M. Brundle: sveika nuovoka nugalėjo (6)

M. Brundle: sveika nuovoka nugalėjo
logo Liepos 05 d. 14:14, Pirelli

Buvęs „Formulės-1“ pilotas, dabar – „Sky Sports“ TV kanalo komentatorius Martinas Brundle susumavo lenktynių Spielbergo trasoje rezultatus.

2019 metų Austrijos GP etape buvo visko, išskyrus pasitraukimus iš lenktynių ir saugos automobilį. Kai kitą kartą mes pamatysime nuobodžią procesiją trasoje ir atvirkščiai – įdomias lenktynes, reikės prisiminti šias dvi sudvejintas lenktynes Prancūzijoje ir Austrijoje.

Labai džiaugiuosi, kad teisėjai nesiėmė bausti dėl incidento trečiajame posūkyje, kur Maxas Verstappenas atakavo Charlesą Leclercą. Sveika nuovoka ir „Formulė-1“ čia nugalėjo.

Užjaučiu „Ferrari“ – jie jau galėjo laimėti trejas lenktynes šiais metais, bet kol kas neužlipo ant aukščiausiojo apdovanojimų pakylos laiptelio.

Aš klaida laikiau ir Sebastiano Vettelio baudą Kanadoje, nors ir be jos Lewisas Hamiltonas galėjo laimėti tas lenktynes tiesioginėje kovoje. Leclercas turėjo nugalėti Bahreine, jei ne problemos su patikimumu.

Teisėjai du kartu suveikė prieš „Ferrari“ dvejose lenktynėse. Suprantama, kad Skuderija yra nusivylusi ir visuomet palaikys savo pilotus, bet šįkart jie kalbėjo kaip tikri lenktynininkai, sporto interesais. Sveikinu tokius veiksmus ir dar labiau džiaugsiuosi, kai jie iškovos pirmąją pergalę sezone, ypač kai pirmą savo pergalę iškovos Leclercas.

Pakeliui į oro uostą po lenktynių, laukdamas teisėjų sprendimo, aš savęs klausiau: kaip kitą kartą aš galėsiu atsistoti prieš kamerą ir pasakyti sirgaliams: „Nereikia niekur važiuoti, atiduokite mums keletą brangių savo išeiginių valandų – mes turime kartu pasižiūrėti šias klasiškas lenktynes“, – jei teisėjai nubaus Verstappeną ir atims iš jo pelnytą pergalę. Aš galvojau, kaip į visa tai pažiūrės „Honda“, kuri pirmą kartą po 2006 metų iškovojo pergalę, kaip pažiūrės Dietrichas Mateschitzas, valdantis dvi F-1 komandas ir kokį sprendimą jie priims dėl dalyvavimo „Formulėje-1“ po 2021 metų reformos.

Prisiminiau šimtus, o gal net tūkstančius incidentų, kuriuos aš komentavau, kai pilotas ginasi ar atakuoja stabdymo zonoje, o varžovas anksčiau ar vėliau turi nusileisti, nukirsdamas posūkį ar išvažiuodamas į saugumo zoną. Jei lenktynininkas blokuoja stabdžius ir praranda mašinos kontrolę, ar pamiršta pasukti vairą – tai jau kita istorija, bet nieko panašaus čia nebuvo.

Komandos rimtai sustiprino pakabas, kad sumažėtų avarijų rizika incidentų starto metu ar miesto trasose. Tai padėjo abiem – Maxui ir Charlesui finišuoti.

Lenkiant jūs turite padaryti taip, kad varžovas negalėtų nuspausti akseleratoriaus pedalo anksčiau, bet jei mes leisime vien sterilius lenkimus, gladiatorių kovas trasoje reikės pamiršti. Mašinos ir trasos dabar yra pakankamai saugios. Todėl nereikia vynioti lenktynininkų į vatą. Tai yra lenktynės ir lenktynės Austrijoje buvo išties puikios.

Prieš lenktynes sakiau, kad Leclercas ir Verstappenas pirmoje starto eilėje – tai „Formulės-1“ ateitis, kurią mes jau matome šiandien. Šie vaikinai mums davė tikrą šou, susidedantį iš 71 varžybų rato.

Atrodė, kad po užtikrinto starto Leclercas viską kontroliuoja kaip patyręs profesionalas. Turiu pripažinti, kad pilotavo jis išties šauniai.

Tuo tarpu Verstappenas startavo baisiai, tik elektronika neleido užgesti jo varikliui. Jis nusirito į 8 vietą, atsidūrė net paskui komandos draugą Pierre‘ą Gasly, kurį greitai aplenkė, o finiše jį jau buvo aplenkęs visu ratu. Bet Maxo pusėje buvo atnaujintas priekinis sparnas (kokio neturėjo Pierre‘as) ir gausybės sirgalių oranžiniais marškinėliais palaikymas.

