M. Hughesas: reikia sulaukti Melburno

M. Hughesas: reikia sulaukti Melburno
logo 2019 Kovo 05 d. 12:28, Ferrari

Priešsezoniniai bandymai užsibaigė, tačiau lenktynių analitikai vis dar komentuoja jų rezultatus, norėdami išskirti svarbiausias tendencijas, kurios leistų suprasti „Formulės-1“ jėgų išsidėstymą 2019 metais. Pavyzdžiui, kokių išvadų priėjo britų leidinio „MotorSport Magazine“ ekspertas Markas Hughesas?

Bandymai baigėsi ir už jų rezultatų slepiasi realybė, pirmas susitikimas su kuria mūsų laukia jau Melburne.

Per praėjusias dvi savaites Barselonoje mes matėme, kad „Ferrari“, atrodo, nepriekaištingai ir subalansuotai – jie turi labai greitą mašiną.

Naujoji „Red Bull“ mašina su „Honda“ jėgaine taip pat atrodo ne mažiau konkurencinga nei praėjusiųjų metų RB14 su „Renault“ varikliu. Tuo tarpu „Mercedes“ turėjo sunkumų surasti W10 optimaliausius nustatymus. Ir nors prieš bandymų pabaigą jiems pavyko parodyti panašų laiką kaip ir „Ferrari“, pasaulio čempionų komandai dėl to teko nemažai paprakaituoti.

Galiausiai Lewisas Hamiltonas geriausiam Sebastiano Vettelio laikui tenusileido tik kelias tūkstantąsias, bet tai atsitiko, kai „Ferrari“ turėjo sunkumų su elektros sistema. Bet Lewiso greitis ir tempas, kurį penktadienio ryte rodė Valttrei Bottas, byloja apie tai, kad „Mercedes“ gerokai pasistūmėjo į priekį ir jau kur kas geriau supranta atnaujintą aerodinamiką, kurią jei gavo antrąją bandymų savaitę.

Bet atrodo, kad „Ferrari“ labai aukšto tempo pavyksta pasiekti su mažesnėmis pastangomis.

Vargu ar tenka abejoti, jog „Mercedes sugebės surasti atsakymus į visus jiems iškilusius klausimus per tas dvi savaites iki Melburno, bet ar to pakaks, kad jie ten aplenktų „Ferrari“? Kaip visuomet. L. Hamiltonas Albert-parke galės parodyti savo talentą – Australijoje jis įprastai būna maždaug 0,6 sek. greitesnis nei pagrindiniai jo varžovai.

Ratas Melburne iš esmės sudarytas iš trumpų posūkių, kur lenktynininkas dėl agresyvaus pilotavimo gali laimėti daugiau negu Barselonoje. Bet jei greičio skirtumas tarp „Mercedes“ bei „Ferrari“ išliks tokiame pat lygyje kaip ir per bandymus, tai net ir Lewiso meistriškumo gali nepakakti.

Prieš metus pasaulio čempionų ekipa tokiu metu rengėsi į Australiją turėdami mašiną, kuri atrodė greitesnė už SF71-H. Kvalifikacijoje L. Hamiltonas nuvažiavo labai greitą ratą ir iškovojo „pole“, tačiau tolimesni įvykiai sezono pradžioje parodė, kad tas rezultatas buvo sąlygotas daugiau L. Hamiltono meistriškumo nei realaus mašinos greičio. Realiai „Mercedes“ panašumas buvo minimalus, jei jis apskritai buvo.

Šįkart bandymų rezultatai vienareikšmiškai byloja apie tai, kad „Ferrari“ yra priekyje ir nors greičio skirtumas nedidelis, jis yra akivaizdus.

Ketvirtadienį Charlesas Leclercas su pačiomis minkščiausiomis padangomis (C5) ir nedideliu degalų kiekiu bake su SF90 ratą nuvažiavo per 1:16.231 sek. Penktadienį S. Vettelis parodė panašų rezultatą. V. Bottas su C4 padangomis, kurios, „Pirelli“ skaičiavimais, yra 0,6 sek. lėtesnės, nuvažiavo ratą per 1:16.5 – jei tikėti padangų gamintojais, išeitų, jog iš principo tai yra greičiau negu „Ferrari“.

Tačiau, kai C. Leclercas parodė savo rezultatą, buvo matyti, kad jis dar gali pridėti – sprendžiant pagal tai, kaip jo mašina elgėsi trasoje. Bottas vėliau kalbėjo apie problemas su balansu, o pagal ankstesnius sezonus mes prisimename, kad „Mercedes“ bolidas ne per geriausiai atrodo su pačiomis minkščiausiomis padangomis.

Pierre‘as Gasly gana atvirai pripažino, kad jų Red Bull“ mašina greičiu nusileidžia „Ferrari“. Jo komandos draugas Maxas Verstappenas iš esmės koncentravosi dirbdamas su C3 padangomis, o tai leidžia spėti, kad RB15 yra pajėgus ratą įveikti maždaug per 1:16.5 sek. Laikas, parodytas P. Gasly ketvirtadienį su kietesnėmis C2, tik patvirtina tokią mintį.

„Ferrari“ ryškiai lenkė kitus pagal tempą ilgose ratų serijose, kai italų ekipa imitavo lenktynes (vidutiniškai 0,3 sek. viename rate), kai tuo tarpu „Red Bull“ mašina buvo sulyginama su „Mercedes“. Kartu mes dar nežinome, ar leis naujieji „Honda“ motorai kvalifikacijoje pasitempti tiek, kad galėtų lygintis su „Mercedes bei „Ferrari“, o būtent nuo to priklauso, ar realiai „Red Bull“ galės stoti į kovą dėl čempiono titulo.

Bandymų metu mes ne kartą matėme, kad kai kurios vidurinės grupės komandos atsidurdavo protokolo viršūnėje, bet tai visuomet buvo paaiškinama kur kas minkštesnėmis padangomis lyginant su „top“ komandomis. Atrodo, jų atsilikimas nu trijų stipriausiųjų komandų išlieka gana nemažas, nors vidurinėje grupėje, kurią sudaro „Renault“, „Haas“, „Toro Rosso“, „Alfa Romeo“, „McLaren“ ir „Racing Point“, rezultatai yra labai glausti.

Susidaro įspūdis, kad visos jos sutelpa į pusę sekundės, tai yra skirtumas tarp 7 rezultato ir 18-to. Todėl realiai jėgų išsidėstymas šioje grupėje nuolat keisis ir priklausys nuo kiekvieno konkretaus lenktynių savaitgalio.

„Williams“ tvirtai įsikūrė paskutinėje vietoje, pralaimėdami artimiausiems varžovams maždaug 1,2 sek. Tačiau, sprendžiant pagal šios ekipos pilotų komentarus, problemos nėra esminio pobūdžio, skirtingai nuo pernai metų situacijos, kai mašina tikrai buvo beviltiškai lėta.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794