„Pirelli“: kas galėjo atsitikti su padangomis Katare? (12)

„Pirelli“: kas galėjo atsitikti su padangomis Katare?
logo Lapkričio 21 d. 20:55, Alpine Racing

„Pirelli“ kompanija pareiškė, kad ne veltui prieš lenktynes Katare įspėjo komandas, kad Losailo trasoje reikėtų surengti po du sustojimus boksuose.

Kataro trasa, kuri pirmą kartą priėmė „Formulės-1“ lenktynes, bet kitų savybių, išsiskiria ir dideliu asfalto abrazyvumu ir sunkiais lenkimais. Pirmasis apibūdinimas reiškė, kad padangos čia intensyviai dėvėsis ir sustojimus reikia rengti nelaukiant visiško padangų susidėvėjimo. O antrasis reiškė, kad vieno sustojimo taktika būtų labai naudinga. Taip kur kas lengviau išlaikyti aukštesnę poziciją nei sugrįžus iš boksų į trasą su naujomis padangomis.

Galiausiai iš tų, kas padangas keitėsi tik vieną kartą, pasisekė tik „Alpine“ ir „Ferrari“ lenktynininkams. O štai trim pilotams toks „fokusas“ nepavyko: Valtteri Bottui, Nicholas'ui Latifi ir Lando Norrisui nuleido priekinę kairiąją padangą.

„Pirelli“ atstovas „Formulėje-1“ Mario Isola jau po lenktynių pripažino, kad padangų sprogimo priežasčių dar teks palaukti, bet jau dabar galima pasakyti, kad padangos prieš lenktynių pabaigą buvo stipriai susidėvėjusios.

„Suprantama, kodėl nuleido priekinė kairė padanga, -sakė M. Isola. - Jai čia tenka didžiausia apkrova. Bet galutinę priežastį mums dar teks nustatyti. Kartu galinės padangos taip pat buvo visiškai susidėvėjusios, bet nuleido būtent priekinė. Mes ištirsime šią aplinkybę.

Pradžiai galiu pasakyti, kad beveik visos padangos ant visų keturių ratų buvo susidėvėjusios beveik 100 proc. Bet dabar teks išsiaiškinti, kodėl buvo prarastas oro slėgis. Mes jau aptikome įpjovimus ant padangų šonų, bet kol kas nežinome, ar tai atsitiko dėl prarasto slėgio, ar atvirkščiai – įpjovimai atsirado kai sportininkai važiavo su nuleistomis padangomis iki boksų. Svarbu pažymėti, kad visi trys pilotai pasiekė serviso zoną savo eiga.

Šioje trasoje esant dideliam greičiui kelkraščiai labai smarkiai apkrauna bolidus. Mes matėme, kad taip buvo sulaužytas ne vieno bolido dugnas, sparnai ir net visa važiuoklė. O kai padanga visai nutrinta, ji yra dar labiau pažeidžiamesnė kontaktuojant su kelkraščiu. Teoriškai kažkuriuo momentu ji gali prarasti hermetiškumą, todėl komandų vietoje aš skubėčiau keisti padangas nelaukiant, kol jas nuleis.

Būtent todėl prieš lenktynes mes rekomendavome, kad geriausias variantas būtų du sustojimai. Ir aš suprantu komandas, kurios surengė tik vieną sustojimą. Šioje trasoje sunku aplenkti, todėl dalis komandų nenorėjo lengvai atiduoti pozicijas sustojimų metu“.


Komentarai (12)
ddt
IP: 3cd552e | 11/23 11:55 Atsakyti
Subjektyvus
11/23 10:28

velgi nesutinku. problemos prasideda i lenktyniu pabaiga. tai reiskia, kad ant krastu yra uzvaziujama neviena karta ir neviename posukyje. o nuo tavo paminetu isimciu neatsitinka nieko. t.y. uzvaziuok ant ju 3-5 kartus per lenktynes ir tu to net nepajusi padangu susidevejimo atzvilgiu.

Bet as visiskai ne toki klausima uzdaviau. Jis nebuvo apie konkretu Kataro atveji.
Subjektyvus
IP: 4a68fde | 11/23 10:28 Atsakyti
ddt
11/22 17:26

Trumparegiškas komentaras. Sportininkas per kerbsą gali pravažiuoti ir ne savo valia - pavyzdžiui, jei jį fiziškai išstumia Verstappenas ar Hamiltonas. Sprogus padangai. Ar jei nemoki vairuoti, kaip pvz Grosjean'as.

velgi nesutinku. problemos prasideda i lenktyniu pabaiga. tai reiskia, kad ant krastu yra uzvaziujama neviena karta ir neviename posukyje. o nuo tavo paminetu isimciu neatsitinka nieko. t.y. uzvaziuok ant ju 3-5 kartus per lenktynes ir tu to net nepajusi padangu susidevejimo atzvilgiu.
ddt
IP: 21ec4ad | 11/22 17:28 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
11/22 12:16

Bet dabar su trasos ribom tikrai kazkokios nesamones vyksta, pats pakankamai seniai ziuri formule tai kaip anksciau budavo- Kerbas nera trasa, tu gali isvaziuot uz kerbo 2-3 ratais, bet ne 4, tiesa? o dabar kas? Kerbas kazkodel tapo trasos dalimi, kad islekei uz trasos skaitosi tik tuomet jei uz kerbo visais 4 islekei VVTF? :) Is esmes kerbai ir buvo sugalvoti tam, kad visokiuose flat-out posukiuose galetum, kabint trupuciuka kerbo, nes kitaip nelabai imanoma, bet jie todel ir buvo su nelygumais, aka ribu markeris. O tai, kad siais laikais, jie iprate kerba laikyt trasos dalimi jau kita kalba :)
Aisku as nesakau, jei kerbas ten kaip britva ir pjausto padangas arba dar geriau lauzo pakabas tai cia jau ne lenktyninku kalte. Tik sakau, kad pats kerbu supratimas kazkokiu momenrtu x**jam nuejo.
O del sienos, tai berods tik Kubica ir Leclercas sugebejo baku "i pili" isimurinti, kiti, zino, kad ten geriau pasitaupyt, bet kai sienu nera tai galima ir per 3 korpusus vaziuot uz trasos :)
Klausimas pats kaip balsuotum uz cempionu sienos pasalinima ar palikima? :)

Sakyčiau, problema išryškėjo kai pradėjo didėti asfaltuotų zonų skaičius. Būtų žvyras ar slidi žalia pievutė, kampus kapoti būtų daug mažiau drąsos ar motyvacijos. Monake pvz ta problema yra tik tuose (berods dviejuose) posūkiuose, šalia kurių nėra barjero. Tiesa, tada atsiranda kita problema - noro daugiau už gebėjimus turinčių į tuos barjerus įsipiešt. Vadinasi, turim asfaltą už trasos ribų ir - naują problemą.
ddt
IP: 21ec4ad | 11/22 17:26 Atsakyti
Subjektyvus
11/21 22:45

visiskai nepagristas komentaras! absoliuciai niekas neliepia tau rinktis tokios trajektorijos! priesingai - taisyklese yra nusatyta nuostata, kad privalu laikytis trasos ribu! jei pats rizikuoji vaziuoti ant krasto, negali tada nieko kaltinti. isivaizduok, jei del tu zaliai-baltu borteliu stovetu stulpai? ;)

Trumparegiškas komentaras. Sportininkas per kerbsą gali pravažiuoti ir ne savo valia - pavyzdžiui, jei jį fiziškai išstumia Verstappenas ar Hamiltonas. Sprogus padangai. Ar jei nemoki vairuoti, kaip pvz Grosjean'as.
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 11/22 12:48 Atsakyti
SliMMaz logo rėmėjas
11/22 12:16

Bet dabar su trasos ribom tikrai kazkokios nesamones vyksta, pats pakankamai seniai ziuri formule tai kaip anksciau budavo- Kerbas nera trasa, tu gali isvaziuot uz kerbo 2-3 ratais, bet ne 4, tiesa? o dabar kas? Kerbas kazkodel tapo trasos dalimi, kad islekei uz trasos skaitosi tik tuomet jei uz kerbo visais 4 islekei VVTF? :) Is esmes kerbai ir buvo sugalvoti tam, kad visokiuose flat-out posukiuose galetum, kabint trupuciuka kerbo, nes kitaip nelabai imanoma, bet jie todel ir buvo su nelygumais, aka ribu markeris. O tai, kad siais laikais, jie iprate kerba laikyt trasos dalimi jau kita kalba :)
Aisku as nesakau, jei kerbas ten kaip britva ir pjausto padangas arba dar geriau lauzo pakabas tai cia jau ne lenktyninku kalte. Tik sakau, kad pats kerbu supratimas kazkokiu momenrtu x**jam nuejo.
O del sienos, tai berods tik Kubica ir Leclercas sugebejo baku "i pili" isimurinti, kiti, zino, kad ten geriau pasitaupyt, bet kai sienu nera tai galima ir per 3 korpusus vaziuot uz trasos :)
Klausimas pats kaip balsuotum uz cempionu sienos pasalinima ar palikima? :)

Dėl kerbų visiškai sutinku. Nežinau, ar čia dėl naujų trasų konfigūracijos ar dėl besikeičiančių mašinų, bet tas trasos limitų ribų nepastovumas žiauriai nervina. Ir pačiam Katare, kaip ir vos ne prieš kiekvienas lenktynes, FIA išleido pranešimą, kur kerbai yra trasos dalis, o kur jau ne. Turėtų būt aiškiai pasakyta - arba kerbas yra trasa ir ant jo gali visais 4 ratai važiuot, arba tai dalis už trasos ir jo kirtimas bus laikomas išvažiavimu iš trasos ribų. Kas dar keista, kad tas kerbų klausimas taip iš lėto užlinko, kad net nepastebėjom to.
Dėl sienų gal ne taip išsireiškiau. Turiu galvoj, kad pavojingose vietose sienos stipriai apminkštinamos siekiant išlaikyt saugumą, ir tai daroma ne veltui. O tokiose vietose kaip Baku sienos veikia ne tik kaip trasos kraštų markeris, bet ir kaip dizaino elementas, o čempionų siena ir saugi ir jau tapus legendine. Viskas su tuo gerai, tik jei nėra sienos ir trasos limitus norisi kažkaip užbrėžt, tai tikrai netinka kerbai, kurie tiesiog sulaužo mašinas. Tuo senos trasos ir patinka man - žolė arba žvyras niekada nesukelia tokių problemų kaip visokie dešrelių kerbai ar pan o ir vizualiai pagražina lenktynių estetinį vaizdą.
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 11/22 12:16 Atsakyti
Rokas1 logo rėmėjas
11/21 23:38

Tai velniam trasos kraštuose padangų sienos? Kam tada run off vietos su žvyru ar kibiu asfaltu? Taigi pasakyta, kad važiuot reikia trasa, vadinasi jei trenkiesi į sieną tai pats kaltas. O durniai FIA investuoja čia šimtus milijonų į saugumo zonas visokias ar dar kokį velnią.

Bet dabar su trasos ribom tikrai kazkokios nesamones vyksta, pats pakankamai seniai ziuri formule tai kaip anksciau budavo- Kerbas nera trasa, tu gali isvaziuot uz kerbo 2-3 ratais, bet ne 4, tiesa? o dabar kas? Kerbas kazkodel tapo trasos dalimi, kad islekei uz trasos skaitosi tik tuomet jei uz kerbo visais 4 islekei VVTF? :) Is esmes kerbai ir buvo sugalvoti tam, kad visokiuose flat-out posukiuose galetum, kabint trupuciuka kerbo, nes kitaip nelabai imanoma, bet jie todel ir buvo su nelygumais, aka ribu markeris. O tai, kad siais laikais, jie iprate kerba laikyt trasos dalimi jau kita kalba :)
Aisku as nesakau, jei kerbas ten kaip britva ir pjausto padangas arba dar geriau lauzo pakabas tai cia jau ne lenktyninku kalte. Tik sakau, kad pats kerbu supratimas kazkokiu momenrtu x**jam nuejo.
O del sienos, tai berods tik Kubica ir Leclercas sugebejo baku "i pili" isimurinti, kiti, zino, kad ten geriau pasitaupyt, bet kai sienu nera tai galima ir per 3 korpusus vaziuot uz trasos :)
Klausimas pats kaip balsuotum uz cempionu sienos pasalinima ar palikima? :)
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 11/21 23:38 Atsakyti
Subjektyvus
11/21 22:45

visiskai nepagristas komentaras! absoliuciai niekas neliepia tau rinktis tokios trajektorijos! priesingai - taisyklese yra nusatyta nuostata, kad privalu laikytis trasos ribu! jei pats rizikuoji vaziuoti ant krasto, negali tada nieko kaltinti. isivaizduok, jei del tu zaliai-baltu borteliu stovetu stulpai? ;)

Tai velniam trasos kraštuose padangų sienos? Kam tada run off vietos su žvyru ar kibiu asfaltu? Taigi pasakyta, kad važiuot reikia trasa, vadinasi jei trenkiesi į sieną tai pats kaltas. O durniai FIA investuoja čia šimtus milijonų į saugumo zonas visokias ar dar kokį velnią.
jv
IP: cc3c7d5 | 11/21 23:02 Atsakyti
Komandos pacios perzengia ribas, o paskui pirelli turi sukurtintokia padanga kad atlaikytu 100 ratu. Nice going
Subjektyvus
IP: 44ffbb7 | 11/21 22:45 Atsakyti
ddt
11/21 22:10

Paklausk Abbie Eaton, kaip sportinininkams patinka tokie kerbs'ai. Aš tik padiskutuočiau dėl jos teiginio, ar Floersch atveju Macau ten buvo kerbs'as dėl ko tai nutiko. Abbie atveju tai daugiau nei apmaudu.
https://www.youtube.com/watch?v=7SWmInErmKg

visiskai nepagristas komentaras! absoliuciai niekas neliepia tau rinktis tokios trajektorijos! priesingai - taisyklese yra nusatyta nuostata, kad privalu laikytis trasos ribu! jei pats rizikuoji vaziuoti ant krasto, negali tada nieko kaltinti. isivaizduok, jei del tu zaliai-baltu borteliu stovetu stulpai? ;)
ddt
IP: 21ec4ad | 11/21 22:10 Atsakyti
man patiko
11/21 21:46

man patiko, dazniau tokiu lenktyniu. rizikuosi islosi arba ne :D

Paklausk Abbie Eaton, kaip sportinininkams patinka tokie kerbs'ai. Aš tik padiskutuočiau dėl jos teiginio, ar Floersch atveju Macau ten buvo kerbs'as dėl ko tai nutiko. Abbie atveju tai daugiau nei apmaudu.
https://www.youtube.com/watch?v=7SWmInErmKg
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas