„Pirelli“ reikėtų veikti drąsiau (4)

„Pirelli“ reikėtų veikti drąsiau
logo Gegužės 08 d. 10:33, Red Bull Content Pool / Getty Images

„Pirelli“, parinkdama padangų mišinius lenktynių savaitgaliams, veikia daugiau konservatyviai, tačiau padangos, kurios yra linkusios labiau dėvėtis, smarkiau tarnauja lenktynių žiūrimumui, - mano Michaelis Schmidtas, vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ ekspertas.

Iš vienos pusės, padangų gamintojai yra už tai, kad lenktynės vyktų kuo įdomiau, tačiau iš kitos – jei yra kuo nors abejojama, visuomet pasirenkamos kietesnės sudėties padangos. Tokia „Pirelli“ logika yra suprantama: dėl to pilotai gali agresyviau atakuoti ilgesnę distancijos atkarpą, o tai neva didina galimybę aplenkti varžovą. O kas vyksta iš tikrųjų?

Pirmieji keturi sezono etapai pademonstravo, kad lenkimų statistika pasikeitė labai nedaug. Melburne mes matėme 11 lenkimų lyginant su penkiais 2018 metais, tačiau iš dalies tai aiškinama tuo, jog Antonio Giovinazzi savanoriškai buvo priverstas į priekį praleisti savo persekiotojus.

Bahreine buvo 60 lenkimų šiais metais ir 52 – praėjusiais, bet trasoje atsirado papildoma DRS zona. Kinijos GP etape mes matėme tik 34 tokius manevrus su 48-iais lyginant su 2018 m., o Baku – 51 ir 49.

„Pirelli“ pasirinkimas iš esmės yra teisingas, bet jis veikia tik tuo atveju, jei lenktynininkai sugeba labai arti persekioti savo varžovus ir tas, kuris važiuoja iš galo, tikrai gali atakuoti. Šiemet pakoregavus aerodinamikos techninį reglamentą, mažai kas pasikeitė.

Mašinos, kaip ir anksčiau, generuoja labai didelę prispaudžiamąją jėgą, o tarp bolido aerodinaminių elementų ir toliau pasilieka labai daug įvairiausių deflektorių, kurie sujaukto oro srautus nukreipia į persekiotojo bolido šonus, o tai neigiamai atsiliepia jo priekinio sparno veiklai. Taigi, padangos, kurios užtikrintų labiau stabilų sukibimą su kelio danga, netarnauja lenkimams.

Pirmose keturiose 2019 metų sezono lenktynėse mes matėme būtent tai.

Pagrindiniu faktoriumi, turinčiu įtakos lenkimams, kaip ir anksčiau, pasilieka didesnis padangų susidėvėjimas ir tai eilinį kartą pasitvirtino Bahreine. Būtent ten įvyko pačios įdomiausios šio sezono lenktynės ir būtent ten labiausiai dėvėjosi padangos, o tai suteikė žiūrovams taktinių schemų įvairovę. Ir nors dauguma pilotų atliko po du sustojimus boksuose, bet seka, kuria jie naudojo vienokio ar kitokio tipo padangas, buvo skirtinga.

Baku lenktynėse mes taip pat matėme, kad labai daug kas priklauso nuo padangų pasirinkimo. Daugiausiai lenkimų atliko Charlesas Leclercas bei Pierre‘as Gasly, bet tik todėl, jog skirtingai nuo kitų  stipriausių ekipų lenktynininkų, jie startavo su vidutinėmis padangomis toli gražu ne iš pirmųjų eilių, o vėliau atakavo važiuojančius su minkštesnėmis padangomis, kurios, laikui bėgant, pradėjo granuliuotis ir sportininkai prarasdavo greitį posūkiuose.

Tokiu būdu „Pirelli“ politika būtų pateisinama tik tuo atveju, jei bolidų aerodinaminis efektyvumas būtų sumažintas, o tai galėtų įvykti ne anksčiau kaip 2021 metais. Bet norint padaryti ką nors teigiamo jau dabar, galima būtų elgtis kur kas drąsiau parenkant padangų mišinius būsimosioms šio sezono lenktynėms ir kartais leisti varžytis vienu laipsniu minkštesnėmis padangomis. Tai tik pridėtų intrigos.

Komentarai (4)


leksas
| Gegužės 09 d. 11:07
greitai besidėvinčios padangos yra sintetika ir cirkas. Tai ne tikros lenktynės
burzumas
| Gegužės 08 d. 20:43
o as manau, kad jie visi kazko "nugese":) todel reiketu ta ugnele "uzdegti" iki galo kaip sakoma ir dirbti savo darba kaip sakoma:) ir tada visi ziurovai bus patenkinti ir kaip te n bus nesvarbu, svarbu kol yra f-1 visi lenktyniauja ir tiek:)
ddt
| Gegužės 08 d. 17:25
o prie ko cia Pirelli? Pakalbekim apie aerodinamika. Kai as visad sakiau kad efekto bus nulis nes ne ten taisoma, kur suluze
deivec
| Gegužės 08 d. 17:05
jie nenori parinkti minkstu, nes bijo, kad skutais nenueitu ju tos padangos, kai jau mateme praeityje
×

F-1.lt pulsas