Naujosios kartos motorai: V6 ar keturi cilindrai vienoje eilėje?

Naujosios kartos motorai: V6 ar keturi cilindrai vienoje eilėje?
logo 2021 Rugpjūčio 08 d. 17:34, Daimler

Diskusijos dėl naujosios kartos jėgos agregatų Formulėje-1” yra pačiame įkarštyje, bet jos negali tęstis amžinai. Derybų dalyviai iki šiol dar nėra apsispręndę, kiek cilindrų turės naujieji varikliai, gamintojai iki šio nėra pasiekę net bazinių parametrų susitarimo. Tačiau jei jiems greitai nepavyks apsispręsti, FIA galės parodyti savo valdžios galią”.

Orientyras kol kas lieka tas pats – 2025 metai. Teoriškai būtent tada „Formulė-1“ turėtų pereiti prie naujosios kartos jėgainių. Bet ar šie varikliai bus visiškai nauji, ar paveldės daug dabartinių jėgos agregatų bruožų?

Būtent dėl naujos kartos jėgainių koncepcijos ir vyksta daugiausiai ginčų. Nesename variklių gamintojų, FIA ir „Formulės-1“ susirinkime Budapešte dėl nieko susitari nepavyko. Kitas bandymas bus Monzoje jau po vasaros pertraukos. Neatmestina, kad tai bus paskutinis jėgos agregatų gamintojų susirinkimas.

Kol kas susitarta tik dviem klausimais: naujosios jėgainės bus hibridinės ir turės dirbti varomos biodegalais. Be to, „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“, „Red Bull“, o taip pat „Audi“ bei „Porsche“, kurių atstovai taip pat dalyvauja variklių gamintojų susirinkimuose, vieningi yra tame, kad ateities varikliai turi būti kur kas pigesni. Tačiau bėda yra tame, kad jėgainių kaina tiesiogiai priklauso nuo jų techninės koncepcijos, o ši tema iki šiol yra atvira.

Audi“ ir „Porsche“ kol kas nepriėmė galutinio sprendimo dėl to, kiek įdomi jiems yra „Formulė-1“ Kartu yra aišku, kad šios dvi vokiečių kompanijos yra suinteresuotos tuo, kad naujieji varikliai būtų visiškai kitokie. Tai logiška, nes tik prie tokių sąlygų čempionato naujokai būtų lygūs su veteranais. Bet ne visi sutinka su tokiu požiūriu.

Pavyzdžiui, „Renault“ mano, kad būtų neteisinga imti kokią nors visai naują koncepciją, kad ji būtų patraukli tik naujiems variklių gamintojams. Prancūzų automobilių gamybos kompanijos gamyklinės F-1 komandos vadovų nuomone, gauti teisę įtakoti šio sporto sprendimus dar reikia nusipelnyti. O padidintas išlaidas konstruojant savus variklius pasaulio čempionato naujokams iš dalies reikia kompensuoti, laikinai nustatant jiems didesnius biudžetinius limitus ir leisti jiems atlikti kur kas daugiau stendinių bandymų.

Kadangi net baziniai klausimai kol kas neturi atsakymų, diskusijų dalyviai neapsisprendė, ar turi pasilikti dabartiniai V6 motorai, ar reikia pereiti prie keturių cilindrų variklių vienoje eilėje, t. y. sumažinti cilindrų skaičių? Ar reikia padidinti hibrido elektrinės dalies galią iki 400 kilovatų naudojant kur kas efektyvesnius MGU-H generatorius ir į hibridinę sistemą įjungiant energijos rekuperaciją nuo priekinės ašies? Beje, idealiu atveju, bolidai turėtų išlikti varomi galu.

Vokietijos „Auto Motor und Sport“ žurnalistai pabendravo su gamyklinių „Formulės-1“ komandų atstovais, taip pats su „Red Bull“ ir pasidomėjo, kokios koncepcijos jie nori, jei būtų visiška pasirinkimo laisvė?

Pasirodo, kad „Mercedes“ ir „Renault“ laikosi vienos nuomonės, o „Ferrari“ bei „Red Bull“ - visai kitokios.

Mercedes“ norėtų palikti V6 variklius, kadangi tai gerokai pigiau kainuotų. Bet kokių naujų technologijų diegimas neišvengiamai ves prie smarkaus išlaidų didėjimo. Net pasaulio čempionai norėtų toliau plėtoti esamas technologijas, kurios įdiegtos, pavyzdžiui, MGU-H ir yra linkę į tam tikrus kompromisus, jei, pavyzdžiui, būtų nutarta į ERS sistemą įtraukti priekinę bolido ašį.

Renault“ laikosi labai panašaus požiūrio.

Jei mes pereisime prie neutralių kuro rūšių, mums nėra reikalo pereidinėti prie keturių cilindrų variklių. Juk mes turime labai gerus V6, tai kam iš naujo išradinėti dviratį?, - pareiškė „Alpine“ komandos vykdomasis direktorius Marcinas Budkowski. Be to, jis yra prieš tai, kad būtų „elektrifikuota“ priekinė bolido dalis, nes tai reikš ne tik papildomą svorį, bet ir papildomas išlaidas, nes reikėtų perdaryti visą važiuoklę.

Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris mano, kad radikaliai sumažinti išlaidas išsaugant dabartinio jėgos agregato architektūrą, būtų neįmanoma: „Toks variklis visuomet kainuos apie du milijonus. Mes turime šią kainą sumažinti dvigubai“.

Kai dėl hibridinės dalies, tai „Red Bull“ mano, kad pakanka vieno dabartinio MGU-H generatoriaus, be to, didinti jo galingumą nėra prasmės. O ekologijos klausimai bus išspręsti perėjus prie biodegalų.

Ferrari“ taip pat pasirengę pradėti viską nuo nulio, bet laikosi kiek kitokio požiūrio lyginant su „Red Bull“. Kadangi Maranelle yra gaminami serijiniai sportiniai modeliai, jie yra suinteresuoti naudoti tokias technologijas, kurias būtų galima pritaikyti konstruojant serijinius automobilius. Perėjimas prie angliavandeniams neutralių kuro rūšių – būtina sąlyga, tačiau visiškai nesvarbu, kiek cilindrų turėtų vidaus degimo variklis.

V6 jau nėra dogma, todėl „Ferrari“ rimtai svarstytų perėjimą prie 4 cilindrų. Kartu jie pasisako už priekinės šalies prijungimą prie energijos rekuperacijos sistemos.

Tačiau laikas spaudžia ir diskusijas variklių klausimais reikia užbaigti. FIA ir „Formulė-1“ supranta, kad nutarimą dėl naujos kartos jėgos agregatų reikia priimti kuo skubiau. Jei derybų dalyviams nepavyks pasiekti susitarimo per artimiausias savaites, federacija gali priversti visus gamintojus paskubėti. Dabar galiojanti Konkordo sutartis baigsis 2025 metais, todėl 2026 m. FIA ir FOM gali planuoti viską, ką mano esant reikalingu.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983