformuosis į „Aston Martin“. Danielis Ricciardo iš „Renault“ pereina į „McLaren“, Carlosas Sainzas iš ten keliauja į „Ferrari“. Romanas Grosjeanas, Kevinas Magnussenas ir Daniilas Kvyatas išeina iš „Formulės-1, tą patį tikriausiai padarys ir Sergio Perezas, jei Alexas Albonas išsaugos savo vietą „Red Bull“ sudėtyje, kuriai baigiasi rėmimo kontraktas su „Aston Martin“ – nuo 2021 metų ši prabangių britų automobilių kompanija turės savo komandą, o „Renault“ čempionate lenktyniaus „Alpine“ pavadinimu.

Ir, žinoma, visi laukia patvirtinimo, kad Lewisas Hamiltonas ir Toto Wolffas lieka „Mercedes“. Bet tai jau liko tik formalumas, kuris turėtų būti išspręstas artimiausiu metu.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553