Naujosios kartos motorai: V6 ar keturi cilindrai vienoje eilėje? (38)

Naujosios kartos motorai: V6 ar keturi cilindrai vienoje eilėje?
logo Rugpjūčio 08 d. 17:34, Daimler

Diskusijos dėl naujosios kartos jėgos agregatų Formulėje-1” yra pačiame įkarštyje, bet jos negali tęstis amžinai. Derybų dalyviai iki šiol dar nėra apsispręndę, kiek cilindrų turės naujieji varikliai, gamintojai iki šio nėra pasiekę net bazinių parametrų susitarimo. Tačiau jei jiems greitai nepavyks apsispręsti, FIA galės parodyti savo valdžios galią”.

Orientyras kol kas lieka tas pats – 2025 metai. Teoriškai bÅ«tent tada „Formulė-1“ turėtų pereiti prie naujosios kartos jėgainių. Bet ar šie varikliai bus visiškai nauji, ar paveldės daug dabartinių jėgos agregatų bruožų?

BÅ«tent dėl naujos kartos jėgainių koncepcijos ir vyksta daugiausiai ginčų. Nesename variklių gamintojų, FIA ir „Formulės-1“ susirinkime Budapešte dėl nieko susitari nepavyko. Kitas bandymas bus Monzoje jau po vasaros pertraukos. Neatmestina, kad tai bus paskutinis jėgos agregatų gamintojų susirinkimas.

Kol kas susitarta tik dviem klausimais: naujosios jėgainės bus hibridinės ir turės dirbti varomos biodegalais. Be to, „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“, „Red Bull“, o taip pat „Audi“ bei „Porsche“, kurių atstovai taip pat dalyvauja variklių gamintojų susirinkimuose, vieningi yra tame, kad ateities varikliai turi bÅ«ti kur kas pigesni. Tačiau bėda yra tame, kad jėgainių kaina tiesiogiai priklauso nuo jų techninės koncepcijos, o ši tema iki šiol yra atvira.

Audi“ ir „Porsche“ kol kas nepriėmė galutinio sprendimo dėl to, kiek įdomi jiems yra „Formulė-1“ Kartu yra aišku, kad šios dvi vokiečių kompanijos yra suinteresuotos tuo, kad naujieji varikliai bÅ«tų visiškai kitokie. Tai logiška, nes tik prie tokių sąlygų čempionato naujokai bÅ«tų lygÅ«s su veteranais. Bet ne visi sutinka su tokiu požiÅ«riu.

Pavyzdžiui, „Renault“ mano, kad bÅ«tų neteisinga imti kokią nors visai naują koncepciją, kad ji bÅ«tų patraukli tik naujiems variklių gamintojams. PrancÅ«zų automobilių gamybos kompanijos gamyklinės F-1 komandos vadovų nuomone, gauti teisę įtakoti šio sporto sprendimus dar reikia nusipelnyti. O padidintas išlaidas konstruojant savus variklius pasaulio čempionato naujokams iš dalies reikia kompensuoti, laikinai nustatant jiems didesnius biudžetinius limitus ir leisti jiems atlikti kur kas daugiau stendinių bandymų.

Kadangi net baziniai klausimai kol kas neturi atsakymų, diskusijų dalyviai neapsisprendė, ar turi pasilikti dabartiniai V6 motorai, ar reikia pereiti prie keturių cilindrų variklių vienoje eilėje, t. y. sumažinti cilindrų skaičių? Ar reikia padidinti hibrido elektrinės dalies galią iki 400 kilovatų naudojant kur kas efektyvesnius MGU-H generatorius ir į hibridinę sistemą įjungiant energijos rekuperaciją nuo priekinės ašies? Beje, idealiu atveju, bolidai turėtų išlikti varomi galu.

Vokietijos „Auto Motor und Sport“ žurnalistai pabendravo su gamyklinių „Formulės-1“ komandų atstovais, taip pats su „Red Bull“ ir pasidomėjo, kokios koncepcijos jie nori, jei bÅ«tų visiška pasirinkimo laisvė?

Pasirodo, kad „Mercedes“ ir „Renault“ laikosi vienos nuomonės, o „Ferrari“ bei „Red Bull“ - visai kitokios.

Mercedes“ norėtų palikti V6 variklius, kadangi tai gerokai pigiau kainuotų. Bet kokių naujų technologijų diegimas neišvengiamai ves prie smarkaus išlaidų didėjimo. Net pasaulio čempionai norėtų toliau plėtoti esamas technologijas, kurios įdiegtos, pavyzdžiui, MGU-H ir yra linkę į tam tikrus kompromisus, jei, pavyzdžiui, bÅ«tų nutarta į ERS sistemą įtraukti priekinę bolido ašÄ¯.

