M. Mosley: prizinius pinigus vertėtų padalinti po lygiai

M. Mosley: prizinius pinigus vertėtų padalinti po lygiai
logo 2019 Vasario 13 d. 20:32, WHO

Išlaidos „Formulėje-1“ yra be galo didelės ir labai sunku pritraukti naujas komandas, todėl vienintelis darbinis modelis dabar – nupirkti didžiąją dalį mašinos iš kurios nors „top“ komandos, kaip pasielgė „Haas“, tačiau tai neleidžia kovoti dėl pergalių.

Buvęs FIA prezidentas Maxas Mosley kažkada bandė sumažinti dalyvavimo pasaulio čempionate kainą ir interviu „Auto Motor und Sport“ dabar jis pasiūlė dar paprastesnę schemą...

Maxas Mosley: „Vienintelė įmanoma išeitis – biudžetų ribojimas. Jei aš būčiau diktatoriumi, kokiu niekada nebuvau FIA prezidento poste, tai pasiūlyčiau FOM prizinius pinigus paskirstyti tarp dešimties komandų po lygiai.

Tarkime, kad išeitų po 60 mln. eurų komandai – ir tik šituos pinigus komanda galėtų leisti sezono bėgyje, įskaitant ir pilotų atlyginimus. Visos rėmėjų lėšos, kurias pritrauktų ekipa, taptų jos pelnu. Pavyzdžiui, tokia komanda kaip „Ferrari“, būtų labai pelninga.

Tokia schema apskritai būtų patraukli automobilių gamintojams, kurie galėtų rungtyniauti ne tik biudžetų dydžiais, bet ir demonstruodami profesionalumą ir savo inžinierių išradingumą.

Gali pasirodyti, kad 60 mln. – labai maža suma, bet tai paprasčiausiai tik skaičius, kurį aš paminėjau. Jei iš tikrųjų paskirstyti prizinius pinigus po lygiai – išeitų kur kas daugiau. Bet ir 60 mln. eurų – tai labai daug, dešimtimis kartų daugiau nei reikia „Formulei-2“, kad startui paruoštų dvi mašinas.

Jei „Formulės-2“ bolidus perdažysime „Formulės-1“ spalvomis, niekas tribūnose ir TV ekranuose nepastebės skirtumų. Milžiniški pinigai yra išleidžiami užkulisiuose. Niekas nemato, kaip komanda konstruoja savo pavarų dėžę, kiek tai kainuoja pastangų – ir tai niekaip neatsiliepia kovų vaizdingumui trasose.

Gaila, bet komandos nenori nieko keisti. Kai mes savo metu padidinome variklių tarnavimo amžių, mums sakė, kad tai yra neįmanoma. Kai mes įvedėme uždaro parko taisyklę tarp kvalifikacijos ir lenktynių, mums sakė, kad mašinos paprasčiausiai nenuvažiuos iki finišo. Bet visa tai suveikė. Mario Theissenas iš BMW buvo vienas iš variklio resurso padidinimo priešininkų, bet vėliau man prisipažino, kad mes sutaupėme jiems labai daug pinigų.

Komandos yra labai pasistūmėjusios technologijose, bet kartu yra labai konservatyvios, kai kalbama apie sistemą apskritai. Komandos, turinčios didžiulius biudžetus, niekada neatsisakys savo pranašumo prieš tuos, kas turi mažai pinigų. Bet jei komanda pasamdys tris kartus daugiau žmonių negu varžovai, tai reikš tą patį, jei ji turės variklį su trimis kartais didesniu darbiniu tūriu. Akivaizdu, kad su tokiu pranašumu šios komandos niekada nesutiks su biudžetų ribojimais“.


Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas