„Pirelli“: kas galėjo atsitikti su padangomis Katare?

„Pirelli“: kas galėjo atsitikti su padangomis Katare?
logo 2021 Lapkričio 21 d. 20:55, Alpine Racing

„Pirelli“ kompanija pareiškė, kad ne veltui prieš lenktynes Katare įspėjo komandas, kad Losailo trasoje reikėtų surengti po du sustojimus boksuose.

Kataro trasa, kuri pirmą kartą priėmė „Formulės-1“ lenktynes, bet kitų savybių, išsiskiria ir dideliu asfalto abrazyvumu ir sunkiais lenkimais. Pirmasis apibūdinimas reiškė, kad padangos čia intensyviai dėvėsis ir sustojimus reikia rengti nelaukiant visiško padangų susidėvėjimo. O antrasis reiškė, kad vieno sustojimo taktika būtų labai naudinga. Taip kur kas lengviau išlaikyti aukštesnę poziciją nei sugrįžus iš boksų į trasą su naujomis padangomis.

Galiausiai iš tų, kas padangas keitėsi tik vieną kartą, pasisekė tik „Alpine“ ir „Ferrari“ lenktynininkams. O štai trim pilotams toks „fokusas“ nepavyko: Valtteri Bottui, Nicholas'ui Latifi ir Lando Norrisui nuleido priekinę kairiąją padangą.

„Pirelli“ atstovas „Formulėje-1“ Mario Isola jau po lenktynių pripažino, kad padangų sprogimo priežasčių dar teks palaukti, bet jau dabar galima pasakyti, kad padangos prieš lenktynių pabaigą buvo stipriai susidėvėjusios.

„Suprantama, kodėl nuleido priekinė kairė padanga, -sakė M. Isola. - Jai čia tenka didžiausia apkrova. Bet galutinę priežastį mums dar teks nustatyti. Kartu galinės padangos taip pat buvo visiškai susidėvėjusios, bet nuleido būtent priekinė. Mes ištirsime šią aplinkybę.

Pradžiai galiu pasakyti, kad beveik visos padangos ant visų keturių ratų buvo susidėvėjusios beveik 100 proc. Bet dabar teks išsiaiškinti, kodėl buvo prarastas oro slėgis. Mes jau aptikome įpjovimus ant padangų šonų, bet kol kas nežinome, ar tai atsitiko dėl prarasto slėgio, ar atvirkščiai – įpjovimai atsirado kai sportininkai važiavo su nuleistomis padangomis iki boksų. Svarbu pažymėti, kad visi trys pilotai pasiekė serviso zoną savo eiga.

Šioje trasoje esant dideliam greičiui kelkraščiai labai smarkiai apkrauna bolidus. Mes matėme, kad taip buvo sulaužytas ne vieno bolido dugnas, sparnai ir net visa važiuoklė. O kai padanga visai nutrinta, ji yra dar labiau pažeidžiamesnė kontaktuojant su kelkraščiu. Teoriškai kažkuriuo momentu ji gali prarasti hermetiškumą, todėl komandų vietoje aš skubėčiau keisti padangas nelaukiant, kol jas nuleis.

Būtent todėl prieš lenktynes mes rekomendavome, kad geriausias variantas būtų du sustojimai. Ir aš suprantu komandas, kurios surengė tik vieną sustojimą. Šioje trasoje sunku aplenkti, todėl dalis komandų nenorėjo lengvai atiduoti pozicijas sustojimų metu“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794