Pasiulymai FIA

2002 Spalio 21 d. 09:47

Sveiki,

mums gerai zinomas bassvoice pateike stai koki pasiulyma -
Visi, kas nori matyti F-1 cempionata idomesniu (cia jau kiekvienas savaip ta savoka supranta), prasome rasyti savo _konkrecius_ pasiulymus cia.
Iki penktadienio isrinksime idomiausius ir konstruktyviausius pasiulymus ir issiusime i FIA.

FIA posedis ivyks spalio 28-a diena.

Jusu,
F-1.LT

PS Visus klausimus galite skirti bassvoice - jis bandys atsakyti pagal galimybes

2002 Spalio 21 d. 09:52

Cia tipo lietuvaiciai bandys itakoti formules-1 vysimasi? na gal ir verta pabandyti, tik vargu ar atsiras saliamonas kuris galetu greitai ir neskausmingai ispresti visas f-1 problemas.

2002 Spalio 21 d. 10:04

Rasima> jei neturi pasiulymu - neverta laiko gaisti.
Mes laukiame _pasiulymu_

2002 Spalio 21 d. 10:08

Taskai uz kvala ir startas atvirkstine tvarka - manau, butu vaizdu per akis...

2002 Spalio 21 d. 10:09

Sumazhinti elektronikos itaka vairavimui iki minimumo.
Manualinis Gearboxas.
Slickai.

2002 Spalio 21 d. 10:11

o techniniai pakeitimai - grazinti slickus ir numinimizuoti elektronika...

2002 Spalio 21 d. 10:14

Siulyciau keisti aerodinamika, kad susidarytu didesnis oro maisas is paskos vaziuojanciam pilotui, kad galetu lengviau aplenkti. Taip pat siulyciau ivesti "senasias" padangas be grioveliu.
Taciau as esu kategoriskai pries "virsvori" bolidams...

2002 Spalio 21 d. 10:16

o MS kuo blogas tau butu koks 50kg aerodinaminis elementas ant tavo ferrario ? :D

2002 Spalio 21 d. 10:28

Taskas uz kvala. Vienas dvizokas per GP svaitgali, apribot laisvas triesas. Apskritai manau, kad reikia pakeist tasku sistema, kad daugiau vietu taskus gautu ir skirtumas tarp 1 ir 2 vietos butu mazesnis, pvz.:10 ir 8

2002 Spalio 21 d. 10:31

sheip galetu daugiau negu 6i pilotai gaut tashkus, ash tai sakychiau visi finishave ar bent jau koks 10.

2002 Spalio 21 d. 10:47

pisijungiu prie daugumos: minimalizuoti aerodinamini ir TC efekta, sugrazinti slick'us. Detalizuojant TC apibrezima, pasisakau uz tai, kad visa elektronika tiektu vienas gamintojas visoms komandoms. Taip pat noretusi, kad liktu tik vienas padangu tiekejas, na, o aerodinamika, zinoma, isliktu kiekvienos komandos prioregatyva, taciau siulyciau sumazinti leidziama aerodinaminiu plokstumu kieki.
keisti tasku skaiciavimo sistema, paliekant mazesni atotruki tarp pirmos - antros vietu, tasku duoti didesniam skaiciui finisavusiu pilotu.

2002 Spalio 21 d. 11:05

:)

2002 Spalio 21 d. 11:07

as tai siulytau tik tasku sistemakeist.
ka nors panasaus y cart :hammer:

2002 Spalio 21 d. 11:11

Na nieko naujo, bet prisidesiu prie kvalos 2 dienas, tasku uz kvala, tasku suteikima didesniam finisavusiuju kiekiui bei elektronikos pasalinimo salininku :)

Dar manau galima butu riboti komandu "savaji" biudzeta: iki tam tikros sumos (50mln) komanda gali pati is saves skirti $, o kitas babunes, kuriu bendro kiekio neribotu (arba ribotu), skirtu remejai. Atskiro remejo investicijos irgi butu ribojamos (pvz vienas remejas negali investuoti daugiau nei 10 mln). Sitaip komandos butu priverstos ieskotis remeju t.y. siekti populiarumo ir progreso pateisinancio investicijas. Padidetu pilotu rotacija. Mazetu gamintoju itaka ir interesai, jiems labiau apsimoketu buti tik varikliu ar vaziuokles tiekejais (gal koks atskiras remejo statusas turintis didesne kvota - ~20 mln..). Is esmes tai turetu sudaryti salygas nauju komandu atsiradimui, nes dabar tai gali padaryti tik automobiliu gamintojai.

2002 Spalio 21 d. 11:21

Trasose, kur galima lenkti ne tik teoriskai: race taskus dalinti is dvieju ir priskirti kvalai - per race komandos lai issirikiuoja atvirkscia tvarka kvalai.., esu uz elektronikos sumazinima ar net panaikinima, gali buti ir rankine pavaru svirtis, aerodinamika galetu sutvarkyti tokiu budu, kad ji netrukdytu galimiems lenkimams, kvaloje galetu buti kaip ir go cempionate - vienas flying lapas..Galbut sumazinti testu skaiciu..Padaryti lygiagretu nauja tasku skaiciavima (nes senas, kaip suprantu galioja jau senai ir visi 'rekordai' kaip ir remiasi tuo skaiciavimu), i kuri butu itrauktos daugiau finisavusiu pilotu..Siekiant, kad sponsoriai galetu buti ramus del to, kad ju reklama bus rodoma - TV transliuotojai galetu daugiau demesio skirti ne lyderiaujancioms komandoms..

2002 Spalio 21 d. 11:56

bassvoice, aha del rekordu, kazkaip net nesusimasciau .. :)

Bet kita vertus tasku sistema ar slickai tikrai nieko esminio nepakeis, problemos gludi giliau. Man atrodo bedos yra per nelyg dildeli gamintoju interesai uzkeliantys islikimo kartele i nerealias aukstumas. Kai seniau kvala vykdavo, tai juk varzydavosi net del patekimo i lenktynes.. o dabar be sansu tuzina komandu turet. Reiketu skatinti pilotu rotacija (zinoma naturalia), ivairiakrypti technini komandu progresa (kad nebutu kaip su Williams - turim zb varikli, tai vaziuokles galim nedevelopint), kas uzkirstu absoliutu dominavima, inicijuoti nauju komandu atsiradima. 1 zo daryt viska, kad nesusidarytu mirtinas rezonansinis top piloto, tecnikos ir komandos junginys kaip, kad Ferrari siemet, arba jei susidare, tai, kad butu jam lygiaverciu konkurentu, nes cia lenktynes, ziurovams reikia kovos ir kuo arsesnes.

2002 Spalio 21 d. 11:58

rasima > jei nezinai, praktiskai visuose mums zinomuose internetiniuose menedzeriniuose zaidimuose - lietuviai dalyvauja ir laimi - reiskia jie tikrai turi kai ka ant peciu ir gali kai ka pasakyti.. gal tik aptariamuoju klausimu kiek per velu..

2002 Spalio 21 d. 12:04

Galit man paaiskint del startavimo atvirsciau kvalos rezultatams. Arba as nelabai suprantu arba cia kazkokia nesamone. Jei paskutinis kvalifikavesis stoves pirmas pries starta, tai juk visi top 10 is galo stengsis pravaziuot rata kaip imanoma leciau, kad tik papult i 107%. Tai kame cia saknys ? kodel jie butu nesuinteresuoti to daryt ?

2002 Spalio 21 d. 12:28

DZ> nes uzh kvala gautu tashkus.

2002 Spalio 21 d. 12:28

Tasku sistema keist butina. Rejkia ytraukt ir treniruotes ir kvalifikacija. Rusu saite ytraukta buvo ir kuris buvo pirmas ir kuris pravaziavo greiciausia rata. Uz tai dadet pliusu.
Pilotu rotacija butu jega. Reikia pasodint krutekus y visokus bliudus ir tegul rodo kokie jie kruti yra. komandos, jei dirba del komandos nuo to nukentet neturetu. Aisku Feraris, dirbantis tik Sumiui nukentes.
Nemanau, kad padangos turi likti vienos. Vat Bridzsounai dirba tik Ferariui ir vis tai zino, o Miselinas tik BMW, o kitiems kas liko. va tegul buna konkurencija, kad chebra galetu rinktis ir paziuresim kas cia kietas. Nes ferari progresas tikrai didzia dalim yra del padangu.
O del elektronikos, tai jos mazint nereikia. Ci agi auksciausiu technologiju sportas. Nenoreciau, kad butu kaip per kartus.
Reiketu lygint komandu galimybes sukurti gera technika. Tam reikia spresti ir finansavimo klausima ir komandu galimybes sukurti gera technika. Man patinka europos sajunga - kas daug turi, daug ir atiduoda, o ubagai mazai turi ir daug gauna. Cia reikia kazko panasaus.

2002 Spalio 21 d. 12:37

Treneris :D del ES idomias paraleles isvedei :)

2002 Spalio 21 d. 12:41

Siuliciau daugiausiai lenkimu padariusem pilotui prideti taska (lenkimai ratu nesiskaito).
Ir kad nebuti praleidziami ratu lenkentys sportininkai.

2002 Spalio 21 d. 12:51

Treneris> Aishku, jeigu padarys "nenaturalia" driveriu rotacija tai nereikes nieko ishimineti ar dadedineti. O del padangu pritariu, ash ir uzh tai kad butu daugiau padangu gamintoju.

2002 Spalio 21 d. 13:54

As taippat uz daugiau padangu gamintoju (tegu mokosi daugiau kompaniju gaminti padangas, o ju rezultatais kazkuria prasme galetume naudotis ir mes).. Del driveriu rotacijos - buciau uz tai, kad tokie sou vyktu kaip sou parodomoji dalis, jei ne ta ikyri mintis - o kas gamins sedynes kiekvienam pilotui.. MAn taippat patiko paralele su ES..Reiskia kiekviena komanda nuo gaunamu pajamu sudarytu kazkoki 'obsciaka', kuris butu naudojamas toms pacioms komandoms palaikyti tik atvirkscia tvarka..Galetu gi pagaliau beviltiskoms komandoms pirkti ir senas top komandu sasi - pigiau (galbut) ir patikimiau

2002 Spalio 21 d. 13:58

beje, esu pries papildomo balasto dejima nuo priesininku atsiplesusioms komandoms, taciau tokioms komandoms galetu buti apribojami testai (pvz, nustatomas trumpesnis treniruociu laikas pries etapa toje trasoje).

2002 Spalio 21 d. 23:04

Beje, dar pamaniau, kad reiketu ribot kokiu nors budu, pilotu algas. Na pavyzdziui, kaip NBA lygoje.

2002 Spalio 22 d. 01:15

moria > Geras pasiulymas del atlyginimu ribojimo. As prisidedu.
Shiaip man maziausiai juokingas pasiulymas yra "balastas". Arba EI pasiulymas panaikinti komandine taktika (priversti kovoti komandos draugus). Kiti pasiulymai man atrodo nepriimtini. Viskas turi vykti naturaliai. Jei prie "balasto" priprastume, butu visai idomu.

2002 Spalio 22 d. 10:23

privaloma naudoti tik ekologiska kura (biodyzelinas, dujos, saules energija ar elektra)

2002 Spalio 22 d. 10:33

Pripylet nesamoniu kai kurie. Rasykit is esmes. Pvz. parasykit i ES komisija, kad atsauktu Europoje reklamuoti tabako gaminius - bus sansas isgelbeti tokia turbo trasa kaip SPA.
Susimastykite kas realu. Jei norite pasirodyti, tai reikia pateikti konkrecius ir nesunkiai igyvendinamus sprendimus - pvz sliku grazinima, manualini gearbox, TC panaikinima ar pan. Kam is saves daryti juokdarius? Pasirodykime kaip nacija, mastanti racionaliai, o ne bet kaip. Juk del to ir stojam ES, ar ne?

2002 Spalio 22 d. 10:35

HORN> kaip priprasti kovoti komandos draugus? duoti komandos bosams ir pilotams bizunu???
Nu del "balasto" galejai ir nieko nerasyti. nesiderina zodziai NATURALIAI ir BALASTAS!

2002 Spalio 22 d. 10:36

Ne priprasti, o priversti.

2002 Spalio 22 d. 11:12

Kekstas, ... "kad atsauktu Europoje reklamuoti tabako gaminius" .. aha labai racionalus pasiulymas... ir labai realus, ir kas svarbiausia, nesunkiai igyvendinamas...

2002 Spalio 22 d. 13:10

Mano pasiulymas vel gi del pinigu kuriuos komandosms duoda BE kompanija uz TV transliacijas ir siaip uz dalyvavima F1 lenktynese.

Dabar sistema yra tokia (istrauka is F1 savaite Nr.19):
..................................................
Ekipos gauna pinigus uz dalyvavima lenktynese po 6,5 mln $ uz visus etapus. Be to lygiomis dalimis visoms komandoms paskirstomi 47% lesu, kurias BE vadovaujama F1 asociacija gauna uz lenktyniu transliacijas per TV. Manoma, kad 2000 m. si pajamu dalis sudare apie 118 mln. $.
i komandu saskaitas bankuose pervedama dar viena atlyginimo dalis, kuri skaiciuojama pagal galutineje konstruktoriu cempionato iskaitoje uzimtas vietas. Lenteleje ji nurodoma milijonais JAV doleriu:

1. Ferrari....13.0;
2. Maclaren...11.3;
3. Williams... 8.7;
4. Benneton....7.0;
5. BAR.........6.5;
6. Jordan......6.0;
7. Arrows......4.6;
8. Sauber......4.2;
9. Jaguar......3.3;
10. Minardi....2.6;
11. Prost......0.0;
.................................................
Dabar as cia prisiskaiciau visokiu pasiulymu, kad reikia riboti biudzetus, lenktynininku atlyginimus ir pan. Bet ar jus isivaizduojate, kaip sunku ta apribota biudzeta sukontroliuoti – daugybe popierizmo ir vis tiek visi ta vienaip ar kitaip apeitu.

Mano pasiulymas paprastas ir dar paprasciau igvendinamas – paprasciausias budas apriboti biudzeta – tai neduoti pinigu! Tai stai as siulau – komandai tapusiai cempione neduoti nei cento is visu ten auksciau isvardintu lesu. Tokiu atveju grubiai apskaiciavus 2000 m. Ferrari biudzetas butu sumazejes ~30 mln.$. Pagalvokite, juk komanda cempione vien del to, kad ji tampa cempione gauna daug daugiau pajamu is remeju bei atributikos platinimo ir t.t., ir taip igija neitiketina pranasuma pries varzovus – o cia dar is virsaus kai kas numeta 30 mln, o paskui galvoja kaip cia sulyginti komandu pajeguma...

Likusius pinigus galima butu paskirstyti kitoms komandoms, kaip ne tik moralini, bet ir finansini paskatinima vytis komanda cempione! Geriausiai butu jei lesu dalis, skirstoma pagal rikuote komandineje iskaitoje, butu paskirstyta atvirksciai proporcingai komandu uzimtoms vietoms. Manau viskas logiska – silpniausiai pasirodziusioms komandoms – bus sunkiausiai susirasti remeju, todel joms ir turetu buti skiriamas didziausia finansine parama.

Siuolaikineje F1 viska lemia pinigai, norint sukurti gera bolida reikia investuoti milziniskas pinigu sumas (as jau nekalbu apie variklio kurima...). Ir komandos kurios turi vos ne 6 kartus mazesni biudzeta uz kai kurias kitas komandas, paprasciausiai neturi nei praktiniu, nei teoriniu sansu konkuruoti.
Mamo nuomone, jei butu buvusi tokia pinigu skirstymo sistema – nebutu bankrutavusios nei Prost, nei Arrows komandos, o tuo tarpu Ferrari turedama sioki toki finansini apribojima nebutu taip toli pabegusi, juolab kad kitos komandos butu investavusios siek tiek daugiau pinigu i savo bolidu kurima bei tobulinima.

2002 Spalio 22 d. 14:07

Tai greičiau ne pasiūlymas, o pasvajojimas, kas sugražintų F-1 įdomumą ir neleistų visiškai ištuštėti trasų tribūnoms. Reikėtų taip keisti taisykles, kad bolidai taptų sunkiau reguliuojami, sunkiau valdomi, ir kad jų valdymo charakteristikos varžybų metu labai stipriai kistų. Taip pat gražinti turbinas ir įvesti kuro limitus. Tai bet kuriuo atveju suteiktų daugiau intrigos, ir nebetektų matyti tokių nuobodžių procesinių lenktynių, kokios yra dabar.
_ Deja, tai tik svajonės, ir praėjus beveik 15 metų po TURBO eros pabaigos tik dar geriau matyti tai, ką visi žinojo iškart po turbinų uždraudimo: F-1 jau NIEKADA nebebus tokia įspūdinga, azartiška ir įdomi, kaip TURBO eros metu.
_ Dar vienas F-1 vėžys, kurio deja nematau būdų pašalinti, yra KOMPIUTERIAI. Pasaulis modernėja, ir visa automobilių sfera pastoviai siekia kuo daugiau vairuotojo funkcijų perleisti kompiuteriams. F-1 ir čia stengiasi pirmauti. Tačiau yra dar viena sfera, kur kompiuteriai atlieka net svarbesnį vaidmenį, nei tiesiogiai padėdami vairuotojui- tai telemetrija. Per paskutinį dešimtmetį ši sfera taip ištobulėjo, kad vairuotojui praktiškai nebereikia analizuoti savo darbo- jis pravažiuoja kelis ratus, ir programa, įvertinusi visus duomenis, iškart parodo visas klaidas, visas vietas, kur galima patobulinti savo važiavimą, įskaitant ir reguliavimo variantus. Telieka tik vėl sėsti į bolidą ir važiuoti pagal kompiuterio nurodymus. Čia svarbiausia geri fiziniai duomenys, ir viskas. Anksčiau būtent pilotų sugebėjimas prisitaikyti konkrečiai trasai, rasti geriausius reguliavimus, sugebėti pajusti visas ribas, buvo tai, ką vadinome TALENTU ir kas leisdavo pilotui to TALENTO dėka įgyti ar prarasti kito piloto atžvilgiu net po kelias sekundes rate (!!!). Tai leisdavo net su prastesniu bolidu siekti pergalės. Dejas, šiuo metu to TALENTO poreikis sumažėjęs iki minimumo, nes bet kuris kompiuteris šias funkcijas atlieka geriau už žmogų.
_ F-1 turėjo du kelius- likti technologijų priešaky, bet prarasti vairuotojo įtakos faktorių, arba išlikti pilotų (o ne vien bolido kūrėjų) varžymosi sportu, bet prarasti naujausių auto-technologijų lyderės vardą. F-1 bosai pasirinko pirmąjį pariantą, kas tikrai prisidėjo prie azarto trasose sumažinimo. Čia jau turėtume dėkoti B.E., nes jis ne sykį yra pareiškęs, kad jam daug įdomiau stebėti ne tiesiogines pilotų kovas trasose, bet tuo metu boksuose tarp strategų verdančias kovas. Deja, šis kadaise geros košės savo galvoje turėjęs žmogus nuseno ir nebesuvokia, kad jam, turinčiam VIP leidimą, tai gal ir įdomiau, bet 99,99% fanų randasi ne boksuose, ir jiems Bernio prioritetai nepriimtini. Tai rodo ir tuštėjančios tribūnos.
_ Kad šiais aukštų technologijų laikais dar įmanoma organizuoti lenktynes, kur azarto ir netikėtumų būtų daugiau nei dviejų distrofikų šachmatų partijoje, rodo puikūs JAV serijų pavyzdžiai, kur kiekvienose lenktynėse į pergalę realiai pretenduoja 10-20 lenktynininkų. Deja, F-1 dėl objektyvių ir subjektyvių priežąsčių pasirinko kitą kelią, ir pabaigai su liūdesiu telieka pakartoti žodius, plačiai kartotus po turbo eros baigos, ir dabar skambančius dar įtikimiau: "F-1 jau niekada nebebus tokia įdomi"

2002 Spalio 22 d. 15:03

Kekstas > taj gal dar vietoj asfalto zvyro papilam? Teisutis > kiek atsimenu yra ralio gerbejas. jam tokie pakeitimai artimi, bet gi "F1 yra auksciausiu technologiju automobiliu rtas. Tos technoligijos veliau pritaikomos serijiniu automobiliu gamyboje" Kur reikia begius perjungti rankomis, nera elektronikos tai tokiu lenktyniu pilna. Tada F1 tikrai pralaimetu, nes ji visada issiskyre tuo, kad cia kuriami paskutinio technologiju klyksnio bolidai. Bet salygos jiems kurt turi buti suvienodintos finansine prasme.

2002 Spalio 22 d. 15:22

Na ir prisvaičiojot kai kurie. Visiškai sutinku su Kekstu. Kad neįsižeistų kas nors, nesinori net komentuoti. Siūlau patiems po kiek laiko perskaityti savo mintis ir realiai įvertinti, nes tikrai daug vaikiškų bei visiškai su realiu (ne manedžmento žaidimų) bizniu nesusidūrusių komentatorių pasiūlymų.
Reikia tikėtis galutinis variantas bus paviešintas kritikai prieš siunčiant.
Pats siūlytčiau kuo mažiau draudimų ir apribojimų, bei perkelti GP į trasas, kur nedraudžiama tabako reklama, jei negalima išsikovoti, kad ją panaikintų.
Šiaip tai beveik neabejojiu, kad FIA ne tik kad į tokius pasiūlymus nekreips dėmesio, bet ir automatiškai nukreips į spamą. Jokio skirtumo siuntimo būdas e-mail, paštas, ar faksas. Vertinamiems, arba bent jau perskaitomiems pasiūlymams reikia turėti pakankamai žinomos pripažintos bei įtakingos organizacijos statusą.
Na, bet kaip įdėja tai akcija grazi, bent jau patiems siunčiantiesiems.

2002 Spalio 22 d. 15:31

AlBanas > pasiskaicius itakingiausiu F1 pasaulio zmoniu siulymus, sioje diskusijoje issakytieji tikrai realus...

2002 Spalio 22 d. 15:40

Yes, giliai abejojiu tokių siūlymų realumu ir vertinu tai kaip dalį viso F1 šou - susidomėjimo, diskusijų, ginčų bei dėmesio pritraukimui, arba nepraradimui, kai varžybos be intrigos.

2002 Spalio 22 d. 15:42

AlBanas > zvelk giliau..

2002 Spalio 22 d. 15:44

AlBanas > Zinoma, kad FIA atsizvelgs i musu nuomone, tai tikrai, svelniai tariant, nerealu. Taciau igyvendinus bent kelis geriausius sioje diskusijoje issakytus siulymus, esu tikras, 1 tikrai pasidarytu idomesne.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983