Renault“ laikosi labai panašaus požiÅ«rio.

Jei mes pereisime prie neutralių kuro rÅ«šių, mums nėra reikalo pereidinėti prie keturių cilindrų variklių. Juk mes turime labai gerus V6, tai kam iš naujo išradinėti dviratį?, - pareiškė „Alpine“ komandos vykdomasis direktorius Marcinas Budkowski. Be to, jis yra prieš tai, kad bÅ«tų „elektrifikuota“ priekinė bolido dalis, nes tai reikš ne tik papildomą svorį, bet ir papildomas išlaidas, nes reikėtų perdaryti visą važiuoklę.

Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris mano, kad radikaliai sumažinti išlaidas išsaugant dabartinio jėgos agregato architektÅ«rą, bÅ«tų neįmanoma: „Toks variklis visuomet kainuos apie du milijonus. Mes turime šią kainą sumažinti dvigubai“.

Kai dėl hibridinės dalies, tai „Red Bull“ mano, kad pakanka vieno dabartinio MGU-H generatoriaus, be to, didinti jo galingumą nėra prasmės. O ekologijos klausimai bus išspręsti perėjus prie biodegalų.

Ferrari“ taip pat pasirengę pradėti viską nuo nulio, bet laikosi kiek kitokio požiÅ«rio lyginant su „Red Bull“. Kadangi Maranelle yra gaminami serijiniai sportiniai modeliai, jie yra suinteresuoti naudoti tokias technologijas, kurias bÅ«tų galima pritaikyti konstruojant serijinius automobilius. Perėjimas prie angliavandeniams neutralių kuro rÅ«šių – bÅ«tina sąlyga, tačiau visiškai nesvarbu, kiek cilindrų turėtų vidaus degimo variklis.

V6 jau nėra dogma, todėl „Ferrari“ rimtai svarstytų perėjimą prie 4 cilindrų. Kartu jie pasisako už priekinės šalies prijungimą prie energijos rekuperacijos sistemos.

Tačiau laikas spaudžia ir diskusijas variklių klausimais reikia užbaigti. FIA ir „Formulė-1“ supranta, kad nutarimą dėl naujos kartos jėgos agregatų reikia priimti kuo skubiau. Jei derybų dalyviams nepavyks pasiekti susitarimo per artimiausias savaites, federacija gali priversti visus gamintojus paskubėti. Dabar galiojanti Konkordo sutartis baigsis 2025 metais, todėl 2026 m. FIA ir FOM gali planuoti viską, ką mano esant reikalingu.


Komentarai (38)
TomTom
IP: c3756eb | 08/09 21:00 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
08/09 13:15

Daug tokiu, tik viskas remiasi i daug kriteriju. Pvz https://youtu.be/7g1um9xusA0.
Manyciau atsirastu ziurovu jei sukurtu koki retro cempionata, bet dabar saugumo reikalavimai kiti, trasos kitos, jei susidauzytu tai Hornerio verkimai remonto islaidom butu juokas palyginus. Pacia F-1 mazai kas beziuri ka jau kalbet apie naujos serijos sukurima :)
Cia gal reiketu kulturos kaip Amerikoje ten chebrai iki siol idomu kai monstrai sokineja per 25masinu eile ir nieks nesako kad Dabar 2021
Tos pacios "kompiuterines" pasakyk Japonui, kad dabar 2021 ir reikia naikint arkadinius automatus nes nebemadinga, deportuotu iskart :D

Kad berods yra kazkokis retro cempai, kaip ir video, bet jie gal labiau vyksta dalia normaliu seriju, kaip papildomos. O kokia 2008 formule gal dar per mazai retro :)
Tik kazin ar fia leistu toki pilna cempa rengt. Nzn tu peripetiju.
O monsteriai ir arcadai tai labiau lokali rinka, f1 visgi pasauline, todel lokaliai galima daug o globaliai jau nebe.
Beje, nauja C AMG - 4cyl + ta sistema kaip f1 = apie +600ag pike.
Aisku, V8 lebktynese nepqlyginsi, bet jei noriu V8 einu drifto ziuret, o f1 man greitis svarbiausia, kai tu zinai kad greiciau rato niekas neapvaziuoja.
svecias787
IP: ff88787 | 08/09 16:34 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
08/09 16:12

kad pats ziurimumas krenta su kiekvienais metais https://www.grandprix247.com/2021/02/09/formula-1-suffers-decline-in-global-audience-and-unique-viewers/
Tik dabar dar pripliusuoja sub'us ir "like" ir taip i pliusa iseina kazkiek :)

90mln...tikrai kad mazai kas f1 tebeziuri. visi i fe ir palangos 100km aurum lenktynes muset persimete. o jei rimtai, idomu kiek ta corona dave savo tai statistikai. nes normalaus tvarkarascio nebuvo ir aisku tribunom tusciom.
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 08/09 16:12 Atsakyti
svecias787
08/09 15:13

nezinau is kur ta info, kad mazai f-1 beziuri. cia visai neseniai lamborgini pardavejas gyresi, kad baisiais milijonais auga f1 auditorija :) tai arba tavo, arba jo infa lieva :)))

kad pats ziurimumas krenta su kiekvienais metais https://www.grandprix247.com/2021/02/09/formula-1-suffers-decline-in-global-audience-and-unique-viewers/
Tik dabar dar pripliusuoja sub'us ir "like" ir taip i pliusa iseina kazkiek :)
svecias787
IP: ff88787 | 08/09 15:13 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
08/09 13:15

Daug tokiu, tik viskas remiasi i daug kriteriju. Pvz https://youtu.be/7g1um9xusA0.
Manyciau atsirastu ziurovu jei sukurtu koki retro cempionata, bet dabar saugumo reikalavimai kiti, trasos kitos, jei susidauzytu tai Hornerio verkimai remonto islaidom butu juokas palyginus. Pacia F-1 mazai kas beziuri ka jau kalbet apie naujos serijos sukurima :)
Cia gal reiketu kulturos kaip Amerikoje ten chebrai iki siol idomu kai monstrai sokineja per 25masinu eile ir nieks nesako kad Dabar 2021
Tos pacios "kompiuterines" pasakyk Japonui, kad dabar 2021 ir reikia naikint arkadinius automatus nes nebemadinga, deportuotu iskart :D

nezinau is kur ta info, kad mazai f-1 beziuri. cia visai neseniai lamborgini pardavejas gyresi, kad baisiais milijonais auga f1 auditorija :) tai arba tavo, arba jo infa lieva :)))
As
IP: 91d513e | 08/09 15:10 Atsakyti
Nuo trimerio dvitaktį tegul deda
Black_Death
IP: 53e8eb3 | 08/09 13:57 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
08/09 13:15

Daug tokiu, tik viskas remiasi i daug kriteriju. Pvz https://youtu.be/7g1um9xusA0.
Manyciau atsirastu ziurovu jei sukurtu koki retro cempionata, bet dabar saugumo reikalavimai kiti, trasos kitos, jei susidauzytu tai Hornerio verkimai remonto islaidom butu juokas palyginus. Pacia F-1 mazai kas beziuri ka jau kalbet apie naujos serijos sukurima :)
Cia gal reiketu kulturos kaip Amerikoje ten chebrai iki siol idomu kai monstrai sokineja per 25masinu eile ir nieks nesako kad Dabar 2021
Tos pacios "kompiuterines" pasakyk Japonui, kad dabar 2021 ir reikia naikint arkadinius automatus nes nebemadinga, deportuotu iskart :D

blemba po video pagalvojau, kaip turi jaustis lenktynininkas viduje tokiame "triukšme" atsakingai vairuoti, kai viskas mechanika, nėra radijo GĖRIS :))) tai ir apsprendžia talentą ir įdėto darbo laiką. bet kaip rašėt dabar 2021 būtų gerai jei nebūtų sviestas sviestuotas, radijo ryšys, drs ir t.t.
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 08/09 13:15 Atsakyti
svecias787
08/09 11:55

tech - pagalvok pats, jei tu garsiu atmosferiku gerbeju armija butu tokia didele, gal kazkam vertetu kurti cempa, kuriame butu naudojami tokie agregatai. Bet faktas, kad tokiu gerbeju like salyginai maza saujele ir jie senesnio amziaus. cia kaip man kazkada kazkokiam salone telefonu ar kompu pasake - seni, atsibusk, jau 2021ieji - technologijos nueje i prieki... :)

Daug tokiu, tik viskas remiasi i daug kriteriju. Pvz https://youtu.be/7g1um9xusA0.
Manyciau atsirastu ziurovu jei sukurtu koki retro cempionata, bet dabar saugumo reikalavimai kiti, trasos kitos, jei susidauzytu tai Hornerio verkimai remonto islaidom butu juokas palyginus. Pacia F-1 mazai kas beziuri ka jau kalbet apie naujos serijos sukurima :)
Cia gal reiketu kulturos kaip Amerikoje ten chebrai iki siol idomu kai monstrai sokineja per 25masinu eile ir nieks nesako kad Dabar 2021
Tos pacios "kompiuterines" pasakyk Japonui, kad dabar 2021 ir reikia naikint arkadinius automatus nes nebemadinga, deportuotu iskart :D
F1 Fanas
IP: d5d8a12 | 08/09 12:35 Atsakyti
kart
08/09 11:17

Labiau derinamasi ne prie tylumo, o kuro deginimo efektyvumo. O kaip žinia, joks atmosferikas net iš tolo neprilygsta turbininio efektyvumui, ko pasekoje ir turim uždusintą garsą.