Daugelis tokiomis sąlygomis pajaustų dar didesnį spaudimą, bet Maxui tai buvo tik malonumas ir papildoma motyvacija. Nė vienas iš „Formulės-1“ pilotų nėra jautęs tokio palaikymo savo tėvynėje dar iki to, kol jis tapo pasaulio čempionu.

Atsisveikinęs su vidutinėmis padangomis, kurias jis apgadino dar pirmame rate ir 31 rate gavęs naujų kietųjų padangų komplektą, Maxas sugrįžo į trasą nuo lyderio atsilikdamas 14,5 sek., kurias reikėjo atkovoti, o nuo pergalės jį tuo metu skyrė du „Ferrari“ pilotai ir Valtteri Bottas su „Mercedes“.

Po nedidelių problemų su variklio jutikliu, kurios metu buvo trumpam prarasta jėgainės galia, Maxas aplenkė Vettelį ir Bottą, pasivijo Leclercą ir parodė greičiausią lenktynių ratą, atėmęs jį iš Vettelio, kuris važiavo su naujomis minkštosiomis padangomis. Šis vaikinas buvo nusitaikęs tik į pergalę.

Leclerco padangos buvo dešimčia ratų senesnės, jis paliko vietos trečiajame posūkyje ir Maxas nelaukė antrojo „pakvietimo“. Posūkis yra ant kalniuko, Leclercas užėmė išorinę trajektoriją ir nesiruošė pasiduoti, bet Maxas atakavo ir atsidūrė apekse. Aš buvau nustebęs, sužinojęs, jog teisėjai šį epizodą ėmėsi svarstyti.

Bottas sugebėjo užlipti ant trečiojo apdovanojimų pakylos laiptelio, truputį sumažindamas atsilikimą nuo Hamiltono asmeninėje įskaitoje, bet tą karštą dieną „Mercedes“ iš visų jėgų stengėsi ataušinti savo jėgos agregatą. Be to, Lewisas sulaužė savo priekinį sparną, o vėliau protingai susikoncentravo tik ties tuo, kad paprasčiausiai uždirbtų taškus. Taip nutrūko „Mercedes“ serija iš devynių pergalių paeiliui.  

Aukšti geltoni kelkraščiai išvažiuojant iš 9 ir 10 posūkių savaitgalio metu sugadino ne vieną mašiną. Jie ten sumontuoti „MotoGP“ organizatorių reikalavimu, tačiau dirbtinė žolė ar žvyras ten tiktų labiau.

Lando Norrisas vėl sužibėjo prie „McLaren“ vairo, dar kartą patvirtindamas, kad „Formulės-1“ ateitis yra gerose rankose. Jo komandos draugas Carlosas Sainzas taip pat gerai praleido lenktynes, atsikovodamas po starto iš paskutinės vietos.

Malonu pirmajame dešimtuke matyti abi „Alfa Romeo“ mašinas, bet tai dar kartą patvirtina, kad itin sudėtingą savaitgalį Austrijoje turėjo „Renault“, „Racing Point“, „Toro Rosso“ bei „Haas“.

Palikau komentatoriaus kabiną likus keliems ratams iki finišo, kad suspėčiau paimti interviu po lenktynių, pasakydamas, kad prieš save šįkart išvysiu tris laimingus veidus. Bet Leclercas atrodė piktas ir, apgailestaudamas, pirmas Maxui pranešiau, kad jo veiksmus nagrinėja teisėjai. Jis čia pat man atsakė, kad jei teisėjai jam neleis taip toliau lenktyniauti, tai jis geriau pasiliks namuose. Aš sutinku su juo“.

Komentarai (6)


parte
| Liepos 06 d. 01:16
Nesveiki ferrari strateginiai suteike galimybe pamatyt super gonkes.
YZF
| Liepos 05 d. 22:09
ddt
| Liepos 05 d. 19:50
Brundle'as biškį pasiklydo. Jei Austrijoje jo nuomone teisėjai priėmė logišką sprendimą, tai jis nebuvo veikimas prieš Ferrari. Tai lieka manrods tik viena Kanada.
Camicasee
| Liepos 05 d. 19:04
SatanKlaus
| Liepos 05 d. 14:56

Įdomu kaip čiulbėtų jeigu vietoje CL butų LH...

Jei paskaitytum sako, kad ir Vetelį nubaudė be reikalo jo nuomone, bet ką čia skaityt. Lengviau ateit, paburnot, užstumt ant kitų ir tiek...
ciunamis
| Liepos 05 d. 18:54
SatanKlaus
| Liepos 05 d. 14:56

Įdomu kaip čiulbėtų jeigu vietoje CL butų LH...

Taip pat.
SatanKlaus
| Liepos 05 d. 14:56
Įdomu kaip čiulbėtų jeigu vietoje CL butų LH...
×