M. Isola: padangos – visuomet svarbi tema

M. Isola: padangos – visuomet svarbi tema
logo 2019 Gegužės 09 d. 10:35, Pirelli

Šio sezono pradžioje „Pirelli“ padangų elgesys turėjo nemažą įtaką rezultatams – daugelis mano, jog būtent tai yra labai sėkmingo „Mercedes“ pasirodymo priežastis. „Pirelli“ kompanijos automobilių sporto padalinio vadovas Mario Isola paaiškino, kur būtent slypi darbo su padangomis skirtumai.

  • Padangos Baku buvo viena iš labiausiai aptarinėjamų temų. Ar jūs to tikėjotės?
  • Padangos yra visada svarbi tema, ypač kai reikia pasiekti lenktyninės mašinos maksimalaus efektyvumo. Jos gali turėti labai didelę įtaką greičiui. Mes žinojome, kad Baku, priklausomai nuo sąlygų, gali būti sunku surasti optimalų balansą tarp priekinių ir galinių padangų temperatūrų. Asfaltas ten nelabai abrazyvus, didelį vaidmenį vaidina galinių padangų sukibimas. Ten egzistavo ir priekinių padangų granuliavimosi rizika. Be to, šįkart nepavyko surengti pirmosios treniruotės, o antroje, kurios metu komandos rengėsi kvalifikacijai bei lenktynėms, du kartus buvo pasirodžiusios raudonos vėliavos. Vienintele sesija, kurios metu sąlygos buvo panašios į startines, buvo trečioji treniruotė šeštadienį. Tačiau lenktynių metu asfalto temperatūra pažemėjo net 10 laipsnių. Be to, oras taip pat tapo vėsesnis ir ilgoje tiesiojoje padangos greitai atvėsdavo. Tokiame fone aš esu labai patenkintas vidutinių padangų darbu. Jos veikė labai gerai.
  • Ar prieš lenktynes tikėjotės, kad vidutinės padangos bus tokios efektyvios? Daugelis baiminosi, jog jų įšildymui prireiks kur kas daugiau laiko...
  • Ne, atvirai sakant, nesitikėjome. Bet per treniruotes buvo surinkta labai mažai informacijos apie vidutinių padangų darbą ilgose atkarpose. Su minkštosiomis padangomis situacija buvo panaši ir būtent todėl pilotai su jomis negalėjo išsilaikyti trasoje taip ilgai, kaip tikėjosi. Trumpose serijose pilotams būtų nereikėję taip saugoti padangų. Tai paaiškina kur kas didesnį dėvėjimąsi. Beje, dauguma problemų treniruotėse kildavo būtent su vidutinių padangų įšildymu. Bet, atrodo, per lenktynes tokios problemos nebuvo.
  • Praėjusiais metais „Pirelli“ kai kurioms lenktynėms atveždavo padangas su sumažintu protektoriumi, kad būtų išvengta perkaitimo. Ar įmanoma šiais metais padidinti protektoriaus storį, kad palengvėtų įšildymas?
  • Ne, mes šiais metais ne tik sumažinome protektoriaus storį, bet ir pakeitėme visą struktūrą. Kalbama apie visiškai naujas padangas su nauja gumos sudėtimi. Tikrai, praėjusiais metais mes turėdavome sunkumų, visų pirma – su perkaitimu ir pūslėjimusi. To išvengti buvo mūsų pagrindinis uždavinys.
  • Dabar jus kaltina tuo, jog jūs persistengėte ir padangos labai greitai išeina iš darbinės temperatūros diapazono...
  • Manau, kad čia kalbama faktorių sutapimą. Daugelis komandų tiek toli pasistūmėjo modernizuojant savo bolidus, kad pastarieji labai taupiai elgiasi su padangomis. Kartu su pastangomis išvengti perkaitimo, juos tai atvedė prie tokio rezultato. Bet situacija nėra jau tokia bloga. Kvalifikacijos pabaigoje Baku temperatūros buvo labai žemos, tačiau rato įveikimo laikas buvo labai geras – net sekunde geresnis nei pernai. Todėl negalima sakyti, jog šių padangų sukibimo lygis yra nepakankamas.
  • Kai kas skundžiasi, kad darbinis temperatūros diapazonas tampa vis siauresnis. Ar tai tiesa?
  • Ne, mes visada dirbome ties tuo, kad padidintumėme darbinį diapazoną. Nemanau, kad pas šiųmetines padangas jis mažesnis nei buvo pernai. Diapazonas tik kažkur pasistūmėjo. Todėl mes turime naują strategiją parenkant mišinius. Mes nusprendėme, jog veiksime gerokai konservatyviau, kad būtų leista pilotams daugiau atakuoti lenktynių metu. Dėl to kyla daugiau problemų su įšildymu. Pirmajame rate išvažiavus iš boksų, galbūt, būna kai kurių sunkumų, bet vėliau padangos dirba gerai. Jei jūs pažiūrėsite į surinktus duomenis, pamatysite, kad nėra jokių požymių to, jog kažkas yra ne taip.
  • Ar Baku lenktynės buvo pačios sudėtingiausios padangų įšildymo prasme?
  • Taip, ten buvo labai sunku priversti padangas dirbti, kažkas panašaus gali būti ir Monake. Bet ten mes atvešime pačias minkščiausias padangas C5. Įšildant C3 gali būti ir sunkumų, bet jų ten niekas nenaudos.
  • Norėdamos pasiekti reikiamos temperatūros, kai kurios ekipos didina prispaudžiamąją jėgą. Kitos nuėjo kitu keliu – ir į padangas nukreipia šilumą nuo stabdžių. Ar galite paaiškinti, kaip šie metodai atsiliepia padangoms?
  • Jei didinsime prispaudžiamąją jėgą, tai padangos stipriau spaus asfaltą. Tai yra, kontakto paviršius padidės. Tai pagerins šilumos paskirstymą. Visos komandos matuoja temperatūrą išorėje, ant protektoriaus ir viduje, ant karkaso. Tačiau svarbi temperatūra pačioje padangoje, kurios negalima pamatuoti iš išorės. Pagal duomenis nuo protektoriaus ir karkaso galima nuspėti, kiek gerai dirba padanga. Jei jūs didinsite prispaudžiamąją jėgą, mašina mažiau slidinės. Tai leidžia geriau kontroliuoti padangos paviršiaus temperatūrą. Šilumos nuo stabdžių perdavimo metu galima reguliuoti karkaso temperatūrą. Tai sudėtinga techninė užduotis – reikia surasti būtiną kompromisą. Pavyzdžiui, penktadienio treniruotėje Baku vienos komandos susidūrė su priekinių padangų granuliavimusi, kitos – su galinių. Tie, kas norėjo apsaugoti priekines padangas, turėjo problemų gale, o tie, kas norėjo saugoti galines padangas geresniam sukibimui įsibėgėjant, kovojo su problemomis priekyje. Šeštadienį situacija buvo kiek geresnė, todėl, kad inžinieriai ėmė kontroliuoti abiejų ašių balansą.
  • Trečioje treniruotėje „Ferrari“ buvo pusantros sekundės greitesnė nei „Mercedes“, bet kvalifikacijoje „Mecedes“ lengvai iškovojo „pole“. Toto Wolffo žodžiais, lemiamą reikšmę turėjo padangos. Ar tai galėtų būti tiesa?
  • Nemanau, kad padangų vaidmuo buvo toks svarbus. Treniruočių rezultatai Baku nebuvo reprezentatyvūs, juos buvo sunku interpretuoti. Be to, trasos būklė smarkiai pagerėjo, nes savaitgalio pradžioje asfaltas buvo labai dulkėtas. Daugelis komandų sesijos pabaigoje užsidėjo minkštąsias ir šios padangos buvo kur kas greitesnės nei vidutinės. Pusantros sekundės skirtumas tarp šių mišinių – manau, tai yra labai daug.
  • Ar, jūsų nuomone, komandos skirtingai supranta darbą su padangomis?
  • Visiems mūsų naujosios padangos kol kas yra naujomis. Štai kodėl vienos komandos turi su jomis mažiau problemų nei kitos. Mes privalome kiekvienais metais adaptuoti savo produkciją, kadangi kasmet bolidai keičiasi. Ir sezono eigoje visi mokosi. Štai kodėl dabar skirtumas yra kiek didesnis, nei jis buvo praėjusio sezono pabaigoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983