motoras varomas vandeniliu

2007 Kovo 25 d. 12:47

tai va kilo man mintis kad siais laikais kai naftos atsargos smarkiai senka ir vis tobulinami vandeniliniai motorai ir tai vistiek anksciau ar veliau palies f-1, manyciau tai butu puiki reklama formulei 1 jei ji taip prisidetu prie apinkos saugojimo ir vandeniliniu motoru technologiju tobulinimo, bet savaime aisku tai mano nuomone butu pats rizikingiausias f-1 techninio reglamento pakeitimas, nes jeigu nepasisektu komandoms sukurti pakankamai auksto lygio motoru - tai labai nukentetu f-1 prestizas . tai man idomi jusu nuomone kaip manote kada f-1 priims sy sprendima ? kada tai butu galima sulaukti tokio dalyko kaip vandeniiu varomas motoras formulei 1 ?

2007 Kovo 25 d. 13:17

Manau negreit. Tam reikia labai dideliu remeju ir uzmoju nebijot rizikuot. Manau nebijo rizikuot dabar tik tokia komanda kaip HONDA :)

2007 Kovo 25 d. 15:09

"Rizikinga" - būtų ne tas žodis :) aš manau, kad tokios kalbos po autosportą pasklistų tik tada, kai jau mūsų keliais kokius 10-20 metų važinės serijinės mašinos, varomos vandeniliniais varikliais, kurias jau įstengtų įsigyti palyginus nemaža dalis žmonių.
Galima būtų tokią raidą palyginti ir su vidaus degimo varikliu varomo automobilio atsiradimu. Pirmas toks automobilis buvo sukurtas aštuoniolikto amžiaus devinto dešimtmečio vodury. Serijinę jų gamybą pradėjo gerai žinomas Ford'as :) (jei neklystu - 1903 metais). Bet kada pradėtos rengti vidaus degimo varikliu varomų automobilių lenktynės? Vieną anksčiausiai rengtų žinau Gordono-Benneto čempionatą (1900-1905 m.), tik nežinau ar tai anksčiausias. Tarp gamintojų lenktynės trasose prasidėjo 1925 metais.
Taigi galima būtų padaryti išvadą, kad tokio lygio varžybose vandeniliniai varikliai debiutuotų maždaug tada, kai atsiras kokie 7-10 automobilių gamintojų, kurie norėtų pasivaržyti savo "vandenilinėm" technologijom trasoje :) (pagal benzininiu automobilius galima būtų spręsti, kad taip atsitiktų tik po kokių 2-iejų dešimtmečių po pirmojo tokio serijinio automobilio) Tuo pat metu lenktynių organizatoriai turėtų būti labai atsargūs, eidami tokios nežinomybės link. Būtų toks, manau, svarbiausias klausimas, o kas jeigu auditorijai tas nepatiks? Susidomėjismas šiuo sportu dings. Tuomet viskas, kam buvo ruoštasi labai ilgai, sugrius. Ir tada jau nebebus taip paprasta vėl pereiti prie benzininių variklių. Sugrius visas F1 įvaizdis. Jei sugrius susidomėjimas, transliacijos nebebus pelningos. Rėmėjai iš ten leks kaip propkė iš šampano butelio. O be rėmėjų nebebus ir pinigų. Be pinigų nebus bolidų kurimo ir tobulinimo, o be viso to... nebeliktų ir Formulės 1 :(
Pirmiausia reikėtų, kad vandeniliniai varikliai būtų pakankamai galingi, kad galima būtų lenktyniauti šiandien įprastais greičiais. Nebebus greičio, nenebus ir azarto, be kurio nebūna įdomaus sporto :)
Bet kolkas nereikia jaudintis dėl blogos F1 ateities :) bent jau kolkas, kol kažkas nesugalvojo to įvesti...
P.S. Tikiuosi Mosley iki to laiko jau bus pensininkas...

2007 Kovo 25 d. 15:17

idomu kaijp suveikia tie varikliai avarijos metu... ar kartais nesigauna kazkas panasaus i mazyte vandeniline bomba

2007 Kovo 25 d. 15:24

nu juk benzinas irgi gali sprogti ir dar kaip .
bet juk dbr yra kalbama apie kaskokias vandenilio tabletes tai trbt nebutu taip pavojinga

2007 Kovo 25 d. 18:08

Na cia labai neblogas straipsnis apie vandenilinio automoblio sauguma, bet gi visada ant popieriaus viskas graziau atrodo... http://www.ratai.lt/cgi-bin/SearchResult.asp?TopicID=5&ArticleID=2885&Page=6&PagePage=1&TXT=BMW

2007 Kovo 25 d. 18:10

Vilkytis> Benzininiai auto sprogsta per holivudo filmus, o realiai tai jie tiesiog uzsidega ir sudega.

2007 Kovo 25 d. 18:28

Vandeniliniai varikliai ne tokie jau ekologishki kaip visi manote... Taip, sudegdamas shis kuras isskiria tik vandeni, taciau ji uzhshaldyti reikia be galo daug energijos, elektros energijos, o ish kur elektros energija atsiranda ? ;-)... Vandenilis - praeitis, nera net ko reklamuoti.

2007 Kovo 25 d. 18:45

man atrodo, vandenilinis ar nevandenilinis kuro naudojimas, bet ideja laba-gera.. f-1 patrauklumas, manau, ne vien didziuliai greiciai, bet tiesiog auksciausios klases technologijos ir arsi konkurentu kova

2007 Kovo 25 d. 19:29

Ekologija tame kad naudojamas atsinaujinantis saltinis. Pawojingumas mitas, bendzinas degus dujos irgi, bet daug wazineja. Beto vandenilis kyla aukstyn o bendzinas isilieja ant zemes. Wandeniline bomba nesigautu nes norint kad pradetu junktis branduoliai riaikia daug energijos, tiek galima gauti tik susrogdinus atomine bomba. Lyginant sio laikmecio technologinio lygio augima, nemanau kad pirmuju lenktyniu reiktu laukti 20m. Na nebent f1 tai gal. Pagrindinis stabdis aisku yra naftos magnatai...

2007 Kovo 25 d. 19:33

...jie manau ne tik neskatina wandeniliu waromu automobiliu kurimo ir tobulinimo, bet nenustebciau kad wisais budais tam trugdo. (Sorry uz dvi zinutes, simboliu limitas telefone)

2007 Kovo 25 d. 21:18

Bus Garo variklaii;O arba saules o kada saule dings lenktynes bus paskelbtos kaip finisuotos;\

2007 Kovo 26 d. 14:01

na i kart pasitrauktu tokie remejai kaip shel... Ir bankrotas f-1 garantuotas...

2007 Kovo 26 d. 14:28

nemanau kad shell ten yra jau toks lb svarbus gal net prisidetu kokios greenpeace organizacijos del tokio zingsnio nors cia as jau lb naiviai pasakiau bet ....

2007 Kovo 26 d. 18:02

Nu ir kiek metų to vandenilio užteks, benzinas naudojamas turbūt daugiau nei 70 metų,o naftos pasauliui užteks dar 30 metų, tai vandenilio galvojat bus ilgiau? Reiktų kurti variklius naudojančius vandenį, tada nebūtų baimės, jog ištirpę ledynai apsems žemę. Bet netikėtina, kad tokį sukurs.

2007 Kovo 26 d. 18:10

yra toks dalykas kaip elektrolize tdl vandenilis yra atsinaujinantis saltinis ir jo visalaik uzteks

2007 Kovo 26 d. 19:07

Vilkytis> Benzinas dega, taciau benzino garai sprogsta. Gaistrininkai ir tie eidami gesinti automobilio neretai pasiklausia kiek benzino buvo bake

2007 Kovo 26 d. 19:57

Šimšė, cia tu biski nusnekejai.. nu bet nesvarbu :)

2007 Kovo 26 d. 22:49

ttic24 >.. sita zn zn kad galima i benzina uzgesint degtuka jei garu isvis nebus

2007 Kovo 27 d. 00:30

Šimšė>>> Vanduo ir vandenilis neatsiejami elementai gamtoje. O laboratorijoje tai - ne problema. Vaip vanduo atsinaujina, taip ir vandenilis atsinaujina kartu su juo ;)

2007 Kovo 27 d. 21:21

Vilkytis> Teoriskai galima, praktiskai geriau nebandyti su didesniu kiekiu ;) nors seip yra nemazai atsitikimu kai i benzino bakiuka imeta ir cigarete, ir degtuka ar dar ka, ir jis tiesiog uzgesta... :)

2007 Kovo 27 d. 21:26

eNE labai gerai parase :D Kokia ekologoja? Kaip vandenili gausime? IAE uzdarysim 2009, pilnu pajegumu paleisime Elektrenus, labai gauvu ora turesime Vilniuje ir kitur :D Beje Elektrenai irgi anr mazuto-soliarkos dirba :)

2007 Kovo 27 d. 23:17

Viktogor>>> juk statys ta nauja ir siaip ne lt daryt tokius reikalus o idomu kaip toliau mazeikiai veiks ?

2007 Kovo 27 d. 23:53

Vilkytis> Koks klausimas del mazeikiu kamuoja ?
Viktogor> Dar turime KHAE, ji pilnu pajegumu 12h gali varyti iki 900MW pajegumu (IAE dazniausiai dirba puses galingumo 600-700MW)

2007 Kovo 28 d. 07:52

Tik nesakykit kad problema paimt energijos vandenilio isgawimui, naftai isgauti ir perdirbti taipat reikalinga energija. Taip kad cia nera problemos

2007 Kovo 28 d. 13:23

kas bus su mazeikiais kai nafta pakeis vandenilis ? idomu

2007 Kovo 28 d. 17:37

Vilkytis, jei tokiais tempais ir toliau viduje taip prastes reikalai tai MN ir taip nebesulauks vandenilio keliamu problemu

2007 Kovo 28 d. 18:43

Viktogor, Eleketrenu eleketrine kurianama gamtinem dujom, o ne mazutu :)

2007 Kovo 28 d. 18:57

tai nereiskia kad prastes lb nors to ir bijo naftos magnatai tai manau turetu reiksti kad nebus taip gerai

2007 Kovo 28 d. 20:34

ttic24> o praejus 12 val. pirstus ciulpsim? :) Juk uzpumpoti vandeni i ta dirbtini ezera reikes kokiu 1100 ar 1200 MW.
Stumoklis> pagrindinis kuras visada buvo mazutas, rezervinis - gamtines dujos. Kai mazutas pabrango pabande pereiti i dujas, paskui i orimulsija, TACIAU gaminti elektrą kūrenant dujas kainuoja 2-3 kartus brangiau nei atominėje, kūrenant orimulsiją - trečdaliu pigiau nei dujomis. Kurui naudojant mazutą, elektros energijos kaina šoktelėtų dar labiau nei naudojant dujas.
Beje IAE dirba 1300 MW pajegumu. Faktas.

Jus dar priskaiciuokit Kauno HE ir kiekvieno kaimo silumine :D Neturesime savos elektros 2009 jei nepaleisim brangiu Elektrenu, o kiek dar dujos iki to laiko pabrangs...
O naujas reaktorius IAE bus pasatytas ne greiciau nei 2015-2017 matais. Tai va tokois zinios su to vandeniliu :)

2007 Kovo 28 d. 21:04

tai juk cia ne vien salies vidinis reikalas manua energija dbr lietuva daugiau elektros exportuodavo dbr teks kolkas importuot manau cia bedos nera

2007 Kovo 28 d. 21:53

Šiuo metu yra mokslininkų, manančių, kad nafta yra atsinaujinantis gamtos išteklius, susidarantis tam tikrų cheminių reakcijų metu. Jei tai tiesa, ir toliau gali būti naudojamas benzinas.

2007 Kovo 28 d. 22:04

L'user> priklausomai kokias tempais ta nafta atsinaujina, jei naftos atsinaujinimas mazesnis uz kiek dabar zmogus isgauna naftos, tai vistiek ji pasibaigs, ir reikes laukti kol jos vel padauges. Tai ar siaip ar taip reikes alternatyvu.

2007 Kovo 28 d. 22:20

zinau kad nafta bent naturaliai susidaro tai tikrai milionus kartu leciau nei zmogus naudoja ja bet jau nebeatsimenu tiksliai kaip

2007 Kovo 28 d. 23:35

Bastard > Teisybė, pažvelgus į dabartinius naftos suvartojimo tempus, panašu, kad dirbtinai jos pagaminti tokiais tempais išties nebus galima. Nors pasaulyje naftos dar yra ganėtinai nemažai, atrandami vis nauji klodai, o ir technologiją patobulinus, bus galima daugiau išgauti. Na, bet formulės 1 bolidus, varomus vandeniliu, per artimiausią laikotarpį sunku įsivaizduoti. Greičiausiai bus rasta kita alternatyva.

2007 Kovo 29 d. 15:33

greiciau rapsu alieju pils y bakus nei vandenily

2007 Kovo 29 d. 16:00

jei jus norit pataupyt tai ir pilkit panaudota filtruota alieju i baka dyzeliniop motoro jo efektyvumas iki 90% dyzelino

2007 Kovo 29 d. 17:29

Naftos pasauliui dar užteks apie 30 metų, jei niekur daugiau neatsiras.

2008 Sausio 26 d. 08:54

Audi pirmą kart pristato naują kuro koncepciją kasmetiniame Pasaulio ekonomikos forume (PEF) „World Economic Forum Annual Meeting 2008” Davose, Šveicarija, sausio 23-27 dienomis. Keturių žiedų prekinio ženklo, kuris teikia vežėjo paslaugas Pasaulio ekonomikos forume, visa Audi A8 modelių flotilė pirmąkart naudoja vadinamą nežalingą aplinkai kurą GTL (gas-to-liquid) Fuel.
Derinys su Audi TDI dyzelio varikliais CO2 emisiją leis sumažinti apie 13 procentų.
Sintetinį kurą, pagamintą iš natūralių dujų, tieks Shell. TDI ir TFSI technologijų derinio dėka, kuro sąnaudos taip pat bus sumažintos apie 10 procentų, tuo tarpu, anglies dvideginio emisija sumažės neįtikėtinais 93 procentais. Sieros dioksido emisija yra visiškai eliminuota.
GTL kuras, gaminamas sintetiškai cheminių reakcijų būdu, yra kristalo skaidrumo, besieris ir bekvapis. Tokiu būdu natrio oksidų (NOx) buvo sumažinta beveik iki 30 procentų. Ir visų svarbiausia, šis kuras gali būti naudojamas visuose Audi modeliuose su TDI varikliais ir nereikalauja papildomų modifikavimo rodiklių.

“Audi” jau išbandė GTL kurą ekstremaliomis sąlygomis – ir rezultatai puikūs. 24 valandų Le Mano lenktynėse 2006 ir 2007 metais pergalingas Audi R10 su TDI technologija buvo varomas specialiu dyzelio mišiniu, kurio didžiąją dalį sudarė GTL kuras. Šios pergalės buvo pirmosios dyzelio varomo lenktyninio automobilio šiame pagrindiniame lenktyninių automobilių ištvermės renginyje.
Pasiskolinta is:
http://www.autopilotas.com/2008/01/24/nauja-kuro-koncepcija/

2008 Vasario 04 d. 13:37

Vandenilinius variklius neapsimoka tobulinti. Verciau apsiimtu su elekromobiliais, visiem naudingiau butu. apart naftininku ir ju infrastrukturai...