“Red Bull” lenktynininkas Maxas Verstappenas mano, kad FIA pasielgė neteisingai, išeidusi naują techninę direktyvą, nukreiptą sumažinti bolido išilginį šokinėjimą, kadangi kelios komandos negali susitvarkyti su šia problema.
Lenktynių Baku metu šių komandų bolidai ne tik kur kas smarkiau šokinėjo, kurį federacija savo pranešime pavadino “aerodinaminiais svyravimais”, bet ir nuolat bolido dugnu brėžė per asfaltą, ypač per jo nelygumus. Daugiausiai apie tai kalbėjo “Mercedes” sportininkai, jiems prie vairo buvo ypač nekomfortiška.
Po dialogo su pilotais, kurie jautė skausmus važiuodami ir po pokalbių su medikais prieš Kanados GP federacija informavo komandas apie naują techninę direktyvą, pažadėdama nustatyti “priimtiną vertikalių mašinos svyravimų lygį”, nors formulė, kaip tai bus skaičiuojama, iki šiol nėra nustatyta.
Maxas Verstappenas tai sukritikavo.
“Mano nuomone, gaila, kad taisyklės vėl keičiamos sezonui beveik įpusėjus, - “Red Bull” pilotą cituoja leidinys “Racer”. - Esmė net ne tame, kad mūsų komandą tai palies smarkiau nei kitas. Bet negali taip būti, kad kai viena komanda garsiai pradeda skųstis ir dėl jos staiga keičiamos taisyklės.
Manau, kad dauguma komandų puikiai tvarkosi su savo uždaviniais ir nesusiduria su svyravimo reiškiniu – vadinasi, su juo galima susitvarkyti. Jei jūs padidinsite prošvaisą, tokių problemų nebus, bet taip jūs prarasite kažkiek greičio. Jei jūs negalite normaliai suprojektuoti bolido atsižvelgdami į šį reiškinį, tai dėl to esate kalti patys, o ne taisyklės.
Žinoma, visos trasos skirtingos, bet nemanau, kad reikia keisti taisykles viduryje sezono, juolab, kad yra komandų, kurios rodo, kad važiuoti galima normaliai ir su tuo turėti mažai problemų”.
“Haas” komandos vadovas Guentheris Steineris taip pat nesutinka su FIA sprendimu, kadangi mano, kad nauja direktyva gali pakeisti jėgų išsidėstymą peletone.
“Iš tikrųjų, ištirti mašinų šokinėjimo reiškinį reika. Kai kurie bolidai nuo to kenčia itin stipriai, - sakė G. Steineris.- Bet sprendimas yra – paprasčiausiai reikia padidinti prošvaisą. Bet tada sumažės greitis, o kas nori važiuoti lėčiau? Tai panašu į situaciją, kuri buvo prieš kažkiek metų, kai viduryje sezono mums teko pereiti prie kitokių padangų. Dabar vyksta kažkas panašaus.
Kai jūs ką nors smarkiai koreguojate, jūs galite iš esmės pakeisti komandų pajėgumo balansą. Ar tai sąžininga? Ne. Jei kalba eina apie tokį faktorių kaip saugumas, tai su tuo reikia išsiaiškinti – jei tampa per daug pavojinga – padidinkite prošvaisą.
Kai dėl matavimų, susijusių su tuo, kad situacija tampa pavojinga, reikia surasti kažkokią ribą, išsiaiškinti, ar komanda neviršyja šio slenksčio... Net nežinau, kokios baudžiamosios priemonės už tai turi būti skirtos”.
Komanda: | Haas F1 Team | 2025 sezono taškai: | 94 |
Variklis: | „Ferrari“ | Važiuoklė: | VF-21 |
Komanda: | Red Bull Racing | 2025 sezono taškai: | 58 |
Variklis: | Red Bull Powertrains | Važiuoklė: | RB18 |
Komanda: | Mercedes-AMG Petronas Formula One Team | 2025 sezono taškai: | 4 |
Variklis: | Mercedes | Važiuoklė: | W13 |