Yra šansas(bent jau buvo pasirodžiusių kalbu), jog gali būti sugrįžta prie atmosferikų, jeigu bus pereita tarkim ant vandenilio. Bet asmeniškai kažkaip abejoju, nes bet kokiu atveju efektyvumas svarbu, net jeigu bolidas tiesiogiai ir neišmes kenksmingų atliekų.

Nu jo. Tiesiog teks prisitaikyti visiems. Buvo baisu 2014 metais, bet kažkaip po kelių lenktynių ir užsimiršo koks prastas garsas :) Tikiuosi kitais metais bolidai bus letesni posukiuose ir greitesni tiesiosiose kaip kad 2014-2016 buvo. Lenktyniu vaizdas manau geresnis buvo nei dabar - Flat-out posukiuose, mazas greitis tiesiojoje ir super trumpos stabdymo zonos
tech
IP: bfb2e24 | 08/09 12:23 Atsakyti
RSchumacher logo rėmėjas
08/09 12:12

Tokios pat nuomones :) Ir ne tik su garsu. Kaikurie sako, kad net jei ir suletes 5sec ekrane nesimato. Na nezinau, matosi bent jau man net ziurint tas pacias F2 gali pasakyt, kad truks kazkiek sekundziu rate lyginant su F-1. Va lenktyninkas ta pati sako ir net dave pavizdi su Turkija https://youtu.be/SZJsFrhXwbQ?t=6644
Beje va jis sneka apie tema kas anot jo yra "tikros lenktynes" Speju tokios pat nuomones? :) https://youtu.be/SZJsFrhXwbQ?t=6144
Siaip pokalbis idomus, zmogus turi liezuvi idomiai pasakoja :) Apie lemana kuriuose posukiuose kvepia desrelem (vokieciu palapines) kuriuose makaronais, (italu palapines) ir t.t. aprode savo bolida, apie F-1 pakalbejo :)

is esmes manau dauguma paciu F1 pilotu, lenktynininku kitu kategoriju, siaip, prijaucianciu autosportui benzingalviu, tame tarpe ir as - pritars tai nuomonei 100%. :)
https://www.youtube.com/watch?v=UpulR1SJGgM&ab_channel=VarunDubey
tas pas ir su vaizdu, tikrai matai kokiu greiciu bolidas iseina is posukiu, kur stabdymo taskai, akceleracija,. ypac as kai megstu ziureti varzybas is onboardu, tai labai gerai matosi ir persiteikia tas greitis :)
as net pats savo daily caro neisvaizduoju su maziau nei V8 :))
tech
IP: bfb2e24 | 08/09 12:16 Atsakyti
svecias787
08/09 11:50

tiesa sakant, esu nustebes, kad yra tokiu garso gerbeju, kurie namuose net per kolonkes f1 ziuri del garso :) asmeniskai man, tos masinos ir visai be garso galetu vaziuoti :) ziuriu del sportinio intereso, todel nei garsas, nei vaziuokles bei pu reglamentas siuo atveju visiskai nesvarbus. tad atsakant i tavo klausima - f1 man - toli grazu ne varikliu muzika, todel palyginimas netinka :) beje, tikrai pamenu, kad buvo tyrimai ir didziajai daliai ten buvo nusisvilpt i garsa, greiciausia del tos pacios priezasties - tv auditorija.

ne, tai faktas, kad ziuri F1 ne del garso pagrinde, bet aisku , daug maloniau prie tokio sporto girdeti malonu ausiai sportini varikli, o nei ten kazkoki gatvines masinos garsa :) nezinau apklausu skaiciaus, taciau kas yra pradeje F1 dometis nuo senu laiku, o ne 2014 V6, tai tiems ir yra islike sentimentai. ne visiems aisku, kaip sakai - kitam ir nusispjaut i ta garsa. dabar jau tas garsas ir taip ne kazkoks islikes, lyginant net ir su V8.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas