„Pirelli“: mes nesakome, kad komandos pažeidė taisykles (1)

„Pirelli“: mes nesakome, kad komandos pažeidė taisykles
logo Birželio 18 d. 12:34, Pirelli

„Pirelli“ patvirtino, kad problemos, dėl kurių Baku sprogo Lance'o Strollo bei Maxo Verstappeno padangos, buvo susijusios su per mažu oro slėgiu šių automobilių padangose. Tuo tarpu „Pirelli“ automobilių sporto padalinio vadovas Mario Isola spaudos konferencijoje Le Kastelle leido suprasti, kad „Red Bull“ ir „Aston Martin“ nepažeidė jokių reikalavimų, kuriuos nurodo padangų gamintojas.

„Mes nesakome, kad šios komandos padarė kažką, kas yra uždrausta taisyklėmis, - aiškino M. Isola. - Šiuo metu mes nurodome komandoms laikytis tam tikrų parametrų – tai oro slėgis padangose starto metu, maksimali terminių gaubtų temperatūra ir maksimalus ratų išvirtimo kampas.

Mes nustatome šiuos parametrus dėl vienos paprastos priežasties: juos įmanoma išmatuoti ir šioje vietoje negali kilti jokių nesutarimų. Tačiau idealiu atveju, mes turėtumėm stebėti ir tai, kas vyksta lenktynių metu. Kalbame apie stabilų oro slėgį, apie apkrovas, apie greičius, apie ratų išvirtimo kampus. Akivaizdu, kad kai kurių iš šių parametrų negalima sukontroliuoti vien todėl, kad nėra instrumentų kaip tai padaryti.

Kitais metais, ir visi tai žino, kartu su perėjimu prie 18 colių dydžio padangų visuose boliduose atsiras standartiniai jutikliai, kuriuos seks FIA specialistai ir atsiras galimybė stebėti oro slėgį padangose lenktynių eigoje.

Dabar visos komandos naudoja skirtingus jutiklius, kurių niekas nekontroliuoja. Mes negalime stebėti stabilizuoto oro slėgio padangose bolidui esant trasoje ne todėl, kad nenorime to daryti. Paprasčiausiai dabar tai neįmanoma. Buvo planai užsiimti tuo dar 2021 metais, bet dėl pandemijos perėjimas prie 18 colių padangų buvo atidėtas iki 2022 m.

Baku įvyko štai kas: „Mes tikėjomės, kad lenktynių eigoje bus vienos sąlygos, tačiau iš tikrųjų buvo kitos ir tai sukėlė problemų. Padangų sprogimas buvo žiedo formos ir tai atsitiko vidinės padangos dalies šone – abiem atvejais pažeidimai buvo vienodi.

Kai padangos yra smarkiai perkraunamos, o oro slėgis jose mažas, ant padangų šonų atsiranda tai, ką mes vadiname „stovinčiomis bangomis“. Kartu vidinį padangos šoną veikia labai didelis kiekis energijos ir tam tikru momentu padanga sprogsta. Avarijos Baku įvyko būtent dėl tokių priežasčių“.

Kai Isola buvo paprašytas patikslinti, ar tai nereiškia, kad komandos, norėdamos pasiekti kuo didesnio greičio, surado kažkokių spragų techniniuose dokumentuose ir bando tuo pasinaudoti, „Pirelli“ atstovas pripažino: „Gali būti, kad taip ir yra. Jei padangos dirbo tokiomis sąlygomis, kokių mes nebuvome numatę, akivaizdu, kad komandos surado kažkokią landą taisyklėse. O kaip jos tai padarė, klauskite pačių komandų...

Jei techniniame reglamente nėra parašyta, koks turi būti oro slėgis padangose lenktynių eigoje, aš negaliu sakyti, kad ekipos, siekdamos kuo didesnio greičio darė kažką, kas prieštarautų taisyklėms. Šiuo metu, jei jie vykdo mūsų reikalavimą ir prieš startą oro slėgis yra toks, kokį mes esame numatę, reiškia, kad viskas atitinka taisykles.

Jei kažkas panašaus įvyks kitais metais, kai bus naudojami standartiniai oro slėgio kontrolės jutikliai ir bus įvestas toks parametras kaip „oro slėgis lenktynių metu“, tai reikš, kad komandos pažeidžia reglamentą“.


Komentarai (1)
Lexxus
IP: 909efe4 | 06/18 12:44 Atsakyti
Tas viso ko kontroliavimas jau užknisa, iš tikrųjų..
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas